Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

strenge cursus voor Mechelse herder

Moderator: moderatorteam

Sil
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 dec 2009 22:02
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

strenge cursus voor Mechelse herder

Ongelezen bericht door Sil »

Mijn achterbuurvrouw heeft in het leger gezeten, is Amerikaanse en heeft politiehonden getraint. Ze hebben een Mechelse herder uit het asiel gehaald met heel wat gedragsproblemen en ik moet zeggen dat ze al heel wat bereikt heeft met de hond. Zelf is ze nog niet tevreden en wil ze de hond in haar zomervakantie ergens onder kunnen brengen waar er ook met haar getraint wordt. Zelf wil ze ook bij een school trainen met de hond. De "slappe" Nederlandse manier (haar woorden) van fout gedrag negeren en goed gedrag belonen daar gelooft zij niet in. Ze is nog meer van de oude school. We wonen in de buurt van Den Haag en nu had ik gehoord dat Loek Geerlings nog op de oude manier les gaf. Bestaat zijn school nog en kent iemand zijn website? Ik kan er niets over vinden.
Kent iemand verder nog scholen in de buurt van Den Haag/Wassenaar waar op een ouderwetse manier les gegeven wordt of iets wat speciaal geschikt is voor herders?
Alvast bedankt!
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: strenge cursus voor Mechelse herder

Ongelezen bericht door Emma »

de ``ouderwetse manier`` ik krijg al rillingen.

als ik haar was zou ik liever de hond in pension doen waar ze er verder niet veel mee doen. en dan daarna zelf weer verder trainen. een hond vergeet dingen niet zo snel.

alhoewel ik meteen vraagtekens zet bij haar amerikaanse militaire politiehonden praktijken, maar ja. . .

als een ander ermee verder traint, zullen er toch verschillen in methodes zijn. ouderwetse manier heeft ook verschillen.

en juist die ouderwetse manier heeft een gezegde over herdershonden :denken:
chrico
Zeer actief
Berichten: 22604
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:08
Locatie: IJmuiden

Re: strenge cursus voor Mechelse herder

Ongelezen bericht door chrico »

Wat is ouderwets? Bedoel je dat een hond moet luisteren zonder clicker of koekje of bedoel je met geweld, het nodige ruk en trekwerk enz enz
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gebruikersavatar
Anne&Taar
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 19 jun 2009 11:08
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: strenge cursus voor Mechelse herder

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik zal hier maar geen antwoord op geven, wat dat betreft is ze bij mij ernstig aan het verkeerde adres. :mrgreen:
Sil
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 dec 2009 22:02
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

Re: strenge cursus voor Mechelse herder

Ongelezen bericht door Sil »

Ze heeft mijn Maltezer geleerd aan de voet te lopen met een slipketting. (Ja horror! Maar daar gaat het nu even niet over). Haar theorie was dat een moeder hond een pup corrigeerd door hem een kleine bijt in zijn nek te geven en dat was wat de ketting deed. Je gebruikte de ketting nooit om te wurgen alleen voor de korte correctie. Soms was, volgens haar, alleen het rammelende geluidje al genoeg.
Ik heb het aangezien, (en m'n hondje had het zo onder de knie) maar besloot dat dat echt never nooit mijn manier van trainen zou zijn. Zéker niet voor een Maltezer! Maar goed, er zijn nog steeds mensen die dat wel de juiste manier vinden en ik weet dat er ook scholen zijn die zo les geven. Daarom vraag ik er dus naar. Een discussie over of het wel of niet de juiste manier van trainen is heeft geen zin, want het is ook niet mijn manier van trainen. :U:
Zij heeft een moeilijke, aggressieve Mechelaar uit het asiel gehaald en die hond tuttelt nu wel met mijn Maltezertjes. Mijn zegen heeft ze!
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: strenge cursus voor Mechelse herder

Ongelezen bericht door Emma »

als het volgen niet lukt, blokkeer ik de hond gewoon even met mijn voet als het mij inhaalt. dat hebben ze wel snel door. hoef je de hond niet eens voor aan te raken.
of met een klein hondje de riem erg kort houden, en gewoon lopen alsof je zonder hond loopt. dan lopen ze na een tijdje meestal ook met een losse riem, op jou tempo. want dat trekken kost alleen maar energie, en is niet prettig.

maar ehh :pop: :mrgreen:
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: strenge cursus voor Mechelse herder

Ongelezen bericht door Emma »

Sil schreef:Ze heeft mijn Maltezer geleerd aan de voet te lopen met een slipketting. (Ja horror! Maar daar gaat het nu even niet over). Haar theorie was dat een moeder hond een pup corrigeerd door hem een kleine bijt in zijn nek te geven en dat was wat de ketting deed. Je gebruikte de ketting nooit om te wurgen alleen voor de korte correctie. Soms was, volgens haar, alleen het rammelende geluidje al genoeg.
Ik heb het aangezien, (en m'n hondje had het zo onder de knie) maar besloot dat dat echt never nooit mijn manier van trainen zou zijn. Zéker niet voor een Maltezer! Maar goed, er zijn nog steeds mensen die dat wel de juiste manier vinden en ik weet dat er ook scholen zijn die zo les geven. Daarom vraag ik er dus naar. Een discussie over of het wel of niet de juiste manier van trainen is heeft geen zin, want het is ook niet mijn manier van trainen. :U:
Zij heeft een moeilijke, aggressieve Mechelaar uit het asiel gehaald en die hond tuttelt nu wel met mijn Maltezertjes. Mijn zegen heeft ze!
ach ja. uit het asiel is ook wat waard, natuurlijk. en ik ken haar verder niet, dus oordelen kan ik ook niet. zachte heelmeesters maken stinkende wonden, maar harde net zo goed. en misschien doet zij de middenweg.
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: strenge cursus voor Mechelse herder

