Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rimpel heeft Prednison/steroide spuit gehad. VRAAGJES!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Rimpel heeft Prednison/steroide spuit gehad. VRAAGJES!

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt voordat de hond daar profijt van heeft?

Rimpel heeft gisteren een spuit gehad vanwege jeuk (gras allergie) hij had zijn hele linkerpoot kapot gekrabd en zijn beide poten waren helemaal dik met bulten erop, ook bulten op zijn borst....

Genoeg is genoeg...ik was altijd een tegenstander van dit soort spuiten maar het houdt wel een keer op.
Ik kon het altijd af met smeren met surolan, maar omdat ik er niet was heeft hij zich als een bezetene kunnen bekrabben...
Jeuk kan erger zijn dan pijn dus hij heeft gisteren toch een spuit gehad.
Ik wil dat zijn lijfje even tot rust komt..dat hij uit die cirkel van jeukerij is.
Het is een langwerkende spuit die hij gekregen heeft.

Ik heb het idee dat het vannochtendal een stuk beter was. De dikke bulten waren weg en zelfs de huid was niet meer zo rood...zou het zo snel werken?
En hebben ze dan echt helemaal geen jeuk meer?
We gaan nu een andere route met hem lopen en niet meer door het hoge gras...maar ik ben nog steeds als de dood dat hij gaat krabben...
Vanmiddag is hij 1 uurtje alleen..ik houdt mijn hart vast...
Daarom ben ik ook zo benieuwd of hij nu echt geen jeuk meer heeft.

Allemaal vragen die ik de DA had moeten stellen, maar ja, dat vergeet je he?!

Alvast bedankt! Ik zit nu op mijn werk, zal vanmiddag even wat foto's van gisteren plaatsen (best schrikken hoor!)
Gebruikersavatar
Femia
Zeer actief
Berichten: 2987
Lid geworden op: 22 apr 2002 20:03
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik weet het alleen van onze kat omdat deze ook allergisch is.
Gewoonlijk duurt dat meestal een dag voordat je het echt ziet minderen.
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Vrijwel direct resultaat, is mijn ervaring. Maar is zou hier niet permanent voor kiezen, prednison lost niets op en brengt op den duur erg veel schade toe.

Misschien heb je hier wat aan

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Anna Penta schreef:Vrijwel direct resultaat, is mijn ervaring. Maar is zou hier niet permanent voor kiezen, prednison lost niets op en brengt op den duur erg veel schade toe.

Misschien heb je hier wat aan

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Ik was ook niet voor niets een tegenstander van dit spul he?!
Ik weet dat het niet goed is en wou er ook echt niet aan...
Maar goed, wat ik zei; jeuk kan erger zijn dan pijn en dan houdt het een keer op. En dat was gisteren.

Het is absoluut niet de bedoeling om hem iedere keer die spuiten te geven...ik moet er niet aan denken!
Bij een Sharpei heb je dan ook nog eens het 'schoonheidsprobleem' dat alle vocht uit de kop trekt en je met een mechelse herder over straat loopt ipv een Sharpei! Niet dat me dat wat uit zou maken hoor, liever een lelijke hond dan een zielige en jeukerige hond...
Maar leuk is anders en ik kan me niet voorstellen dat een hond die altijd op de prednison zit dat nou zo super vind.

Tuurlijk zullen er honden zijn die niet zonder kunnen, dat is wat anders.
Maar Rimpel heeft er alleen in de zomermaanden last van..
Daarvoor wil ik hem niet 12 maanden per jaar aan de spuiten hebben...
Zowiezo wil ik geen spuiten meer (tenzij echte noodzaak zoals gisteren).
De DA zei wel dat het misschien een optie was om de rest van de zomer prednison pilletjes te geven, dat is een veel lagere dosering en dan kan het best zijn dat je een dag overslaat als het goed gaat zeg maar.
Ze kende meer Pei eigenaren die dit deden met hun allergische peitjes.
Ik ben allang blij dat Rimpel er niet continue last van heeft...maar leuk is dit natuurlijk ook niet!
Is het mooi weer, krijgt mijn Rimpel last van jeuk! grommmm!
Lange wandelingen door het gras zitten er dus niet in...maar dat maakt niet uit..we zoeken wel andere leuke plekjes met hem! :wink:

