Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

10 beste waakhonden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Berichten: 2568
Lid geworden op: 23 feb 2004 07:41
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

:pffff: ....ik had een prima waak combi....nina (boxer x mechelaar) blafte eenmaal (schrok zelf van haar blaf) en shaggy ambull werd daar dan wakker van en nam het over....prima waak combi :F: ...shaggy is er niet meer dus het blijft nu bij een bescheiden blafje
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Valerie »

Denise. schreef:Ik vind staffords dus echt verschrikkelijk slechte waakhonden :mrgreen: De meeste zijn toch meer van het Hee wat leuk dat je even op bezoek komt :cheer:
Amerikanen vind ik over het algemeen wel redelijk waaks hoor. En een aantal lijnen van engelse ook. Alleen dan meer in de vorm van aanslaan en niet snel met bijten of een mens fysiek onder controle houden.
Gebruikersavatar
Lellibel
Zeer actief
Berichten: 1978
Lid geworden op: 27 jan 2010 17:01
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Lellibel »

Nanna schreef:
Lellibel schreef: een hond die voor zijn baas zijn leven geeft.
Ik hoef alvast geen hond die voor mij zijn leven geeft, dat vind ik nl. gewoon een oliedomme hond. :19: Wat heb ik aan een dooie waakhond?
Ik heb dan liever een zijn kansen berekenende hond die als de tijd rijp is in één keer zijn definitieve move maakt :mrgreen:
Ik hoef sowieso geen waakhond. Maar als ik er een zou nemen, zou ik een trouwe hond nemen, een 'oliedom' beest dat voor mij en het gezin door het vuur gaat. Dan heb ik niks aan een hond die bang is voor een inbreker en als deze toevallig een keer met zijn rug naar de hond toe staat hij toeslaat.
Afbeelding
Byrro
Vaste gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 okt 2010 13:22
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford
Locatie: Poederlee, Lille

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Byrro »

Denise. schreef:Ik vind staffords dus echt verschrikkelijk slechte waakhonden :mrgreen: De meeste zijn toch meer van het Hee wat leuk dat je even op bezoek komt :cheer:
Onze staff is ook echt een schatje en zou de meeste geen vlieg kwaad doen. Hoewel hij bij vreemd bezoek op "zijn terrein" (als wij niet in de buurt zijn) toch serieus van zich laat horen. en ik zou niet willen instaan voor de gevolgen op Byrro's reactie als iemand slechte bedoelingen zou hebben. denk toch wel dat hij een plaatsje verdiend in de top 10 aangezien ze enorm beschermend zijn, althans de onze toch.
Gebruikersavatar
-Gaby-
Zeer actief
Berichten: 6335
Lid geworden op: 18 feb 2009 22:44
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Nanna schreef:Mijn lijstje ziet er totaal anders uit hoor ;-)
1. Fila Brasileiro
2. Komondor
3. Kaukasische Owcharka
4. Centraal Aziaat
5. Tibetaanse Mastiff
6. Zuidrus
7. Boerboel
8. Rottweiler
9. Zwarte Russische terriër
10 Duitse herder
Nou inderdaad zeg, wat een dom lijstje op die site. :denken:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Gebruikersavatar
Monique_Nino
Zeer actief
Berichten: 313
Lid geworden op: 18 okt 2002 02:00
Mijn ras(sen): bullmastiff
Aantal honden: 1
Locatie: Haarlem

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

:jank: Nou zeg, laat mij eens lekker blij zijn met die lijst :mep:

:mrgreen: Ik ben geen lijstjes mens, maar vind het altijd erg grappig dat er overal lijstje van en voor gemaakt worden :wink:


Een waakhond is voor mij een hond die blaft wanneer het nodig is, dus niet als een hysterische gaat staan blaffen bij elk geluid of beweging en dat is vaak wat de meeste "zogenaamde" wakers doen.
En bijten is niet nodig als je hond voldoende uitstraald en een dreigende houding aanneemt


Kyara blaft zelden, maar dus wel wanneer de buurman op het platje (keukendak) staat, dan gaat ze blaffen, niet hysterisch gekrijs ,maar echt waarschuwend.
Er kan gerust aangebeld worden, dan blaft ze niet, maar word er gerommeld bij de deur ook dan laat ze een paar keer een dreunende blaf horen, dan wordt ze stil en luisterd.

