Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen vraag meer!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Drieka

Geen vraag meer!

Ongelezen bericht door Drieka »

Klaar met dit onderwerp!
Laatst gewijzigd door Drieka op 21 sep 2013 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Drieka

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Drieka »

Ze heeft geen Stamboom maar komt uit een nestje van een fokker in Hapert. Heb de ouders gezien en die zagen er goed en mooi in vorm uit.

Ik hoef nooit meer honden met een stamboom, heb dat namelijk wel een keer gedaan met een Mopsje, die koste me 1500 euro met een goede stamboom maar helaas was er met zussen en broers gefokt en dat Mopsje sloeg op de leeftijd van 10 maanden om, hij werd vreselijk agressief en hebben toen van alles geprobeerd met therapieën en ook een scan laten maken van het hoofdje omdat we bang waren dat hij misschien een een tumor zou hebben wat niet zo was.
Het bleek dat er een genetisch probleem in zat en we hebben hem moeten laten inslapen omdat hij ook naar ons toe vreselijk agressief en gewoon niet te vertrouwen was. Hij was net 2 jaar toen we hem moesten laten inslapen, dit heeft ons zo veel pijn gedaan.
Helaas konden we met die fokker niks toen, die stond echt niet voor ons klaar. We hebben dat toen gemeld bij de instantie's maar helaas fokt ze nog steeds!

Dus een stamboom heeft voor ons geen meerwaarde. Het belangrijkste voor ons is dat we de ouders kunnen zien en dat ze gezond is en natuurlijk geënt.
Ze is dus wel een volbloed Stafford. Ik weet dat Staffords een schofthoogte krijgen tussen de 35 en 45 cm dus eerlijk gezegd vind ik een schofthoogte van 30 cm op een leeftijd van 21 weken best wel groot?
Gebruikersavatar
TessaThomas
Zeer actief
Berichten: 7459
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:27
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Fokker in hapert laten bij mij wat alarmbellen rinkelen eigenlijk. Hoe weet je dat het volbloed Staffords zijn eigenlijk? Hadden de ouders wel een stamboom? Of heb je dat puur op zicht gebaseerd?

30 cm met 21 weken als het ras 35/45 cm is, vind ik niet klein.
Drieka

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Drieka »

TessaThomas schreef:Fokker in hapert laten bij mij wat alarmbellen rinkelen eigenlijk. Hoe weet je dat het volbloed Staffords zijn eigenlijk? Hadden de ouders wel een stamboom? Of heb je dat puur op zicht gebaseerd?

30 cm met 21 weken als het ras 35/45 cm is, vind ik niet klein.

Ik vind dat ook niet klein, daarom vind ik het vreemd dat de dierenarts dat zei want ze ziet er prima uit, niet mager of zo.
Ik zou niet weten wat er mis is met die fokker? Ik ben er tevreden over, het zag er allemaal keurig uit en de ouders ook. Is gewoon een Nederlandse fokker, als de ouders een stamboom hadden dan denk ik dat hij wel met stamboom zou verkopen?
Als het een kruising zou zijn (of de ouders) dan zou je dat toch wel zien lijkt me zo.
De ouders, broertjes en zusjes zagen er allemaal goed uit en mooi verzorgd.
Ik weet dat er mensen zweren bij alleen een stamboom maar door onze eerdere ervaringen heeft dat gewoon geen meerwaarde meer en zeker omdat we absoluut niet willen gaan fokken.
Drieka

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Drieka »

Nanna schreef:Hapert? Bij Puppypoint?

Nee dit was bij mensen gewoon thuis en geen puppyfabriek of zoiets.
Gebruikersavatar
TessaThomas
Zeer actief
Berichten: 7459
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:27
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik zeg alleen dat je niet weet of het een volbloed Stafford is zonder stamboom. ;) Er kan altijd iets anders doorheen zitten, waardoor ze groter wordt. En dat hoef je niet te zien aan de ouders hoor.

Die in Hapert ziet er ook niet uit als puppyfabriek als je niet in de schuur komt. Gewoon een huis, tuin, stallen en een kennel.

