Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Re: Krab plek *update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek *update

Ongelezen bericht door lijn »

Lutèce heeft een krab plek: Haar rechter voorpoot... Geen idee wat het is. Bij de da geweest om te laten checken op grasaar of wat dan ook, maar er zat niets in haar poot dat het op dat moment veroorzaakte. Haren kort en zalven met hydrocortisol. Dat ging stukken beter en de korstjes en bulten verdwenen. Helaas is ze niet echt gestopt met krabben en wordt het weer erger... nu beginnen de korsten weer op te komen. We weken nu dagelijks in de soda en daar wordt haar pootje wel weer witter van, maar de het krabben gaat niet weg.

Ik heb echt geeeeeeen idee wat dit kan zijn en of het echt jeuk is of ondertussen gewenning. Ze krabt dus alleen aan haar ene voorpoot (bijten en met achterpoot krabben). Heeft iemand een idee of het inderdaad gewoon gewenning kan zijn en hoe ik het dan kan stoppen? Sok aan krabt ze gewoon doorheen en trekt ze uit. Ik kan me niet voorstellen dat het een allergie is of wat dan ook want dan zou ze toch jeuk op haar hele lichaam moeten hebben?
Laatst gewijzigd door lijn op 18 okt 2014 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

0 reacties?
teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Doe na dat rondje om 19.00 u een spelletje waar hij bij nadenken moet. Een denkspel/hondenpuzzle ofzo.
Of geef hem een voerbal met iets lekkers erin of iets waarop gekauwd moet worden.

Pas op met aandacht besteden aan het gebeuren op zich.
De kans bestaat dat het dan een vorm van aandacht trekken kan worden.
Neeltje

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door Neeltje »

Probeer eens Apple Bitter

http://www.medicanimal.nl/Katten/Verzor ... wgodZGwAoQ

Ik heb dit ook bij mijn vorige hond gebruikt toen ze haar pootje had gebroken, maar gebruik het ook op meubels of zo (Lotje test wel eens of iets toch niet eetbaar is...) en het werkt perfect.

Het kan natuurlijk ook gewenning zijn geworden.
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Bedankt voor de reacties.
Lutèce heeft geen specifieke tijd waarop ze dit doet, maar de hele dag. Vanochtend deed ze het heel erg en stopte ze niet met krabben. Vanochtend was wel anders als anders, dus daar eens op letten. Met bijten stopt ze wel direct als ik het zeg, met krabben niet altijd. Ze krabt niet aan haar oren en echt alleen de binnenkant en achterkant van haar rechter voorpoot. Ik ben haar steeds aan het corrigeren, want ze krabt zich echt stuk. Ze is niet op ander voer, misschien andere smaak smuldier want de vlees was een tijdje uitverkocht en voerden we vlees/pens combi. Koekjes snackjes krijgt ze niet veel en niet dagelijks... Ik weet niet of dat het kan zijn. Wel wil ze nog eens gras eten en dat deed ze voorheen ook niet zoveel geloof ik.

Vaseline is misschien een optie, maar ik vrees dat ze dat heerlijk af gaat zitten likken. Ze is dol op purol als ik dat op mijn lippen smeer en dan komt ze een likje halen. Ik ben dus bang dat dat voor haar niet werkt, mits een sokje erover dat ze er hopelijk af blijft.

Kunnen jullie hier iets mee?
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Neeltje schreef:Probeer eens Apple Bitter

http://www.medicanimal.nl/Katten/Verzor ... wgodZGwAoQ

Ik heb dit ook bij mijn vorige hond gebruikt toen ze haar pootje had gebroken, maar gebruik het ook op meubels of zo (Lotje test wel eens of iets toch niet eetbaar is...) en het werkt perfect.

