Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wordt een hond slomer van castreren/steriliseren?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
britty
Zeer actief
Berichten: 2075
Lid geworden op: 04 jul 2003 19:31
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1
Locatie: Venlo

wordt een hond slomer van castreren/steriliseren?

Ongelezen bericht door britty »

nou? :mrgreen:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Mijn reu niet.

Alle gekastreerde teven die ik heb gehad ook niet.

Maar dan ook helemaal niet. Niet dikker, en niet slomer.

Gelukkig maar. Want als mijn honden hadden geworden wat sommigen beweren, dan had ik echt niet blij geweest.
Gebruikersavatar
jip007
Erelid
Berichten: 20825
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:41
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4
Locatie: ergens in een hutje op de veluwe..

Ongelezen bericht door jip007 »

onze teven zijn juist aktiever geworden ;)
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max ook niet. Niet slomer en zeker niet minder aktief! Wel moet ik uitkijken met voeding,maar dat moest ik ook al voordat ie gecastreerd werd........
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
Liesbeth
Zeer actief
Berichten: 7973
Lid geworden op: 22 apr 2002 23:25
Aantal honden: 1
Locatie: Apeldoorn

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Niet naar mijn ervaring :ok:
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Gebruikersavatar
~Tine~
Zeer actief
Berichten: 1313
Lid geworden op: 13 jul 2002 00:24
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: België

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik heb een gecastreerde teef, slomer is ze zeker niet geworden. Actiever en vrolijker wel. Ik heb haar laten castreren omdat het beestje geen leven meer had, constant schijnzwanger, sloom, lusteloos, hormomen in de knoop :? ... dat mag dan normaal zijn in de natuur... maar ik was blij voor haar dat ik nu kon ingrijpen, heb hier echt maanden over getwijfeld want ik ben op zich helemaal NIET voor castratie.

Mijn andere teefje van 9 jaar is niet gecastreerd en dat blijft ook zo...
Laatst gewijzigd door ~Tine~ op 05 apr 2004 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Voor ik het vergeet te melden: sommigen vinden je een dierenbeul als je je reu laat castreren :?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

maxcola schreef:Voor ik het vergeet te melden: sommigen vinden je een dierenbeul als je je reu laat castreren :?
En zo ken ik mensen die ik dierenbeulen vind omdat ze hun reu niet laten kastreren.

Even voor de goede orde, ik heb een "hele" en een "halve" reu.
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Danco (reu, gecastreerd op 4,5 jarige leeftijd) is niet slomer geworden. Wel wat gezeglijker naar met name andere reuen. In huis was hij voorheen ook al rustig, buiten is er in activiteit niets veranderd. Hij heeft we iets meer de neiging om dikker te worden.
Nika (teefje, gecastreerd met 6 maanden) is ook niet veranderd, niet slomer geworden, buiten net zo actief als voorheen en heeft niet de neiging om dikker te worden. Zij was wel altijd een slechte eter, is pas goed gaan eten op de leeftijd van 2 jaar ongeveer.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
astrid
Zeer actief
Berichten: 4298
Lid geworden op: 13 sep 2002 10:28
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2
Locatie: Herkingen

Ongelezen bericht door astrid »

Nee hoor. Allebei gecastreerd, reu en teef. Maar aan het gedrag is niks veranderd.
Gebruikersavatar
Hughy
Zeer actief
Berichten: 460
Lid geworden op: 24 aug 2002 10:41
Locatie: Emmeloord

Ongelezen bericht door Hughy »

ja, bij mij zijn ze er wel door veranderd. Ze zijn er wel rustiger van geworden, Lemon trekt sindsdien niet meer zo erg aan de riem, dat kreeg ik er niet uit voor die tijd en Hughy werd na de castratie nog aanhankelijker dan voor die tijd. Bij Lemon hebben we het laten doen, omdat hij naar andere reuen begon uit te vallen en dat is nog niet helemaal over, helaas. Maar daar heb ik zelf ook wel een aandeel in denk ik, want ik doe hem aan de riem als er een andere onbekende hond langs komt.
Afbeelding Mart dogloos, Hughy en Lemon in mijn herinnering
Gebruikersavatar
little-wolf
Zeer actief
Berichten: 5824
Lid geworden op: 31 dec 2003 14:03
Aantal honden: 1
Locatie: Ergens bij tholen

