Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sheltie x Eurasier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Mikeybeer
Vaste gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jan 2012 21:40
Mijn ras(sen): 1=Berner sennen voor het gemak(voor de pietjes precies 79% Berner, 3% Mechelaar) 2= Berner sennen x Duitse herder/Golden retriever 3= Sheltie x Eurasier
Aantal honden: 3

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door Mikeybeer »

Lillith schreef:Zo zeg..is iedereen uitgezeurd...TS trek je hier geen ruk van aan...het is gewoon de tijd van de maand.
Je hebt een enig hondje en lekker blijven posten en foto's plaatsen :cheer: :E:
Heel erg bedankt! Dit had ik echt even nodig. Ik was gistereen echt in staat om te stoppen met dit forum.
Afbeelding
De drie knapste mannen van de wereld...
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door Valerie »

Lillith schreef:Zo zeg..is iedereen uitgezeurd...TS trek je hier geen ruk van aan...het is gewoon de tijd van de maand.
Je hebt een enig hondje en lekker blijven posten en foto's plaatsen :cheer: :E:
Uitgezeurd? Ach ja broodfok is natuurlijk ook iets om maar weg te wuiven.
Maar goed, dat mag schijnbaar niet gezegd worden want dan is een broodfokkerfinancierder zielig. Nou oke, heel veel geluk met Mikey :ok: hij heeft het in ieder geval een stuk beter getroffen dan zijn moeder die elke loopsheid een nest moet werpen en in een schuur moet leven.
1 hond "gered" ten koste van?
Gebruikersavatar
freskin
Zeer actief
Berichten: 8232
Lid geworden op: 06 jun 2008 13:56
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2
Locatie: in het noorden

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door freskin »

Valerie schreef:
Lillith schreef:Zo zeg..is iedereen uitgezeurd...TS trek je hier geen ruk van aan...het is gewoon de tijd van de maand.
Je hebt een enig hondje en lekker blijven posten en foto's plaatsen :cheer: :E:
Uitgezeurd? Ach ja broodfok is natuurlijk ook iets om maar weg te wuiven.
Maar goed, dat mag schijnbaar niet gezegd worden want dan is een broodfokkerfinancierder zielig. Nou oke, heel veel geluk met Mikey :ok: hij heeft het in ieder geval een stuk beter getroffen dan zijn moeder die elke loopsheid een nest moet werpen en in een schuur moet leven.
1 hond "gered" ten koste van?
Er mag wel wat van gezegd worden, maar er over door blijven drammen heeft geen zin.TS weet het nu wel.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door Valerie »

freskin schreef: Er mag wel wat van gezegd worden, maar er over door blijven drammen heeft geen zin.TS weet het nu wel.
Oh knap dat jij dat weet zeg. Ze heeft namelijk nog steeds niet gezegd dat ze haar hond bij een broodfokker vandaan heeft.
Gebruikersavatar
Diaantje
Zeer actief
Berichten: 4913
Lid geworden op: 19 apr 2009 10:56
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1
Locatie: Leeuwarden

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door Diaantje »

Mikeybeer schreef:
Lillith schreef:Zo zeg..is iedereen uitgezeurd...TS trek je hier geen ruk van aan...het is gewoon de tijd van de maand.
Je hebt een enig hondje en lekker blijven posten en foto's plaatsen :cheer: :E:
Heel erg bedankt! Dit had ik echt even nodig. Ik was gistereen echt in staat om te stoppen met dit forum.
:zwaai
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Neeltje

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik ben het in principe met jullie eens, maar ze zegt dat ze 16 is. Velen van 16 hebben echt geen flauw benul wat er allemaal is.

