Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lampjes aan de halsband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
webjoosting
Vaste gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 nov 2003 10:44
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Lampjes aan de halsband

Ongelezen bericht door webjoosting »

Vorig jaar heb ik van die knipperlampjes die je aan de halsband van je hond kunt bevestigen gekocht, zodat ik ’s avonds in het donker precies weet waar mijn honden uithangen.
Echter die lampjes hadden geen lang leven. Het was een soort adreskokertje, bestond ook uit twee gedeelten. En na drie dagen bleek dat kokertje door het bewegen al losgedraaid en verloren. Ik zoek nu andere lampjes. Heeft iemand ervaringen met goede, stevige lampjes voor aan de halsband ?
Afbeelding
"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"

<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
Gebruikersavatar
mcf78
Vaste gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 sep 2003 10:06
Locatie: Dongen

Ongelezen bericht door mcf78 »

ze hebben wel banden met lichtjes erin/erop ik heb er alleen geen ervaring mee dus weet niet of ze goed werken en/of lang meegaan

je hebt ze ook gewoon met een reflecterende band erop, misschien is dat ook iets

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

succes met het vinden van het juiste product
Een knuffel & een poot
Marieke & Rex :ok:
<BR><BR>
Gebruikersavatar
Jacky
Zeer actief
Berichten: 8167
Lid geworden op: 28 apr 2002 20:37
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Locatie: SNEEK
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

of je koopt bij de fietsenwinkel zo'n lampje die je zelf aan je jas kan clippen, en die hang je om de halsband
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Je hebt tegenwoordig ook Leuchties,die komen uit Duitskand maar zijn óf binnenkort hier te koop óf zijn het al.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
clausipaus
Zeer actief
Berichten: 1431
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:33
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Elburg Baasje van Penotti & Sombra!
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik heb er eentje die helemaal rondom schijnt zeg maar. Die kan je dan ook laten knipperen of gewoon constant aan. Dat is wel een fijne!
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Gebruikersavatar
LaRep
Zeer actief
Berichten: 1570
Lid geworden op: 03 mei 2004 17:18
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1
Locatie: Huizen

Ongelezen bericht door LaRep »

Bij de Action: (veiligheids)bandje met 5 lichtpuntjes (knipperen, constant branden) plak er zelf een stukje klitteband op en voor nog geen drie euro gebruik ik hem al anderhalf jaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Berichten: 2568
Lid geworden op: 23 feb 2004 07:41
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik heb ook gewoon fietslampjes...die ik op de halsband klik werkt prima
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Gebruikersavatar
webjoosting
Vaste gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 nov 2003 10:44
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Ongelezen bericht door webjoosting »

Bedankt voor de reacties.
Ik ga morgen die fietslampjes halen, die lijken me het makkelijkste :ok:
Afbeelding
"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"

<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
sam&gijs
Vaste gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 dec 2004 19:58

Ongelezen bericht door sam&gijs »

LaRep schreef:Bij de Action: (veiligheids)bandje met 5 lichtpuntjes (knipperen, constant branden) plak er zelf een stukje klitteband op en voor nog geen drie euro gebruik ik hem al anderhalf jaar.
Die wilde ik net adviseren, goedkoop en handig!!
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

mcf78 schreef:ze hebben wel banden met lichtjes erin/erop ik heb er alleen geen ervaring mee dus weet niet of ze goed werken en/of lang meegaan

je hebt ze ook gewoon met een reflecterende band erop, misschien is dat ook iets

Afbeelding
die werkt niet bij een hond met lang haar :wink:
Ik was zo snugger er 1 voor diesel aan te schaffen. Zie je niets van..

Ik ga die tip van larep proberen...
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb van die dogblinkers, enige wat je ziet bij die langharige vachten hier....
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Ongelezen bericht door fenneke »

ik heb zo'n geel ding van de da die kan ook schijnen met een lichtje en weerkaatst het licht
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dibbes
Zeer actief
Berichten: 877
Lid geworden op: 18 okt 2002 13:23
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Lysette schreef:Ik heb van die dogblinkers, enige wat je ziet bij die langharige vachten hier....
Dat zijn toch ook van die lampjes uit twee delen, die je dan aan moet draaien?
Ik heb ze ook en ze bevallen mij super :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Dibbes schreef:
Lysette schreef:Ik heb van die dogblinkers, enige wat je ziet bij die langharige vachten hier....
Dat zijn toch ook van die lampjes uit twee delen, die je dan aan moet draaien?
Ik heb ze ook en ze bevallen mij super :ok:
Ja die :ok: 1 echte en 2 neppers heb ik hier en ze doen het allemaal prima :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Charlotte*
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 07 mei 2002 01:10
Locatie: Amersfoort

