Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1ste wedstrijd

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door Brigitte »

Weliswaar starten we in de funklasse :mrgreen: maar 18 Oktober heb ik met Sjonnie onze 1ste Canicross wedstrijd en ik ben heel benieuwd of die gaat smaken naar meer :lol1:
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door runninggirl »

Oh wat leuk! Dat wil ik met Mahru ook gaan doen zodra ze oud genoeg is.
Jura canicross ik al mee, maar die is meer voor 's ochtends heel vroeg als je niemand anders tegenkomt. Geen goede voor een wedstrijd dus. :P
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door Brigitte »

Haha, ik ben heel benieuwd hoe Sjon het zal vinden, ik loop altijd in het gebied waar het nu gehouden wordt maar ook lekker vroeg of laat helemaal alleen, ik heb ook geen idee wat ik ervan moet verwachten of wat ik moet doen maar ja we zien het wel heb er wel zin in :D
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door runninggirl »

Brigitte schreef:Haha, ik ben heel benieuwd hoe Sjon het zal vinden, ik loop altijd in het gebied waar het nu gehouden wordt maar ook lekker vroeg of laat helemaal alleen, ik heb ook geen idee wat ik ervan moet verwachten of wat ik moet doen maar ja we zien het wel heb er wel zin in :D
Haha hopelijk zal hij denken die moet ik allemaal inhalen! Jura heeft die drive wel maar dat is dus niet heel handig want ze bedoelt het niet zo lief. :lol1:

Ik heb een 'echt' canicrossgordel gekocht, van Neewa, en zo'n elastische lijn. Het is een soort broekje om je bips en zit veel beter dan een simpele heupgordel die ik eerst had (die kruipt steeds omhoog op m'n rug). Enige nadeel is dat we een beetje te enthousiast gingen rennen en trekken waardoor ik nu al een week last van m'n rug heb. Volgende training maar even anders aanpakken dus.
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuk, dat gaat hij zeker leuk vinden :ok:

Dwz 19 Oktober gaan we daar vee foto's van zien? :tongue:
Gebruikersavatar
Hippo
Zeer actief
Berichten: 4240
Lid geworden op: 15 nov 2013 14:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door Hippo »

Oooh spannend! Heb je al een keer geoefend? Bij de CC groepen kan je de eerste paar keer meestal wel de uitrusting lening van de mede-crossers. En jullie zullen vast hard gaan met zo'n kalf van een hond ;-)
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door Brigitte »

runninggirl schreef:
Brigitte schreef:Haha, ik ben heel benieuwd hoe Sjon het zal vinden, ik loop altijd in het gebied waar het nu gehouden wordt maar ook lekker vroeg of laat helemaal alleen, ik heb ook geen idee wat ik ervan moet verwachten of wat ik moet doen maar ja we zien het wel heb er wel zin in :D
Haha hopelijk zal hij denken die moet ik allemaal inhalen! Jura heeft die drive wel maar dat is dus niet heel handig want ze bedoelt het niet zo lief. :lol1:

Ik heb een 'echt' canicrossgordel gekocht, van Neewa, en zo'n elastische lijn. Het is een soort broekje om je bips en zit veel beter dan een simpele heupgordel die ik eerst had (die kruipt steeds omhoog op m'n rug). Enige nadeel is dat we een beetje te enthousiast gingen rennen en trekken waardoor ik nu al een week last van m'n rug heb. Volgende training maar even anders aanpakken dus.
Ja, ik denk als Sjon eenmaal de smaak te pakken heeft ik het wel zwaar ga krijgen :mrgreen:

Ik heb het ook besteld, zag het een paar dagen terug bij Zooplus staan omdat ik naar zo'n lijn aan het kijken was :D ik heb wel een gordel maar die is echt heel erg breed denk niet dat dat lekker gaat zitten met echt hardlopen.
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door Brigitte »

mosquito1980 schreef:Leuk, dat gaat hij zeker leuk vinden :ok:

Dwz 19 Oktober gaan we daar vee foto's van zien? :tongue:
Dat denk ik wel :D
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hippo schreef:Oooh spannend! Heb je al een keer geoefend? Bij de CC groepen kan je de eerste paar keer meestal wel de uitrusting lening van de mede-crossers. En jullie zullen vast hard gaan met zo'n kalf van een hond ;-)
Nee, helaas niet. Ik heb me aangemeld op fb o.a. bij Canicross Den Haag maar iedere keer is een training als ik moet werken (wisselend rooster) en het kwam nu eigenlijk ineens zo snel omdat de wedstrijd hier 10 minuten vandaan is op bekend terrein dus ik denk mooie kans om eens te kijken of we het wat gaan vinden en of het ook wat voor de Bullen is om te gaan doen.
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door Brigitte »

We hebben gedaan, 5de van de 5 geworden :mrgreen: (lag aan mij niet aan Sjon) maar we hebben het gedaan en wat was het leuk :ok:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Gefeliciteerd, 5de :ok: ....

... van de 5 :tongue: Nou Sjon, beetje meer oefenen met baasje :W:
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door runninggirl »

Oh goed hoor, wat vond Sjon er zelf verder van? :)
Jullie zijn een leuk stel om te zien!
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door Brigitte »

mosquito1980 schreef:Gefeliciteerd, 5de :ok: ....

... van de 5 :tongue: Nou Sjon, beetje meer oefenen met baasje :W:
Zijn we al mee bezig hoor :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door Brigitte »

runninggirl schreef:Oh goed hoor, wat vond Sjon er zelf verder van? :)
Jullie zijn een leuk stel om te zien!
Sjon vond het geweldig maar die is ook geboren om alleen maar te lopen geloof ik :mrgreen: voor mij als beginner is hij eigenlijk in alles iets té, dus gewoon eigenlijk al te goed voor mij :hmmm: :mrgreen: het moeilijkste was toch wel om controlle over hem te houden als hij voluit wilde gaan, daar had ik echt moeite mee het was alleen maar gaan gaan gaan dus daar moeten we wel even aan gaan oefenen, ik kwam bijna niet met mijn voeten aan de grond leek wel :schrik:
Gebruikersavatar
runninggirl
Zeer actief
Berichten: 5995
Lid geworden op: 31 mar 2012 10:22
Aantal honden: 3
Locatie: Friesland

Re: 1ste wedstrijd

Ongelezen bericht door runninggirl »

Brigitte schreef:
runninggirl schreef:Oh goed hoor, wat vond Sjon er zelf verder van? :)
Jullie zijn een leuk stel om te zien!
Sjon vond het geweldig maar die is ook geboren om alleen maar te lopen geloof ik :mrgreen: voor mij als beginner is hij eigenlijk in alles iets té, dus gewoon eigenlijk al te goed voor mij :hmmm: :mrgreen: het moeilijkste was toch wel om controlle over hem te houden als hij voluit wilde gaan, daar had ik echt moeite mee het was alleen maar gaan gaan gaan dus daar moeten we wel even aan gaan oefenen, ik kwam bijna niet met mijn voeten aan de grond leek wel :schrik:
Herkenbaar hoor!
:lol1: Ik roep regelmatig "ho ho ho!!" geen idee hoe dat er in is geslopen maar dat is nu het commando voor rustiger lopen. :santa:
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”