Ongelezen bericht door little-wolf »

nog niet meegemaakt.
maar bij ons op de h.school zit iemand waarbij haar reu wel sloom is geworden. zit niks meer in.
granny
Erelid
Berichten: 356
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Wil de hond schreef:
maxcola schreef:Voor ik het vergeet te melden: sommigen vinden je een dierenbeul als je je reu laat castreren :?
En zo ken ik mensen die ik dierenbeulen vind omdat ze hun reu niet laten kastreren.

Even voor de goede orde, ik heb een "hele" en een "halve" reu.
Persoonlijk vind ik het geen dierenbeulerij. Ik heb mijn honden laten 'helpen'omdat ik geen ongewenste pups op de wereld wil zetten(en zo kan ik ook niet in de verleiding komen).
Beide honden zijn nog steeds actief(teef is op 10 jarige leeftijd en gaat iets overgewicht ontwikkelen),maar voor de rest merk ik geen verschil van voor en na hun operatie. Hooguit dat de teef stabieler in haar gedrag werd.

Dat anderen het wel erg vinden daar kan ik niks aan veranderen.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Stanley hebben we HELAAS met 1,5 jaar laten castreren. Dat moest op 'medische gronden' en ging me aan m'n hart, maar ik heb er een fantastische hond met een vrolijk (en nog steeds pittig) karakter aan overgehouden. Dat frustie is eraf, hij eet weer als een tierelier, is weer op z'n gewicht en dat is voor een jonge hond in opgroei erg belangrijk.
Kan nog steeds niet zeggen dat hij wat 'mist' door die castratie. Wij lopen vaak met ongecastreerde reuen, die hem ook nog wel 's aftasten. Nou, hij staat nog steeds z'n mannetje, hoor. Niks mis mee.
Het is nog steeds dezelfde vrijbuiter als voorheen, maar wat ik wel merk is dat hij i.d.d. wat aanhankelijker is geworden.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier zijn alle dieren geholpen, behalve de cavia en ze doen het allemaal perfect. Niet slomer, niet dikker gewoon normaal.
Wendy!
Zeer actief
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 jun 2002 15:41
Locatie: Amersfoort

Ongelezen bericht door Wendy! »

Hier zijn ze ook absoluut niet slomer geworden van castratie...
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Sypke is gesteriliseerd en niet veranderd of slomer geworden. Mees is niet gecastreerd maar wel heel aanhankelijk. Beide zijn rustige huishonden die buiten heel actief zijn.
granny
Erelid
Berichten: 356
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Martijn schreef:Natuurlijk worden ze slomer.
Je kunt niet je hond laten castreren omdat hij te druk voor je is en dan zeggen dat hij er niet slomer van is geworden.
Een redelijk jonge castraat zal ook heus nog wel energie hebben maar vroeger of later doven ze allemaal uit en worden het zitzakken.
Als jij dat zo ziet,is dat je goed recht Martijn,maar het is natuurlijk wel zo dat elke hond boven de 9 jaar minder energie heeft dan een jonge hond. Hoewel er hier nu verschillende berichten staan die het tegendeel bewijzen,blijf je stellig aan jou visie vast houden. Gelukkig dat er ook een heleboel mensen zijn met andere ervaringen.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Wendy!
Zeer actief
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 jun 2002 15:41
Locatie: Amersfoort

Ongelezen bericht door Wendy! »

