Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor het eerst naar het pension

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Miss_Liz
Zeer actief
Berichten: 2955
Lid geworden op: 04 feb 2008 17:08
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2
Locatie: Kampen

Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Eind augustus gaan de honden voor de eerste keer naar een pension/hotel.
Ik heb hier alleen totaal geen ervaringen mee en weet dus niet wat ik kan verwachten.
Vind het ook behoorlijk spannend allemaal.
Ook al is het maar voor 3 dagen vind het toch wel moeilijk.
Wel heb ik een pension uitgekozen waar iemand werkt die goed met Liz overweg kan aangezien zij niet een allemansvriendje is en ik haar dus niet zomaar ergens kan plaatsen.

Maar eigenlijk is mijn vraag wat is jullie ervaring met een pension??
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door crutz »

als (een hele grote als, want komt hier niet heel vaak voor) ze hier naar een pension gaan dan maakt het me niet uit of ze goed met mijn honden overweg kunnen,
want ze hebben er gewoon af te blijven,
bij voorkeur in een kennel met schuif naar de uitloop zodat ze er zo min mogelijk aan hoeven te komen,

buiten het hoogseizoen heb ik hier in de regio zo'n pension gevonden en in het hoogseizoen gaan ze naar vrienden die ik 100% vertrouw en dus ja, die mogen er wel aan zitten, maar ook alleen omdat ik weet dat zij er net zo over denken als ik....
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door marian* »

Tot nog toe alleen maar goede ervaringen hier,maar ik heb ook slechte gehoord.
Toen mijn honden begin dit jaar een paar dagen naar pension moesten had ik een vette knoop in mijn maag :wink:
Naar het pension waar mijn honden naartoe gingen kon een van hun matrasjes mee en dat vond en vind ik een prettig idee;dan hebben ze toch iets van thuis bij zich.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
Miss_Liz
Zeer actief
Berichten: 2955
Lid geworden op: 04 feb 2008 17:08
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2
Locatie: Kampen

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ze krijgen sowieso een eigen speeltje mee en Liz krijgt dr mand mee (ivo niet want die sloop het).
Ze hoeven niks met de honden te doen als ze maar hun eten en drinken krijgen, ze hebben daar ook speelvlaktes en tja de honden moeten daar wel naartoe gebracht worden dus is het voor mij heel belangrijk dat er een persoon is waar ik Lizzy aan kan toevertrouwen en haar met een gerust hart achter kan laten voor een paar dagen.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Gebruikersavatar
Mireillevdw
Zeer actief
Berichten: 2996
Lid geworden op: 08 feb 2008 20:22
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Locatie: Bergharen
Contacteer:

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Haakon is 2 keer voor 1 dag naar een pension geweest en dat is gewoon goed bevallen.
Hij was wel ontzettend blij en door het dolle heen toen hij ons weer in het zicht kreeg en deed daarom toen een plasje, maar het zag er echt super netjes uit daar en als ik m ooit weer naar een pension moet doen, gaat ie weer daarheen.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Gebruikersavatar
Mireillevdw
Zeer actief
Berichten: 2996
Lid geworden op: 08 feb 2008 20:22
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Locatie: Bergharen
Contacteer:

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Martijn schreef:Honden doen geen plasjes uit blijdschap.
Hooguit uit deemoed. Dat is iets heel anders. :wink:
Nou, mij is altijd verteld dat blijdschapsplasjes wel degelijk bestaan.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
pia zz
Zeer actief
Berichten: 1627
Lid geworden op: 25 nov 2006 00:19
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2
Locatie: drenthe

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door pia zz »

Nog nooit mijn hond in een pension gehad, hij gaat altijd mee op vakantie, misschien kun je ze eerst een dagje brengen om te zien hoe het gaat????
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram en Izzie zitten drie dagen in de week in een pension. Mijn ervaringen zijn zeer goed. Wel vind ik dat er erg veel verschil in pensions zit. Ik heb eentje die niet zo enorm groot is en waar vaste medewerkers werken. Mijn honden zijn blij als ik ze breng en blij als ik ze ophaal. Ze vermaken zich prima daar.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn hond van jongs af aan zou laten wennen aan een pension. Ik zie ook honden die met vier jaar ineens twee weken in een pension moeten. Dat vind ik eigenlijk wel sneu. Die honden weten niet wat ze overkomt. Ze passen zich wel aan hoor, maar ik zou er toch eerder mee beginnen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Suuz! »

Martijn schreef:Honden doen geen plasjes uit blijdschap.