Ik denk dat als er een serieuze dreiging is dat ze echt wel een daadkrachtige waker is, waar diegene die voor haar staat rekening mee moet houden, daadwerkelijk bijten zal (denk ik) niet doen, wel dreigen.Dat is ook waar ze oorspronkelijk voor gefokt is, dreigen staande houden, maar niet bijten :ok:
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
Gebruikersavatar
Nakisha
moderator
Berichten: 6027
Lid geworden op: 31 aug 2008 18:17
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nanna schreef:
Nakisha schreef:Een waakhondenlijst mét puli, zonder mechelaar...? :eek: :eek:
:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Ja, het benne gevaarlijke lijers hoor, die Puli's :mrgreen: Wist jij niet hè?
Ik zie jou roedel nooit meer hetzelfde... :N: :N:
Afbeelding
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Kuvasz op 9 :19:

Misschien omdat ik niet veel ervaring heb met de andere rassen, maar ik had de kuvasz wel echt veel hoger verwacht.
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:Mijn lijstje ziet er totaal anders uit hoor ;-)
1. Fila Brasileiro
2. Komondor
3. Kaukasische Owcharka
4. Centraal Aziaat
5. Tibetaanse Mastiff
6. Zuidrus
7. Boerboel
8. Rottweiler
9. Zwarte Russische terriër
10 Duitse herder
:80:

Halloooooo

Waar is de Kuvasz? Waar zijn ze dan voor gefokt?

Ik ben eigenlijk een beetje beledigd :pffff:
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Lellibel schreef:
Machie schreef:Tsja... Wat is een waakhond?
Is dat een hond die aanslaat?
Zoja, dan heb ik een fantastische waakhond. Al denk ik niet dat Luca echt iets zou doen als het puntje bij het paaltje komt behalve heeeel hard blaffen en grommen.

Een waakhond is voor mij een hond die aanslaat waar nodig en zich niet laat wegjagen :F:
Een waakhond is voor mij een hond die aanslaat maar vooral ook de inbreker grijpt en voor niks aan de kant gaat, een hond die voor zijn baas zijn leven geeft.
Kuvasz
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

:F:
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:
djow schreef:
Nanna schreef:Mijn lijstje ziet er totaal anders uit hoor ;-)
1. Fila Brasileiro
2. Komondor
3. Kaukasische Owcharka
4. Centraal Aziaat
5. Tibetaanse Mastiff
6. Zuidrus
7. Boerboel
8. Rottweiler
9. Zwarte Russische terriër
10 Duitse herder
:80:
Halloooooo
Waar is de Kuvasz? Waar zijn ze dan voor gefokt?
Ik ben eigenlijk een beetje beledigd :pffff:
Waarom? Mijn eigen rassen komen er ook niet op voor ;-) Maar goed, ik zet de Kuvasz op een gedeelde plaats 26, samen met de Dwergpoedel ;-)

:eek:

:pffff:
Supernova
Zeer actief
Berichten: 10203
Lid geworden op: 17 jul 2009 18:54
Aantal honden: 2

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Supernova »

Valerie schreef:
Denise. schreef:Ik vind staffords dus echt verschrikkelijk slechte waakhonden :mrgreen: De meeste zijn toch meer van het Hee wat leuk dat je even op bezoek komt :cheer:
Amerikanen vind ik over het algemeen wel redelijk waaks hoor. En een aantal lijnen van engelse ook. Alleen dan meer in de vorm van aanslaan en niet snel met bijten of een mens fysiek onder controle houden.
Ja aanslaan doen teckels ook, maar dat vind ik geen goede waakhonden :mrgreen: Een goede waakhond is 1 die aanslaat en ook zijn mannetje staat als het moet. Dus de inbreker op de plaatst houden en desnoods aanvallen. Vind ik dan :mrgreen:
En het allerleukste lijkt mij een waakhond die in alle stilte afwacht op het goede moment om toe te slaan, dan heb je een heul verbaasde inbreker :mrgreen:
Supernova
Zeer actief
Berichten: 10203
Lid geworden op: 17 jul 2009 18:54
Aantal honden: 2

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Supernova »