Martijn schreef:Natuurlijk worden ze slomer.
Je kunt niet je hond laten castreren omdat hij te druk voor je is en dan zeggen dat hij er niet slomer van is geworden.
Een redelijk jonge castraat zal ook heus nog wel energie hebben maar vroeger of later doven ze allemaal uit en worden het zitzakken.
Je bent tot nu toe de enige in dit topic die deze mening is toegedaan.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
granny
Erelid
Berichten: 356
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Wendy! schreef:
Martijn schreef:Natuurlijk worden ze slomer.
Je kunt niet je hond laten castreren omdat hij te druk voor je is en dan zeggen dat hij er niet slomer van is geworden.
Een redelijk jonge castraat zal ook heus nog wel energie hebben maar vroeger of later doven ze allemaal uit en worden het zitzakken.
Je bent tot nu toe de enige in dit topic die deze mening is toegedaan.
Ik weet dat er op dit forum mensen zijn die dezelfde mening hebben als Martijn,ze hebben alleen nog niet gereageerd of hun mening herzien.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

ik heb mijn mening zeker niet herzien en blijf vinden dat zonder medische reden castratie niet zou moeten, maar dat staat nu al in zoveel topics dat ik eigenlijk weinig zin heb om weer te gaan vertellen waarom ik tegen ben ;) kort gezegd: castreren om normaal reuen gedrag, wat vaak nog te trainen is, neem dan een teef.
sterilisatie/ castratie van een teef, ben ik nog niet overuit voor mezelf.
ik denk dat het het karakter wel degelijk beinvloed en heb daarvan zat voorbeelden gezien: honden die genoeg driften bezaten met pakwerk en na castratie niets meer hadden, honden die gecastreerd werden voor dominant gedrag en er nog agressiever door werden, of te onzeker, huid/ vachtproblemen, etc.
voor mij wegen die paar voordelen niet op tegen de nadelen.
mensen hier ondervinden geen problemen door de castratie, en gelukkig maar :ok:
maar de honden die ik heb gezien allemaal wel.
wat een ander doet moet ie helemaal zelf weten, maar bij mij wordt niet gesneden in gezonde honden.
whoopy
Zeer actief
Berichten: 1098
Lid geworden op: 03 okt 2003 11:16
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ik heb 1 gecastreerde reu, welke ik heb laten castreren omdat ik een teef heb en na 6 jaar echt DOFFE ellende gehad te hebben en twee keer een ongewenst nestje te hebben gehad van onze husky en onze mechelse herder heb ik besloten om orbis te laten castreren. niet mijn eerste keus maar het ging gewoon niet meer. zijn gedrag is er niks mee veranderd

Whooper is 11 maanden en niet gecastreerd en dit zal ook niet gebeuren :ok: mits er idd een medische reden voor is.
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

