Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stichting poor animal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Gaia »

Irisz schreef:Ik denk dat het weinig nuttig is om elkaar te gaan "aanvallen" op een mening over een bepaalde stichting.
De TS vraagt om ervaringen van andere mensen met deze stichting. Dit kunnen dus positieve en negatieve ervaringen zijn.
Zo te zien zijn er vooral negatieve verhalen en tot nu toe slechts 1 positieve. Ik denk niet dat hiervoor een discussie nodig is, want een TS kan zelf ook conclusies trekken n.a.v. deze reacties. Toch?

Ik heb zelf 0,0 ervaring met deze stichting en was dus vooral aan het meelezen, maar ik vind het wel vervelend dat iemand met een andere mening meteen wordt veroordeeld tot "verkooppraatjes", etc.
Bonita heeft schijnbaar goed kunnen samenwerken met deze mensen (en nog steeds) en ook deze ervaringen worden hier gevraagd.

Dus, laten we een beetje lief blijven tegen elkaar? :wink:
Ik blijf ook lief, maar ga gewoon graag in discussie. :mrgreen:
Bonita schreef:Oh, die pups zitten dan denk ik bij haar in de woonkamer, want ik heb ze vorige keer niet gezien! Ik zoek op MP ook altijd op poor animal dus vandaar dat ik ze zelf ook niet tegenkom.

Dat van die kerstpups, deze zijn de dag voor aangekomen ( wij hebben toen namelijk geholpen, omdat wij pups zouden opnemen als pleeggezin) dus vandaar de benaming kerstpups Verder weet ik niet hoe het met de prijzen zit, maar dat van die kerstpups is dus hierom
Weet je wat het is? Het kan behoorlijk frustrerend zijn als je zelf hebt gezien welke wanproducten er vandaan komen en weet hoe de honden daar zitten. Als iemand dan positief aan het zijn is terwijl je weet dat haar chi's bijna iedere loopsheid gedekt wordt voor het geld, op andere fora's gelezen heb dat ze mensen bedreigd hebben en ze gewoon maar ergens hier in Nederland hun honden dumpen bij mensen om vervolgens keihard weg te rennen, dan word ik daar niet blij van. :wink:
Afbeelding
Bonita
geregistreerd lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2008 23:19
Locatie: Zevenbergen

Ongelezen bericht door Bonita »

Weet je, ik reageer natuurlijk vanuit mijn ervaringen, en ook mijn tantes en opa hebben een hondje ervan en met allen gaat het prima. Het is voor mij dan gewoon moeilijk zoveel rottige dingen te lezen en dan wil ik zelf graag mijn ervaringen kwijt, omdat die dus wel positief zijn. Ik kan me niks voorstellen bij die dingen die ik hier hoor, het lijkt wel of wij het over totaal andere stichtingen hebben.
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Gaia »

Bonita schreef:Weet je, ik reageer natuurlijk vanuit mijn ervaringen, en ook mijn tantes en opa hebben een hondje ervan en met allen gaat het prima. Het is voor mij dan gewoon moeilijk zoveel rottige dingen te lezen en dan wil ik zelf graag mijn ervaringen kwijt, omdat die dus wel positief zijn. Ik kan me niks voorstellen bij die dingen die ik hier hoor, het lijkt wel of wij het over totaal andere stichtingen hebben.
Heb je de links wel al bekeken? :wink:
Afbeelding
Bonita
geregistreerd lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 dec 2008 23:19
Locatie: Zevenbergen

Ongelezen bericht door Bonita »

Ja, zoals je in mijn vorige reactie kunt zien weet ik niet van het bestaan van deze pups af omdat ik op MP altijd zoek op poor animal, en ze bij haar thuis denk ik in de woonkamer opgroeien, heb ze nog nooit gezien namelijk. Wij komen daar alleen voor de buitenlandse honden, die zitten in een ander deel van het huis.

Verder weet ik niet hoevaak zij fokt, dus ik ga daar verder ook geen uitlatingen over doen. Heb zelf ook totaal geen verstand van fokken. Dus ik geloof je wel, alleen ik kan er niks zinnigs over zeggen, omdat ik er niets van weet.
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Gaia »

Bonita schreef:Ja, zoals je in mijn vorige reactie kunt zien weet ik niet van het bestaan van deze pups af omdat ik op MP altijd zoek op poor animal, en ze bij haar thuis denk ik in de woonkamer opgroeien, heb ze nog nooit gezien namelijk. Wij komen daar alleen voor de buitenlandse honden, die zitten in een ander deel van het huis.

