Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

e-collar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
wendy71
Zeer actief
Berichten: 11560
Lid geworden op: 06 feb 2007 20:14
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door wendy71 »

E-collar is een afkorting voor electric collar far as I know..
Stroom dus, er zullen best trilstanden op staan maar ook stroom in verschillende standen.
Zitten niet voor niks standjes op en dat is ech niet alleeen voor de zg trillingen.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Gebruikersavatar
Maxine
Zeer actief
Berichten: 2713
Lid geworden op: 14 okt 2009 23:48
Locatie: België

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Maxine »

wendy71 schreef:E-collar is een afkorting voor electric collar far as I know..
Stroom dus, er zullen best trilstanden op staan maar ook stroom in verschillende standen.
Zitten niet voor niks standjes op en dat is ech niet alleeen voor de zg trillingen.
Hoe ben je daar zo zeker van?
Ik kan er ook geen oordeel over vellen omdat ik die specifieke halsband zelf niet van dichtbij heb gezien.
Zoals iemand daarnet al zei: "Mijn GSM is ook elektronisch maar geeft ook alleen maar trillingen."

Iemand anders zei: "Dat zit er exact hetzelfde uit als een TT."
Ok, dat is waar.
Maar mijn broer en ik hebben beiden een i-Pod. Beiden zien er ook exact hetzelfde uit maar op die van mij staat een grote geheugen en enkele andere extra's.
Dus omdat iets op iets anders lijkt wil ook nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk hetzelfde is. :U:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Budkes »

Maxine schreef: Is er voor sommigen onder jullie nu echt geen andere mogelijkheid dan er van uitgaan dat de hond eerst stroomstoten heeft gekregen? Misschien helpen die trillingen echt wel! Hebben jullie daar al eens aan gedacht? :19:
Ja daar hebben we wel eens aan gedacht, sterker nog degenen onder ons die met de e-collar oftewel TT werken weten dat die trillingen niet werken zonder dat ze zijn gelinkt aan stroom. En dit is gewoon een ordinaire TT, niet iets wat er op lijkt of alleen het uiterlijk heeft van, het is gewoon dezelfde die ik hier in huis heb liggen en Malinois en Veenmug en anderen.

En voordat ik die zou gebruiken om mijn hond zijn "baknijd" af te leren mogen ze me hier al mijn honden afnemen. :piew:
Gr. Aniek

Afbeelding
Dorien71
Actief
Berichten: 113
Lid geworden op: 07 mei 2010 21:48
Mijn ras(sen): Hollandse herders
Aantal honden: 2

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Dorien71 »

Het ziet er inderdaad precies zo uit als een dogtra! Ik heb er zelf namelijk ook 1. Kijk eens goed naar de afstandsbediening, er zitten meerdere knoppen op. 1 voor een stroom tik, 1 voor een tik van 8 seconden en opzij 1 voor de trillingen. Doe een hond de band om en geef hem een trilling en hij zal er niets opuit doen. Heeft hij een paar keer stroom gehad en gebruik dan de trilling dan legt ie wel de link.
Ik heb de dogtra gebruikt ivm het jacht gedrag van Rossi. Zo gauw ik hem in het bos los liet haalde hij alle reeen weer op (hij wist precies waar ze overdag lagen). Had alles al geprobeert om hem af te leiden maar niets hielp, rondom het bos lopen wegen en ik was als de dood dat er ongelukken zouden gebeuren.
Als laatste oplossing toen een trainingscentrum gebeld en om hulp gevraagt. Ik heb daar prive les gevolgt om met de dogtra band om te leren gaan.
Ik heb de band alleen gebruikt om hem het opjagen van de reeen af te leren en het is gelukt.
Afbeelding
Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Budkes »

Dorien71 schreef:Het ziet er inderdaad precies zo uit als een dogtra!
Het staat er zelfs op als je goed kijkt kun je het duidelijk lezen :mann: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: e-collar

Ongelezen bericht door ranetje »

Maxine schreef:
wendy71 schreef:E-collar is een afkorting voor electric collar far as I know..
Stroom dus, er zullen best trilstanden op staan maar ook stroom in verschillende standen.
Zitten niet voor niks standjes op en dat is ech niet alleeen voor de zg trillingen.
Hoe ben je daar zo zeker van?
Ik kan er ook geen oordeel over vellen omdat ik die specifieke halsband zelf niet van dichtbij heb gezien.
Zoals iemand daarnet al zei: "Mijn GSM is ook elektronisch maar geeft ook alleen maar trillingen."