Bedankt voor je reactie1 Ik ga nu de link even bekijken!
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Femia schreef:Ik weet het alleen van onze kat omdat deze ook allergisch is.
Gewoonlijk duurt dat meestal een dag voordat je het echt ziet minderen.
Bedankt voor je reactie!
Dat dacht ik zelf ook een beetje,
Hij heeft die spuit gisteren om kwart over 7 gehad, 's avonds.
Vannochtend zag ik al dat de bulten bijna weg waren en dat het rode er ook zo goed als af was.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

mercedes2803 schreef:

Bij een Sharpei heb je dan ook nog eens het 'schoonheidsprobleem' dat alle vocht uit de kop trekt en je met een mechelse herder over straat loopt ipv een Sharpei! Niet dat me dat wat uit zou maken hoor, liever een lelijke hond dan een zielige en jeukerige hond...
Het is maar net wat je lelijk vindt natuurlijk... :denken:
Ik zie persoonlijk 10x liever een Mechelse Herder dan een Shar Pei met zo'n opgeblazen snoet...
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

LongFields schreef:
mercedes2803 schreef:

Bij een Sharpei heb je dan ook nog eens het 'schoonheidsprobleem' dat alle vocht uit de kop trekt en je met een mechelse herder over straat loopt ipv een Sharpei! Niet dat me dat wat uit zou maken hoor, liever een lelijke hond dan een zielige en jeukerige hond...
Het is maar net wat je lelijk vindt natuurlijk... :denken:
Ik zie persoonlijk 10x liever een Mechelse Herder dan een Shar Pei met zo'n opgeblazen snoet...
Ik zeg niet dat een Mechelse herder lelijk is (Ik zou niet durven!!!! :mrgreen: Mijn zusje heeft er 1 en als ik zeg dat ie lelijk is dan eet ie me op! :N: )

Maar wees even eerlijk...als je een sharpei hebt waar alle volume uit de kop trekt dan houd je dus een Sharpei over met een soort van mecelse herder kop...dus een mechelse herder met teveel vel of een Sharpei zonder rimpels en zonder volume.

Een Sharpei die al zijn volume kwijt raakt is lelijk,punt.
Dat hij dan op een mechelaar lijkt wil niet zeggen dat een mechelaar lelijk is.

En waarom moet er dan zo´n lullig opmerking komen? :19:
Je hebt zelf niet eens mechelaars...
Ik vind het best mooie honden maar zou er zelf voor geen goud 1 willen hebben. Doe mij maar lekker een opgeblazen snoet van een Sharpei.

Ieder zijn meug...
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik geef alleen maar mijn mening, wist niet dat je gelijk weer boven op de kast zat...
En waarom zou ik niet mogen reageren als ik zelf nu geen Mechelaar heb? Ik heb er 14 jaar een gehad, heb je misschien gemist dat ik die vorig jaar augustus heb moeten laten inslapen.
Daarbij zijn Laekense Herders net zo goed als Mechelaars Belgische Herdershonden, die behalve hun vacht qua exterieur verder gelijk horen te zijn.

Maar goed, ik wist niet dat je kwaad werd, zal mijn mening in jouw topics in het vervolg gewoon voor me houden, goed? :wink:
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

LongFields schreef:Ik geef alleen maar mijn mening, wist niet dat je gelijk weer boven op de kast zat...
En waarom zou ik niet mogen reageren als ik zelf nu geen Mechelaar heb? Ik heb er 14 jaar een gehad, heb je misschien gemist dat ik die vorig jaar augustus heb moeten laten inslapen.
Daarbij zijn Laekense Herders net zo goed als Mechelaars Belgische Herdershonden, die behalve hun vacht qua exterieur verder gelijk horen te zijn.

Maar goed, ik wist niet dat je kwaad werd, zal mijn mening in jouw topics in het vervolg gewoon voor me houden, goed? :wink:
Ik zat niet op de kast...heb je de smiley's niet gezien? :denken:

En natuurlijk kan ik niet alles bijhouden wat er het laatste jaar op een forum gebeurt. Ik vind het rot voor je dat je je mechelaar hebt moeten laten inslapen maar dat wist ik dus niet.