Verder weet ik niet hoevaak zij fokt, dus ik ga daar verder ook geen uitlatingen over doen. Heb zelf ook totaal geen verstand van fokken. Dus ik geloof je wel, alleen ik kan er niks zinnigs over zeggen, omdat ik er niets van weet.
okay :wink:
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Berichten: 2244
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:59
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5
Locatie: oud-beijerland

Ongelezen bericht door bellabeest »

ik wou toch ook graag even reageren.
als die mensen het echt alleen om het geld zouden doen, waarom is martin kroon dan opgepakt omdat hij 2 honden die weggeschoten waren toen de mogelijk nieuwe eigenaren even met ze gingen wandelen (carla liep mee)
terug ging halen in het asiel???

hij ging daar uit zijn naad omdat hij 1 van de twee honden niet mee kreeg omdat de chip nog op het asiel van spanje was ingesteld. waarom zou iemand dit doen alstie het alleen voor het geld doet??
Gebruikersavatar
Joera
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 09 mar 2008 22:49
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

ik begrijp je hele verhaal niet zo, maar misschien omdat hij die dan ook weer kan verkopen? :wink:
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Berichten: 2244
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:59
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5
Locatie: oud-beijerland

Ongelezen bericht door bellabeest »

denk je echt dat hij zoveel moeite gaat doen.
al het verhaal wat duidelijker maken.
2 mensen wouden graag 2 honden samen nemen en hadden er twee uitgekozen en om te kijken of er een klik was gingen ze even buiten het terrein wandelen met een vrijwilliger erbij. die honden zijn toen op de een of andere manier losgekomen en weggeschoten. en door mensen naar het asiel gebracht. 1 van die honden daarvan was de chip nog niet overgezet naar de stichting en het asiel weigerde de hond mee te geven. toen ging bij uit zijn naad(werd boos) en toen had het asiel de politie gebeld. ondertusse is het al weer goed maar om het geld had hij het beer niet kunnen doen. hond verkopen ze voor 195 en de boete was 500.
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Gaia »

bellabeest schreef:denk je echt dat hij zoveel moeite gaat doen.
al het verhaal wat duidelijker maken.
2 mensen wouden graag 2 honden samen nemen en hadden er twee uitgekozen en om te kijken of er een klik was gingen ze even buiten het terrein wandelen met een vrijwilliger erbij. die honden zijn toen op de een of andere manier losgekomen en weggeschoten. en door mensen naar het asiel gebracht. 1 van die honden daarvan was de chip nog niet overgezet naar de stichting en het asiel weigerde de hond mee te geven. toen ging bij uit zijn naad(werd boos) en toen had het asiel de politie gebeld. ondertusse is het al weer goed maar om het geld had hij het beer niet kunnen doen. hond verkopen ze voor 195 en de boete was 500.
Omdat ze graag geld verdienen wil niet zeggen dat ze gelijk in en in slecht zijn. Ook broodfokkers doen wel eens goede dingen. :wink:

Ik vraag me alleen wel af hoe het nou ging met bijvoorbeeld de zoekactie die opgezet is en hoeveel tijd er aan gespendeerd is. Daarnaast vind ik het boos worden omdat je een hond niet mee krijgt en dus de volle pond moet betalen ook wel weer, uhm typerend.

Maar goed dat ben ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Liesbeth
Zeer actief
Berichten: 7973
Lid geworden op: 22 apr 2002 23:25
Aantal honden: 1
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Bonita schreef:Ja, zoals je in mijn vorige reactie kunt zien weet ik niet van het bestaan van deze pups af omdat ik op MP altijd zoek op poor animal, en ze bij haar thuis denk ik in de woonkamer opgroeien, heb ze nog nooit gezien namelijk. Wij komen daar alleen voor de buitenlandse honden, die zitten in een ander deel van het huis.