Nanna schreef:
djow schreef:
Nanna schreef:Mijn lijstje ziet er totaal anders uit hoor ;-)
1. Fila Brasileiro
2. Komondor
3. Kaukasische Owcharka
4. Centraal Aziaat
5. Tibetaanse Mastiff
6. Zuidrus
7. Boerboel
8. Rottweiler
9. Zwarte Russische terriër
10 Duitse herder
:80:
Halloooooo
Waar is de Kuvasz? Waar zijn ze dan voor gefokt?
Ik ben eigenlijk een beetje beledigd :pffff:
Waarom? Mijn eigen rassen komen er ook niet op voor ;-) Maar goed, ik zet de Kuvasz op een gedeelde plaats 26, samen met de Dwergpoedel ;-)
:smile:
Ik wist wel dat Nova een echte waker is :pffff:
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Denise. schreef:
Valerie schreef:
Denise. schreef:Ik vind staffords dus echt verschrikkelijk slechte waakhonden :mrgreen: De meeste zijn toch meer van het Hee wat leuk dat je even op bezoek komt :cheer:
Amerikanen vind ik over het algemeen wel redelijk waaks hoor. En een aantal lijnen van engelse ook. Alleen dan meer in de vorm van aanslaan en niet snel met bijten of een mens fysiek onder controle houden.
Ja aanslaan doen teckels ook, maar dat vind ik geen goede waakhonden :mrgreen: Een goede waakhond is 1 die aanslaat en ook zijn mannetje staat als het moet. Dus de inbreker op de plaatst houden en desnoods aanvallen. Vind ik dan :mrgreen:
En het allerleukste lijkt mij een waakhond die in alle stilte afwacht op het goede moment om toe te slaan, dan heb je een heul verbaasde inbreker :mrgreen:

Kuvasz
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hhaha.. Oke, ik zal ophouden. :F:
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hoe kan de puli nou waakser zijn dan de kuvasz? Die ziet niets en struikelt de heletijd over zijn eigen haar :klaar:
Supernova
Zeer actief
Berichten: 10203
Lid geworden op: 17 jul 2009 18:54
Aantal honden: 2

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Supernova »

djow schreef:
Denise. schreef:
Valerie schreef: Amerikanen vind ik over het algemeen wel redelijk waaks hoor. En een aantal lijnen van engelse ook. Alleen dan meer in de vorm van aanslaan en niet snel met bijten of een mens fysiek onder controle houden.
Ja aanslaan doen teckels ook, maar dat vind ik geen goede waakhonden :mrgreen: Een goede waakhond is 1 die aanslaat en ook zijn mannetje staat als het moet. Dus de inbreker op de plaatst houden en desnoods aanvallen. Vind ik dan :mrgreen:
En het allerleukste lijkt mij een waakhond die in alle stilte afwacht op het goede moment om toe te slaan, dan heb je een heul verbaasde inbreker :mrgreen:

Kuvasz
Als ik aan een echte waakhond denk denk ik eerlijk gezegd niet meteen aan een Kuvasz :wink:
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Denise. schreef:
Nanna schreef:
djow schreef: :80:
Halloooooo
Waar is de Kuvasz? Waar zijn ze dan voor gefokt?
Ik ben eigenlijk een beetje beledigd :pffff:
Waarom? Mijn eigen rassen komen er ook niet op voor ;-) Maar goed, ik zet de Kuvasz op een gedeelde plaats 26, samen met de Dwergpoedel ;-)
:smile:
Ik wist wel dat Nova een echte waker is :pffff:
Dat ze allebei krullen hebben, betekend niet dat ze voor de rest iets gemeen hebben :pffff:
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Denise. schreef:
djow schreef:
Denise. schreef:Ja aanslaan doen teckels ook, maar dat vind ik geen goede waakhonden :mrgreen: Een goede waakhond is 1 die aanslaat en ook zijn mannetje staat als het moet. Dus de inbreker op de plaatst houden en desnoods aanvallen. Vind ik dan :mrgreen:
En het allerleukste lijkt mij een waakhond die in alle stilte afwacht op het goede moment om toe te slaan, dan heb je een heul verbaasde inbreker :mrgreen:

Kuvasz
Als ik aan een echte waakhond denk denk ik eerlijk gezegd niet meteen aan een Kuvasz :wink:
:klaar:

De liefde is over Denise.
Gebruikersavatar
Maylala
Zeer actief
Berichten: 13675
Lid geworden op: 29 jul 2007 20:56
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Maylala »

Inge O schreef:
tineke schreef:Aangezien de fila er niet op staat is het een slecht samengestelde lijst :pffff:
idem voor de hovawart :pffff: . die kennen ze waarschijnlijk niet eens :pffff: .
Dat zijn toch gewoon net Goldens. :mrgreen:
Afbeelding
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:
djow schreef:Hoe kan de puli nou waakser zijn dan de kuvasz? Die ziet niets en struikelt de heletijd over zijn eigen haar :klaar:
Hahahahaha, je kan het gewoon niet hebben ;-) En natuurlijk is een Puli waakser, die is veel alerter. Maar goed, da's veel geschreeuw èn veel wol want verder komt het niet. Het blijft bij een hoop gekrijs. :N:
Daarom schat ik èchte berghonden als waker pur sang ook veel hoger in.