En je mag best je mening geven...
Je las mijn verhaaltje gewoon niet goed...en zat als een bok op een haverkist een lullig opmerking te maken over het ras waar ik een hond van heb...
Tja...wat had je dan verwacht...dat ik nederig mijn excuses ging maken omdat ik toch echt liever met een Sharpei wandel dan met een Sharpei die op een mechelaar lijkt??? :denken:
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

mercedes2803 schreef:
LongFields schreef:Ik geef alleen maar mijn mening, wist niet dat je gelijk weer boven op de kast zat...
En waarom zou ik niet mogen reageren als ik zelf nu geen Mechelaar heb? Ik heb er 14 jaar een gehad, heb je misschien gemist dat ik die vorig jaar augustus heb moeten laten inslapen.
Daarbij zijn Laekense Herders net zo goed als Mechelaars Belgische Herdershonden, die behalve hun vacht qua exterieur verder gelijk horen te zijn.

Maar goed, ik wist niet dat je kwaad werd, zal mijn mening in jouw topics in het vervolg gewoon voor me houden, goed? :wink:
Ik zat niet op de kast...heb je de smiley's niet gezien? :denken:

En natuurlijk kan ik niet alles bijhouden wat er het laatste jaar op een forum gebeurt. Ik vind het rot voor je dat je je mechelaar hebt moeten laten inslapen maar dat wist ik dus niet.

En je mag best je mening geven...
Je las mijn verhaaltje gewoon niet goed...en zat als een bok op een haverkist een lullig opmerking te maken over het ras waar ik een hond van heb...
Tja...wat had je dan verwacht...dat ik nederig mijn excuses ging maken omdat ik toch echt liever met een Sharpei wandel dan met een Sharpei die op een mechelaar lijkt??? :denken:
En voor mijn gevoel maakte jij dus een lullige opmerking over een ras waar ik verschillende honden van gehad heb....

Patstelling dus!
En bespaar me alsjeblieft je "nederige excuses", daar zit ik echt niet op te wachten hoor! Het is maar een forum hier, met zoveel meningen als er mensen zijn. Denk niet dat ik een seconde wakker zou liggen als ik geen excuses van je zou krijgen, dat is veel te veel eer! :wink:

Maar weer on-topic dan maar: hoe gaat het nu met Rimpel, is hij al helemaal van zijn jeuk verlost?
Gebruikersavatar
vinkje
Zeer actief
Berichten: 1978
Lid geworden op: 23 apr 2002 05:56
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje
Locatie: eindhoven

Ongelezen bericht door vinkje »

Iedereen vind zijn/haar eigen hond toch de mooiste en de liefste, er zitten op het forum ook wel honden die ik echt niet mooi vind, en dus nooit zelf zou willen hebben, maar ik ga die honden niet af kraken, daar kwets je alleen de baasjes maar mee, de hond zelf zal er mooi schijt aan hebben. :mrgreen: :ok:
Afbeelding


Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

LongFields schreef:
mercedes2803 schreef:
LongFields schreef:Ik geef alleen maar mijn mening, wist niet dat je gelijk weer boven op de kast zat...
En waarom zou ik niet mogen reageren als ik zelf nu geen Mechelaar heb? Ik heb er 14 jaar een gehad, heb je misschien gemist dat ik die vorig jaar augustus heb moeten laten inslapen.
Daarbij zijn Laekense Herders net zo goed als Mechelaars Belgische Herdershonden, die behalve hun vacht qua exterieur verder gelijk horen te zijn.

Maar goed, ik wist niet dat je kwaad werd, zal mijn mening in jouw topics in het vervolg gewoon voor me houden, goed? :wink:
Ik zat niet op de kast...heb je de smiley's niet gezien? :denken:

En natuurlijk kan ik niet alles bijhouden wat er het laatste jaar op een forum gebeurt. Ik vind het rot voor je dat je je mechelaar hebt moeten laten inslapen maar dat wist ik dus niet.