Deemoed. Zoek maar op.
even vraagje... dat ze niet plassen uit blijdschap kan ik me nog wel voorstellen wat je zegt, en dat dat vaak deemoed is,
maar ik heb hier bijvoorbeeld een Sorbonne lopen, en als wij visite krijgen, dan is hij verdomd enthousiast, en moet binnen 5 minuten
daarna plassen. Dat weet ik op voorhand, en dan ga ik dus ook even met m naar buiten zodat hij kan plassen.
Naar mijn idee zijn dat geen deemoed plasjes, kan het dan helemaal niet uit enthousiasme zijn?
Ik heb juist het idee dat hij door het vele enthousiaste heen en weer rennen, het knuffelen, en het blaffen als ze aankomen, hij nodiger moet.
Is toch niet zo'n hele rare gedachten gang?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Gebruikersavatar
Miss_Liz
Zeer actief
Berichten: 2955
Lid geworden op: 04 feb 2008 17:08
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2
Locatie: Kampen

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ivo is 1jr en Lizzy word deze maand 1jr.
Ik denk dat het met ivo allemaal wel reuze mee zou vallen zolang hij maar genoeg aaien over zn bol krijgt haha..
Ik denk toch ook wel dat het meerendeel aan mezelf ligt het idee alleen al om een paar dagen zonder mn honden te zijn ..

Is er ook iemand bekend met dierenhotel het Tolhuis ??
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Suuz! »

Martijn schreef:
P!nki schreef: even vraagje... dat ze niet plassen uit blijdschap kan ik me nog wel voorstellen wat je zegt, en dat dat vaak deemoed is,
maar ik heb hier bijvoorbeeld een Sorbonne lopen, en als wij visite krijgen, dan is hij verdomd enthousiast, en moet binnen 5 minuten
daarna plassen. Dat weet ik op voorhand, en dan ga ik dus ook even met m naar buiten zodat hij kan plassen.
Naar mijn idee zijn dat geen deemoed plasjes, kan het dan helemaal niet uit enthousiasme zijn?
Jawel. Maar dan niet als communicatiemiddel.
Ik heb juist het idee dat hij door het vele enthousiaste heen en weer rennen, het knuffelen, en het blaffen als ze aankomen, hij nodiger moet.
Is toch niet zo'n hele rare gedachten gang?
Helemaal niet. Maar dat is niet plassen om te laten zien dat hij blij is maar aandrang omdat hij druk is.
Oké duidelijk ;) :ok: Ik vond het namelijk wat vreemd om het onder deemoed te plaatsen, aangezien het dat voor mijn gevoel echt niet is ;).
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Miss_Liz schreef:Ik denk dat het met ivo allemaal wel reuze mee zou vallen zolang hij maar genoeg aaien over zn bol krijgt haha..
Niet bedoeld om je bezorgd te maken, maar dit kun je echt wel vergeten. Ze gaan middenin het hoogseizoen, dan zitten de pensions werkelijk bomvol. Er is echt niet veel tijd voor de honden dan. Ze worden netjes verzorgd, maar aaien over hun bol zal niet veel voorkomen vermoed ik :wink:

Ze redden zich heus wel, of ze het leuk gaan vinden weet ik niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
Miss_Liz schreef:Ik denk dat het met ivo allemaal wel reuze mee zou vallen zolang hij maar genoeg aaien over zn bol krijgt haha..
Niet bedoeld om je bezorgd te maken, maar dit kun je echt wel vergeten. Ze gaan middenin het hoogseizoen, dan zitten de pensions werkelijk bomvol. Er is echt niet veel tijd voor de honden dan. Ze worden netjes verzorgd, maar aaien over hun bol zal niet veel voorkomen vermoed ik :wink:

Ze redden zich heus wel, of ze het leuk gaan vinden weet ik niet.
Nou in een mega pension lijkt mij niet dat honden het leuk vinden/hebben.
Zeker honden die nooit zoiets gewend zijn en dan ineens 2 weken in een kennel moeten waarbij ze dan 3x op de dag als ze mazzel hebben even mogen rondrennen.

