Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

traplopen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Marion. »

Valerie schreef:
Hutsje schreef:lijf wel (moet je ook altijd uitkijken dat ze op visite niet naar boven rent) en kief niet.
Moet je hem tillen dan :mrgreen:
Nee. Ik moet Lijf naar beneden tillen :jank:
Marion.

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Marion. »

O, en onze honden slapen boven dus ja die kunnen traplopen. Paar maanden geleden kreeg Saar ineens wel moeite met naar beneden lopen, dus nu hebben we op onze open houten trap van die vreselijke vloerbedekking-dingen. Maar het helpt wel, want ze loopt weer prima zelf naar beneden.
Gebruikersavatar
Maartje
Zeer actief
Berichten: 1912
Lid geworden op: 22 apr 2002 19:24
Locatie: Oostzaan

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn honden lopen trappen.
Abby kon het eerst niet, maar ze vond het doodeng om opgetild te worden om de trap af te gaan. Dan zette ze zich helemaal schrap, dat werd wel erg ingewikkeld. Toen heb ik het haar met 10 maanden toch maar geleerd. Nu ziet ze een trap al een stoort behendigheidsbaan. Ze vindt het een geweldig spelletje, als ze de kans zou krijgen zou ze zomaar op en neer gaan rennen. Gelukkig heb ik thuis geen trappen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Chicoahua »

mijne wel op, maar naar beneden heeft hij meer moeite mee (dan bedoel ik de steile trappen).
alhoewel hij liever helemaal geen trap loopt, vind het toch een beetje eng, en hier thuis de trap naar boven oooo neee dat wil hij niet, hij heeft een hekel aan boven zijn (gelukkig :d)
Afbeelding
Lieke87
Zeer actief
Berichten: 1363
Lid geworden op: 27 okt 2008 18:49
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2
Locatie: Brabant

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ja layka kan trappen lopen, Ze mag niet naar boven maar gaat graag op de bovenste traptree liggen.
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Hutsje »

Valerie schreef:
Hutsje schreef:lijf wel (moet je ook altijd uitkijken dat ze op visite niet naar boven rent) en kief niet.
Moet je hem tillen dan :mrgreen:
haha, dat gaat niet lukken denk ik :mrgreen: . hij loopt gewoon geen trap. gewoon niet ;).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marion. schreef:
Hutsje schreef:lijf wel (moet je ook altijd uitkijken dat ze op visite niet naar boven rent) en kief niet.
Of helemaal naar zolder rent :ugh:
:N: :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marion. schreef:O, en onze honden slapen boven dus ja die kunnen traplopen. Paar maanden geleden kreeg Saar ineens wel moeite met naar beneden lopen, dus nu hebben we op onze open houten trap van die vreselijke vloerbedekking-dingen. Maar het helpt wel, want ze loopt weer prima zelf naar beneden.
goeie oplossing! :ok:

huts heeft trouwens tot aan haar 11e nog prima trapgelopen, ook steile gladde :N: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veronique & Kyra
Zeer actief
Berichten: 15999
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:13
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Hier ook een traploper. Gelukkig gaat het meestal erg netjes, maar soms ... dan hou ik mijn hart vast of ze wel heelhuids aan komt, zo snel vliegt ze dan op of af :N:
Ik ben er wel blij mee, want ik kan haar echt niet tillen en sinds ik 3 dagen in de week thuis werk (heb mijn kantoortje boven) gaat ze lekker mee naar boven, wel zo gezellig.

Bij bezoek moeten we ook altijd uitkijken, die is boven voordat je het in de gaten hebt en staat de deur van de slaapkamer open dan gaat ze ook heerlijk op bed liggen :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: traplopen

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Van Gils is vreselijk onhandig op de trap, maar met een beetje beleid dan lukt het buiten wel de trappen in huis daar moet hij maar gewoon vanaf blijven, is beter voor zijn gezondheid :wink:
Marion.

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Marion. »

Hutsje schreef:
Marion. schreef:
Hutsje schreef:lijf wel (moet je ook altijd uitkijken dat ze op visite niet naar boven rent) en kief niet.
Of helemaal naar zolder rent :ugh:
:N: :engel:
Ik had het wel warm toen ik beneden aankwam, maar ik ben wel sterk he :pffff:
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Hutsje »

en dan helemaal vanaf de zolder :smile:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marlieke met Boris
Zeer actief
Berichten: 662
Lid geworden op: 21 jan 2010 18:08
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

boris liep als jonkie al graag trappen. In ons oude huis, zat daar een verschikkelijke draai in de trap, maar met een half jaar kon die hem lopen op en af.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gyanty
Zeer actief
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 dec 2002 16:45
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: traplopen

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay is behoorlijk bang voor trappen. Hem optillen om de trap op te komen is soms al erg moeilijk(zet zich schrap en porbeert weg te rennen, of uit je armen te springen). Hij vind het zo eng dat zijn hele motoriek ietwat gestoord is. We proberen het hem thuis aan te leren nu(met zelfbelonend gedrag, door regelmatig een bal op de trap te leggen, die hij dan mag stelen als hij hem ziet), maar het lukt hem niet om met 4 poten opmhoog te komen. Raakt helemaal in de stress. We doen het dus rustig aan.