En je mag best je mening geven...
Je las mijn verhaaltje gewoon niet goed...en zat als een bok op een haverkist een lullig opmerking te maken over het ras waar ik een hond van heb...
Tja...wat had je dan verwacht...dat ik nederig mijn excuses ging maken omdat ik toch echt liever met een Sharpei wandel dan met een Sharpei die op een mechelaar lijkt??? :denken:
En voor mijn gevoel maakte jij dus een lullige opmerking over een ras waar ik verschillende honden van gehad heb....

Patstelling dus!
En bespaar me alsjeblieft je "nederige excuses", daar zit ik echt niet op te wachten hoor! Het is maar een forum hier, met zoveel meningen als er mensen zijn. Denk niet dat ik een seconde wakker zou liggen als ik geen excuses van je zou krijgen, dat is veel te veel eer! :wink:

Maar weer on-topic dan maar: hoe gaat het nu met Rimpel, is hij al helemaal van zijn jeuk verlost?
on topic maar weer :wink:

Rimpel is jeukvrij!!! :cheer:
De bulten zijn weg en alleen zijn oksels zijn nog een beetje rood.
De rode plekke zijn ook zo goed als weg, alleen zijn oksels dus nog.
Ik had al begrepen dat die spuiten redelijk snel helpen en dat doet het dus ook.
Nou hoop ik maar dat hij er ook echt een paar weken plezier van heeft.

De rode plekjes doe ik nog even met wat surolan en dan is dat ook zo weer over.

We lopen nu niet meer langs het hoge gras...dus hopelijk gaat dat beter.
Het is de komende weken gewoon even afwachten hoe het gaat,
Vanavond hadden we cursus...hij heeft zich over de hele linie keurig gedragen en goed zijn best gedaan..waarschijnlijk dat het te warm was om kuren uit te halen! :mrgreen:
We zitten sinds twee weken in een nieuwe groep en daar moet hij toch wel een beetje aan wennen...maar vandaag ging al een stuk beter dan vorige week. :cheer:

Hier nog even de foto's van gisteren...schrik niet... :jank:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik zal zo even foto;s maken van hoe het er nu uitziet
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:
mercedes2803 schreef:

Bij een Sharpei heb je dan ook nog eens het 'schoonheidsprobleem' dat alle vocht uit de kop trekt en je met een mechelse herder over straat loopt ipv een Sharpei! Niet dat me dat wat uit zou maken hoor, liever een lelijke hond dan een zielige en jeukerige hond...
Het is maar net wat je lelijk vindt natuurlijk... :denken:
Ik zie persoonlijk 10x liever een Mechelse Herder dan een Shar Pei met zo'n opgeblazen snoet...
dat was ook het 1e wat ik dacht :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

En hier een foto van net 5 minuten geleden...stukken beter.
Ik had een stuk of wat foto's gemaakt maar door het kunstlig leek het heel raar en roze...terwij het dat niet is...
deze foto is 'waarheidsgetrouw'

Let maar niet op zijn slaperige kop..hahahaha!
Hij moest van zijn kleedje komen voor de foto en was zoooo lui van de cursus vanavond..
Na de foto is hij weer ter aarde gestort en nu slaapt hij dus weer verder

Afbeelding
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

malinois schreef:
LongFields schreef:
mercedes2803 schreef:

Bij een Sharpei heb je dan ook nog eens het 'schoonheidsprobleem' dat alle vocht uit de kop trekt en je met een mechelse herder over straat loopt ipv een Sharpei! Niet dat me dat wat uit zou maken hoor, liever een lelijke hond dan een zielige en jeukerige hond...
Het is maar net wat je lelijk vindt natuurlijk... :denken:
Ik zie persoonlijk 10x liever een Mechelse Herder dan een Shar Pei met zo'n opgeblazen snoet...
dat was ook het 1e wat ik dacht :roll:
.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mercedes2803 schreef:.
goh mooi puntje :roll: Ja ik geef ook mijn mening, niet zo'n vriendelijke opmerking vind ik.

en on-topic, ziet er niet fijn uit, zal ie erg last van hebben.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

malinois schreef:
mercedes2803 schreef:.
goh mooi puntje :roll: Ja ik geef ook mijn mening, niet zo'n vriendelijke opmerking vind ik.

en on-topic, ziet er niet fijn uit, zal ie erg last van hebben.
Heeft hij idd ook last van gehad...Maar na het spuitje van gisteren ziet het er goed uit!
Mocht het met een paar weken nou toch niet beter gaan dan proberen we misschien de prednison pilletjes (om de twee dagen een pilletje)
Met heel veel tegenzin, maar het houdt een keer op en dan moet je overgaan tot een paardenmiddel....

