Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oud zijn en oud worden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Debora
Zeer actief
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 jan 2004 21:38
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Oud zijn en oud worden

Ongelezen bericht door Debora »

Mijn oudeste hond Boris is de 15 jaar gepasseerd en naast de gewone ouderdomsverschijnselen: blind en doof, gaat hij andere vormen aannemen.
Hij plast (zeg maar gerust zeiken) overal, in de tuin, in huis en zelfs van de week in de auto. Hij ruikt zelf ook helemaal naar de zeik. Ik merk dat ie het helemaal niet in de gaten heeft, het zijn behoorlijke plassen, maar hij ligt er gewoon in te slapen.Een optie is om met de dierenarts het e.e.a. te gaan bespreken over zijn toestand en kijken of we het eventueel kunnen verhelpen. Nu zit ik met het volgende probleem: zullen de meiden dit naapen, of niet? En hoe is het beste om met zo'n ouwe hond in zo'n staat om te gaan?
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Rob*
Zeer actief
Berichten: 6463
Lid geworden op: 15 jan 2004 16:02
Locatie: Ulaanbaatar

Ongelezen bericht door Rob* »

Mijn pekingeesje heeft dat ook gehad, die plaste en bleef gewoon erin liggen, hij had een schapenvachtje in zijn mandje en die stonk dan echt enorm, dan moest je die steeds maar wassen, wat we deden was gewoon een paar van die matjes kopen die zacht liggen maar wel plas opvangen, en het pekingeessie veel wassen, want er was niks aan te doen.
Sjiel
Zeer actief
Berichten: 1744
Lid geworden op: 30 jun 2003 15:37
Locatie: de bilt

Ongelezen bericht door Sjiel »

Hij klinkt incontinent, kan eventueel met medicijnen verbeteren. Er is ook een kans dat ie veel drinkt en plast omdat ie een of andere aandoening heeft.
Ik denk niet dat je andere honden er onzindelijk van worden.
weg gehaald zit een virus in
Gebruikersavatar
Roelfien
Zeer actief
Berichten: 12368
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:17
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Nee hoor, je andere honden worden er niet onzindelijk van. Zeker niet als het teven zijn. Beertje kan snachts vaak ook zijn plasje niet meer ophouden en doet het dan in de gang. Toby gaat er dan niet overheen staan urineren. Wel in de tuin overigens. Als Beertje daar plast, moet Toby er ook plassen. Maar binnen niet.
Vervelend overigens als je hond incontinent raakt. Ik zou er zeker eens even voor naar de dierenarts gaan. Kijken waar het door komt.
Wellicht is het op te lossen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Gebruikersavatar
Scarlett
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 20 sep 2003 21:38
Locatie: in mijn huisje

Ongelezen bericht door Scarlett »

Ons oude hondje Snoopy deed dat ook. Ze is nu 15 en was toen ca. 13 jaar.
Wij zijn naar de da geweest en ze bleek iets aan haar lever te hebben. Ze staat dus nu op een speciaal voer en het is helemaal over.
Ik denk dus toch de moeite waard om een bezoekje aan de da te brengen
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
ien
Erelid
Berichten: 3245
Lid geworden op: 23 apr 2002 02:44
Locatie: zaanstreek
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

zoals Sjiel ook aangeeft..wat ik lees is dat er iets niet goed functioneert en dit zeker even na zou laten kijken.
hij plast niet zomaar uitzichzelf omdat die dat leuk vindt dus de teven zullen dat niet nadoen..het is iets medisch :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het kan zowel een medische, slijtage of geestelijke oorzaak hebben. Daar moet je eerst even goed naar laten kijken.
Misschien heeft je hond nierproblemen bv. Als het slijtage is van de spieren zou medicatie mischien helpen en als het geestelijk is en je hondje gewoon soms helemaal van de wereld gaat helpt er helaas niet zoveel :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”