Het kan natuurlijk ook gewenning zijn geworden.
Dit zou inderdaad kunnen werken tegen het bijten, maar dan het krabben nog...
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Neeltje schreef:Probeer eens Apple Bitter

http://www.medicanimal.nl/Katten/Verzor ... wgodZGwAoQ

Ik heb dit ook bij mijn vorige hond gebruikt toen ze haar pootje had gebroken, maar gebruik het ook op meubels of zo (Lotje test wel eens of iets toch niet eetbaar is...) en het werkt perfect.

Het kan natuurlijk ook gewenning zijn geworden.
Dit zou inderdaad kunnen werken tegen het bijten, maar dan het krabben nog...
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Bedankt voor de reacties.
Lutèce heeft geen specifieke tijd waarop ze dit doet, maar de hele dag. Vanochtend deed ze het heel erg en stopte ze niet met krabben. Vanochtend was wel anders als anders, dus daar eens op letten. Met bijten stopt ze wel direct als ik het zeg, met krabben niet altijd. Ze krabt niet aan haar oren en echt alleen de binnenkant en achterkant van haar rechter voorpoot. Ik ben haar steeds aan het corrigeren, want ze krabt zich echt stuk. Ze is niet op ander voer, misschien andere smaak smuldier want de vlees was een tijdje uitverkocht en voerden we vlees/pens combi. Koekjes snackjes krijgt ze niet veel en niet dagelijks... Ik weet niet of dat het kan zijn. Wel wil ze nog eens gras eten en dat deed ze voorheen ook niet zoveel geloof ik.

Vaseline is misschien een optie, maar ik vrees dat ze dat heerlijk af gaat zitten likken. Ze is dol op purol als ik dat op mijn lippen smeer en dan komt ze een likje halen. Ik ben dus bang dat dat voor haar niet werkt, mits een sokje erover dat ze er hopelijk af blijft.

Kunnen jullie hier iets mee?
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

misschien pijn aan de voorpoot?
ellen
Afbeelding
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Inge O schreef:als het krabben echt zo intens is en dan nog op zo'n moeilijk te bereiken plek kan je ervan op aan dat ze echt dol van de jeuk is en dat het niet zomaar uit gewoonte is. een vicieuze cirkel kan het natuurlijk wel geworden zijn : krabben geeft verwonding en infectie en dat geeft weer jeuk en krabben enz. maar die cirkel had na de eerste behandeling al moeten doorbroken zijn en dat is dus blijkbaar niet het geval.

misschien eens proberen of antihistaminicatabletten verbetering kunnen geven?
Dank je Inge, Ik zal mijn da eens vragen. Denk je dat ik met hydrocortisol nog iets kan bereiken voor een paar dagen? Heb nog wat in huis. En zal soda een toegevoegde waarde zijn? Poot afdekken/inwikkelen met iets waardoor ze haar poot niet kan beschadigen voor de genezing van haar korstjes en bultjes?
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Inge O schreef:
lijn schreef:
Inge O schreef:als het krabben echt zo intens is en dan nog op zo'n moeilijk te bereiken plek kan je ervan op aan dat ze echt dol van de jeuk is en dat het niet zomaar uit gewoonte is. een vicieuze cirkel kan het natuurlijk wel geworden zijn : krabben geeft verwonding en infectie en dat geeft weer jeuk en krabben enz. maar die cirkel had na de eerste behandeling al moeten doorbroken zijn en dat is dus blijkbaar niet het geval.

misschien eens proberen of antihistaminicatabletten verbetering kunnen geven?
Dank je Inge, Ik zal mijn da eens vragen. Denk je dat ik met hydrocortisol nog iets kan bereiken voor een paar dagen? Heb nog wat in huis. En zal soda een toegevoegde waarde zijn? Poot afdekken/inwikkelen met iets waardoor ze haar poot niet kan beschadigen voor de genezing van haar korstjes en bultjes?
die hydrocortisol zal wel iets doen maar veel kans dat het na stoppen weer opnieuw begint.