Hij heeft het ook nog nooit zo erg gehad...was dus ook wel lichtelijk over de zeik toen ik thuiskwam...bloed in de vloerbedekking..
Rimpel die er zo bescheten bij zat te kijken en dikke poten alsof het een varken was...

En nog even over die opmerking...
Ik heb het geprobeerd uit te leggen maar blijkbaar komt het niet over.
Nog 1 keer een poging...

Zou jij een Mechelse herder met heel veel extra vel en wat vage rimpels mooi vinden?
Zou je een Sharpei met een smalle toet, geen volume en geen rimpels mooi vinden?
Een sharpei met bovenstaande kenmerken heeft op dat moment iets weg van een mechelaar...dat is de vergelijking.
Plus de uitleg van het vorige bericht hoop ik dat het duidelijk is.

Ik heb niemand tegen de schenen willen schoppen...maar zo wordt er in Sharpeiland en ook door DArtsen gepraat over een sharpei die zijn volume kwijtraakt...

En nog maar weer een keer...Ik vind Utah van mijn zusje een prachthond...
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mercedes2803 schreef:Heeft hij idd ook last van gehad...Maar na het spuitje van gisteren ziet het er goed uit!
Mocht het met een paar weken nou toch niet beter gaan dan proberen we misschien de prednison pilletjes (om de twee dagen een pilletje)
Met heel veel tegenzin, maar het houdt een keer op en dan moet je overgaan tot een paardenmiddel....

Hij heeft het ook nog nooit zo erg gehad...was dus ook wel lichtelijk over de zeik toen ik thuiskwam...bloed in de vloerbedekking..
Rimpel die er zo bescheten bij zat te kijken en dikke poten alsof het een varken was...
je moet idd. iets...
zo gaat het ook niet natuurlijk.
En nog even over die opmerking...
Ik heb het geprobeerd uit te leggen maar blijkbaar komt het niet over.
Nog 1 keer een poging...

Zou jij een Mechelse herder met heel veel extra vel en wat vage rimpels mooi vinden?
Zou je een Sharpei met een smalle toet, geen volume en geen rimpels mooi vinden?
Een sharpei met bovenstaande kenmerken heeft op dat moment iets weg van een mechelaar...dat is de vergelijking.
Plus de uitleg van het vorige bericht hoop ik dat het duidelijk is.

Ik heb niemand tegen de schenen willen schoppen...maar zo wordt er in Sharpeiland en ook door DArtsen gepraat over een sharpei die zijn volume kwijtraakt...

En nog maar weer een keer...Ik vind Utah van mijn zusje een prachthond...
mwa ik vind een sharpei met weinig rimpels nog lang geen mechelaar maar goed, dat zal dan wel...
het klonk niet al te vriendelijk laat ik het daar maar op houden.
Ik vind een mechelaar met hangoortjes ook mooi om te zien bijv. en dat hoort ook niet, maar toch hebben ze iets. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik vind ze met hangoortjes zo droeperig...
Het stoere is er dan wat vanaf...maar ach..
Staande oren, hangoren, driehoekige puntoortjes...
allemaal even lekker om aan te frunniken!!! :mrgreen:
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat zag er inderdaad niet lekker uit zeg!
Kan me voorstellen dat je daar van schrok toen je thuiskwam.
Kan het niet zijn dat hij in aanraking is gekomen met een bereklauw? Dat geeft ook van die pijnlijke en jeukende plekken volgens mij.