Ongelezen bericht door blondie »

Sil schreef:Ze heeft mijn Maltezer geleerd aan de voet te lopen met een slipketting. (Ja horror! Maar daar gaat het nu even niet over). Haar theorie was dat een moeder hond een pup corrigeerd door hem een kleine bijt in zijn nek te geven en dat was wat de ketting deed. Je gebruikte de ketting nooit om te wurgen alleen voor de korte correctie. Soms was, volgens haar, alleen het rammelende geluidje al genoeg.
Ik heb het aangezien, (en m'n hondje had het zo onder de knie) maar besloot dat dat echt never nooit mijn manier van trainen zou zijn. Zéker niet voor een Maltezer! Maar goed, er zijn nog steeds mensen die dat wel de juiste manier vinden en ik weet dat er ook scholen zijn die zo les geven. Daarom vraag ik er dus naar. Een discussie over of het wel of niet de juiste manier van trainen is heeft geen zin, want het is ook niet mijn manier van trainen. :U:
Zij heeft een moeilijke, aggressieve Mechelaar uit het asiel gehaald en die hond tuttelt nu wel met mijn Maltezertjes. Mijn zegen heeft ze!
Heeft ze zelf geen internet? Kan ze googelen op hondenscholen in de buurt, Geerlings kun je vinden en andere knpv en ipo verenigingen in de buurt. Kan ze ook zelf langs gaan om te zien of ze de manier van trainen streng genoeg vindt :engel:
Sil
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 dec 2009 22:02
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

Re: strenge cursus voor Mechelse herder

Ongelezen bericht door Sil »

blondie schreef:
Sil schreef:Ze heeft mijn Maltezer geleerd aan de voet te lopen met een slipketting. (Ja horror! Maar daar gaat het nu even niet over). Haar theorie was dat een moeder hond een pup corrigeerd door hem een kleine bijt in zijn nek te geven en dat was wat de ketting deed. Je gebruikte de ketting nooit om te wurgen alleen voor de korte correctie. Soms was, volgens haar, alleen het rammelende geluidje al genoeg.
Ik heb het aangezien, (en m'n hondje had het zo onder de knie) maar besloot dat dat echt never nooit mijn manier van trainen zou zijn. Zéker niet voor een Maltezer! Maar goed, er zijn nog steeds mensen die dat wel de juiste manier vinden en ik weet dat er ook scholen zijn die zo les geven. Daarom vraag ik er dus naar. Een discussie over of het wel of niet de juiste manier van trainen is heeft geen zin, want het is ook niet mijn manier van trainen. :U:
Zij heeft een moeilijke, aggressieve Mechelaar uit het asiel gehaald en die hond tuttelt nu wel met mijn Maltezertjes. Mijn zegen heeft ze!
Heeft ze zelf geen internet? Kan ze googelen op hondenscholen in de buurt, Geerlings kun je vinden en andere knpv en ipo verenigingen in de buurt. Kan ze ook zelf langs gaan om te zien of ze de manier van trainen streng genoeg vindt :engel:
Ze spreekt geen Nederlands, nou ja, beginnerscursus. Daarom bood ik aan om te helpen zoeken. Over Geerlings had ik van iemand gehoord maar ik kan geen recente info over hem vinden op het internet, alleen maar wat oude berichtjes, daarom vroeg ik me af of die nog bestond. Ze had zelf ook al geprobeerd om iets te vinden wat haar aanstond maar had nog niets kunnen vinden. Het valt natuurlijk niet mee als je geen Nederlands spreekt. Dan kan je sowieso de meeste websites al niet lezen en googelen kan je ook vergeten.
Sil
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 dec 2009 22:02
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

Re: strenge cursus voor Mechelse herder

Ongelezen bericht door Sil »

Niemand die weet of Loek Geerlings nog les geeft en wat zijn website is? En of er nog andere scholen in de buurt van Den Haag/Wassenaar zijn waar ze "strikt" les geven? Misschien een club die speciaal geschikt is voor herders?
blondie
Zeer actief
Berichten: 30331
Lid geworden op: 29 jun 2007 23:44
Aantal honden: 2

Re: strenge cursus voor Mechelse herder

Ongelezen bericht door blondie »

Sil schreef:Niemand die weet of Loek Geerlings nog les geeft en wat zijn website is? En of er nog andere scholen in de buurt van Den Haag/Wassenaar zijn waar ze "strikt" les geven? Misschien een club die speciaal geschikt is voor herders?
Zoek eens op KNPV of IPO clubs in de omgeving misschien dat die mevrouw daar met haar herder terecht kan?. Ik dacht dat Loek Geerlings nu wat meer zich toelegt op schapendrijven, ik kan ook niet veel vinden erover en ik ken de man niet persoonlijk, wel veel over gehoord. Vond wel een telefoonnummer als je googelt misschien kun je gewoon eens bellen.

En overigens is "strikt" lesgeven of op de oude manier of wat dan ook wel een heel groot begrip. De meeste clubs richten zich meer en meer op basis van trainen met beloning etc. denk dan ook niet dat er mensen op gaan springen om clubs te noemen die wellicht wat "harder" trainen. Van dat imago willen de meeste africhting clubs juist af :wink:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”