Wij hebben zelf natuurlijk kleinschalig honden opgevangen, die ook in kennels zaten bij ons.
Nu hadden wij maar een paar honden per keer en we konden ze dan ruim genoeg aandacht geven; knuffelen, borstelen, alleen even met ze op de wei spelen en doen, of we gingen even bij ze in de kennel zitten, of er even bij zitten met eten etc.
Ik zie dat in een mega pension echt niet gebeuren.
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

estelle schreef:
Zoek stok! schreef:
Miss_Liz schreef:Ik denk dat het met ivo allemaal wel reuze mee zou vallen zolang hij maar genoeg aaien over zn bol krijgt haha..
Niet bedoeld om je bezorgd te maken, maar dit kun je echt wel vergeten. Ze gaan middenin het hoogseizoen, dan zitten de pensions werkelijk bomvol. Er is echt niet veel tijd voor de honden dan. Ze worden netjes verzorgd, maar aaien over hun bol zal niet veel voorkomen vermoed ik :wink:

Ze redden zich heus wel, of ze het leuk gaan vinden weet ik niet.
Nou in een mega pension lijkt mij niet dat honden het leuk vinden/hebben.
Zeker honden die nooit zoiets gewend zijn en dan ineens 2 weken in een kennel moeten waarbij ze dan 3x op de dag als ze mazzel hebben even mogen rondrennen.

Wij hebben zelf natuurlijk kleinschalig honden opgevangen, die ook in kennels zaten bij ons.
Nu hadden wij maar een paar honden per keer en we konden ze dan ruim genoeg aandacht geven; knuffelen, borstelen, alleen even met ze op de wei spelen en doen, of we gingen even bij ze in de kennel zitten, of er even bij zitten met eten etc.
Ik zie dat in een mega pension echt niet gebeuren.
Bij Bram en Izzie kunnen denk ik max vijftig honden verblijven in het hoogseizoen. Dat is echt nog geen megapension hoor, ik ken er met veel meer honden. Maar in het hoogseizoen is het zo enorm aanpoten met schoonmaken, honden in en uit de speelweide, voeren, medicijnen geven etc, dat ik niet verwacht dat er veel geknuffeld wordt. Dat zal bij andere pensions niet anders zijn, tenzij het zo kleinschalig is als bij jou.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door miekmiek »

mijn honden zijn 1 keer naar een pension geweest voor een lang weekeind en ik hoop dat ik nooit meer in een situatie kom waarbij het weer nodig zal zijn. Ik vond het afschuwelijk. Mijn honden kunnen aardig wat hebben, maar ik weet dat ze dat weekeind echt een kloteweekeind gehad hebben.
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Suuz! »

miekmiek schreef:mijn honden zijn 1 keer naar een pension geweest voor een lang weekeind en ik hoop dat ik nooit meer in een situatie kom waarbij het weer nodig zal zijn. Ik vond het afschuwelijk. Mijn honden kunnen aardig wat hebben, maar ik weet dat ze dat weekeind echt een kloteweekeind gehad hebben.
Was je er bij dan? :mrgreen:

Nee even serieus, als het je zelf niet lekker zit, moet je het niet doen.
Ik weet dat mijn honden sommige pensions geweldig vinden. Bij happy holiday heb ik ze heel regelmatig met veel plezier gebracht. En de hondjes kwamen daar altijd
blij aan, en gingen ook weer blij weg ;).
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
fabienne s
Zeer actief
Berichten: 1234
Lid geworden op: 28 feb 2006 17:34
Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Locatie: vlak bij het bos. Baasje van:shadow en jemble

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik heb zelf in een pension gewerkt en inderdaad is er in het hoogseizoen geen tijd voor een knuff of een aai.
heb je ze al is een proefdag weg gebracht?dat kan voor heel veel honden een hoop schelen(voor veel ook niet maar die vinden het dan echt niet leuk),jouw honden komen straks in een nieuwe omgeving met veel nieuwe prikkels en heeel veeel honden om hun heen.

