Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wel grappig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief
Berichten: 3836
Lid geworden op: 28 jun 2005 15:19

Wel grappig?

Ongelezen bericht door pepim »

Ik vind het soms grappig hoe Mizou verschillend reageert op iets wat ik haar als snackje geef.
Ik kan rustig een stukje tomaat of een hondenkoekje uit mijn mond laten eten (nou ja bij wijze van dan ;-)), maar een kluifje (dun van buffelhuid) doet ze vast niet.
Ook niet als ik het aanbied uit mijn hand, ze gaat dan iets achteruit en met haar oren naar achteren; pas als ik het gooi pakt ze het. Ik denk dat ze het als 'nee' ziet, dat kent ze wel, dan mag ze het niet pakken, maar heeft ze dat dan ongewild gekoppeld aan de manier waarop ik er mee omga?

Nou ja dat intrigeert me vandaar mijn topic.
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Wel grappig?

Ongelezen bericht door renee-uk »

heb je haar die nee aangeleerd met een buffelhuidje pepim?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pepim
Zeer actief
Berichten: 3836
Lid geworden op: 28 jun 2005 15:19

Re: Wel grappig?

Ongelezen bericht door pepim »

renee-uk schreef:heb je haar die nee aangeleerd met een buffelhuidje pepim?
Nee met een koekje Renee :D
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Wel grappig?

Ongelezen bericht door renee-uk »

en een koekje pakt ze wel aan uit je hand maar een buffelhuidje niet?
Of pakt ze helemaal niks uit je hand?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pepim
Zeer actief
Berichten: 3836
Lid geworden op: 28 jun 2005 15:19

Re: Wel grappig?

Ongelezen bericht door pepim »

renee-uk schreef:en een koekje pakt ze wel aan uit je hand maar een buffelhuidje niet?
Of pakt ze helemaal niks uit je hand?
Ja een koekje pakt ze wel, alles overigens als het maar geen kluifje is. Ik snap er niets van.
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Wel grappig?

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat een gekke hond :F:

is het soms een ingeslopen spelletje geworden dat jij dat staafje weg moet gooien?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pepim
Zeer actief
Berichten: 3836
Lid geworden op: 28 jun 2005 15:19

Re: Wel grappig?

Ongelezen bericht door pepim »

renee-uk schreef:wat een gekke hond :F:

is het soms een ingeslopen spelletje geworden dat jij dat staafje weg moet gooien?
O zou het dat zijn? Ik gooi het altijd weg, soms zelfs in de tuin anders blijft ze ermee gooien. :mrgreen:
pepim
Zeer actief
Berichten: 3836
Lid geworden op: 28 jun 2005 15:19

Re: Wel grappig?

Ongelezen bericht door pepim »

Ik denk dat het klopt want ze blijft weg kijken, als ik het kluifje in mijn hand hou
Lillith
Zeer actief
Berichten: 6848
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:43

Re: Wel grappig?

Ongelezen bericht door Lillith »

Grappig, je moet het dus gewoon gooien :smile:
Ik dacht nog aan de linker of rechterhand, met Jof erbij wou Lillith niets uit mijn linkerhand aanpakken :engel: :ok:
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Wel grappig?

Ongelezen bericht door renee-uk »

pepim schreef:Ik denk dat het klopt want ze blijft weg kijken, als ik het kluifje in mijn hand hou
zie je, Miesje is verstandiger dan jij die wéét gewoon dat gooien bij een kluifje hoort... duh dom baasje ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
pepim
Zeer actief
Berichten: 3836
Lid geworden op: 28 jun 2005 15:19

Re: Wel grappig?

Ongelezen bericht door pepim »

renee-uk schreef:
pepim schreef:Ik denk dat het klopt want ze blijft weg kijken, als ik het kluifje in mijn hand hou
zie je, Miesje is verstandiger dan jij die wéét gewoon dat gooien bij een kluifje hoort... duh dom baasje ;)
Ja :smile:
Het is een slimme hond, als pupje al. :pffff: Ik moest altijd haar halsband wegleggen (dus niet in de kamer anders ging zij er mee van tussen en maakte hem dan stuk, paar keer gebeurt hihi) en ik had dat een keertje eventjes niet gedaan na de ochtendwandeling. Ik wilde een tijdje later met haar op pad gaan, maar geen halsband, niks.

En toen bedacht ik me ineens, dat ik het even op de tafel had gelegd, dus ik zoeken en zoeken. Ik zei verder niets tegen Mies, maar ik vond haar halsband maar niet en ze zat zo naar me te kijken, zo van wat doet het vrouwtje nou? En ik kribbig zoiets van ... 'Nou Mies als ik je halsbandje niet kan vinden kunnen we ook niet gaan lopen hè, jammer dan!' ... Ze kijkt me nog eens aan, loopt naar haar bench (waar ik ook gekeken had, blauw kussen, blauw halsbandje) pakt haar halsband en legt het netjes voor me neer. Zo baasje kunnen we toch gaan lopen, geweldig vond ik dat :smile: :mrgreen:
pepim
Zeer actief
Berichten: 3836
Lid geworden op: 28 jun 2005 15:19

Re: Wel grappig?

Ongelezen bericht door pepim »

Ik ben trouwens begonnen met gooien met de kluifjes bedacht ik me daarnet, omdat ze er zelf steeds mee gooide. Bovenop de kast, onder de bank, achter een kastje en dan niet meer kunnen vinden en blaffen omdat ik dan dat kluifje moest zoeken. Ok ik kreeg wel aanwijzingen waar ik onder of bovenop moest zoeken :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”