EDIT: Niet dat het een mindere hond is zonder stamboom en zelfs niet als ze geen volbloed Stafford is hoor. Kan jou het schelen! ;) Ik heb een look a like Duitse herder, zou best iets anders doorheen kunnen zitten, maar dat maakt haar zeker niet minder leuk!
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 21 sep 2013 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Drieka

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Drieka »

Nanna schreef:
Drieka schreef:
Nanna schreef:Hapert? Bij Puppypoint?
Nee dit was bij mensen gewoon thuis en geen puppyfabriek of zoiets.
:engel: Zo verkopen ze vaak ;-) Worden de pups bij mensen thuis afgeleverd die net doen alsof ze daar zijn opgegroeid.
Maar goed, het kan best dat het echt een huiskamernestje was hoor.
Hoe groot ze uiteindelijk wordt is verder een kwestie van afwachten. Een kleine pup kan uiteindelijk makkelijk de grootste van het hele nest worden en vice versa.
En wat maakt het ook uit, als je er maar een leuke hond aan hebt :ok:

Ja maar ik heb de ouders ook gezien want daar stond ik op, ik koop nooit een hondje zonder de ouders te hebben gezien.
Juist omdat ik broodfok tegen wil gaan en als mensen de ouders niet hebben dan vertrouw ik het niet.
Een leuke en sociale hond is het zeker wel maar vroeg me dat gewoon af omdat de dierenarts aangaf dat ze klein was en ze toch al 30 cm schofthoogte heeft met 21 weken ging ik ervan uit dat ze een grote zou worden :o
Ook omdat ze al bijna 10 kg weegt terwijl een volwassen gewicht tussen de 30 en 40 kg ligt.
Ze woog 4 kg toen we haar kregen met 12 weken en nu is ze dus al 6 kg bijgekomen in 9 weken. Ik vind dat niet slecht.
Drieka

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Drieka »

TessaThomas schreef:Ik zeg alleen dat je niet weet of het een volbloed Stafford is zonder stamboom. ;) Er kan altijd iets anders doorheen zitten, waardoor ze groter wordt. En dat hoef je niet te zien aan de ouders hoor.

Die in Hapert ziet er ook niet uit als puppyfabriek als je niet in de schuur komt. Gewoon een huis, tuin, stallen en een kennel.

EDIT: Niet dat het een mindere hond is zonder stamboom en zelfs niet als ze geen volbloed Stafford is hoor. Kan jou het schelen! ;) Ik heb een look a like Duitse herder, zou best iets anders doorheen kunnen zitten, maar dat maakt haar zeker niet minder leuk!

Nou ik heb eens opgezocht wat jullie bedoelen met dat in Hapert en dat was dit echt niet, hier was geen kennel of schuur.
Gewoon een doodnormaal woonhuis met alleen de ouders en de pups.
Ze is ook superlief en kan haar nu al voor geen goud meer missen.
Gebruikersavatar
TessaThomas
Zeer actief
Berichten: 7459
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:27
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Qua gewicht weet ik het niet, maar hoogte klinkt niet te klein. Maar goed, ik weet niet hoe een stafford gemiddeld groeit. Kan je geen groeitabel vinden?

Mijn pup zat onder het gemiddelde qua grootte en qua gewicht en nu precies gemiddeld. Ook 21 weken, alleen compleet ander ras.
Gebruikersavatar
Es
Zeer actief
Berichten: 2161
Lid geworden op: 13 jul 2006 22:41
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Es »

Hoezo ouders eigenlijk, ik heb bijv. alleen teefjes....Dus geen goede fokker? Of ga jij dan op bezoek bij de reueneigenaar? Enne dierenartsen weten ook niet alles van alle 'rassen'.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Drieka

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Drieka »

Es schreef:Hoezo ouders eigenlijk, ik heb bijv. alleen teefjes....Dus geen goede fokker? Of ga jij dan op bezoek bij de reueneigenaar? Enne dierenartsen weten ook niet alles van alle 'rassen'.