granny schreef:
Wendy! schreef:
Martijn schreef:Natuurlijk worden ze slomer.
Je kunt niet je hond laten castreren omdat hij te druk voor je is en dan zeggen dat hij er niet slomer van is geworden.
Een redelijk jonge castraat zal ook heus nog wel energie hebben maar vroeger of later doven ze allemaal uit en worden het zitzakken.
Je bent tot nu toe de enige in dit topic die deze mening is toegedaan.
Ik weet dat er op dit forum mensen zijn die dezelfde mening hebben als Martijn,ze hebben alleen nog niet gereageerd of hun mening herzien.
Ik heb mijn mening niet herzien hoor. Je haalt zeker bij een reu een belangrijke drijfveer van getoond gedrag weg en dat vind ik persoonlijk dus vaak helemaal niet positief.
Toevallig kwam ik afgelopen week Beau tegen. Beau ken ik nog van een dik jaar terug, als drukke idiote hyperlab. En ja, hij was verschrikkelijk en niet leuk, want Beau beukte je maag door je oren naar buiten als je hem tegenkwam. Beau is inmiddels gecastreerd. Ik herkende hem aan zijn baas. Beau zelf zag eruit als een 13 jarige, sjokkend achter zijn baas aan met een bal in zijn bek. Amper 3 jaar oud. Dat vind ik dus echt triest.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Eline* schreef:
granny schreef:
Wendy! schreef:
Martijn schreef:Natuurlijk worden ze slomer.
Je kunt niet je hond laten castreren omdat hij te druk voor je is en dan zeggen dat hij er niet slomer van is geworden.
Een redelijk jonge castraat zal ook heus nog wel energie hebben maar vroeger of later doven ze allemaal uit en worden het zitzakken.
Je bent tot nu toe de enige in dit topic die deze mening is toegedaan.
Ik weet dat er op dit forum mensen zijn die dezelfde mening hebben als Martijn,ze hebben alleen nog niet gereageerd of hun mening herzien.
Ik heb mijn mening niet herzien hoor. Je haalt zeker bij een reu een belangrijke drijfveer van getoond gedrag weg en dat vind ik persoonlijk dus vaak helemaal niet positief.
Toevallig kwam ik afgelopen week Beau tegen. Beau ken ik nog van een dik jaar terug, als drukke idiote hyperlab. En ja, hij was verschrikkelijk en niet leuk, want Beau beukte je maag door je oren naar buiten als je hem tegenkwam. Beau is inmiddels gecastreerd. Ik herkende hem aan zijn baas. Beau zelf zag eruit als een 13 jarige, sjokkend achter zijn baas aan met een bal in zijn bek. Amper 3 jaar oud. Dat vind ik dus echt triest.
Zou het een combinatie van omstandigheden en fysieke toestand van een hond kunnen zijn dat het maakt dat de ene er wel sloom en dik van wordt en er ook genoeg anderen zijn waar je niets aan merkt. In ieder geval er niet 'slechter' van worden?
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Eline* schreef:
granny schreef:
Wendy! schreef:
Martijn schreef:Natuurlijk worden ze slomer.
Je kunt niet je hond laten castreren omdat hij te druk voor je is en dan zeggen dat hij er niet slomer van is geworden.
Een redelijk jonge castraat zal ook heus nog wel energie hebben maar vroeger of later doven ze allemaal uit en worden het zitzakken.
Je bent tot nu toe de enige in dit topic die deze mening is toegedaan.
Ik weet dat er op dit forum mensen zijn die dezelfde mening hebben als Martijn,ze hebben alleen nog niet gereageerd of hun mening herzien.
Ik heb mijn mening niet herzien hoor. Je haalt zeker bij een reu een belangrijke drijfveer van getoond gedrag weg en dat vind ik persoonlijk dus vaak helemaal niet positief.
Toevallig kwam ik afgelopen week Beau tegen. Beau ken ik nog van een dik jaar terug, als drukke idiote hyperlab. En ja, hij was verschrikkelijk en niet leuk, want Beau beukte je maag door je oren naar buiten als je hem tegenkwam. Beau is inmiddels gecastreerd. Ik herkende hem aan zijn baas. Beau zelf zag eruit als een 13 jarige, sjokkend achter zijn baas aan met een bal in zijn bek. Amper 3 jaar oud. Dat vind ik dus echt triest.

Dat gebeurt echt niet bij iedere hond die gecastreerd wordt.
Ik vraag me ook wel eens af waarom mensen er bij reuen zo op tegen zijn dat ze gecastreerd worden omdat je het "wezen" van een hond zou schaden, terwijl men bij teven geen problemen heeft om de hond te castreren/steriliseren...
Ook bij teven zou je dan iets nogal fundamenteels weghalen , lijkt me!
De meeste teven worden namelijk niet gecastreerd/gesteriliseerd omdat het beter zou zijn i.v.m. mammatumoren maar doodgewoon omdat de mensen geen toestanden willen met de loopsheid.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Ongelezen bericht door Branka »

