Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontlasting puur bloed.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door malinois »

rubyred schreef:
malinois schreef:
rubyred schreef:Whatever, je zit te zeuren.
tja ik koop geen broodfokhond, jij wel, dus wie zit er nu te zeuren?

Ja hoor ik koop bij broodfok, met stamboom en van champion line en show kwaliteit.
Toch knap van zo'n broodfokker dat ze in de Dogsannual staat, en haar honden gebruikt worden in films.
(Kit kittredge an american girl)
sorry maar dat zegt mij helemaal niks, ik luister wat mensen er over zeggen die daar een hond gekocht hebben al wat jaren geleden, daarnaast informeren bij andere fokkers, zoeken op internet over de diverse honden en lijnen...
tja het kost tijd maar goed... ik ga ook niet af op de mooie blauwe ogen van de fokker.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door malinois »

cybert2 schreef:
rubyred schreef:En bij top fokkers gaat het alleen over de 'looks', daar wordt op gefokt en men vergeet dan vaak de gezondheid.
Nee, niet alle fokkers over 1 kam scheren ;) En ik moet toegeven dat het kaf moeilijk van het koren te scheiden is, maar uiteindelijk moet je zelf een keuze voor een fokker maken. En tegenwoordig met internet kan je zoveel info over ras, fokker en lijnen halen, vroegah was je afhankelijk van wat mensen je wilde vertellen.
:ok: juist! Eigen initiatief.
Daarnaast heb je ook fora zoals dit. Als ik iets wil weten over een hond of lijn vraag ik het ook gerust aan Crutz, Selena of een andere MH fokker...andersom ook... lijkt me toch logisch als je het beste wil mbt je hond?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Marina
Zeer actief
Berichten: 4550
Lid geworden op: 26 apr 2010 21:06
Aantal honden: 1
Locatie: Someren

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door Marina »

malinois schreef:
cybert2 schreef:
rubyred schreef:En bij top fokkers gaat het alleen over de 'looks', daar wordt op gefokt en men vergeet dan vaak de gezondheid.
Nee, niet alle fokkers over 1 kam scheren ;) En ik moet toegeven dat het kaf moeilijk van het koren te scheiden is, maar uiteindelijk moet je zelf een keuze voor een fokker maken. En tegenwoordig met internet kan je zoveel info over ras, fokker en lijnen halen, vroegah was je afhankelijk van wat mensen je wilde vertellen.
:ok: juist! Eigen initiatief.
Daarnaast heb je ook fora zoals dit. Als ik iets wil weten over een hond of lijn vraag ik het ook gerust aan Crutz, Selena of een andere MH fokker...andersom ook... lijkt me toch logisch als je het beste wil mbt je hond?

ja maar fora zoals dit is toch niks. Dit kikkerlandje weet toch niks.
In Canada is alles pas goed.
Zoals ook de Bassets waarschijnlijk.

en wij zeuren, lezen niet goed en zijn stom.

:pffff:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Gebruikersavatar
rubyred
Zeer actief
Berichten: 1610
Lid geworden op: 15 jun 2010 22:39
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door rubyred »

malinois schreef:
cybert2 schreef:
rubyred schreef:En bij top fokkers gaat het alleen over de 'looks', daar wordt op gefokt en men vergeet dan vaak de gezondheid.
Nee, niet alle fokkers over 1 kam scheren ;) En ik moet toegeven dat het kaf moeilijk van het koren te scheiden is, maar uiteindelijk moet je zelf een keuze voor een fokker maken. En tegenwoordig met internet kan je zoveel info over ras, fokker en lijnen halen, vroegah was je afhankelijk van wat mensen je wilde vertellen.
:ok: juist! Eigen initiatief.
Daarnaast heb je ook fora zoals dit. Als ik iets wil weten over een hond of lijn vraag ik het ook gerust aan Crutz, Selena of een andere MH fokker...andersom ook... lijkt me toch logisch als je het beste wil mbt je hond?

