Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sacharomycopsis Guttulatis

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Jeffy
Zeer actief
Berichten: 2372
Lid geworden op: 24 aug 2003 17:31
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2
Locatie: Veenendaal

Sacharomycopsis Guttulatis

Ongelezen bericht door Jeffy »

Afgelopen vrijdag met Kilian naar de dierenarts geweest voor zijn entingen. We hebben toen gelijk gevraagd of hij iets tegen zijn dunne ontlasting kon krijgen. Daar heeft hij al een paar dagen last van. Hij heeft een buikgriepje gehad waar hij flink ziek van was. Nu heeft hij nergens meer last van, behalve van de dunne ontlasting. Dat wil maar niet verbeteren.
De dierenarts heeft even gevoeld, maar kon niks raars voelen. Hij heeft wat ontlasting onder de microscoop gehouden (denk ik, hij deed het in het kamertje ernaast) om te kijken of hij daar wat van zag. Hij dacht dat hij de gist sacharomycopsis guttulatis in de ontlasting zag. Hij vertelde dat er twee opties waren om dit te behandelen. Een humaan middel (nystatine labaz) voor drie dagen geven, of drie dagen lang ontlasting opvangen, dit op laten sturen en op een kweekje zetten om te kijken wat eruit kwam. Volgens de dierenarts zaten er geen bijwerkingen op het humane middel, dus wilden we dit eerst wel proberen. Als dit niet werkt kunnen we het alsnog laten onderzoeken.
Nou loopt Kilian sinds gisteravond mank. Op de bijsluiter staat dat een mogelijke bijwerking is dat er gewrichtspijnen ontstaan. Ik weet nou niet zo goed wat ik ermee moet. Vandaag krijgt Kilian de laatste dosis van het middel en dan zou het beter moeten gaan.
De dierenarts vertelde dat het een vrij nieuw iets was, of in ieder geval iets van de laatste jaren. De gist zit in alle konijnenkeutels. Het is niet bekend waarom de ene hond het wel krijgt en de andere niet.

Nou is mijn vraag eigenlijk of iemand hier wel eens mee te maken heeft gehad of ervan heeft gehoord. Ik heb er helemaal geen goed gevoel over. Mijn mannetje wordt zo oud en mankeert steeds meer de laatste tijd :(

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is, ik kan niet zo goed wakker worden vandaag :slaap:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door ranetje »

:denken: geen bijwerkingen, maar in de bijsluiter staat kans op gewrichtspijnen?
Is dat geen bijwerking dan? :wink:

Ik weet niet of jouw hond geholpen is door het geven van probiotica(of vergelijkbare flesjes zoals Ya**lt :wink:
Dat zou de darmflora helpen verbeteren.
Ik hoor er veel enthousiaste verhalen over.
Zelf gebruik ik het niet voor de hond, omdat er geen reden toe lijkt te zijn :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MoniqueDM
Zeer actief
Berichten: 4265
Lid geworden op: 06 aug 2006 16:22

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik denk dat je dierenarts überhaupt geen bijsluiters leest, want in de bijsluiter van een enting staat dat uitsluitend gezonde dieren mogen worden geënt en een hond met diarree is op dat moment niet gezond. Je dierenarts had dus even moeten wachten met de enting.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sennaruby
Zeer actief
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 apr 2005 11:02
Aantal honden: 2
Locatie: Blesdijke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Inderdaad een fijne dierenarts zeg..... Een hond met zoveel klachten toch gewoon enten...

Sterkte met Kilian!

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Gebruikersavatar
Femmel
Zeer actief
Berichten: 996
Lid geworden op: 19 jul 2005 13:00
Aantal honden: 1
Locatie: NB
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Met Joy hebben we exact hetzelfde voor handen gehad! Ze had naast deze gist ook nog een andere parasiet (geen Giardia) en is toen behandeld met 5 dagen Nystatine Labaz en 5 dagen Panacur. Ze heeft overigens geen bijverschijnselen gehad van de Nystatine.

Joy is 10 jaar oud en volgens de DA kan het zijn dat door haar leeftijd de weerstand van de darmen minder goed wordt en ze dus heftiger reageren op en gevoeliger zijn voor parasieten.

We zijn toen ook begonnen met 2x daags een beetje yoghurt met daar doorheen een eetlepel Brinta (goedkope Yakult :wink: ) en dat werkt perfect! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”