Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

poedel scheren

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Raffie77
Vaste gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2009 09:50
Mijn ras(sen): Dwergpoedel
Locatie: Borne (ov)

poedel scheren

Ongelezen bericht door Raffie77 »

Hallo,

heeft iemand van jullie zelf wel eens een poedel geschoren?
ik wil dat zelf graag doen.
onze vorige hond knipten we altijd maar dat was ook weer zo'n heiza, dat vond hij helemaal niet gaaf :oeps:
onze poedel gaan we zelf scheren. we kunnen hem wal naar een trimmer brengen maar die doen dat ook niet voor niks
ik schat dat het aanschaffen van een tondeuze net zo duur is als 5/6 trimbeurten

wat voor scheer apparaat of tondeuze kan ik het beste gebruiken aan waar kan ik dat aanschaffen?

en nee ik ga hem niet zo scheren dat mijn billy voor gek loopt :80:
gewoon lekker ronde egale vormen beetje boomer idee

dus ik heb een shceerapparaat of tondeuze nodig met opzetstukje

iemand??
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: poedel scheren

Ongelezen bericht door yamie »

uh... ook scheren is niet zo makkelijk als je misschien denkt hoor, en nee een trimmer doet het niet voor niks, die heeft er ook voor geleerd, het is een vak apart. met alleen aanschaffen van een tondeuze ben je er niet, ook dan kun je weken met een verknipte/ verschoren hond rondlopen.
ik zou je dus aanraden, om eerst te leren hoe je een poedel moet scheren en tot die tijd ( indien nodig) het toch mooi door een trimsalon te laten doen :ok:
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: poedel scheren

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik trim Jip zelf, maar ik vind het niet makkelijk. Ik scheer haar lijfje en neusje en de rest knip ik. Om dat netjes te doen moet je eerst je hele hond wassen en dan kammend droogfohnen zodat het helemaal fluffy wordt.
Ik heb een aesculap favorita II tondeuse met een aantal scheerkoppen. Daarnaast wat scharen en klem om de oortjes uit te plukken. En natuurlijk een fohn. Behoorlijk duur grapje dus :wink:

Als ik haar trim ben ik daar wel zo'n 3-4 uur mee bezig. Wel een behoorlijke klus dus. Als ik haar helemaal zou scheren zou ik sneller klaar zijn maar dat vind ik niet mooi.

Ik kan je trouwens de cursussen van special grooming aanraden. Daar leer je de principes van je hond trimmen. Niet dat je daarna een volleerd trimmer ben maar je weet wel hoe het moet, en daarna is het goed oefenen :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
hercujess

Re: poedel scheren

Ongelezen bericht door hercujess »

Als trimmer wil ik je dan wel aanraden om in ieder geval bij een ervaren persoon in de leer te gaan. Ik heb ook klanten die hun honden bij houden, maar dat gaat niet altijd zonder kleerscheuren. Zo heb ik een Shih Tzu die sinds hij door de baas in zijn oor geknipt is, niet meer te hanteren is en een puppy dat de hele beurt bij elkaar gilt als je zijn hoofdje wil knippen. Zijn baasjes hebben 'm in zijn oogje geraakt (gelukkig niks onherstelbaar beschadigd) :jank:
Gebruikersavatar
Raffie77
Vaste gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2009 09:50
Mijn ras(sen): Dwergpoedel
Locatie: Borne (ov)

Re: poedel scheren

Ongelezen bericht door Raffie77 »

Lysette schreef:Ik trim Jip zelf, maar ik vind het niet makkelijk. Ik scheer haar lijfje en neusje en de rest knip ik. Om dat netjes te doen moet je eerst je hele hond wassen en dan kammend droogfohnen zodat het helemaal fluffy wordt.
Ik heb een aesculap favorita II tondeuse met een aantal scheerkoppen. Daarnaast wat scharen en klem om de oortjes uit te plukken. En natuurlijk een fohn. Behoorlijk duur grapje dus :wink:

Als ik haar trim ben ik daar wel zo'n 3-4 uur mee bezig. Wel een behoorlijke klus dus. Als ik haar helemaal zou scheren zou ik sneller klaar zijn maar dat vind ik niet mooi.

Ik kan je trouwens de cursussen van special grooming aanraden. Daar leer je de principes van je hond trimmen. Niet dat je daarna een volleerd trimmer ben maar je weet wel hoe het moet, en daarna is het goed oefenen :wink:
Hoi Lysette
mijn vrouw heeft onze vorrige hond zelf geknipt met de schaar, dus ook tussen de pootjes.
onze vorige hond had er wel flink de pest in als hij geknipt werd, begon te trillen, legt de kop op zijn voorpootjes als je bij de pootjes kwam.
dat is in het verlden wel eens een keer fout gegaan.
maar goed mijn vrouw knipte onze vorige hond al 16 jaar en het ging verder bijna altijd goed.
dus we hebben al heel veer knip gerei :D
alleen een tondeuze leek me handig om de onder en zij buik te scheren, want die vond mijn vrouw altijd moeilijk

en de rest zien we wel wat we wel of niet kunnen scheren.

p.s. onze vorige hond was een kruizing tussen en poedel en nog iets, hij had wel aardig de vacht van een poedel


Ralph
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: poedel scheren

Ongelezen bericht door Emma »

ik was een jaar of 13 dat ik begon onze toenmalige dwergpoedel te scheren/knippen.

het lijf met tondueze en opzetstuk. zo lang/kort als je zelf wil.
de voetjes haalde ik helemaal kaal met tondeuze. tussen teentjes knipte ik.
de snuit deed ik met kort opzet stukje.

op de kop met schaar.
dan wassen en fohnen. en daarna nog even bijpunten.

de oren knipte ik. maar heb ik ook eens helemaal kaan geschoren. stond wel leuk. puppy-achtig.

ik was er echt wel een uurtje of 4 mee bezig. heel voorzichtig. het ging best wel goed. ik was natuurlijk geen professioneel.

ik heb wel eens bij zijn kopje verkeerd model geknipt. het was toen net zo`n rapper met ``blockhead``. ha,ha.
soms moet je een beetje durven. verknip je het, ach wat. het groeit weer aan ! alleen even voorzichtig, dat je niet in de hond knipt. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”