Iemand anders zei: "Dat zit er exact hetzelfde uit als een TT."
Ok, dat is waar.
Maar mijn broer en ik hebben beiden een i-Pod. Beiden zien er ook exact hetzelfde uit maar op die van mij staat een grote geheugen en enkele andere extra's.
Dus omdat iets op iets anders lijkt wil ook nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk hetzelfde is. :U:
Gelezen hoe het Amerikaanse "trainingssysteem" werkt?
Staat op pagina 1 van dit topic.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: e-collar

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Maxine schreef:
wendy71 schreef:E-collar is een afkorting voor electric collar far as I know..
Stroom dus, er zullen best trilstanden op staan maar ook stroom in verschillende standen.
Zitten niet voor niks standjes op en dat is ech niet alleeen voor de zg trillingen.
Hoe ben je daar zo zeker van?
Ik kan er ook geen oordeel over vellen omdat ik die specifieke halsband zelf niet van dichtbij heb gezien.
Zoals iemand daarnet al zei: "Mijn GSM is ook elektronisch maar geeft ook alleen maar trillingen."

Iemand anders zei: "Dat zit er exact hetzelfde uit als een TT."
Ok, dat is waar.
Maar mijn broer en ik hebben beiden een i-Pod. Beiden zien er ook exact hetzelfde uit maar op die van mij staat een grote geheugen en enkele andere extra's.
Dus omdat iets op iets anders lijkt wil ook nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk hetzelfde is. :U:
Vooral niet geloven in verknipte mensen met niet zulke leuke methodes, :roll: maar wel in verknipte honden :19:
Fin
Zeer actief
Berichten: 8182
Lid geworden op: 31 jul 2008 19:13
Locatie: zuid-holland

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Fin »

Dorien71 schreef:Ik heb de dogtra gebruikt ivm het jacht gedrag van Rossi. Zo gauw ik hem in het bos los liet haalde hij alle reeen weer op (hij wist precies waar ze overdag lagen). Had alles al geprobeert om hem af te leiden maar niets hielp, rondom het bos lopen wegen en ik was als de dood dat er ongelukken zouden gebeuren.
Als laatste oplossing toen een trainingscentrum gebeld en om hulp gevraagt. Ik heb daar prive les gevolgt om met de dogtra band om te leren gaan.
Ik heb de band alleen gebruikt om hem het opjagen van de reeen af te leren en het is gelukt.
Dat is nou een toepassing van TT waar ik achter kan staan. :ok:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door malinois »

Maxine schreef:Wat me vooral opvalt nu is dat er zo veel mensen zijn die (soms een beetje /te/) kritisch omgaan met tv. Natuurlijk is het nooit 100% zoals het in werkelijkheid is, maar met het beperkt aantal zendtijd is dat ook niet mogelijk.
Daarom is het ook logisch dat men enkel het begin en einde laat zien van bijvoorbeeld het gebruik van deze e-collar. Maar dat wil nog niet zeggen dat tijdens de tijd die niet uitgezonden word de hond ook daadwerkelijk met stroomstoten word bewerkt!
Waarom gaan mensen toch altijd uit van het ergste? :denken:
Ik ben het met TS eens.
Is er voor sommigen onder jullie nu echt geen andere mogelijkheid dan er van uitgaan dat de hond eerst stroomstoten heeft gekregen? Misschien helpen die trillingen echt wel! Hebben jullie daar al eens aan gedacht? :19:
ehm ik gebruik zelf een TT (laten we het even noemen wat het is nl.) maar wel na uitgebreide PERSOONLIJKE begeleiding door iemand die mij en mijn hond heel goed kent.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door malinois »

Paulala schreef:
Nou sorry hoor, maar lijkt me duidelijk dat ik zelf geen TT nodig heb, en die ook absoluut niet ga gebruiken.
Ik heb geen honden die agressief reageren op mensen, en dan nog, ik zou zoiets nooit zelf toepassen zonder kennis van het apparaat en de werking ervan, daarvoor heb ik me er echt niet genoeg ik verdiept.