linda,in ons pension konden ze er ook maar 80 kwijt er zaten alleen in de zomer 40 honden teveel en dat elk jaar weer.ik kan je niet vertellen hoe blij ik ben dat ik dat werk niet meer hoef te doen,soms was het gewoon te sneu om te zien en of die honden het allemaal leuk hebben gehad..........nee daar durf ik volop nee tegen te zeggen.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Suuz! »

fabienne s schreef:
linda,in ons pension konden ze er ook maar 80 kwijt er zaten alleen in de zomer 40 honden teveel en dat elk jaar weer.ik kan je niet vertellen hoe blij ik ben dat ik dat werk niet meer hoef te doen,soms was het gewoon te sneu om te zien en of die honden het allemaal leuk hebben gehad..........nee daar durf ik volop nee tegen te zeggen.
dat verschilt denk ik per pension. De pensions waar ik mijn honden breng daar bij wil ik eerst weten hoe de gang van zaken is, en hoe mijn honden er verblijven etc.
Bij happy holiday destijds, kregen ze met zijn 4en een tuinhuisje met daarbij een stuk afgezet grond/zandbak waar ze in vertoeften. Was een mooie ruime ruimte, waar ze heerlijk met zijn 4tjes konden spelen. Tussentijds werden ze ook nog 2 keer per dag op een groter stuk gezet om met andere honden te spelen.
Tot zover hebben mijn honden het daar altijd naar hun zin gehad. Of het nou hoog seizoen was of niet. ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

P!nki schreef:Tot zover hebben mijn honden het daar altijd naar hun zin gehad. Of het nou hoog seizoen was of niet. ;)
Maar weinig tijd voor knuffels en daar doelde ik op :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

fabienne s schreef:soms was het gewoon te sneu om te zien en of die honden het allemaal leuk hebben gehad..........nee daar durf ik volop nee tegen te zeggen.
Ik geloof ook niet dat elke hond het zo leuk heeft in een pension. Het is nogal een andere gang van zaken dan thuis. Ze zitten ineens in een kennel (de huiskamerpensions niet meegerekend), de mensen die ze kennen zijn er niet en ze zitten tussen tig andere honden (druk!). Daarom ook mijn opmerking dat ik een hond al op jonge leeftijd zou brengen om er aan te wennen. Izzie en Bram waren twaalf weken toen ze voor het eerst naar de dagopvang gingen. Die zijn daar dus mede opgegroeid en vermaken zich kostelijk. En ja, dat weet ik zeker, ik kan ze zien zonder dat zij het weten als ik in de ruimte bij de balie sta :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Suuz! »

Zoek stok! schreef:
P!nki schreef:Tot zover hebben mijn honden het daar altijd naar hun zin gehad. Of het nou hoog seizoen was of niet. ;)
Maar weinig tijd voor knuffels en daar doelde ik op :wink:
In de zomer was er absoluut minder tijd voor knuffels ;) maar dat wil niet zeggen dat honden zich dan heel erg zielig voelen :) dat bedoelde ik.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Suuz! »

Martijn schreef:Ik heb voor mijn honden altijd wel een oplossing in de privésfeer.
Is dat niet fijner? En goedkoper?
Oh ja, het zou absoluut fijner zijn als je iemand achter de hand hebt die dat wil doen. Maar er zijn momenten dat dat gewoon niet uit komt.
De enige die ik met Sorbonne vertrouw woont 2,5 uur rijden verder op. Voor een weekje weg wil ik dat best doen, maar niet als ik een dagje weg moet
en laat thuis ben s'avonds. Dan breng ik ze liever op de route naar het pension toe, en zorg dat ik ze de volgende ochtend vroeg weer op haal ;).
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Brigitte »

Zoek stok! schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik mijn hond van jongs af aan zou laten wennen aan een pension. Ik zie ook honden die met vier jaar ineens twee weken in een pension moeten. Dat vind ik eigenlijk wel sneu. Die honden weten niet wat ze overkomt. Ze passen zich wel aan hoor, maar ik zou er toch eerder mee beginnen.
Wij geven dan ook altijd aan de honden eerst op een proefweekend te willen hebben, zo wordt het genoemd maar het kan net zo goed van maandag tot woensdag zijn :wink:
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