Verder weet ik niet hoevaak zij fokt, dus ik ga daar verder ook geen uitlatingen over doen. Heb zelf ook totaal geen verstand van fokken. Dus ik geloof je wel, alleen ik kan er niks zinnigs over zeggen, omdat ik er niets van weet.
Okee, als je alleen op de stichting zoekt, dan zie je niet dat ze momenteel uit 3 verschillende nesten pups aanbieden (Choco boemer, mix Griffon/boemer en Chihuahua).
Persoonlijk kan ik er niet bij dat je je profileert als stichting die zielige honden uit het buitenland een betere plek gunt, maar aan de andere kant zelf kruisingen op de wereld zet. Ik verwacht van mensen die zo met het overschot van honden bezig is (die stichting :roll: ), zelf NIET fokken.
Zij doen dat overduidelijk wel en dat maakt eea voor mij zeer discutabel.
In mijn ogen ben je dan broodfokker als je die kruisingen fokt, niet meer en niet minder. Daardoor heeft die stichting, voor mij dan een heel nare bijsmaak.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Gebruikersavatar
Hanneke2
Zeer actief
Berichten: 14267
Lid geworden op: 30 nov 2002 22:22
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Pro Animal is een asociale broodfokker van de eerste plank, al kreeg ik een miljoen dan zou ik er nog geen hond van willen. Dieptrieste bange teven die hier in Nederland worden gedekt zodat ze de pups als 'buitenlands' kunnen verkopen, en dat is nog niks.

Ik weet niet goed of ze het uit pure debielerigheid doen of vanuit een psychische afwijking of vanuit alleen winstbejag, maar het leed dat daar in prinsenbeek wordt gecreëerd is bijna erger dan het leed in het buitenland. Het zijn in elk geval rare, enge mensen die over de lijken van honden gaan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Typisch toch, dat er af en toe nieuwe mensen zich aanmelden.
Dan op bepaalde berichtjes gaan reageren om ze vervolgens nooit meer terug te zien :roll:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

bellabeest schreef:ik wou toch ook graag even reageren.
als die mensen het echt alleen om het geld zouden doen, waarom is martin kroon dan opgepakt omdat hij 2 honden die weggeschoten waren toen de mogelijk nieuwe eigenaren even met ze gingen wandelen (carla liep mee)
terug ging halen in het asiel???

hij ging daar uit zijn naad omdat hij 1 van de twee honden niet mee kreeg omdat de chip nog op het asiel van spanje was ingesteld. waarom zou iemand dit doen alstie het alleen voor het geld doet??
Dat vind ik al een typische reactie.
Ik zie niet in waarom een stichting die dieren redt uit het buitenland (waar er meer dan genoeg te redden valt) zelf óók nog eens gaat fokken met de meest aparte kruisingen. Alleen dat al, maakt dat ik daar dus nooit een hond vandaan zal halen.
Wat ook apart is, is dat er heel veel dieren aangeboden tegelijkertijd, alsof het om een lading producten gaat. Een goede stichting haalt niet 40+ dieren op uit het buitenland waar nog niet eens een goed adres voor is gevonden. En om die 40 dieren dan zelf in huis te nemen totdat ze herplaatst kunnen worden is ook verre van ideaal. Want zoveel dieren kun je nooit de gewenste tijd, zorg en aandacht geven die ze nodig hebben.
En als je als stichting ook nog eens emt paspoorten werkt die niet meer gebruikt worden en de dieren ook niet gechipt worden of goed getest worden (in het buitenland komen hondenziekten voor die hier in Nederland niet voorkomen en dat wil je wel weten als toekomstige eigenaar) dan klinkt dit helemaal als iets dat winst wil maken. Een goede stichting doet dit namelijk allemaal niet.
bellabeest
Zeer actief
Berichten: 2244
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:59
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5
Locatie: oud-beijerland

Ongelezen bericht door bellabeest »

een tijd ben ik niet geweest omdat ik in het buitenland voor een stichting zat en meteen wordt er gezegt dat jullie me nooit terug zien.

alle honden die je bij poor animal vandaan haal zijn gechipt. anders mogen ze niet vliegen idd zijn soms de pups niet gechipt omdat de da er ze dan nog te klein voor vind.
ook worden ze allemaal op lm en ehrlichia getest alleen in de landen van herkomst worden de test resultaten vaak nog geschreven en worden er meerdere op een blad geschreven daarom krijg je de test resultaten niet mee maar als je er om vraag zoeken ze de betreffende uitslag voor je erbij.

nou wilt dit nog niks zeggen want lm heeft een incubatie tijd van 7 jaar
jaime
Vaste gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 apr 2009 20:55
Mijn ras(sen): Border Collie en Rottweiler
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door jaime »

bellabeest schreef:een tijd ben ik niet geweest omdat ik in het buitenland voor een stichting zat en meteen wordt er gezegt dat jullie me nooit terug zien.