En overal promoten?
Waarom zou ik? Als ik het zelf al niet gebruik, ga ik het zeker een ander niet aanraden, zou behoorlijk dom zijn iemand zoiets te adviseren zonder er zelf kennis van te hebben.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat als mensen zo'n middel zomaar gaan toepassen, er honden behoorlijk verpest worden en dat is nou net niet de bedoeling.
en je ging hem halen! die E-colar...
TT dus.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door malinois »

Maxine schreef:
wendy71 schreef:E-collar is een afkorting voor electric collar far as I know..
Stroom dus, er zullen best trilstanden op staan maar ook stroom in verschillende standen.
Zitten niet voor niks standjes op en dat is ech niet alleeen voor de zg trillingen.
Hoe ben je daar zo zeker van?
Ik kan er ook geen oordeel over vellen omdat ik die specifieke halsband zelf niet van dichtbij heb gezien.
Zoals iemand daarnet al zei: "Mijn GSM is ook elektronisch maar geeft ook alleen maar trillingen."

Iemand anders zei: "Dat zit er exact hetzelfde uit als een TT."
Ok, dat is waar.
Maar mijn broer en ik hebben beiden een i-Pod. Beiden zien er ook exact hetzelfde uit maar op die van mij staat een grote geheugen en enkele andere extra's.
Dus omdat iets op iets anders lijkt wil ook nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk hetzelfde is. :U:
Het IS een dogtra, dezelfde die ik hier heb, en dat is toch echt stroom hoor, ga jij maar even op de Dogtra site zoeken naar eentje die alleen trilt.... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door malinois »

Budkes schreef:
En voordat ik die zou gebruiken om mijn hond zijn "baknijd" af te leren mogen ze me hier al mijn honden afnemen. :piew:
Hier ook hoor, daar zou ik hem nooit voor gebruiken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Mojuan »

malinois schreef:
Paulala schreef:
Nou sorry hoor, maar lijkt me duidelijk dat ik zelf geen TT nodig heb, en die ook absoluut niet ga gebruiken.
Ik heb geen honden die agressief reageren op mensen, en dan nog, ik zou zoiets nooit zelf toepassen zonder kennis van het apparaat en de werking ervan, daarvoor heb ik me er echt niet genoeg ik verdiept.

En overal promoten?
Waarom zou ik? Als ik het zelf al niet gebruik, ga ik het zeker een ander niet aanraden, zou behoorlijk dom zijn iemand zoiets te adviseren zonder er zelf kennis van te hebben.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat als mensen zo'n middel zomaar gaan toepassen, er honden behoorlijk verpest worden en dat is nou net niet de bedoeling.
en je ging hem halen! die E-colar...
TT dus.
Ik ging hem halen??? :scratch:
Waar heb je het nou weer over?
Waarom zou ik? Wie zegt dat? Hoe kom je daarbij?
:zweep:
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: e-collar

Ongelezen bericht door maart »

Budkes schreef: sterker nog degenen onder ons die met de e-collar oftewel TT werken weten dat die trillingen niet werken zonder dat ze zijn gelinkt aan stroom. :piew:
Die link leg je zelf.
Ik gebruik de trilling echter op dezelfde wijze als ik de clicker gebruik.

klik = joepie, goed gedaan, ik word beloond.
trilling = joepie, goed gedaan, ik word beloon.
Veenmug
Zeer actief
Berichten: 939
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:39
Mijn ras(sen): ESS
Aantal honden: 1
Locatie: Drentsche heide

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Veenmug »

maart schreef:
Budkes schreef: sterker nog degenen onder ons die met de e-collar oftewel TT werken weten dat die trillingen niet werken zonder dat ze zijn gelinkt aan stroom. :piew:
Die link leg je zelf.
Ik gebruik de trilling echter op dezelfde wijze als ik de clicker gebruik.

klik = joepie, goed gedaan, ik word beloond.
trilling = joepie, goed gedaan, ik word beloon.
En niet goed bv.najagen wild?

Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: e-collar

Ongelezen bericht door maart »

ow, als ik wil corrigeren, gebruik ik stroom als ik dat nodig acht.

Ik ga enkel geen correcties gaan aankondigen dmv trilling, of correctie gaan vervangen dmv trilling.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door malinois »

Paulala schreef:
malinois schreef:
Paulala schreef:
Nou sorry hoor, maar lijkt me duidelijk dat ik zelf geen TT nodig heb, en die ook absoluut niet ga gebruiken.
Ik heb geen honden die agressief reageren op mensen, en dan nog, ik zou zoiets nooit zelf toepassen zonder kennis van het apparaat en de werking ervan, daarvoor heb ik me er echt niet genoeg ik verdiept.