Jeez je kunt echt niet lezen. IK BEN NU GOED GEINFORMEERD!!!!!! Hoe vaak moet ik me blijven herhalen omdat het niet bij jou wil doordringen!
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door malinois »

rubyred schreef:

Jeez je kunt echt niet lezen. IK BEN NU GOED GEINFORMEERD!!!!!! Hoe vaak moet ik me blijven herhalen omdat het niet bij jou wil doordringen!
achteraf, da's heel slim daar heb je enorm veel aan ook :ok:
Of had je toen nog geen internet en telefoonverbinding daar in Canada
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
rubyred
Zeer actief
Berichten: 1610
Lid geworden op: 15 jun 2010 22:39
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door rubyred »

malinois schreef:
rubyred schreef:

Jeez je kunt echt niet lezen. IK BEN NU GOED GEINFORMEERD!!!!!! Hoe vaak moet ik me blijven herhalen omdat het niet bij jou wil doordringen!
achteraf, da's heel slim daar heb je enorm veel aan ook :ok:
Of had je toen nog geen internet en telefoonverbinding daar in Canada
Denk je nu echt dat ik de hond bij de eerste beste fokker gekocht hebt?????
En zoals ik al eerder schreef, beter leren van je fouten dan er helemaal niks mee doen.............
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door malinois »

rubyred schreef:
malinois schreef:
rubyred schreef:

Jeez je kunt echt niet lezen. IK BEN NU GOED GEINFORMEERD!!!!!! Hoe vaak moet ik me blijven herhalen omdat het niet bij jou wil doordringen!
achteraf, da's heel slim daar heb je enorm veel aan ook :ok:
Of had je toen nog geen internet en telefoonverbinding daar in Canada
Denk je nu echt dat ik de hond bij de eerste beste fokker gekocht hebt?????
wel bij een broodfokker blijkbaar...

en het is maar goed ook dat je er van leert... tenminste dat mag ik hopen want je blijft nu alleen maar doormekkeren over lijnteelt terwijl daar het probleem niet automatisch ligt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
rubyred
Zeer actief
Berichten: 1610
Lid geworden op: 15 jun 2010 22:39
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door rubyred »

NIET BIJ EEN BROODFOKKER! Mens leer nou toch een lezen, wat wil je nou? Ruzie?
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door malinois »

rubyred schreef:NIET BIJ EEN BROODFOKKER! Mens leer nou toch een lezen, wat wil je nou? Ruzie?
Hoe noem je een fokker dan die je voorliegt over lijnen of dingen er over achterhoudt?
topfokker? tja ik schaar daar toch andere fokkers onder...

enne... moet ik nu bang worden voor je? :piew: :smile2: :smile: :smile: :smile: brrrrrrrrrrrrr
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
rubyred
Zeer actief
Berichten: 1610
Lid geworden op: 15 jun 2010 22:39
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door rubyred »

Joh je denkt maar wat je denken wilt ik weet beter en ga niet meer in op die rare hersenspinsels van jou.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door malinois »

tuurlijk, Canada is alles beter toch? Ook de fokkers...!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door ranetje »

rubyred schreef:
malinois schreef: als jij fokkers op hun mooie blauwe ogen vertrouwd wel ... je hebt ook nog zoiets als eigen initiatief nemen, andere fokkers navragen zowel in binnen- als buitenland. Andere pupkopers vragen, internet is zo groot .... :19:
Linebreeding wordt hier geheim gehouden, dankzij fokker in Quebec ben ik het 1 en ander te weten gekomen en nu weet ik er heel veel over. Zoals ik al eerder schreef (pfff) heb ik contact met fokkers in europa, ben lid van basset hound club canada etc. ik heb geleerd van mijn eerste hond en ben nu heel goed geinformeerd.
Nou ......................... :denken:
Ik geloof toch dat er nog wel een paar forummers zijn die bij de aanschaf van hun eerste (ras)hond niet alles navroegen.