Een Kuvasz, daar draaft iedere inbreker zo langs, in de veronderstelling dat ie met een Golden te maken heeft :smile:

:smile:

Je stukje was zo leuk. Tot het laatste zinnetje. :F: Gelukkig konden manlief en ik er erg hard om lachen, aangezien we iets TE vaak horen "Goh, zit daar golden in?" of "Die golden is toch wel veel te wit" :klaar:

Sjonge jonge, heb ik zo'n k*t-hond genomen alleen voor het waken, staat ie op 9! :klaar: :F:
Supernova
Zeer actief
Berichten: 10203
Lid geworden op: 17 jul 2009 18:54
Aantal honden: 2

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Supernova »

djow schreef:
Denise. schreef:
Nanna schreef:Waarom? Mijn eigen rassen komen er ook niet op voor ;-) Maar goed, ik zet de Kuvasz op een gedeelde plaats 26, samen met de Dwergpoedel ;-)
:smile:
Ik wist wel dat Nova een echte waker is :pffff:
Dat ze allebei krullen hebben, betekend niet dat ze voor de rest iets gemeen hebben :pffff:
Nee gelukkig niet zeg :mrgreen: Ik heb hier al 1 lastpak, dus doe mij maar een lekker makkelijk saai poedeltje :cheer:
djow schreef:
Denise. schreef:
djow schreef:
Kuvasz
Als ik aan een echte waakhond denk denk ik eerlijk gezegd niet meteen aan een Kuvasz :wink:
:klaar:

De liefde is over Denise.
:cry:
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik kan heel goed tegen huilende mensen :pffff:
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Inge O schreef:
Nanna schreef: Daarom schat ik èchte berghonden als waker pur sang ook veel hoger in.
en waarom is een kuvasz een minder echte berghond dan jouw russische brulkikkers :mrgreen: ?
Go Inge Go Inge :cheer:
Ήυs

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:
Inge O schreef:
Nanna schreef: Daarom schat ik èchte berghonden als waker pur sang ook veel hoger in.
en waarom is een kuvasz een minder echte berghond dan jouw russische brulkikkers :mrgreen: ?
Om hoe hij eruit ziet :mrgreen: Als een Golden. Dat schrikt niet af.
En bovendien vind ik het leuk om Djow op de kast te jagen :mrgreen:
Lukt je heus niet :klaar:
Gebruikersavatar
asani
Zeer actief
Berichten: 963
Lid geworden op: 23 feb 2008 00:24
Locatie: Heinkenszand

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door asani »

Daantjeln4 schreef:De enigste Stafford die ik ken is absoluut een goede waakhond, en de RR die ik hier binnen heb liggen verdient echt GEEN plaats in deze lijst hahaha!
Die staat op , snuffelt en gaat weer slapen!

Nou dat is hier toch echt anders hoor,onze dame laat echt niemand langs haar komen hoor.
En als ze langs Ijuba komen hebben we Asani nog,fynn die blijft lekker liggen die laat de andere 2 het opknappen :lol1:

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
asani
Zeer actief
Berichten: 963
Lid geworden op: 23 feb 2008 00:24
Locatie: Heinkenszand

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door asani »

Daantjeln4 schreef:De enigste Stafford die ik ken is absoluut een goede waakhond, en de RR die ik hier binnen heb liggen verdient echt GEEN plaats in deze lijst hahaha!
Die staat op , snuffelt en gaat weer slapen!

Nou dat is hier toch echt anders hoor,onze dame laat echt niemand langs haar komen hoor.
En als ze langs Ijuba komen hebben we Asani nog,fynn die blijft lekker liggen die laat de andere 2 het opknappen :lol1:

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Supernova
Zeer actief
Berichten: 10203
Lid geworden op: 17 jul 2009 18:54
Aantal honden: 2

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik vind een Komondor er ook niet gevaarlijk uitzien, die roepen meer een soort :denken: effect op. En als ze dan gaan bewegen :eek: Die dweil leeft! :smile: :mrgreen:

Maar het zijn blijkbaar goede wakers dus uiterlijk hoeft niet altijd wat te zeggen.
Gebruikersavatar
Yaika
Zeer actief
Berichten: 3923
Lid geworden op: 13 jan 2010 20:39
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2
Locatie: Wijchen

Re: 10 beste waakhonden

Ongelezen bericht door Yaika »

een eindje terug ging het over teckels..

Als je bij de fokker van diesel wilt inbreken.. Durf je echt niet door de poort heen hoor..

daar springen 6 teckels tegen het hek aan met de tanden bloot..


(stiekem lachen ze gewoon, maar dat zien inbrekers natuurlijk niet :pffff: )


Diesel zou overigens geen inbreker staande kunnen houden.. Maar hij is wel zn ballen kwijt. Dus mag liggende van de pijn ook? :19:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”