En overal promoten?
Waarom zou ik? Als ik het zelf al niet gebruik, ga ik het zeker een ander niet aanraden, zou behoorlijk dom zijn iemand zoiets te adviseren zonder er zelf kennis van te hebben.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat als mensen zo'n middel zomaar gaan toepassen, er honden behoorlijk verpest worden en dat is nou net niet de bedoeling.
en je ging hem halen! die E-colar...
TT dus.
Ik ging hem halen??? :scratch:
Waar heb je het nou weer over?
Waarom zou ik? Wie zegt dat? Hoe kom je daarbij?
omdat hij bij dat pakket zat wat je zou bestellen? Of lees ik dat nu verkeerd in dat andere topic....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Anne&Taar
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 19 jun 2009 11:08
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

..foutje..
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 29 mei 2010 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anne&Taar
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 19 jun 2009 11:08
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Paulala schreef:Nou, als ik dat filmpje zo zie, gebruikt hij hem echt perfect.
Die hond gedraagt zich toch prima erna?
En de hond is absoluut niet angstig of in paniek of wegkruiperig etc.
Ze vertrouwt hem zelfs gewoon, hij kan haar aaien, en ze is kalm en kijkt relaxt zonder angst.

.
Euh, ja. Das toch het hele idee, dat een hond de correctie niet aan de baas verbind? Daar is de afstandbediening voor.
Ik kan overigens best begrip opbrengen voor het gebruik van een schokband onder bepaalde omstandigheden; maar ik heb er wat meer moeite mee als t beessie ineens een heel andere naam moet krijgen vanwege de psychische lading welke 'stroomband' met zich meeneemt. Dit is een stroomband. Een luxe, misschien een mooie, misschien een goed bruikbare, maar wel een stroomband. Punt.
Overigens gebruik je nu ook exact dezelfde woorden als de mensen welke veelvuldig trainen met een TT.
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Budkes »

maart schreef:
Budkes schreef: sterker nog degenen onder ons die met de e-collar oftewel TT werken weten dat die trillingen niet werken zonder dat ze zijn gelinkt aan stroom. :piew:
Die link leg je zelf.
Ik gebruik de trilling echter op dezelfde wijze als ik de clicker gebruik.

klik = joepie, goed gedaan, ik word beloond.
trilling = joepie, goed gedaan, ik word beloon.
Het ging hier in dit filmpje om de trilling in samenhang met een correctie, dus niet met een beloning. Uiteraard kun je de trilfunctie op die manier gebruiken, en dan heb je er dus eerst steeds een brokje of iets lekkers in gestopt bij een trilling.
Zo zal je er dus een stroomstoot aan moeten verbinden om de trilling als correctie te gebruiken.
Gr. Aniek

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Mojuan »

malinois schreef:
Paulala schreef:
malinois schreef:
en je ging hem halen! die E-colar...
TT dus.
Ik ging hem halen??? :scratch:
Waar heb je het nou weer over?
Waarom zou ik? Wie zegt dat? Hoe kom je daarbij?
omdat hij bij dat pakket zat wat je zou bestellen? Of lees ik dat nu verkeerd in dat andere topic....
Ik wilde alleen het pakket van dvd's graag bestellen, meer niet.
:zweep:
Gebruikersavatar
-Gaby-
Zeer actief
Berichten: 6335
Lid geworden op: 18 feb 2009 22:44
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: e-collar

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik vind een band met alleen een trilling wel een bruikbare uitvinding, voor een dove hond bijvoorbeeld. Maar ik weet niet hoe ze er uit zien. Voor 't zelfde geld zien ze er net zo uit als een TT. :19:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
jacq1970
Zeer actief
Berichten: 14721
Lid geworden op: 15 feb 2005 18:04
Aantal honden: 1
Locatie: Baasje Bowie
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door jacq1970 »

-Gaby- schreef:Ik vind een band met alleen een trilling wel een bruikbare uitvinding, voor een dove hond bijvoorbeeld. Maar ik weet niet hoe ze er uit zien. Voor 't zelfde geld zien ze er net zo uit als een TT. :19:
nee het is een TT..... zoek maar goed dan vind je genoeg "ervaringen"
Afbeelding
Gebruikersavatar
larissa85
Actief
Berichten: 168
Lid geworden op: 21 mar 2010 15:39
Mijn ras(sen): Bono-kruising Mastino en vermoedelijk een Amstaff.
En Laika- een Bordeaux dog
Locatie: zwolle
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door larissa85 »