Ik wil altijd de vader en moeder kunnen zien. Dat vind IK prettig, daarmee zeg ik niet dat dat voor iedereen zo hoeft te zijn dus zo'n aanvallend berichtje is nergens voor nodig.
Drieka

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Drieka »

TessaThomas schreef:Qua gewicht weet ik het niet, maar hoogte klinkt niet te klein. Maar goed, ik weet niet hoe een stafford gemiddeld groeit. Kan je geen groeitabel vinden?

Mijn pup zat onder het gemiddelde qua grootte en qua gewicht en nu precies gemiddeld. Ook 21 weken, alleen compleet ander ras.
Nee helaas niet, heb al gezocht naar een groeitabel maar kan ik helaas niet vinden.
Gebruikersavatar
Jeannettebo
Zeer actief
Berichten: 21293
Lid geworden op: 12 jan 2006 14:43
Aantal honden: 2
Locatie: Sörenberg

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Drieka schreef:
Es schreef:Hoezo ouders eigenlijk, ik heb bijv. alleen teefjes....Dus geen goede fokker? Of ga jij dan op bezoek bij de reueneigenaar? Enne dierenartsen weten ook niet alles van alle 'rassen'.

Ik wil altijd de vader en moeder kunnen zien. Dat vind IK prettig, daarmee zeg ik niet dat dat voor iedereen zo hoeft te zijn dus zo'n aanvallend berichtje is nergens voor nodig.
Daarmee zou ik juist meer op m'n hoede zijn.. Kan namelijk dan ook zo zijn dat het vooral lekker makkelijk is de reu in huis te hebben en ze te beroerd zijn om voor een betere combi een stuk te moeten rijden en te moeten betalen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Een Amerikaanse Staffordshire Terrier hoort volgens de standaard van honden met een stamboom 43 tot 48 cm schofthoogte te zijn. Maar da's met een stamboom en daar hecht je geen waarde aan.

Hoe weet je nu van een stamboomloze hond of er geen inteelt gepleegd is eigenlijk? Geloof je die mensen op hun mooie ogen? Want dat is het enige wat je nu hebt.

*Ik ben voor mijn laatste nest naar Zwitserland gereden omdat daar een mooie en passende reu was...
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 21 sep 2013 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Drieka

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Drieka »

Rosita Compagner schreef:Een Amerikaanse Staffordshire Terrier hoort volgens de standaard van honden met een stamboom 43 tot 48 cm schofthoogte te zijn. Maar da's met een stamboom en daar hecht je geen waarde aan.

Hoe weet je nu van een stamboomloze hond of er geen inteelt gepleegd is eigenlijk? Geloof je die mensen op hun mooie ogen? Want dat is het enige wat je nu hebt.

Ik heb, zoals eerder geschreven, eens een stamboomhond gehad en heb er toen veel leed van gehad aangezien ze dus niet op een verantwoorde manier gefokt hebben en dan betaal je dus 1500 euro en denk je een gezonde hond te hebben met alle papieren, die heb ik dus met 2 jaar moeten laten inslapen door een genetisch probleem!
Sorry maar dan kun je mij niet meer wijsmaken dat een stamboom zoveel te meer is dan gewoon een papiertje.
Ja als je wilt fokken zou ik toch voor een stamboomhond kiezen maar aangezien ik dat dus niet doe omdat ik daar de kennis en tijd niet voor heb is inderdaad een stamboom voor mij geen meerwaarde meer.
Jammer dat er mensen zijn die denken dat als ze een hond met een stamboom kopen altijd goed zitten want ik kan je verzekeren dat dat dus echt niet zo is!
Gebruikersavatar
Jeannettebo
Zeer actief
Berichten: 21293
Lid geworden op: 12 jan 2006 14:43
Aantal honden: 2
Locatie: Sörenberg

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Dat zit je ook niet, en als je dat denkt is dat naïef, wel is het dan makkelijker uit te zoeken wie de ouders zijn en wat de gezondheidsuitslagen zijn.
Dat je een mops hebt gekocht met stamboom en veel problemen heeft gehad vind ik dan weer niet toe te schrijven aan de stamboom maar een kapot gefokt ras.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Saschesfloor
Zeer actief
Berichten: 1378
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:21
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Drieka schreef:
Es schreef:Hoezo ouders eigenlijk, ik heb bijv. alleen teefjes....Dus geen goede fokker? Of ga jij dan op bezoek bij de reueneigenaar? Enne dierenartsen weten ook niet alles van alle 'rassen'.