ik zou die zalf niet combineren met baden omdat je er dan de zalf weer afweekt :wink: .
Andersom uiteraard :P Eerst weken en dan zalven uiteraard :P Of op een ander moment van de dag. De ene in de ochtend en de ander in de avond. Maar balen dat het inderdaad na die hydrocortisol niet gewoon over was maar weer terug kwam...
Maar geen verband of wat dan ook om het af te dekken?
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Nanna schreef:Zit het in het ras? Sommige rassen zijn berucht vanwege het bijten op de voorpoten, ik noem bv een Engelse Setter.
Je zou haast iets auto-immuuns vermoeden..
Ooh sorry nanna ik heb je rewctie gemist! Niet voor zover k weet. Ik vraag het zondag op onze familiedag na.
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Nanna schreef:Zit het in het ras? Sommige rassen zijn berucht vanwege het bijten op de voorpoten, ik noem bv een Engelse Setter.
Je zou haast iets auto-immuuns vermoeden..
Ooh sorry nanna ik heb je rewctie gemist! Niet voor zover k weet. Ik vraag het zondag op onze familiedag na.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Willemijn krabt haar voorpoot aan de achterkant, alleen als ze loops moet worden. Verder doet ze het nooit.
Daar zit dus een link, alleen geen idee welke.
Kan er zo'n soort link zijn hier?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Marjoleine schreef:Willemijn krabt haar voorpoot aan de achterkant, alleen als ze loops moet worden. Verder doet ze het nooit.
Daar zit dus een link, alleen geen idee welke.
Kan er zo'n soort link zijn hier?
Geen idee! Ze is ruim 9 maanden en nog niet loops geweest tot nu toe. Ze krabt nu al zo'n maand of zo. Hoe lang krabt Willemijn voordat ze daadwerkelijk loops is? En is dat ook krabben en bijten en likken?
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Net toch nog eens de dierenarts gebeld. We zijn er blijkbaar al langer mee bezig dan ik dacht. 6 weken geleden daar geweest al! Vorige week 4 vlooien gevonden (2 op Det, 2 op Tèce) dus alles behandeld en gesprayed, dus mogelijk heeft dat het verergerd... DA gaf aan toch eerst weken en dan de hydrocortisol nog eens te smeren en anders echt nog even terug te komen... Het was immers rustig na een week smeren...
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door Marjoleine »

lijn schreef: Hoe lang krabt Willemijn voordat ze daadwerkelijk loops is? En is dat ook krabben en bijten en likken?
Toch wel een week of 7, 8 schat ik.
Echt de aanloop naar de loopsheid.
Dat is krabben, bijten, dwangmatig gedoe echt. Soms ontaardt het bijten ook in sabbelen.
Ze is er wel makkelijk uit te halen, ik verbiedt het vaak en dan stopt ze ook.
Het komt bij ons ras eigenlijk niet voor, wordt althans nooit gemeld, maar het is wel een bestaand fenomeen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door Marjoleine »

DA gaf aan toch eerst weken en dan de hydrocortisol nog eens te smeren en anders echt nog even terug te komen... Het was immers rustig na een week smeren...
Nouja, alles stopt na cortico's, dus om te zeggen dat dat helpt gaat mij wel ver hoor.
In elk geval haalt het niet de oorzaak weg, alleen de symptomen (als die er al echt zijn).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Uiteraard, maar het punt blijft dat ik niet weet wat het is, want die vlooien waren er maar kort en al die tijd heeft het doorgeduurt en nu zijn ze weg en is het nog steeds.
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Heavy schreef:
lijn schreef:Uiteraard, maar het punt blijft dat ik niet weet wat het is, want die vlooien waren er maar kort en al die tijd heeft het doorgeduurt en nu zijn ze weg en is het nog steeds.
Huidirritatie van vlooien of van middel tegen vlooien?
Nee, de eerste keer had ze echt geen vlooien. 5 weken daarna pas. Dan had ik veeeeel meer vlooien ontdekt moeten hebben.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, ik heb dus geen vlooien en Willemijn jeukt hormoongerelateerd.
Dat is echt niet heel raar hoor, je hoort dat veel vaker.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek

Ongelezen bericht door lijn »

Gek dat het zo lang geduurd heeft. Kan ik me niks bij voorstellen aangezien vlooien zo snel vermeerderen...
We gaan nu na wat tips op vis en rijst en mentol talkpoeder proberen vanaf maandag. Sinds vanavond canex vis en rijst gegeven wat we gekregen hebben, dus kijken of het misschien ook voer gerelateerd zou kunnen zijn en die mentol talk zou rust moeten geven. We gaan het meemaken!