Ik vind het op zich een goede uitvinding bij honden die echt zwaar probleemgedrag vertonen. Als het tenminste echt alleen een trilling geeft en geen schok.
Ik vind cesar een goede hondentrainer. Maar wat ik wel een beetje raar vind is dat Bella de Bulldog alleen maar even snapt naar de stok en niet echt compleet doordraait en die stok die de hand moet voorstellen doormidden bijt. Bij dat soort honden kun je overwegen de E-collar te gebruiken.
En dan denk ik bij Bella kun je het op een andere manier oplossen, het kost meer tijd, maar het is wel te doen. Zo heb ik het bij mijn hond ook gedaan. Met veel tijd en rust.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Budkes »

larissa85 schreef:Ik vind het op zich een goede uitvinding bij honden die echt zwaar probleemgedrag vertonen. Ik vind cesar sowieso een goede hondentrainer. Maar wat ik wel een beetje raar vind is dat Bella de Bulldog alleen maar even snapt naar de stok en niet echt compleet doordraait en die stok die de hand moet voorstellen doormidden bijt. Bij dat soort honden kun je overwegen de E-collar te gebruiken.
En dan denk ik bij Bella kun je het op een andere manier oplossen, het kost meer tijd, maar het is wel te doen. Zo heb ik het bij mijn hond ook gedaan. Met veel tijd en rust.
De meest eenvoudige oplossing is het beest gewoon te laten eten. :19: Ik heb nooit begrepen waarom wij zo nodig iets uit de voerbak moeten kunnen pakken of uberhaupt aan het eten van de hond moeten zitten. Wat een onzin.
Een hond op straat dingen uit zijn bek kunnen pakken is van een hele andere orde en heeft in mijn optiek niets met "baknijd"te maken.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: e-collar

Ongelezen bericht door ranetje »

-Gaby- schreef:Ik vind een band met alleen een trilling wel een bruikbare uitvinding, voor een dove hond bijvoorbeeld. Maar ik weet niet hoe ze er uit zien. Voor 't zelfde geld zien ze er net zo uit als een TT. :19:
Die lijken wel wat op een TT, maar het bedieningskastje is ietsje anders.
Er zit maar één knop op :wink:
En Dogtra maakt ze niet.

Ik vraag me steeds af waarom die honden zo direct reageren op dat sissende geluidje.
Zou dat kunnen zijn veroorzaakt door bijvoorbeeld eerder gebruik van de e-collar in combinatie met dat geluidje?
En dan heb ik het niet over een trilling
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Budkes »

ranetje schreef:
Ik vraag me steeds af waarom die honden zo direct reageren op dat sissende geluidje.
Zou dat kunnen zijn veroorzaakt door bijvoorbeeld eerder gebruik van de e-collar in combinatie met dat geluidje?
En dan heb ik het niet over een trilling
Dat denk ik wel ja.
Die honden reageren mij allemaal wat te extreem op Ceasar, in alle filmpjes die ik van hem heb gezien. Dat tikje met je voet achterlangs en dat sisje werkt volgens mij echt niet vanzelf op die manier. Daar is wel wat aan gelinkt, kan me het anders niet voorstellen.
Gr. Aniek

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Berichten: 14721
Lid geworden op: 15 feb 2005 18:04
Aantal honden: 1
Locatie: Baasje Bowie
Contacteer:

Re: e-collar

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Budkes schreef:
larissa85 schreef:Ik vind het op zich een goede uitvinding bij honden die echt zwaar probleemgedrag vertonen. Ik vind cesar sowieso een goede hondentrainer. Maar wat ik wel een beetje raar vind is dat Bella de Bulldog alleen maar even snapt naar de stok en niet echt compleet doordraait en die stok die de hand moet voorstellen doormidden bijt. Bij dat soort honden kun je overwegen de E-collar te gebruiken.
En dan denk ik bij Bella kun je het op een andere manier oplossen, het kost meer tijd, maar het is wel te doen. Zo heb ik het bij mijn hond ook gedaan. Met veel tijd en rust.
De meest eenvoudige oplossing is het beest gewoon te laten eten. :19: Ik heb nooit begrepen waarom wij zo nodig iets uit de voerbak moeten kunnen pakken of uberhaupt aan het eten van de hond moeten zitten. Wat een onzin.
Een hond op straat dingen uit zijn bek kunnen pakken is van een hele andere orde en heeft in mijn optiek niets met "baknijd"te maken.
idd.. wat een dikke bullshit vind ik dat altijd..heb er zelf 2 ( inmiddels 1) met baknijd en heb daar nooit hinder van... ver genoeg van elkaar eten geven en zodra de bakken leeg zijn weghalen... zie het probleem niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Danoontje powerrr
Zeer actief
Berichten: 2006
Lid geworden op: 26 feb 2010 19:17
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

jacq1970 schreef:
Budkes schreef:
larissa85 schreef:Ik vind het op zich een goede uitvinding bij honden die echt zwaar probleemgedrag vertonen. Ik vind cesar sowieso een goede hondentrainer. Maar wat ik wel een beetje raar vind is dat Bella de Bulldog alleen maar even snapt naar de stok en niet echt compleet doordraait en die stok die de hand moet voorstellen doormidden bijt. Bij dat soort honden kun je overwegen de E-collar te gebruiken.
En dan denk ik bij Bella kun je het op een andere manier oplossen, het kost meer tijd, maar het is wel te doen. Zo heb ik het bij mijn hond ook gedaan. Met veel tijd en rust.
De meest eenvoudige oplossing is het beest gewoon te laten eten. :19: Ik heb nooit begrepen waarom wij zo nodig iets uit de voerbak moeten kunnen pakken of uberhaupt aan het eten van de hond moeten zitten. Wat een onzin.
Een hond op straat dingen uit zijn bek kunnen pakken is van een hele andere orde en heeft in mijn optiek niets met "baknijd"te maken.
idd.. wat een dikke bullshit vind ik dat altijd..heb er zelf 2 ( inmiddels 1) met baknijd en heb daar nooit hinder van... ver genoeg van elkaar eten geven en zodra de bakken leeg zijn weghalen... zie het probleem niet.
Daar heb ik laatst nog een topic over geopend, omdat ik dat mij afvroeg (dat ging enkel om flink snauwen).
Ik heb er in de eerste weken dat ik Cariño had helemaal niks mee gedaan en het is nu vanzelf weg gegaan.
Uitzondering vormt de halve kip af en toe, daar motten de anderen van afblijven :mep:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief
Berichten: 8876
Lid geworden op: 04 sep 2006 13:37
Locatie: Zwijndrecht (NL)

Re: e-collar

Ongelezen bericht door Mojuan »

Budkes schreef:
ranetje schreef:
Ik vraag me steeds af waarom die honden zo direct reageren op dat sissende geluidje.
Zou dat kunnen zijn veroorzaakt door bijvoorbeeld eerder gebruik van de e-collar in combinatie met dat geluidje?
En dan heb ik het niet over een trilling
Dat denk ik wel ja.
Die honden reageren mij allemaal wat te extreem op Ceasar, in alle filmpjes die ik van hem heb gezien. Dat tikje met je voet achterlangs en dat sisje werkt volgens mij echt niet vanzelf op die manier. Daar is wel wat aan gelinkt, kan me het anders niet voorstellen.
Nou dat werkt dus wel zo goed, want ik gebruik dat zelf nu dus.
Mijn honden lopen nu netjes met een slappe lijn met me mee ipv te trekken.
Gaat echt perfect.
Maar het is de combinatie van visualiseren hoe je het wilt zien, totale rust uitstralen, en dus rustig en duidelijk die geluidjes enz. toepassen.
Als het mij lukt, kan iedereen het, ik vind hem echt top, heb veel van hem geleerd.

En het werkt ook bij een vreemde hond.
Een vrouw die ik zo nu en dan tegenkom heeft een hond die heel erg tekeer gaat tegen andere honden.
Ik stond met haar te praten en de hond bleef tekeer gaan, ze kreeg hem niet afgeleid en niet rustig.
Ik vroeg of ik iets mocht proberen, en dat mocht.
Ik gaf hem een zacht porretje op een overwachte plek en zei 'tsst' de hond keek om, en was direct afgeleid, en hij stopte zowaar en begon niet opnieuw.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”