P!nki schreef:
Zoek stok! schreef:
P!nki schreef:Tot zover hebben mijn honden het daar altijd naar hun zin gehad. Of het nou hoog seizoen was of niet. ;)
Maar weinig tijd voor knuffels en daar doelde ik op :wink:
In de zomer was er absoluut minder tijd voor knuffels ;) maar dat wil niet zeggen dat honden zich dan heel erg zielig voelen :) dat bedoelde ik.
Nee natuurlijk niet! Bram zit niet te wachten op knuffels (al hoor ik dat hij wel eens op z'n buik gekriebeld wil worden, het prinsje :mrgreen: ) en Izzie heeft in het begin wel meer aandacht gekregen, maar ze draaide al snel gewoon mee. Knuffels krijgen ze van mij wel weer :wink:

Ik zou ze nu ik twee honden heb natuurlijk makkelijk drie dagen in de week alleen kunnen laten (in de pauze uitlaten), maar het heeft echt een meerwaarde voor ze. Over een aantal maanden ga ik wel terug naar twee dagen in de week. Hebben ze een dagje rust, mag best met hun drukke trainingsschema :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Martijn schreef:
Maar honden als Eva of Dapper weten zich geen raad zonder mens om naar toe te kunnen lopen als je dat wil.
Bij iemand anders blijven, dat kan. Maar alleen ergens in een hok? Dat wordt onmiddellijk janken.
En als Eva het van jongs af aan gewend zou zijn? Ik zie wel eens honden op de speelweide die echt hunkeren naar menselijk contact. Tenminste, zo vul ik het in, ik weet dat natuurlijk niet. Bram en Izzie kijken niet op of om naar mensen die bij de speelweide staan, of ze gaan aanblaffen 'weg jij'. Er zijn ook honden die alles doen om aandacht te vragen. Dat vind ik er dan sneu uitzien.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Job
Zeer actief
Berichten: 10146
Lid geworden op: 05 feb 2009 19:46

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Job »

er zijn denk ik genoeg honden die het prima naar hun zin hebben in een pension.
Die waarvan de baasjes het idee hebben dat ze dat niet hadden kunnen inderdaad opzoek naar opvang waar wat extra aandacht is.
Ik zou het zeker een weekend uitproberen, want het idee dat jouw hond het een paar weken niet naar zijn zin heeft lijkt me niet fijn.
Zelf vraag ik ook altijd of de mensen vooraf willen komen kijken dan kunnen ze al kennis maken met mijn honden en alvast het erf en de woning verkennen.
Zie dat hier vooral oudere honden, honden met een trauma van een (buitenlands) asiel en honden met een handicap komen.
De baasjes vinden het prettig dat de honden dan in een thuissituatie komenin plaats van dat ze hun hond in een kennel achter moeten laten.Maar nogmaals ik denk dat heel veel honden het prima vinden in een pension.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
fabienne s
Zeer actief
Berichten: 1234
Lid geworden op: 28 feb 2006 17:34
Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Locatie: vlak bij het bos. Baasje van:shadow en jemble

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door fabienne s »

er zijn gerust honden die het geweldig vinden in een pension,mijn eigen honden vonden er trouwens geen hol aan en shadow raakte zelfs in de stress toen hij daar moest logeren toen jeroen en ik gingen trouwen(kan ook aan zijn blindheid liggen hoor)
vaak zijn het herders,staffie's,boxers en dat kleine grut die je er geen plezier mee doet en dat zie je gauw genoeg.niet eten,in een hoekje zitten,niet gezellig tegen de mensen en de hele houding van zo'n hond.
de meeste lab's en goldens en dat spul vonden het geweldig,lekker spelen en gek doen en alles mogen wat thuis niet mag.
nee als ik nu wat voor mijn honden moet zoeken heeft een pension absoluut geen voorkeur en al helemaal niet in het hoogseizoen,daar zijn het de honden niet voor(jemble zal het misschien wel leuk vinden met al die honden)en doordat ik er zelf gewerkt heb weet ik dat er een hoop mooie praatjes worden verkocht aan de baasjes.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door renee-uk »

Onze honden gaan in onze vakanties altijd naar een pension.
We hebben een dag of wat rondgereden om de verschillende pensions in de buurt te bekijken op tijden dat ze er geen bezoek verwachtten en hebben gekozen voor eentje waar het super netjes was en waar we een goed gevoel bij kregen.