Duimen jullie dat iets simpels helpt?
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Krab plek *update

Ongelezen bericht door lijn »

Helaas nog steeds niet over... Vorige week was ik nog bij de da geweest toen ik kattenvoer ging halen en heeft ze tea tree olie aanbevolen. Na ongeveer een week gebruik kwamen de korsten in alle hevigheid weer terug. Donderdagmiddag keek ik in Lutèce haar ogen en ik zag pijn, een sip, niet prettig voelend hondje dus gisteren weer naar de da geweest. Ze heeft haar voor eens wat gestrekt en overstrekt en daar gaf ze toch wel duidelijk pijn aan. Anders dan ze aangaf bij haar andere poot. Duidelijk pijn dus. Daarop is mijn da verder gaan zoeken en vond ze een opgezette lympfe klier....... Pijn aan haar schouder dus een mogelijkheid. Of die klier moet zijn opgezet door het vele krabben, maar eigenlijk klonk het me allemaal best logisch Ze heeft pijn in haar schouder, daar kan ze niet bij, dus krabt ze aan haar poot. We hebben nu pijnstilling en antibiotica mee en hopen dat het hiermee over gaat. Over een paar dagen hoop ik toch eindelijk weer vooruitgang te zien en geen gekrab meer!
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Re: Krab plek *update

Ongelezen bericht door lijn »

Lutèce is inmiddels trouwens ook loops geweest en het krabben stopt daardoor ook niet (nu net een week klaar). Hoe zat dat bij jou Marjoleine? Krapte ze door na loopsheid als het hormoongerelateerd zou zijn bij haar?

Ik hoop echt dat deze medicatie werkt! Ze bijt in ieder geval minder lijkt, maar ze krabt nog wel (lijkt wel minder, maar kan ook verbeelding zijn).
De klier is nog wel opgezet, dus we wachten nog even af. Volgende week is de kuur klaar en moet moet moet het gewoon over zijn!
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Re: Krab plek *update

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, hier krabt Willemijn een paar weken voor de loopsheid en dan tijdens, en dan is het meestal na 3-4 weken over.
Hier is het nu ongeveer een weekje over denk ik en ze werd begin september loops. Dus 3-4 weken na het eind van de loopsheid is het over.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Re: Krab plek *update

Ongelezen bericht door lijn »

Marjoleine schreef:Ja, hier krabt Willemijn een paar weken voor de loopsheid en dan tijdens, en dan is het meestal na 3-4 weken over.
Hier is het nu ongeveer een weekje over denk ik en ze werd begin september loops. Dus 3-4 weken na het eind van de loopsheid is het over.
Ik ga het in de gaten houden! Dan moet ze over 3 weken sowieso gestopt zijn met krabben :pffff:
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Re: Krab plek *update

Ongelezen bericht door lijn »

Ondertussen zijn we een maand verder. De antibiotica en pijnstilling heeft duidelijk geholpen! Na de 10 daagse kuur wilde ik niet meteen helemaal stoppen omdat na de hydrocortisol het krabben in alle hevigheid weer verder ging. We zijn toen doorgegaan met dagen antibiotica, omdat als het niet zou helpen je daarmee overnieuw zou moeten beginnen. En zo wisten we ook meteen dat als ze ging krabben dat ze duidelijk nog pijn zou ervaren. Dit deed ze gelukkig niet en na 5 dagen ook geen antibiotica meer.