Je kunt van TS natuurlijk wel iets zeggen over aparte ideeën, maar in dit geval is ze nou niet bepaald een uitzondering.
Dacht ik. :wink:


Rubyred, als je een gezonde hond wilt weet je nu dat je niet naar een fokker moet gaan die zegt dat er nou eenmaal niet anders is dan deze familieleden om mee te fokken (en jammer dan als ze ziek worden).

Is Rufus nou opgeknapt?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
CKS
Zeer actief
Berichten: 3442
Lid geworden op: 23 sep 2006 04:51

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door CKS »

Ik heb ook sterk de indruk dat TS even publiekelijk gestraft moet worden omdat ze wel eens wat onaardigs over Nederland schrijft.

Ruby: wat je schrijft over inteelt klopt gewoon: als je veel inteelt toepast krijg je per definitie zwakkere honden, en dat is niet het gevolg van een 'verkeerde combi' maar van gebrek aan genetische variëteit. Het eerste slachtoffer van inteelt is het immuunsysteem, maar dat zie je niet aan de buitenkant van de hond. Dat merk je dus pas na een x-aantal generaties. Vandaar dat mensen die veel inteelt toepassen dit graag voluit ontkennen. Zij denken dat je door de stamboom tot 1875 terug door te pluizen je dit probleem voor kunt zijn. Dat is onzin en geeft alleen aan dat ze niet de moeite genomen hebben om zich goed in de materie te verdiepen voor vader op dochter te zetten, want het systeem achter het slechter worden van het immuunsysteem is volledig bekend en er is wetenschappelijk ook totaal geen discussie over.

Overigens ben ik het in jouw geval volledig eens met Inge O. Dit was hoogstwaarschijnlijk een flinke darmontsteking die middels medicijnen onder controle gebracht is ;) En gelukkig maar.

Kees
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Ontlasting puur bloed.

Ongelezen bericht door malinois »

Casey schreef:Ik heb ook sterk de indruk dat TS even publiekelijk gestraft moet worden omdat ze wel eens wat onaardigs over Nederland schrijft.

Ruby: wat je schrijft over inteelt klopt gewoon: als je veel inteelt toepast krijg je per definitie zwakkere honden, en dat is niet het gevolg van een 'verkeerde combi' maar van gebrek aan genetische variëteit. Het eerste slachtoffer van inteelt is het immuunsysteem, maar dat zie je niet aan de buitenkant van de hond. Dat merk je dus pas na een x-aantal generaties. Vandaar dat mensen die veel inteelt toepassen dit graag voluit ontkennen. Zij denken dat je door de stamboom tot 1875 terug door te pluizen je dit probleem voor kunt zijn. Dat is onzin en geeft alleen aan dat ze niet de moeite genomen hebben om zich goed in de materie te verdiepen voor vader op dochter te zetten, want het systeem achter het slechter worden van het immuunsysteem is volledig bekend en er is wetenschappelijk ook totaal geen discussie over.

Overigens ben ik het in jouw geval volledig eens met Inge O. Dit was hoogstwaarschijnlijk een flinke darmontsteking die middels medicijnen onder controle gebracht is ;) En gelukkig maar.

Kees
LIJNteelt is niet bij voorbaat slecht, punt... dat is wat ik zei. Niks meer en niks minder. En ja als je je lijnen kent als fokker weet je dat je wel of geen gezonde lijnen hebt en of je dat daarmee kan doen. Natuurlijk zul je eens een outcross moeten doen voor vers bloed, dat zal niemand ontkennen. Nogmaals dat kan alleen met hele gezonden lijnen.
Of hier sprake is van inteelt heb je geeneens een idee van aangezien TS dat niet eens weet na diverse vragen hierover...

ps. mijn honden komen geen van allen uit lijnteelt, als ik fokker was had ik dat wel gedaan overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”