Op je laatste foto ziet het er al een stuk beter uit gelukkig.
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

LongFields schreef:Dat zag er inderdaad niet lekker uit zeg!
Kan me voorstellen dat je daar van schrok toen je thuiskwam.
Kan het niet zijn dat hij in aanraking is gekomen met een bereklauw? Dat geeft ook van die pijnlijke en jeukende plekken volgens mij.

Op je laatste foto ziet het er al een stuk beter uit gelukkig.
Het stikt hier van de bereklauwen...
Dus het zou kunnen...
Maar wat ik weet van Bereklauwen is dat ze een soort van brandwond veroorzaken.
Dit was echt dik zeg maar.

Het zag er vannochtend ook alweer aardig goed uit, ook de rooigheid in de oksels is bijna weg.
Even wat calendula zalf erop gedaan...die surolan is zo vet en smeerderig.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

mercedes2803 schreef:
LongFields schreef:Dat zag er inderdaad niet lekker uit zeg!
Kan me voorstellen dat je daar van schrok toen je thuiskwam.
Kan het niet zijn dat hij in aanraking is gekomen met een bereklauw? Dat geeft ook van die pijnlijke en jeukende plekken volgens mij.

Op je laatste foto ziet het er al een stuk beter uit gelukkig.
Het stikt hier van de bereklauwen...
Dus het zou kunnen...
Maar wat ik weet van Bereklauwen is dat ze een soort van brandwond veroorzaken.
Dit was echt dik zeg maar.

Het zag er vannochtend ook alweer aardig goed uit, ook de rooigheid in de oksels is bijna weg.
Even wat calendula zalf erop gedaan...die surolan is zo vet en smeerderig.
Fijn dat het er weer aardig goed uitzag vanochtend! :ok:
Klopt dat bereklauwen een soort van brandwond veroorzaken, maar daarbij kan het door de reactie erop ook wel dik worden hoor. Heb wel eens gehoord van een hond die met zijn kop er tegenaan gelopen was, en die kop zwol toen ook helemaal op.
Bij ons in de buurt stonden ook een aantal bereklauwen, maar ik houd mijn honden daar heel ver vandaan. Gelukkig hebben ze ze vorige week weggehaald. Daar kun je de gemeente ook voor bellen, misschien halen ze ze bij jullie dan ook weg.
Ze zijn niet alleen gevaarlijk voor honden, maar ook voor kinderen natuurlijk (misschien een extra argument voor de gemeente).
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

LongFields schreef:
mercedes2803 schreef:
LongFields schreef:Dat zag er inderdaad niet lekker uit zeg!
Kan me voorstellen dat je daar van schrok toen je thuiskwam.
Kan het niet zijn dat hij in aanraking is gekomen met een bereklauw? Dat geeft ook van die pijnlijke en jeukende plekken volgens mij.

Op je laatste foto ziet het er al een stuk beter uit gelukkig.
Het stikt hier van de bereklauwen...
Dus het zou kunnen...
Maar wat ik weet van Bereklauwen is dat ze een soort van brandwond veroorzaken.
Dit was echt dik zeg maar.

Het zag er vannochtend ook alweer aardig goed uit, ook de rooigheid in de oksels is bijna weg.
Even wat calendula zalf erop gedaan...die surolan is zo vet en smeerderig.
Fijn dat het er weer aardig goed uitzag vanochtend! :ok:
Klopt dat bereklauwen een soort van brandwond veroorzaken, maar daarbij kan het door de reactie erop ook wel dik worden hoor. Heb wel eens gehoord van een hond die met zijn kop er tegenaan gelopen was, en die kop zwol toen ook helemaal op.
Bij ons in de buurt stonden ook een aantal bereklauwen, maar ik houd mijn honden daar heel ver vandaan. Gelukkig hebben ze ze vorige week weggehaald. Daar kun je de gemeente ook voor bellen, misschien halen ze ze bij jullie dan ook weg.
Ze zijn niet alleen gevaarlijk voor honden, maar ook voor kinderen natuurlijk (misschien een extra argument voor de gemeente).
Ik zat er zowiezo aan te denken de gemeente te bellen hierover.
Het is een nieuwbouwwijk en dat stuk waar die bereklauwen staan is dus nog een stuk waar uiteindelijk gebouwd gaat worden.
Het zou me niets verbazen dat ze zeggen dat ze er niets aan gaan doen....of dat er eerst meer klachten moeten komen of zo..
Lijkt me typisch iets voor hier!