alle honden die je bij poor animal vandaan haal zijn gechipt. anders mogen ze niet vliegen idd zijn soms de pups niet gechipt omdat de da er ze dan nog te klein voor vind.
ook worden ze allemaal op lm en ehrlichia getest alleen in de landen van herkomst worden de test resultaten vaak nog geschreven en worden er meerdere op een blad geschreven daarom krijg je de test resultaten niet mee maar als je er om vraag zoeken ze de betreffende uitslag voor je erbij.

nou wilt dit nog niks zeggen want lm heeft een incubatie tijd van 7 jaar
Niet helemaal waar ik heb daar met mijn buurman nu anderhalf jaar geleden een x herder gehaald van 7 maand die was niet gechipt deze was afkomstig uit Frankrijk. De afhandeling verliep een beetje chaotisch omdat mevrouw daar ter plaatste ten tijde van het telefoongesprek een bedrag had afgesproken en ter plaatste ineens een ander bedrag wilde krijgen voor deze hond. Tijdens het gesprek wat in de middag plaats vond had mevrouw een enorme kegel van de drank. Uiteindelijk is de hond met halsband, riem, 10kg brokken, vlooienpipetten voor de afgesproken prijs mee gegan maar het had wel even nodig om dat voor elkaar te krijgen.
Overigens zijn de eigenaren van nu op bezoek geweest bij het oorspronkelijke Franse asiel en via die weg ook bij de moeder van deze hond waarvan zij ook op het punt hebben gestaan deze weg te halen uit haar franse erbarmelijke toestand. Dit laatste is in samensopraak met andere nederlandse mensen gebeurd en ook deze hond heeft nu hier ergens in nederland een warm mandje
Afbeelding
groetjes jaime en een poot van Charlie, Deejay, Baileys, Indy en Jazz
Gebruikersavatar
stefanie
Zeer actief
Berichten: 2081
Lid geworden op: 14 feb 2004 16:49
Locatie: zuid-holland

Ongelezen bericht door stefanie »

bellabeest schreef:een tijd ben ik niet geweest omdat ik in het buitenland voor een stichting zat en meteen wordt er gezegt dat jullie me nooit terug zien.

alle honden die je bij poor animal vandaan haal zijn gechipt. anders mogen ze niet vliegen idd zijn soms de pups niet gechipt omdat de da er ze dan nog te klein voor vind.
ook worden ze allemaal op lm en ehrlichia getest alleen in de landen van herkomst worden de test resultaten vaak nog geschreven en worden er meerdere op een blad geschreven daarom krijg je de test resultaten niet mee maar als je er om vraag zoeken ze de betreffende uitslag voor je erbij.

nou wilt dit nog niks zeggen want lm heeft een incubatie tijd van 7 jaar
Onzin. Hoe doen fokkers dat dan met chippen? Die pups worden echt eerst gechipt voor ze met een week of 8 naar hun nieuwe baasjes gaan. En wat betreft de geschreven uitslagen: ik 'werk' voor een stichting en ook daar worden vaak uitslagen geschreven maar dat gebeurt toch echt per hond op een verschillend formulier. :roll:
Gebruikersavatar
nana
Zeer actief
Berichten: 1324
Lid geworden op: 31 aug 2008 12:50
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Ik ben dus ook bij stichting poor animal geweest tijdens een ttouch opleiding. Mijn ervaringen waren goed daar. Ik mocht overal lopen en alles zien, zelfs bij haar in huis. Ik was erbij toen er een auto vol straathonden uit kroatie aan kwam (ik kom zelf uit voormalig YU) en weet waar hij de honden overal vandaan plukt.

Er worden inderdaad ook jonge pups waarvan de moeder dood is meegenomen. Dat ze zelf met haar naakthonden fokt dat weet ik niet zeker dat zal wel dat heb ik haar niet gevraagt. En of ze een goed fokster is dat weet ik niet (genetica enzv) maar er zijn zoveel mensen die fokken ik keur dat af als het zonder kennis gebeurt maar dat neemt niet weg dat deze mensen echt heel erg veel voor de zwerfhonden doen. IK heb zelf alle honden gezien en alles was gecastreert en gesterilliseerd maar nu kwamen er ook twee zwangere teven mee, als die pups geboren zijn gaan ze ook in de herplaatsing. Maar die honden zijn niet bewust gefokt bij stichting poor animal.

