Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gekneusde staart

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

droopy
Actief
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 mar 2003 09:09
Locatie: regio leiden

gekneusde staart

Ongelezen bericht door droopy »

Mijn meidje de boef heeft sinds gisteren een gekneusde staart. Ze er helemaal ontdaan van en heeft tot een dierenartsbezoek geleid. Vond haar toch wel heel raar doen. Contactliggen is niet haar ding maar vannacht had ik een boef in mijn armen liggen want ergens anders wilde ze niet. Natuurlijk een halve nacht niet geslapen omdat zij ook erg pieperig is.

In eerste instantie dacht ik iets anders maar vannacht bij het uitlaten (dacht misschien iets van darmklachten) kwam haar staart niet in de krul die ze normaal heeft. Hij sliep helemaal slap naar beneden en bij het plassen was er een knikje te zien. Was er niet gerust op vandaar toch even bezoekje dierenarts..........

Ze heeft twee injecties gekregen eentje dexamethason en de ander metacam. Maar ik hoor haar nog steeds wat jammeren. En het is normaal gesproken geen jammeraar.

Heeft iemand nog tips wat ik kan doen om het voor haar wat gemakkelijker te maken????

Mocht het niet beter worden met een paar dagen dan moet ik terug voor een x-foto van de staart.
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Gebruikersavatar
Niekie
Zeer actief
Berichten: 982
Lid geworden op: 03 nov 2002 19:41

Ongelezen bericht door Niekie »

Ik heb geen tips. Maar sterkte....
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Sylvi@
Zeer actief
Berichten: 704
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:36
Locatie: Schoonebeek
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Onze jongste heeft een keer een 'cold water tail' gehad meer erover op http://www.nederlandselabradorverenigin ... r_tail.htm
Moet je maar eens lezen als je zin hebt, ik dacht eerst ook dat zij een gekneusde staart had maar toen kreeg ik dit stuk onder ogen en dacht ik, ja het lijkt er precies op :wink:

Zij was toen ook 1 of 2 dagen goed ziek ervan, daarna ging het wel weer na een paar dagen helemaal niets meer aan te merken :ok:

Succes met je Boef :ok: hoop dat ze zich snel wat beter voelt.
droopy
Actief
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 mar 2003 09:09
Locatie: regio leiden

Ongelezen bericht door droopy »

Dank je voor de link, bij boeffie is het halverwege de staart dat het zeer doet. Als je het daar voorzichtig pakt gaat ze al erg met haar kop werken. Ik heb de indruk dat de metacam eindelijk zijn werk doet.
Ik hoor geen gejammer meer van Pebs. en zie dat ze voorzichtig probeert de staart weer te heffen. Maar het ziet er niet uit hoe ze nu haar staart draagt. Ik hou in ieder geval goed in de gaten............
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Ongelezen bericht door Branka »

Onze oudste Golden heeft ook wel eens een zwemmerstaart/cold water tail gehad. Hij voelde zich toen inderdaad ook ongelukkig en beroerd. Door de pijn en mogelijk ook omdat hij zich hierdoor dus niet kon uiten zoals hij gewend was (is n.l. een vrij dominante hond). Na een aantal dagen ging het beter en ik meen dat hij na een week er geen last meer van had.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joy C
Zeer actief
Berichten: 3153
Lid geworden op: 25 jun 2004 14:26
Aantal honden: 2
Locatie: Lederhosen Baasje van Snuf en Rivka

Ongelezen bericht door Joy C »

Snuf van mij heeft het ook gehad. Na 5 of 6 dagen was het helemaal weg!
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
droopy
Actief
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 mar 2003 09:09
Locatie: regio leiden

Ongelezen bericht door droopy »

er zit al een kleine verbetering in, Pebbles probeert haar staart al te heffen en ik hoor geen gejammer meer. Verder oogt ze nu ook weer wat gelukkiger. Kwispelen probeert ze al maar doet haar kennelijk nog teveel zeer dus houdt daar gauw mee op.
Ben blij dat het weer een stukje beter gaat..................
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”