Onze eigen honden zijn ook niet gecastreerd. Net als een aantal anderen vind ik dat ook onnodig, mits er natuurlijk een medische noodzaak is. Vreemd genoeg (hypocriet van mij?) vind ik het volkomen normaal om een kat wel te castreren.
Maar onze honden zijn dus 8 en 10 jaar oud, niet te dik (hoewel Jari daar wel aanleg voor heeft) en nog steeds lekker actief. Zelfs af en toe nog druk met elkaar aan het spelen.
Maar goed over dat dikker worden. De oudste Golden reu van kennisen is dus wel gecastreerd. Die at dus helemaal niet en besprong zo ongeveer elke hond die hij tegenkwam. Eerst hebben ze een chemische castratie gedaan en daardoor werd hij rustiger en at normaal. Tegenwoordig zie je dus heel duidelijke veranderingen. Zijn vacht is pluiziger, hij is dus vooral op zijn lichaam dik/vatsig en hij is stukken rustiger -bijna sloom te noemen. Het is dat hij ongecastreerd niet te harden was voor zichzelf en zijn baas, maar als ik dat zie dan weet ik dus waarom ik een hond absoluut niet laat castreren.
Afbeelding
granny
Erelid
Berichten: 356
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

sommige honden worden/tonen vroeg oud,daar heeft het castreren niks mee te maken.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Charlotte*
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 07 mei 2002 01:10
Locatie: Amersfoort

Ongelezen bericht door Charlotte* »

maxcola schreef: Ik vraag me ook wel eens af waarom mensen er bij reuen zo op tegen zijn dat ze gecastreerd worden omdat je het "wezen" van een hond zou schaden, terwijl men bij teven geen problemen heeft om de hond te castreren/steriliseren...
Ook bij teven zou je dan iets nogal fundamenteels weghalen , lijkt me!
De meeste teven worden namelijk niet gecastreerd/gesteriliseerd omdat het beter zou zijn i.v.m. mammatumoren maar doodgewoon omdat de mensen geen toestanden willen met de loopsheid.
Een hond heeft geen weet dat hij gecastreerd wordt omdat er kans is op ziektes of omdat hij/zij gecastreerd wordt om een andere reden.
De enige die daar weet van hebben zijn mensen....dus dan is het voor een teef niet zielig en voor een reu wel.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Berichten: 1160
Lid geworden op: 07 jul 2003 02:48
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2
Locatie: Purmerend

Ongelezen bericht door Tarz »

Of ze slomer zijn geworden?
Ja.

Tarz is echt een luiwammes. Nog echt wel in voor lange afstandswandelingen hoor, en hij geniet met volle teugen van zijn leventje, maar voor zijn castratie was hij veel actiever.
Nina ook, die was slanker en had een mooiere vacht en was iets actiever. Maar dat geeft niet, ze kan alles nog en is super gezond, en gelukkig niet meer schijnzwanger (dat was een ramp).
Chaya is niet slomer geworden, maar voordat ze gecastreerd werd was ze nog erg jong dus het is een beetje moeilijk te zeggen. Ze is niet sloom ofzo hoor.

Niet dat ik er spijt van heb ;)
Groetjes Rob
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

granny schreef:
Wendy! schreef:
Martijn schreef:Natuurlijk worden ze slomer.
Je kunt niet je hond laten castreren omdat hij te druk voor je is en dan zeggen dat hij er niet slomer van is geworden.
Een redelijk jonge castraat zal ook heus nog wel energie hebben maar vroeger of later doven ze allemaal uit en worden het zitzakken.
Je bent tot nu toe de enige in dit topic die deze mening is toegedaan.
Ik weet dat er op dit forum mensen zijn die dezelfde mening hebben als Martijn,ze hebben alleen nog niet gereageerd of hun mening herzien.
hier zo een die tot nu toe niet gereageerd heeft.

de gecastreerde reuen die ik ken, zijn schimmen van wat ze eens waren. ik vind het reuze-sneu, zeker als je de beweegredenen van die castraties bekijkt. van vlekjes op de bank tot een weekje zeuren bij de deur vanwege een loops teefje in de straat.

mijn gecastreerde teefje ursula is met de jaren alleen maar wilder en onstuimiger geworden. ze heeft wel iets meer de neiging om te dik te worden, dat wordt dus goed in de gaten gehouden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”