Kan alleen maar zeggen wat ik zelf heb gezien, ik was zelf geinteresseerd in een ierse wolfshond die daar zat, ze waren echt superlief voor deze hond de eigenaresse van poor animal heeft dagen bij haar in de kennel geslapen.

Alle honden lopen los het is onvoorstelbaar. In haar keuken liggen 30 a 40 honden die niet herplaatst zijn om welke reden dan ook en die mogen dan ook blijven. Je moet echt wel een beetje gek zijn om zo te leven en ik geloof echt niet dat dit vanuit een slecht hart gebeurt.

Je kunt rustig zelf gaan kijken en je eigen oordeel vormen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
jacq1970
Zeer actief
Berichten: 14721
Lid geworden op: 15 feb 2005 18:04
Aantal honden: 1
Locatie: Baasje Bowie
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Deze mevrouw zal het mss "goed' bedoelen maar helaas.. ze heel erg doorgeslagen, heeft ook niets meer temaken met het herplaatsen van dieren nee het is pure handel geworden... ik sluit me aan bij de opmerking van hanneke2....
Loop een aardig tijdje mee om de goede van de slechte tekunnen scheiden en dit is dus een 'stichting" waar ik niks mee temaken wil hebben... een stichting als deze zorgt ervoor dat de goede stichtingen een slechte naam krijgen, helaas is deze niet de enigste...
Een "stichting" die fokt met straathonden of zwerfhonden hoe je het noemen wilt moet zich doodschamen... pure broodfokkerij/hondenhandel..
De vrijwilligers weten vaak idd niet wat er precies speelt en worden lekker "dom' gehouden... als je vragen gaat stellen ben je heeeeel snel vrijwillger af, dan mag je oprotten want dan heb je niet het beste voor met d ehonden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik blijf het een rare organisatie vinden en ook nog eens een rare manier van denken bij sommige mensen.

Als je naar een asiel kijkt hebben die meestal meer honden (volgens mij kan het nooit veel meer zijn, maar goed dat even terzijde). Daar loopt ook gelijk veel meer personeel en vrijwilligers rond. Kijk naar het uitlaten, naar de begeleiding etc. etc. Als je met z'n vijfen bent kun je die begeleiding nooit geven aan een hond, want je hebt er zestig! Dat kan gewoon niet. Die tijd is er namelijk gewoon niet. Voor mij ben je dan al fout bezig.

Nu ken ik persoonlijk iemand die daar een echt heel schattig kroatisch pupje vandaan hebt gehaald. Helemaal geweldig ding, schattig alles er op en d'r aan. Dat pupje heeft ze gekocht zonder enige vorm van contract. Ze gaat er zometeen een nestje mee fokken. Dat vindt ze namelijk een leuk idee. Jammer genoeg heeft ze wel van Jannie te horen gekregen dat het een goed idee is en dat ze het zo leuk vind. Tsja, daar sta je dan met je gesprek over achterliggende generaties die je niet kent en enige vorm van genetica.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nana
Zeer actief
Berichten: 1324
Lid geworden op: 31 aug 2008 12:50
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Kan alleen zeggen wat ik heb gezien. Ik zag een hond met een schouderwond die goed verzorgd werd met zalf en een schoonverbandje. Ik ben er 2 keer een hele dag geweest en het kan best dat ik het niet goed gezien heb. Maar ik zou er best nog wel eens willen kijken, het gedrag van 50 loslopende honden is erg interessant om naar te kijken (veel van geleert)...dus als iemand een keer mee wil. :wink:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
bellabeest
Zeer actief
Berichten: 2244
Lid geworden op: 05 jan 2009 10:59
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5
Locatie: oud-beijerland

Re: stichting poor animal

Ongelezen bericht door bellabeest »

goh als je vind dat je geen 60 honden kan hebben moet je is naar de spanje stichtingen kijken daar zitten vaak zo'n 400 honden en bijna geen vrijwilligers, das cker ook slecht, dan kan je beter gewoon naar een fokker gaan want dan is geen enkele stichting goed genoeg voor je
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Re: stichting poor animal