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Bij de fietsenwinkel heb je voor 4 euro een halsband (met elastiek en klittenband) met zes rood knipperende lampjes.
Oke, het zijn officieel geen halsbanden maar bandjes voor om je arm :mrgreen:

Voordeel is dat je ze altijd ziet omdat de lampjes rondom zijn geplaatst. Een lampje die je aan de halsband klikt zie je alleen als de hond met zijn kop naar jou toe staat gedraaid.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Jacky schreef:of je koopt bij de fietsenwinkel zo'n lampje die je zelf aan je jas kan clippen, en die hang je om de halsband
Dat heb ik uitgeprobeerd bij mijn honden, die worden knettergek van die feestverlichting en blijft niet zitten aan een grote halsband. Wat wel kan met zo'n lampje is het aan de leren riem zelf klikken. Dat is ook wat prettiger voor je hond. Die dingen kosten 1 Euro en doen het echt lang. Ik heb bij de fietsenwinkel ook zo'n gele reflectorarmband met lampjes gekocht. Als ik in tegengestelde richting over de doik loop, val ik iig goed op met mijn kermisarm en knipperlichtje.
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Ongelezen bericht door Branka »

Omdat m.n. Jari zijn neus nog wel eens achterna gaat en helemaal in onbekende omgeving, krijgt hij daar een fietslampje aan zijn halsband. Als je die onder de kop hangt zie je het licht reflecteren op de grond en kan je hem volgen. Bovenop werkt bij hem niet omdat continu loopt te snuffelen en je dan dus geen licht ziet :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
cane corso
Zeer actief
Berichten: 365
Lid geworden op: 22 apr 2002 19:47
Locatie: hoogvliet

Ongelezen bericht door cane corso »

sam&gijs schreef:
LaRep schreef:Bij de Action: (veiligheids)bandje met 5 lichtpuntjes (knipperen, constant branden) plak er zelf een stukje klitteband op en voor nog geen drie euro gebruik ik hem al anderhalf jaar.
Die wilde ik net adviseren, goedkoop en handig!!
Vandaag nog gezien en oooo zoooo handig, als die van ons kapot is dan koop ik zeer zeker zo'n goedkoopding van de Action. Goedkoop en toch goed. :ok:
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dibbes
Zeer actief
Berichten: 877
Lid geworden op: 18 okt 2002 13:23
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Ik zag laatst een hond in de buurt lopen met een halsband met een soort lichtslang erin :denken: . Je kon de riem er ook aan vast maken en het was heel goed te zien. Ze hadden hem gekocht bij www.woofshop.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dibbes schreef:Ik zag laatst een hond in de buurt lopen met een halsband met een soort lichtslang erin :denken: . Je kon de riem er ook aan vast maken en het was heel goed te zien. Ze hadden hem gekocht bij www.woofshop.nl
Was dat deze?
Afbeelding
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sanyo
geregistreerd lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 aug 2005 08:51

Ongelezen bericht door Sanyo »

Staat die bij de woofshop dan? Ik zie alleen petblinckers!

Ik gebruik nu die knipperlichtarmbanden van de Action, 2 aan elkaar, werkt prima!
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sanyo schreef:Staat die bij de woofshop dan? Ik zie alleen petblinckers!

Ik gebruik nu die knipperlichtarmbanden van de Action, 2 aan elkaar, werkt prima!
Nee,die hond op de foto heeft een Leuchtie om en daar kun je bijna de krant bij lezen :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
Dibbes
Zeer actief
Berichten: 877
Lid geworden op: 18 okt 2002 13:23
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Nee, hij ziet er anders uit. Maar ik kon hem ook niet vinden op de site. Ik heb ze nu even een mailtje daarover gestuurd.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief
Berichten: 949
Lid geworden op: 19 okt 2005 14:16

Re: Lampjes aan de halsband

Ongelezen bericht door @idoo »

webjoosting schreef:Vorig jaar heb ik van die knipperlampjes die je aan de halsband van je hond kunt bevestigen gekocht, zodat ik ’s avonds in het donker precies weet waar mijn honden uithangen.
Echter die lampjes hadden geen lang leven. Het was een soort adreskokertje, bestond ook uit twee gedeelten. En na drie dagen bleek dat kokertje door het bewegen al losgedraaid en verloren. Ik zoek nu andere lampjes. Heeft iemand ervaringen met goede, stevige lampjes voor aan de halsband ?