Ik wil altijd de vader en moeder kunnen zien. Dat vind IK prettig, daarmee zeg ik niet dat dat voor iedereen zo hoeft te zijn dus zo'n aanvallend berichtje is nergens voor nodig.
Je moet natuurlijk altijd doen waar jij je het prettigst bij voelt, maar als ik naar mezelf kijk, de reu die ik heb gebruikt bij mijn nestje woont in Zweden... Hij heeft hier een jaartje in NL gewoond en is daarna weer terug gegaan naar zijn eigenaren in Zweden. Buiten dat, hoe weet je, zonder stamboom, dat de honden die je gezien hebt ook daadwerkelijk de ouders zijn? Ik snap heel goed dat je een vreselijke ervaring hebt gehad met de fokker van je Mops, maar zo zijn lang niet alle fokkers, sterker nog, de meeste niet. Als je een hond wilt hebben van een bepaald ras, dan hoort daar een stamboom bij. Wat jullie nu hebben gekocht is een look a like. Die hoeven niet minder lief en leuk te zijn, maar je weet nooit of je echt gekocht hebt wat de verkoper heeft gezegd. (en ja ik weet dat er met stambomen ook wordt gesjoemeld, maar ik probeer toch van het goede in een mens uit te gaan en reken het gros tot de eerlijke mensen)

Wat de hoogte betreft, ik vind hem klein als hij nu met 5 maanden pas 30 cm is. Maar als je er verder een leuke hond aan hebt is dat toch van ondergeschikt belang?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Drieka

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Drieka »

Dat is echt de grootste onzin, een hond zonder stamboom is geen volbloed en een look a like, sorry maar dat is echt gewoon een stomme opmerking!

Ook een stamboom geeft niet altijd een volledige zekerheid!

Hoe ik erachter kwam dat er niet eerlijk gefokt was met de mops? Op de stamboom stond bij de ouders niks verkeerd maar toen we verder gingen kijken naar grootouders en overgrootouders kwamen we achter het probleem, toen zijn we alles gaan uitpluizen en kwamen we erachter dat het niet klopte. Dus nee in eerste instantie zag je dat niet op de stamboom.
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nee, maar je wéét veel meer, en zonder stamboom wéét je helemaal niks.

De centimeters ook gezien? Ze moet nog wel ff groeien
Gebruikersavatar
TessaThomas
Zeer actief
Berichten: 7459
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:27
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wat is er erg aan het begrip look a like? Dat snap ik niet? Mijn ene hond is ook een look a like, zo noem ik haar zelf ook. Ze lijkt op een Duitse herder, maar ik weet niet of dat het enige is wat er door zit, omdat er niks bekend is/op papier staat.
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door marian* »

Drieka schreef:
Rosita Compagner schreef:Een Amerikaanse Staffordshire Terrier hoort volgens de standaard van honden met een stamboom 43 tot 48 cm schofthoogte te zijn. Maar da's met een stamboom en daar hecht je geen waarde aan.

Hoe weet je nu van een stamboomloze hond of er geen inteelt gepleegd is eigenlijk? Geloof je die mensen op hun mooie ogen? Want dat is het enige wat je nu hebt.

Ik heb, zoals eerder geschreven, eens een stamboomhond gehad en heb er toen veel leed van gehad aangezien ze dus niet op een verantwoorde manier gefokt hebben en dan betaal je dus 1500 euro en denk je een gezonde hond te hebben met alle papieren, die heb ik dus met 2 jaar moeten laten inslapen door een genetisch probleem!
Sorry maar dan kun je mij niet meer wijsmaken dat een stamboom zoveel te meer is dan gewoon een papiertje.
Ja als je wilt fokken zou ik toch voor een stamboomhond kiezen maar aangezien ik dat dus niet doe omdat ik daar de kennis en tijd niet voor heb is inderdaad een stamboom voor mij geen meerwaarde meer.
Jammer dat er mensen zijn die denken dat als ze een hond met een stamboom kopen altijd goed zitten want ik kan je verzekeren dat dat dus echt niet zo is!
Je had een stamboomhond van een ras dat al jaren bol staat van de problemen doordat mensen een hond willen hebben met een snuit die platter dan plat is waardoor de hond bijna geen adem krijgt. Om maar iets te noemen :wink:

De hond die je nu hebt komt misschien wél uit de broodfok; broodfokkers kunnen het zo mooi voorstellen dat je er voor je het weet met beide benen in trapt.
Ik heb niks tegen boomloze honden (heb er zelf een gehad die wél uit de broodfok kwam maar toen was er nog bijna geen internet en ik wist echt niet wat erachter zat), maar laat je niet bedotten door mooie verhaaltjes.
Juist als zowel pa als ma aanwezig zijn zou het om broodfok kunnen gaan; de pups worden God weet waar geboren en zodra het volgens de broodfokkers kan ergens afgeleverd waar ze dan zogenaamd geboren en liefdevol verzorgd zijn.

Maar het kan net zo goed zijn dat jullie hond wél geboren is waar je hem opgehaald hebt. Doet dat eigenlijk iets aan je hond af?
Nee toch? Mijn broodfokhond was een heerlijke hond die bijna 17 is geworden maar ik zal er nu nooit meer een kopen van dat soort figuren.

Edit: officieel gezien heb je met een hond zonder boom een look- a- like ook al zijn pa en ma honden mét boom.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Drieka

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Drieka »

marian* schreef:
Drieka schreef:
Rosita Compagner schreef:Een Amerikaanse Staffordshire Terrier hoort volgens de standaard van honden met een stamboom 43 tot 48 cm schofthoogte te zijn. Maar da's met een stamboom en daar hecht je geen waarde aan.
dat is het enige wat je nu hebt.

Hoe weet je nu van een stamboomloze hond of er geen inteelt gepleegd is eigenlijk? Geloof je die mensen op hun mooie ogen? Want
Ik heb, zoals eerder geschreven, eens een stamboomhond gehad en heb er toen veel leed van gehad aangezien ze dus niet op een verantwoorde manier gefokt hebben en dan betaal je dus 1500 euro en denk je een gezonde hond te hebben met alle papieren, die heb ik dus met 2 jaar moeten laten inslapen door een genetisch probleem!
Sorry maar dan kun je mij niet meer wijsmaken dat een stamboom zoveel te meer is dan gewoon een papiertje.
Ja als je wilt fokken zou ik toch voor een stamboomhond kiezen maar aangezien ik dat dus niet doe omdat ik daar de kennis en tijd niet voor heb is inderdaad een stamboom voor mij geen meerwaarde meer.
Jammer dat er mensen zijn die denken dat als ze een hond met een stamboom kopen altijd goed zitten want ik kan je verzekeren dat dat dus echt niet zo is!



Je had een stamboomhond van een ras dat al jaren bol staat van de problemen doordat mensen een hond willen hebben met een snuit die platter dan plat is waardoor de hond bijna geen adem krijgt. Om maar iets te noemen :wink:

De hond die je nu hebt komt misschien wél uit de broodfok; broodfokkers kunnen het zo mooi voorstellen dat je er voor je het weet met beide benen in trapt.
Ik heb niks tegen boomloze honden (heb er zelf een gehad die wél uit de broodfok kwam maar toen was er nog bijna geen internet en ik wist echt niet wat erachter zat), maar laat je niet bedotten door mooie verhaaltjes.
Juist als zowel pa als ma aanwezig zijn zou het om broodfok kunnen gaan; de pups worden God weet waar geboren en zodra het volgens de broodfokkers kan ergens afgeleverd waar ze dan zogenaamd geboren en liefdevol verzorgd zijn.

Maar het kan net zo goed zijn dat jullie hond wél geboren is waar je hem opgehaald hebt. Doet dat eigenlijk iets aan je hond af?
Nee toch? Mijn broodfokhond was een heerlijke hond die bijna 17 is geworden maar ik zal er nu nooit meer een kopen van dat soort figuren.