Ongelezen bericht door Gaia »

bellabeest schreef:goh als je vind dat je geen 60 honden kan hebben moet je is naar de spanje stichtingen kijken daar zitten vaak zo'n 400 honden en bijna geen vrijwilligers, das cker ook slecht, dan kan je beter gewoon naar een fokker gaan want dan is geen enkele stichting goed genoeg voor je
Goed, het laatste wat ik er over ga zeggen. Een Spanje stichting die 400 honden heeft met bijna geen vrijwilligers is ook geen goede stichting in mijn ogen. Wat ik er van weet is dat heel veel stichtingen gebruik maken van adoptie gezinnen en die 1 of 2 honden hebben. Dat vind ik iets heel anders. Dus ja, dat is 'cker' ook slecht als je zo'n 400 honden hebt en bijna geen vrijwilligers. Hoe ga je die honden individuele begeleiding geven?

Je hoeft niet naar een fokker, je kan ook naar een goede stichting waar jij jezelf goed bij voelt, of een asiel. Niet alle asielen vind ik even goed, niet alle fokkers vind ik even goed en zeker niet alle stichtingen vind ik even goed. Stichting Poor Animal, vind ik niet goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re:

Ongelezen bericht door iones »

Liesbeth schreef:
Okee, als je alleen op de stichting zoekt, dan zie je niet dat ze momenteel uit 3 verschillende nesten pups aanbieden (Choco boemer, mix Griffon/boemer en Chihuahua).
Persoonlijk kan ik er niet bij dat je je profileert als stichting die zielige honden uit het buitenland een betere plek gunt, maar aan de andere kant zelf kruisingen op de wereld zet. Ik verwacht van mensen die zo met het overschot van honden bezig is (die stichting :roll: ), zelf NIET fokken.
Zij doen dat overduidelijk wel en dat maakt eea voor mij zeer discutabel.
In mijn ogen ben je dan broodfokker als je die kruisingen fokt, niet meer en niet minder. Daardoor heeft die stichting, voor mij dan een heel nare bijsmaak.
Het rijmt inderdaad bepaald niet met elkaar nee.

Als je wil dat alle honden een plek krijgen, ga je niet hun kansen kleiner maken door bij te fokken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Job
Zeer actief
Berichten: 10146
Lid geworden op: 05 feb 2009 19:46

Re: stichting poor animal

Ongelezen bericht door Job »

of er slechte bedoelingen bij zijn weet ik niet
en vind ik ook niet zo veel uitmaken in dit geval.
Mixen fokken terwijl je honden wilt "redden" uit
het buitenland valt niet te combineren ion mijn ogen.
Zou er geen problemen mee hebben als het ene serieuze fokker is
die een bapaald ras fokt en met stamboom verkoopt.
Dan heb je het toch over iets heel anders.
Dit fokt maar raak en als het ze boven hun hoofd groeit
geven ze soms zelfs pups (uit het buitenland uiteraard)
gratis weg. Als je nu eens stopt met fokken dan wordt het je misschien wat minder snel te veel.
Weer diverse mixpups op marktplaats,
heb nog niet meegemaakt dat ze geen eigen pups aanbieden daar.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Re: stichting poor animal

Ongelezen bericht door Eline* »

Gaia schreef:
bellabeest schreef:goh als je vind dat je geen 60 honden kan hebben moet je is naar de spanje stichtingen kijken daar zitten vaak zo'n 400 honden en bijna geen vrijwilligers, das cker ook slecht, dan kan je beter gewoon naar een fokker gaan want dan is geen enkele stichting goed genoeg voor je
Goed, het laatste wat ik er over ga zeggen. Een Spanje stichting die 400 honden heeft met bijna geen vrijwilligers is ook geen goede stichting in mijn ogen. Wat ik er van weet is dat heel veel stichtingen gebruik maken van adoptie gezinnen en die 1 of 2 honden hebben. Dat vind ik iets heel anders. Dus ja, dat is 'cker' ook slecht als je zo'n 400 honden hebt en bijna geen vrijwilligers. Hoe ga je die honden individuele begeleiding geven?
Stichtingen met 400 honden..ik denk dat Bellabeest asiels bedoeld. In Spanje puilen asiels uit en er zijn idd te weinig mensen en middelen om alles goed te verzorgen. Alternatief is inslapen en ik denk dat je daaraan niet ontkomt. :(
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: stichting poor animal

Ongelezen bericht door Shibby »