@TS: waarschijnlijk heb je je hond op een verkeerde plaats gekocht. Ga je informeren wat broodfok eigenlijk inhoud, dan weet ik zeker dat je bij een volgende hond daar op zult gaan letten.
Gebruikersavatar
Mikeybeer
Vaste gebruiker
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jan 2012 21:40
Mijn ras(sen): 1=Berner sennen voor het gemak(voor de pietjes precies 79% Berner, 3% Mechelaar) 2= Berner sennen x Duitse herder/Golden retriever 3= Sheltie x Eurasier
Aantal honden: 3

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door Mikeybeer »

Neeltje schreef:Ik ben het in principe met jullie eens, maar ze zegt dat ze 16 is. Velen van 16 hebben echt geen flauw benul wat er allemaal is.

@TS: waarschijnlijk heb je je hond op een verkeerde plaats gekocht. Ga je informeren wat broodfok eigenlijk inhoud, dan weet ik zeker dat je bij een volgende hond daar op zult gaan letten.
Nog één laatste reactie, Ja dat ga ik in het vervolg zeker doen!! Als Mikey werkelijk van een broodfokker is voel ik me heel schuldig over zijn moeder.Ik wil daar niet aan mee doen.
Afbeelding
De drie knapste mannen van de wereld...
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door renee-uk »

goed zo, dan heb je in elk geval iets geleerd :ok:
ga nou maar lekker genieten van je hondje, die kan er ook niks aan doen dat er broodfok bestaat ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
_Jules_
Zeer actief
Berichten: 14722
Lid geworden op: 30 jan 2010 09:42
Aantal honden: 4

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nanna schreef:Kwam daarstraks een pup tegen hier, uit dat nest.
Heet geloof ik iets van Simba. Lijkt op een Shiba Inu en luistert voor geen enkele centimeter :LOL:
Wel een geinig hondje om te zien.
Welke van de 100 nesten :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door Machie »

Op de Martinidogshow zaten er 3 eurasiers naast en achter ons. 2 reuen en 1 teef. Alle 3 supersociaal en vriendelijk. Dumas sliep bij 1 van die honden met zn kop op de kont van die hond. Zoals die 3 wil ik ze ook wel :mrgreen:
Gebruikersavatar
YvetteJ
Zeer actief
Berichten: 7308
Lid geworden op: 13 nov 2008 19:22
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Locatie: ZH
Contacteer:

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Machie schreef:Op de Martinidogshow zaten er 3 eurasiers naast en achter ons. 2 reuen en 1 teef. Alle 3 supersociaal en vriendelijk. Dumas sliep bij 1 van die honden met zn kop op de kont van die hond. Zoals die 3 wil ik ze ook wel :mrgreen:
Ik weet wel welke je bedoeld denk ik, die hele familie is zo, een reutje woont naast mij, ook supermakkelijk en sociaal, leuke honden hoor!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door Machie »

YvetteJ schreef:
Machie schreef:Op de Martinidogshow zaten er 3 eurasiers naast en achter ons. 2 reuen en 1 teef. Alle 3 supersociaal en vriendelijk. Dumas sliep bij 1 van die honden met zn kop op de kont van die hond. Zoals die 3 wil ik ze ook wel :mrgreen:
Ik weet wel welke je bedoeld denk ik, die hele familie is zo, een reutje woont naast mij, ook supermakkelijk en sociaal, leuke honden hoor!
Ja, de fokker vertelde idd dat hun hele lijn zo sociaal en vriendelijk was. Ze gingen naast me zitten en ik vroeg gelijk of ik Dumas goed bij me moest houden. Maar ze zei dat hun honden niks zouden doen :) Dus toen ff een gesprekje aangeknoopt.
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door pioenroos »

Volgens mij zijn de meeste eurasiers prima sociaal naar andere honden hoor. Op de wandelingen die ik meegelopen heb viel er onderling geen onvertogen woord. Alleen met andere rassen werd er soms wat gesnauwd. Maar dat was meer actie-reactie volgens mij.
Op een wandeling die ik meeliep met mijn 2 teckels lieten de 20+ eurasiers mijn ruwhaartje van 6 kilo voorop lopen :mrgreen: Hij werd netjes met rust gelaten en geen moment angst gehad dat ze hem onder de voet zouden lopen.

Het zijn heerlijke beesten :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”