Edit: officieel gezien heb je met een hond zonder boom een look- a- like ook al zijn pa en ma honden mét boom.

Je hebt Mopsen en Mopsen, daar zit wel een heel erg groot verschil in. Ik heb er zelf 4 gehad en ken dit ras dus door en door!
Je hebt mensen die mopsen bewust kiezen omdat ze snurken, dat zijn mopsen die helemaal gefokt zijn op de korte neuzen en ademwegen.
Ik kies mopsen om hun karakter en kies een mops die ik niet hoor piepen en knorren als hij gewoon rustig zit.
Dat wil niet zeggen dat een mops vol problemen zit hoor. Mijn oudste mops is pas overleden en is 15 jaar geworden, mijn ex heeft nog een mops die we samen hebben gekocht en dis is ondertussen al 12 jaar en ravot nog als een jonge hond en dan heb ik Bulletje nog en die is bijna 7 jaar en nog in super gezondheid en helaas de laatste met stamboom (die anderen waren allemaal zonder!) is dus maar 2 jaar mogen worden.
Dat red je niet met mopsen die doorgefokt zijn op hun ademwegen en korte snuit. Die worden met een beetje geluk 9 jaar.
Dus er zit echt wel een heel erg groot verschil in.
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door marian* »

Nou, gelukkig zijn er dus nog goede Mopsen. Heb je de rest van mijn verhaaltje ook gelezen?
Laatst gewijzigd door marian* op 21 sep 2013 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou die staffort in je topictitel even veranderen in stafford ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Muk »

Drieka schreef:
Nanna schreef:Hapert? Bij Puppypoint?

Nee dit was bij mensen gewoon thuis en geen puppyfabriek of zoiets.
Dat zegt niks, broodfokkers zijn steeds slimmer geworden en plaatsen de pups vanuit een huiselijke omgeving inclusief "vader" en "moeder" erbij. Hapert is berucht vanwege de broodfokker die hier zit. Alleen daarom al had ik daar nooit een hond gekocht.

Je hebt een erg kleine hond, een mooie look a like. Is niks mis mee. Als je een volbloedstaf had wilen hebben, had je er een met een stamboom moeten kopen. Maar dat wil je niet, dus nu weet je onvoldoende over de afstamming om het een stafford te noemen.
Drieka

Re: Vraagje over Amerikaanse Staffort Terriër

Ongelezen bericht door Drieka »

Het is jammer dat er direct het oordeel broodfok wordt gegeven als er geen stamboom aanwezig is!
En dat als ze geen stamboom hebben ze geen volbloed kunnen zijn.
Jammer dat ik hier kom met een hele simpele vraag over de grootte van Suzie en dat er direct zo'n 'rel' uit voortkomt.
Ik kan nu in elk geval het verhaal van de Moderator beter begrijpen dat het hier vaak niet meer leuk is en dat mensen hier komen om te klieren en te kleineren.
Dit heeft dit werkelijk geen meerwaarde en dit is voor mij dus ook duidelijk geen plezierige site waar je dingen kan leren van elkaar.
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: Geen vraag meer!

Ongelezen bericht door yamie »

doei !
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Geen vraag meer!

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik snap het probleem niet eigenlijk
je hebt een hond waarvan de afstamming onbekend is, hoe wil je dan een antwoord op de vraag of de hoogte van die hond op dit moment normaal is?
je hebt doordat je niks weet van de voorouders toch geen vergelijkingsmateriaal en bovendien heb je, doordat je niks weet van de afstamming, ook geen idee of er wellicht een of meer andere rassen doorheen zitten :U:

kun je wel kwaad worden, maar denk niet dat dat veel helpt, het één is nou eenmaal gevolg van het ander.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Re: Geen vraag meer!

Ongelezen bericht door Hutsje »

:zwaai
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Berichten: 2364
Lid geworden op: 09 okt 2012 13:11
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Leersum

Re: Geen vraag meer!

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Heb ik net een antwoord getypt....

Is er geen vraag meer :LOL: :19:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”