Eline* schreef:
Gaia schreef:
bellabeest schreef:goh als je vind dat je geen 60 honden kan hebben moet je is naar de spanje stichtingen kijken daar zitten vaak zo'n 400 honden en bijna geen vrijwilligers, das cker ook slecht, dan kan je beter gewoon naar een fokker gaan want dan is geen enkele stichting goed genoeg voor je
Goed, het laatste wat ik er over ga zeggen. Een Spanje stichting die 400 honden heeft met bijna geen vrijwilligers is ook geen goede stichting in mijn ogen. Wat ik er van weet is dat heel veel stichtingen gebruik maken van adoptie gezinnen en die 1 of 2 honden hebben. Dat vind ik iets heel anders. Dus ja, dat is 'cker' ook slecht als je zo'n 400 honden hebt en bijna geen vrijwilligers. Hoe ga je die honden individuele begeleiding geven?
Stichtingen met 400 honden..ik denk dat Bellabeest asiels bedoeld. In Spanje puilen asiels uit en er zijn idd te weinig mensen en middelen om alles goed te verzorgen. Alternatief is inslapen en ik denk dat je daaraan niet ontkomt. :(
Ik zou soms juist willen dat dat vaker werd gedaan.

Het is voor een hond niet erg om dood te gaan. Liever een dode hond die zijn rust heeft dan een situatie zoals hier: http://www.hondenforum.nl/plaza/hondenr ... 61043.html
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Job
Zeer actief
Berichten: 10146
Lid geworden op: 05 feb 2009 19:46

Re: stichting poor animal

Ongelezen bericht door Job »

dat was bij een goede stichting nooit gebeurd!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re: stichting poor animal

Ongelezen bericht door iones »

Kun je dan altijd voorspellen hoe het zal verlopen? Zonder dat er ooit iets fout gaat?

Ik vind het wel jammer dat deze hond geen kans meer heeft gekregen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gebruikersavatar
Gaia
Zeer actief
Berichten: 2063
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:49
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1
Locatie: Amsterdam

Re: stichting poor animal

Ongelezen bericht door Gaia »

Eline* schreef:
Gaia schreef:
bellabeest schreef:goh als je vind dat je geen 60 honden kan hebben moet je is naar de spanje stichtingen kijken daar zitten vaak zo'n 400 honden en bijna geen vrijwilligers, das cker ook slecht, dan kan je beter gewoon naar een fokker gaan want dan is geen enkele stichting goed genoeg voor je
Goed, het laatste wat ik er over ga zeggen. Een Spanje stichting die 400 honden heeft met bijna geen vrijwilligers is ook geen goede stichting in mijn ogen. Wat ik er van weet is dat heel veel stichtingen gebruik maken van adoptie gezinnen en die 1 of 2 honden hebben. Dat vind ik iets heel anders. Dus ja, dat is 'cker' ook slecht als je zo'n 400 honden hebt en bijna geen vrijwilligers. Hoe ga je die honden individuele begeleiding geven?
Stichtingen met 400 honden..ik denk dat Bellabeest asiels bedoeld. In Spanje puilen asiels uit en er zijn idd te weinig mensen en middelen om alles goed te verzorgen. Alternatief is inslapen en ik denk dat je daaraan niet ontkomt. :(
Maar zou dat dan niet ook de hele reden zijn dat er zoiets als stichtingen bestaan die, die beesten richting Nederland haalt? Als er namelijk echt zoiets is als een stichting die in Nederland 400 honden bij elkaar plempt met veel te weinig vrijwilligers dan begint het bij mij eigenlijk al richting de categorie dierenmishandeling te klinken. In Spanje hebben ze tenminste nog iets van ruimte al heb ik echt geen idee hoe het er daar uit ziet. Daarnaast krijgen sommige juist de hulp van stichtingen uit o.a. Nederland om de voorzieningen etc. beter te maken.

Het is roeien met de riemen die je hebt, maar er bewust voor kiezen om 400 honden bij elkaar te zetten zou ik eerlijk gezegd schandalig vinden, mits je de juiste voorzieningen hebt.

Maar goed, ik zit me veel te veel op te vreten over een stichting die ik niet goed vind, terwijl er genoeg zijn die ik wel goed vind.
Afbeelding
Gebruikersavatar
_Leonie
Zeer actief
Berichten: 34749
Lid geworden op: 19 jan 2009 15:15
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: stichting poor animal

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb geen ervaringen dus ga er niks over zeggen. Maar voor de TS: als je je er niet goed bij voelt, niet doen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”