Maar ik zal idd het argument kids nog even aanhalen...want ik zit nog niet eens te liegen als ik vertel dat daar kinderen spelen.
Maar weet je wat het hem is...die kutkrengen staan overal!!!
Op sommige stukken zijn ze nog heel erg klein op andere stukken zijn ze net zo groot als mij...

Er is 1 stuk waar ze praktisch niet staan...dan gaan we daar wel wat langer staan en lopen...
Om nou door die kale bouw te lopen...beetje funderingen kijken en zo...nee,ook niet echt leuk he?!
Gebruikersavatar
son-pei
Zeer actief
Berichten: 360
Lid geworden op: 04 jan 2005 20:56
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Locatie: Blaricum
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

hey Hilje,

Jeetje zeg wat een gedoe met Rimpel ineens weer :cry:
Gelukkig slaan de medicijnen aan, ja je moet wat!
Dat een sharpei er slecht uit ziet van de prednison kan ik helemaal in mee gaan :pffff: ze krijgen zo'n ingevallen snuitje dat het net is of ze doodziek zijn, het is toch ff anders dan bij een mechelaar.
sterkte met je ventje, ik hoop dat je het ergste nu achter de rug hebt.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:Kan het niet zijn dat hij in aanraking is gekomen met een bereklauw? Dat geeft ook van die pijnlijke en jeukende plekken volgens mij.
hoe zien die eruit? ken ze helemaal niet geloof ik :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

malinois schreef:

hoe zien die eruit? ken ze helemaal niet geloof ik :denken:
Afbeelding
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

miekmiek schreef:
malinois schreef:

hoe zien die eruit? ken ze helemaal niet geloof ik :denken:
Afbeelding
he jakkes, die staan hier ook heel veel, krijgen ze daar brandwonden van? Heb hier nog nooit iets van gezien bij mijn honden maar zal er in het vervolg een beetje op letten....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

malinois schreef:
he jakkes, die staan hier ook heel veel, krijgen ze daar brandwonden van? Heb hier nog nooit iets van gezien bij mijn honden maar zal er in het vervolg een beetje op letten....
Ik speelde er vroeger gewoon tussen. :19: Nooit traumatische ervaringen gehad. 1 keer aanraken is denk ik voldoende om ze vervolgens met rust te laten. Of honden ook zo slim zijn....

Vind ze wel heel mooi om te zien, ze kunnen zo ontzettend groot worden!
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

miekmiek schreef:
malinois schreef:
he jakkes, die staan hier ook heel veel, krijgen ze daar brandwonden van? Heb hier nog nooit iets van gezien bij mijn honden maar zal er in het vervolg een beetje op letten....
Ik speelde er vroeger gewoon tussen. :19: Nooit traumatische ervaringen gehad. 1 keer aanraken is denk ik voldoende om ze vervolgens met rust te laten. Of honden ook zo slim zijn....

Vind ze wel heel mooi om te zien, ze kunnen zo ontzettend groot worden!
verschrikkelijk groot kunnen ze worden inderdaad, heb me er regelmatig over verbaast dat ze blijven staan...
mwa of honden zo slim zijn.. denk niet dat ze dat aan elkaar koppelen..
heel wat anders maar brandnetels lijken mijn honden helemaal niks te doen trouwens... ze lopen ertussen door, ook met hun kop maar ik merk aan niets dat ze er maar iets last van hebben... terwijl wij helemaal onder de jeuk en pijn zitten... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

huh? Zijn dat bereklauwen????
Die staan hier niet hoor! :mrgreen:

Wij hebben hier dus van die joekels van dingen...donkergroen met stekels eraan en er komen in de toppen donkerpaarse bloemachtige dingen uit...
Ik dacht dat bereklauwen waren... :denken:

Ik ga zometeen met mijn digicamera in de aanslag een foto maken!!!!
Geen idee wat het dan wel is...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”