Winnie onze Schotse Collie had dit overigens ook (maar die was al 9 toen we haar kregen). Bas ging niet graag naar boven bij ons thuis (omdat het dan in bad gaan was!), maar kon het prima. (maar kwam ook bij ons toen hij 3 jaar was)
Afbeelding
Marion.

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Marion. »

Hutsje schreef:en dan helemaal vanaf de zolder :smile:
Maar jij moest me wel opvangen als ik zou uitglijden :mrgreen:
Gebruikersavatar
vinkje
Zeer actief
Berichten: 1978
Lid geworden op: 23 apr 2002 05:56
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje
Locatie: eindhoven

Re: traplopen

Ongelezen bericht door vinkje »

Beau is nu 7 jaar, en heeft nog nooit een trap op gelopen.
Hi j trapt er niet in, ook niet met lekkere stukjes kaas op iedere trede, ook niet met plakjes rodiworst op elke trede.
Hij pakt ze tot waar hij erbij kan, maar blijft wel met zijn achterpoten op de vloer van de gang staan. :U:
Afbeelding


Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Gebruikersavatar
suzan25
Zeer actief
Berichten: 1842
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:32
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Re: traplopen

Ongelezen bericht door suzan25 »

Zoek stok! schreef:
marye schreef:Caja loopt vrij veel trappen.
Ze vindt het geen probleem, als we ergens op visite zijn moet ik ook altijd oppassen want voor je het weet is Caja al naar boven gerend.
Euh ja :F:

Fenja stond bij jou ook al halverwege de trap om het boven te gaan verkennen toen ik haar kwam halen :F:

Zowel Miura als Fenja kunnen prima trap lopen.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Shibby »

Leia kon traplopen, maar wil tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar omhoog, niet meer omlaag :ugh:

Shib gaat regelmatig op en af de trap. Mijn (en dus zijn) kamer is boven, maar beneden is ook genoeg te bewaken en te bezien. :roll:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Alle honden die we ooit hebben gehad.
Bij Tomas moedig ik het nu niet meer aan want de nieuwe granieten trap is voor hondenpootjes wat te glad.
lessie
geregistreerd lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jun 2010 18:50
Mijn ras(sen): cavalier king charles spaniel

Re: traplopen

Ongelezen bericht door lessie »

mijn hond kijkt altijd naar beneden ze kan het pas ook al is ze al bijna 5 komt door de verbouwing:)
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: traplopen

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanni kon geen trap lopen.... :hmmm: Noah ook volgens mij niet, ze doet het niet. Bij Connie moet ze wel trap op naar de voordeur, maar dat is echt sleuren :engel:
Perry en Noah

Afbeelding
Pelle,Zip
Actief
Berichten: 103
Lid geworden op: 08 jun 2010 19:59
Mijn ras(sen): Jackrussel

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Pelle,Zip »

Pelle kon wel traplopen maar dat mog die niet beneden is zijn plek en niet boven.

en zip vast ook wel maar die blijft ook mooi beneden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marion. schreef:
Hutsje schreef:en dan helemaal vanaf de zolder :smile:
Maar jij moest me wel opvangen als ik zou uitglijden :mrgreen:
of voorover kukekel ze is echt niet te tillen :ugh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Naima
Zeer actief
Berichten: 7688
Lid geworden op: 26 aug 2009 00:42
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Naima »

Onze laatste hond vroeger thuis durfde alleen de trap op. Dat deed hij een paar x per jaar spontaan en dan begon hij daarna te piepen of iemand hem weer kon komen ophalen want hij durfde de trap niet af te lopen :roll:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Gebruikersavatar
marleenff
Zeer actief
Berichten: 686
Lid geworden op: 18 jan 2010 21:20
Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Locatie: Tienen

Re: traplopen

Ongelezen bericht door marleenff »


Mijn kleine Femke, durft het niet meer, sinds ze blind werd.
Drie treden, lukt nog wel. :wink:

De grote stiefbroers lopen in sneltreinvaart trappen op en af.
:wink:

Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.