Je hond een lampje omhangen omdat je hem anders niet kan zien in het donker?
Arme hond!

Ik kom de laatste tijd ook zo'n gek met een lichtgevende BC tegen in de Groene Weelde.

De enige keer dat mijn honden echt agressief worden is als ze dat op zich af zien komen!
BeëlzeBubble
Zeer actief
Berichten: 597
Lid geworden op: 23 jan 2005 10:13

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Precies! Neem dan ook een schapendoes. Die geven van nature licht in het donker! :ok: Die hebben al die nieuwerwetse gekkigheid niet nodig.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
@idoo
Zeer actief
Berichten: 949
Lid geworden op: 19 okt 2005 14:16

Ongelezen bericht door @idoo »

BeëlzeBubble schreef:Precies! Neem dan ook een schapendoes. Die geven van nature licht in het donker! :ok: Die hebben al die nieuwerwetse gekkigheid niet nodig.

Ik loop bijna het halve jaar in het donker in bos en duin en zie mijn zwarte en grijze honden altijd.
Bovendien hoef je ze helemaal niet te zien zolang ze jou maar zien, dus je kunt beter jezelf die lichtgevende halsband omdoen!
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

@idoo schreef: Bovendien hoef je ze helemaal niet te zien zolang ze jou maar zien, dus je kunt beter jezelf die lichtgevende halsband omdoen![/color]
Maar een hond hoeft volgens jou toch helemaal niet te zien?
Jouw blinde hond loopt je op zijn neus achterna,of heb ik dat verkeerd onthouden?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
@idoo
Zeer actief
Berichten: 949
Lid geworden op: 19 okt 2005 14:16

Ongelezen bericht door @idoo »

marian* schreef:
@idoo schreef: Bovendien hoef je ze helemaal niet te zien zolang ze jou maar zien, dus je kunt beter jezelf die lichtgevende halsband omdoen![/color]
Maar een hond hoeft volgens jou toch helemaal niet te zien?
Jouw blinde hond loopt je op zijn neus achterna,of heb ik dat verkeerd onthouden?

Ja, heb je echt verkeerd onthouden.
Het is ook niet nodig om een lampje om te hangen, die honden zien je heus wel, maar als je toch persé een lampje aan iemand hangen wil, doe het dan jezelf aan, niet je hond!
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Ongelezen bericht door Branka »

@idoo schreef:
BeëlzeBubble schreef:Precies! Neem dan ook een schapendoes. Die geven van nature licht in het donker! :ok: Die hebben al die nieuwerwetse gekkigheid niet nodig.

Ik loop bijna het halve jaar in het donker in bos en duin en zie mijn zwarte en grijze honden altijd.
Bovendien hoef je ze helemaal niet te zien zolang ze jou maar zien, dus je kunt beter jezelf die lichtgevende halsband omdoen!
Ooit wel eens echt een hond kwijt geraakt die zijn neus achterna ging? Dat is ons n.l. met Jari wel eens gebeurd. Bos diverse keren afgezocht en niet gevonden. Konden we de volgende dag in een asiel ophalen.
Jari was een hondje dat zodra hij een spoor rook je soms helemaal niet meer hoorde. Dan was zo'n lampje verdraaide handig.
Ennehhh, jouw honden alleen agressief als ze een hond met een lampje tegenkomen? Goh, dacht toch andere berichten gelezen te hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Branka schreef:
@idoo schreef:
BeëlzeBubble schreef:Precies! Neem dan ook een schapendoes. Die geven van nature licht in het donker! :ok: Die hebben al die nieuwerwetse gekkigheid niet nodig.

Ik loop bijna het halve jaar in het donker in bos en duin en zie mijn zwarte en grijze honden altijd.
Bovendien hoef je ze helemaal niet te zien zolang ze jou maar zien, dus je kunt beter jezelf die lichtgevende halsband omdoen!
Ooit wel eens echt een hond kwijt geraakt die zijn neus achterna ging? Dat is ons n.l. met Jari wel eens gebeurd. Bos diverse keren afgezocht en niet gevonden. Konden we de volgende dag in een asiel ophalen.
Jari was een hondje dat zodra hij een spoor rook je soms helemaal niet meer hoorde. Dan was zo'n lampje verdraaide handig.
Ennehhh, jouw honden alleen agressief als ze een hond met een lampje tegenkomen? Goh, dacht toch andere berichten gelezen te hebben.
@idoo-Doezen vertonen normaal honden-cq Doezengedrag!
Onthou dat nou eens :devil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”