Het krabben lijkt nu weer wat erger te worden. Heel af en toe voel ik een heel klein wondje en heel af en toe is haar pootje nat van het krabben. Gelukkig niet zo erg als het was, maar het krabben met haar achterpoot neemt nu wel weer toe.

Vlooien en loopsheid zijn nu NIET aan de orde, de klier voelt niet opgezet... Volgende week laat ik HD foto's maken en ga ik navragen of er mogelijk bij ED deze klachten kunnen ontstaan of iets met haar schouder mogelijk is. Helaas is ED pas te testen op de leeftijd van 18 maanden... Haar beide ouders blijken slechte heupen te hebben (testen is net pas verplicht gesteld na haar geboorte en ED wordt niet op getest binnen ons ras). Als het zo blijft is het te doen, haar poot is gelukkig nog heel. Maar heb zo zo zooooo geen zin om weer met een kapot pootje te zitten..
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Re: Krab plek *update

Ongelezen bericht door sbientje »

lijn schreef:Ondertussen zijn we een maand verder. De antibiotica en pijnstilling heeft duidelijk geholpen! Na de 10 daagse kuur wilde ik niet meteen helemaal stoppen omdat na de hydrocortisol het krabben in alle hevigheid weer verder ging. We zijn toen doorgegaan met dagen antibiotica, omdat als het niet zou helpen je daarmee overnieuw zou moeten beginnen. En zo wisten we ook meteen dat als ze ging krabben dat ze duidelijk nog pijn zou ervaren. Dit deed ze gelukkig niet en na 5 dagen ook geen antibiotica meer.

Het krabben lijkt nu weer wat erger te worden. Heel af en toe voel ik een heel klein wondje en heel af en toe is haar pootje nat van het krabben. Gelukkig niet zo erg als het was, maar het krabben met haar achterpoot neemt nu wel weer toe.

Vlooien en loopsheid zijn nu NIET aan de orde, de klier voelt niet opgezet... Volgende week laat ik HD foto's maken en ga ik navragen of er mogelijk bij ED deze klachten kunnen ontstaan of iets met haar schouder mogelijk is. Helaas is ED pas te testen op de leeftijd van 18 maanden... Haar beide ouders blijken slechte heupen te hebben (testen is net pas verplicht gesteld na haar geboorte en ED wordt niet op getest binnen ons ras). Als het zo blijft is het te doen, haar poot is gelukkig nog heel. Maar heb zo zo zooooo geen zin om weer met een kapot pootje te zitten..
je kan toch wel gewoon ED foto's laten maken? Dan zijn ze officieel niet bruikbaar, maar om te kijken of er ED is heof je niet te wachten lijkt me. Al heb ik ook wel veel verhalen gehoord van gevallen waarbij op een foto niets te zien was..
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Re: Krab plek *update

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn eerste Pinscher beet constant op haar voorpoot, volgens mijn hondentrainster had ze pijn, ik na een poos toch maar een foto laten maken er was niks op te zien.

Op die plek waar ze constant beet had ze op een gegeven moment een eelt plek van het bijten en likken.

Mijn honden likken veel aan hun poten als ze loops moeten worden tot een paar weken na de loopsheid.
Ik reageer er niet meer op want dan doen ze het toch minder, hoe meer ik er op lette hoe meer zij gingen likken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
lijn
Zeer actief
Berichten: 3360
Lid geworden op: 19 feb 2012 15:12
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Re: Krab plek *update

Ongelezen bericht door lijn »

Ik kan volgende week in ieder geval overleggen met de specialist die haar HD foto maakt. Mogelijk heeft hij een idee wat het kan zijn en hoe daar achter te komen. Ik denk dat bij Lutèce het biet aan de loopsheid te linken is. Daar doet ze dit al te lang voor. Als ik haar gekrab negeer wordt het alleen maar erger helaas. Het is ook niet 1 plek, maar haar hele poot inclusief schouder...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”