Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grootte van bench

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Julliette
Actief
Berichten: 242
Lid geworden op: 28 jul 2005 12:33
Locatie: Arnhem

Grootte van bench

Ongelezen bericht door Julliette »

Hoii,

Met onze mechelse herder pup (teefje) die we over een aantal weken krijgen, zullen we starten we met het wennen aan een bench. Nu heb ik een bench kunnen lenen van Lengte80 x Breedte50 x Hoogte 55cm..
Kan iemand mij vertellen hoe lang onze pup daar ongeveer in zal kunnen blijven passen? Geen idee hoe hard een Mechelaar precies groeit, maar misschien kunnen jullie zeggen wanneer ze er ongeveer uitgegroeid zal zijn? (dan kunnen we op tijd rekening houden met de eventuele aanschaf van een grotere bench).

Bedankt vast!

Groetjes Juul
Laatst gewijzigd door Julliette op 11 dec 2005 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Seahorse
Actief
Berichten: 236
Lid geworden op: 11 feb 2005 19:42

Ongelezen bericht door Seahorse »

Dat lijkt me wel erg klein. Ik ben bang dat die niet lang mee zal gaan. Maar misschien wil je tegen die tijd wel helemaal geen bench meer en dan is het fijn dat je er geen hoeft te kopen.
Groetjes,
Jolanda en Billy
Afbeelding
Gebruikersavatar
Milou85
Zeer actief
Berichten: 835
Lid geworden op: 30 sep 2005 13:02

Ongelezen bericht door Milou85 »

volgens mij zijn 'grote' honden pas met 1,5 / 2 jaar uit gegroeit. Maar wij hebben onze hond niet als pup gekregen dus ik weet niet hoe hard mechelaars precies groeien. Wij hebben nu de grootste maat bench (geloof 1.20x 90x 85 ofzo?) En dat past wel mooi. Zo een wordt er hier op het forum trouwens bij rommelmarkt nog een aangeboden door 'zoute popcorn'. Misschien is dat wat. Dan heb je 'm in iedergeval alvast.
Afbeelding
MastiffStorm
Actief
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 okt 2005 16:46
Locatie: Eindhoven.
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

Wij hadden de grootste maat ik vond het wel fijn dan kon ik er nog een krant in leggen voor de eerste nachten.
Hij had dan een deel voor teslapen en een deel voor een ongelukje.
Ook vind ik dat hij altijd moet kunnen drinken en voor Storm stond ook een bakje water op de krant.

Uiteindelijk heeft hij er maar 5 nachten ingelegen de bench was al heel snel niet meer nodig. :cheer:
Gebruikersavatar
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Berichten: 2568
Lid geworden op: 23 feb 2004 07:41
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Ik heb de grootste maat bench gehad voor shaggy en voor nina das een kruising mechelaar boxer ..ze heeft de grote van een flinke mechelaar teef..voor haar heb ik de op een na grootste benh..ik heb ze allebei nog maar gebruik ze niet meer..ik doe ze ook niet weg..aangeien er vast nog wel eens honden komen..en voor logeetjes is het ook altijd handig
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

in die maat ligt onze Umi (59 cm, 22 kilo)nog steeds (in de auto) en ook Delwyn (64 cm, 27 kilo) gaat er nog steeds graag in als ze de kans krijgt (heeft 1 maat groter voor zichzelf)
Gebruikersavatar
Mir@n
Zeer actief
Berichten: 1843
Lid geworden op: 20 jun 2005 01:16
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Locatie: Oosterhout, Westmaas
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

'k heb er twee; de grootste maat en de eennagrootste...

Aangezien die podo's van mij opvouwbaar zijn past 't dus. Gaia gaat in de kleinere en Manrique in de grootste. Ook gaan ze wel 's met zn tweeen in de grootste.

Slapen is slapen en dus wordt er alleen in de bench gelegen.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Re: Grootte van bench

Ongelezen bericht door starfleet »

Julliette schreef:Hoii,

Met onze mechelse herder pup (teefje) die we over een aantal weken krijgen, zullen we starten we met het wennen aan een bench. Nu heb ik een bench kunnen lenen van Lengte80 x Breedte50 x Hoogte 55cm..
Kan iemand mij vertellen hoe lang onze pup daar ongeveer in zal kunnen blijven passen? Geen idee hoe hard een Mechelaar precies groeit, maar misschien kunnen jullie zeggen wanneer ze er ongeveer uitgegroeid zal zijn? (dan kunnen we op tijd rekening houden met de eventuele aanschaf van een grotere bench).

Bedankt vast!

Groetjes Juul
Het is iets groter dan de maat voor een Kooiker (76, 43, 56). Lijkt me voor de eerste weken goed en daarna al heel snel te klein.

Anne
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier stond in de kennel een bench van 90 x 60 cm, maar die heb ik geruild voor de maat bench die ook binnen staat. Ik heb dus een bench van 1,05m x75 cm ongeveer binnen staan en in de kennel. Daar kan ze ruim in liggen en ik verwacht dat die ook groot genoeg zal zijn als ze uitgegroeid is.
De eerste weken heb ik een kleine bench gebruikt die ik makkelijk mee naar boven kon nemen, maar daar was ze al snel uitgegroeid (sneller als de andere 2 destijds)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Drossie
Actief
Berichten: 255
Lid geworden op: 21 nov 2005 09:48
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drossie »

Vraagje voor de Border Collie eigenaars, of andere kenners:

Welke maat bench gebruiken jullie voor een volgroeide BC?

Want mijn pup is te groot aan het worden voor zijn bench...
Gebruikersavatar
Seven6
Zeer actief
Berichten: 543
Lid geworden op: 20 feb 2006 13:52
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Ongelezen bericht door Seven6 »

ik heb ook de grootste maat bench voor de eerste nachten kan ik er vdan een krant in leggen en kan hij ook spelen als ik eens weg ben {voor een minuutje}
marjolein1

Ongelezen bericht door marjolein1 »

Heb voor mijn mechelaar een varikennel. Volgens mij is het de 1 na grootste. Eventjes ruw opgemeten 1x65x75. Kussen dat er in ligt is 90x56.
Meneer kan er lang uit in liggen en soms ligt ie opgerold achterin.

Mijn mechel is niet groot 60 cm. :mrgreen: Hij is nu 20 maanden en groeit al een poosje niet meer in de hoogte. Wel wordt ie breeder. Na ja breeder :wink: Tsja wie heb het he een reu van krap 60 cm. :smile2: Ze denken soms dat het een teef is :pffff:
Tegenwoordig is volgens mij 65 wel een erg mooi maatje, maar ja.....Trouwens paps en mams waren ook niet groot. Ik denk dat dat wel een indicatie is hoe hoog ie wordt.

Die varikennel is een uitkomst. Lekker beschut zijn eigen bed. Niet zo'n open kooi. Waterflesje erin en klaar is ie. Zit ie ook in als ik even weg moet en soms vertrekt meneer gewoon zelf... hup zijn eigen bed in. Heb hem overigens 2e hand gekocht. Ze zijn namelijk wel prijzig maar ik ben er erg tevreden over.

Voor in de auto moet ik nog een rek verzinnen.


mar
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”