Ze zitten samen in een ruime kennel en hebben het er prima naar hun zin.
Zelfs Gina protesteert niet als ze weggebracht worden en dat heb ik wel heel anders meegemaakt.
Jan gilt wel, maar alleen als ik erbij ben.
Brengt mijn vriend ze weg is er niks aan de hand en lopen ze zelf al naar hun kennel toe, want ze krijgen steeds dezelfde.
Er wordt ook rekening gehouden met het feit dat Gina altijd en Jan vaak niet eet in stress situaties en dus worden ze apart van elkaar gevoerd.
In Nederland is het me meermaals gebeurd dat ik Gina zo rond als een ton en Jan graatmager terugkreeg, bij dit pension nooit. Ze zien er beide prima uit en behalve dat ze stinken naar houtwol heb ik geen enkele aanmerking.

Het is nooit leuk om je honden ergens anders onder te brengen, maar persoonlijk doe ik het liever in een goed pension dan bij goedwillende kennissen alhoewel ik dat voor Gina niet zo'n probleem zou vinden.
Met Jan is dat een andere zaak, die heeft toch wel een soort van gebruiksaanwijzing en gaat in een andere huiselijke kring op zoek naar mij met alle eventuele gevolgen van dien.
In het pension doet ie dat gelukkig niet al gaat ie wel helemaal uit zn dak als we hem weer op komen halen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
Zoek stok!
Zeer actief
Berichten: 24599
Lid geworden op: 20 mar 2005 18:28
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Martijn schreef:
Zoek stok! schreef:
Martijn schreef:
Maar honden als Eva of Dapper weten zich geen raad zonder mens om naar toe te kunnen lopen als je dat wil.
Bij iemand anders blijven, dat kan. Maar alleen ergens in een hok? Dat wordt onmiddellijk janken.
En als Eva het van jongs af aan gewend zou zijn?
Ook niet, denk ik.
Ja, als ze helemaal zonder mensen op was gegroeid misschien.
Maar ze was meteen een heel erg baasgericht hondje.
Ze houdt er niet van om alleen te zijn.
Thuis en in de auto vindt ze het goed maar als je haar ergens in een kennel stopt moet je je danig realiseren dat het geen hond is die dan gaat slapen of spelen ofzo.
Die zit daar gewoon te wachten tot je terug komt.

Maar we zullen het wel aan Izzie zien. Is wel een redelijke graadmeter, denk ik.
Het gekke is dat Izzie juist heel goed alleen kan zijn. Ik vind dat verbazingwekkend omdat ze wel enorm aan mij hangt. Maar ze is echt het tegenovergestelde van hoe jullie Eva beschrijven daarin. Ze kan wel op mij liggen wachten. Als ik bijv. naar boven ga, vind ik haar wel eens onderaan de trap als ik terugkom. Maar op de dagopvang vermaakt ze zich prima. Ze is met de honden in de weer. Hoe het was geweest zonder Bram weet ik natuurlijk niet. Daar hangt ze namelijk ook behoorlijk aan. Gisteren op de wedstrijd heb ik haar ook gewoon aan een hek vastgebonden direct aan het veld en ga verkennen en lopen met Bram. Alleen toen Bram en ik langs kwamen in het parcours gaf ze een gil van herkenning, maar verder vindt ze het allemaal prima. Echt anders dan ik had verwacht.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Brigitte »

fabienne s schreef: vaak zijn het herders,staffie's,boxers en dat kleine grut die je er geen plezier mee doet en dat zie je gauw genoeg.niet eten,in een hoekje zitten,niet gezellig tegen de mensen en de hele houding van zo'n hond.
Hoe weet je dat deze honden het vaak minder leuk vinden? Ik ervaar het bij deze rassen helemaal niet nl. Die doen lekker mee :mrgreen:

Edit: zie het al je heb in een pension gewerkt haha.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”