.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Berichten: 4390
Lid geworden op: 03 jun 2006 23:45
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Locatie: Arnhem

Re: traplopen

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan kan heel goed traplopen, hij loopt hier meerdere keren per dag naar boven en weer naar beneden behalve als we naar bed gaan. De lampen gaan uit en Daan staat met zijn voorpoten op de onderste tree te wachten totdat ik hem optil
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: traplopen

Ongelezen bericht door blondie »

duitse herder schreef:Nanni kon geen trap lopen.... :hmmm: Noah ook volgens mij niet, ze doet het niet. Bij Connie moet ze wel trap op naar de voordeur, maar dat is echt sleuren :engel:
En naar de tuin achter is al helemaal geen optie :tongue:
Ik heb een raar huis... voordeur is trap op daar is het woongedeelte.. schuurdeur is trap af waar ook het slaapgedeelte is en toegang tot de achtertuin.. in huis is dus ook een trap met een bocht (wel bekleed met vloerbedekking)
Finn kon ook geen traplopen toen ik hem kreeg..trapjes buiten waren nog te doen (8 treetjes of zo) maar die binnentrap ... pffff.. als ik dus ging slapen dan gingen we buitenom naar beneden :lol1:
Tot ik het zat was..had binnen alles al geprobeerd.. met eten tree voor tree meneer ging vol in de ankers.. echt niet dat hij naar beneden ging via die trap :pffff:
Uiteindelijk dus kort aangelijnt.. in de schuur waar zijn bak altijd al stond de voerbak gevuld met lekker eten.. en hup no nonsense doorlopen en als beloning vreten.. toen had hij het ontdekt.. hup kwam hij zelf naar boven.. en hoppe als ik riep was hij weer beneden :mrgreen:
Bluf kon ook geen traplopen... maar toen ze gebracht werd en de toenmalige eigenaar probeerde ook eerst te paaien en positief te stimuleren de trap af te gaan.. (logisch natuurlijk) toen dat niet lukte heb ik haar direct gevraagd gewoon kort aan te lijnen en zonder gelul rustig mee de trap af te leiden.. beloning beneden was een hele grote tuin waar ze lekker met Finn kon spelen :cheer:
Nu vliegt zij ook de trap op en af... zoals iemand eerder in dit topic ook zei.. het lijkt soms wel alsof ze denkt dat ze behendigheid doet zo snel vliegt ze die trap op en af :N:
Gebruikersavatar
Reny
Zeer actief
Berichten: 19282
Lid geworden op: 06 feb 2009 19:56
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Heerhugowaard

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Reny »

Bob is nog jong, die snapt het allemaal niet zo :F:

Buiten, de trappen naar het strand enzo neemt hij zonder problemen.
Binnen heeft hij nog niet in de gaten dat het principe hetzelfde is.

Ik til hem nog rustig elke avond naar boven en 's ochtends naar beneden.
In het begin omdat ik hem te jong vond om trap te lopen en nu om onze oude kat zijn eigen plek te gunnen. Die ligt het liefst boven (zonder Bob :wink: )
En de groeten van de mannen :zwaai
Gebruikersavatar
Mekkie
Zeer actief
Berichten: 2974
Lid geworden op: 01 mei 2010 09:07
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1
Locatie: Cornjum

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Mekkie »

Expecting schreef:Onze laatste hond vroeger thuis durfde alleen de trap op. Dat deed hij een paar x per jaar spontaan en dan begon hij daarna te piepen of iemand hem weer kon komen ophalen want hij durfde de trap niet af te lopen :roll:
Met Fritz hetzelfde!!
Grote stalen open brandtrap in de stal naar de zolder dus waren wij er vanuit gegaan dat Fritz niet naar boven zou gaan.
Zit mijn vriend boven op zolder koffie te drinken met een adviseur legt Fritz ineens zijn kop op zijn schoot.. (het is natuurlijk zo dat er niet zomaar bezoek ergens kan zitten zonder dat Fritz dit in de gaten houd..)
Naar boven geen probleem maar naar beneden.... Veel te eng!! Na kleine 10 minuten roepen, klappen, enthousiast met koekjes zwaaien etc. komt meneer eindelijk met trillende pootjes naar beneden.. :roll:
Dus wij gaan ervan uit dat Fritz hiervan geleerd heeft en de trap gewoon niet meer opgaat... Een week later ben ik wat aant pakken op zolder.. Struikel ik over Fritz...
Dit keer was de trap af niet zo eng... maar het leverde wel een gebroken nagel op :N:
Dus wij gaan er weer vanuit dat ie deze trap niet meer opgaat... Staat ie gister boven op zolder te piepen dat ie naar beneden wil :oohja:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxiem
Zeer actief
Berichten: 3099
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:05
Locatie: Amsterdam

Re: traplopen

Ongelezen bericht door Maxiem »

Max kan wel traplopen, maar wenteltrappen of open trappen trappen durft ze niet.
Daar maakte de kat altijd handig gebruik van, die ging dan net één tree hoger dan Max vanaf de grond kon komen op de wenteltrap zitten. Dat was een pestkoppie :mrgreen:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”