Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er hier allemaal een boxer???

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Zijn boxer is er een van Rusticana zag ik. Dat is wel iemand die mede naar karakter kijkt geloof ik :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Angel-eyes schreef:
Precies....in nederland is schoonheid belangrijk en de rest kijken ze amper naar, in duitsland heb je de Korung waar ook een gedragstest bij zit en pakwerk om het karakter aan te tonen, waardoor je ook kijkt naar het oorspronkelijke karakter en niet alleen uiterlijke schijn van boxers die mooi zijn maar wel heel ongezond kunnen zijn, een werkhond hoord gewoon daarop gekeurd te worden, een boxerlijn waarin er alleen maar IPO3 boxers zitten kun je van aannemen dat ze gewoon goed zitten qua gezondheid en karakter, al moeten de tests wel verplicht blijven.

Ik wou dat ik met Blisje kon werken, dat lijkt me prachtig, als je ziet hoe hij graag wil, maar het gewoon niet kan omdat hij verrotte knietjes heeft, zou je verplichte examens hebben bij reutjes/teefjes dan komt het wel omhoog als een dier problemen heeft met knietjes, en dan kunnen ze gelijk uitgesloten worden voor de fok.
Als er echt gewerkt wordt is dat inderdaad al een eerste gezondheidsschifting. Zit de hond niet goed in elkaar qua exterieur redt ie het gewoon niet.
Nu is IPO fysiek nog niet eens zo heel zwaar dus daar zullen best nog wat minder geschikte honden qua gezondheid doorheen glippen, maar in Frankrijk wordt bv. ook mondioring getraind met boxers en dat is fysiek een zwaar programma.
Ik weet niet hoe zwaar de Duitse Korung is, maar wat ik bv. erg belangrijk vind qua karaktertest is een moedproef. Een boxer die bij wat dreiging gelijk de sokken erin zet mag wat mij betreft gelijk uit de fok genomen worden. En er zijn veel boxers die een lichte dreiging echt niet meer aankunnen, doodzonde vind ik dat.
Een boxer hoort er te staan voor zijn baas, ik durf er echter mijn hand voor in het vuur te steken dat Nika zich achter me zal verschuilen. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Alpha
Vaste gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 nov 2005 00:39

Ongelezen bericht door Alpha »

Inge schreef:
Alpha schreef:Daar wil ik best op in gaan alhoewel de belangrijkste reden al in mijn voorgaande post stond, de samenwerking met buitenlandse fokkers voor vers bloed, verder gebeurt dit via Boxer fokkers die in Nederland en de buitenlandse fokker in eigenland fokken en aangesloten zijn bij hun eigen nationale Boxerclub en ras standaard.

Dus waarom een Boxer gaan halen in het buitenland als er goede Nederlandse Boxer fokkers zijn die dat al voor je doen, ik vraag me af of de gemiddelde Boxer liefhebber wel in staat is om in het buitenland een betere keus voor een Boxerpup te maken dan een goede Ned. fokker, verder help je de Boxer fok er niet echt mee om je Boxer in het buitenland te gaan halen, de enigste reden voor het buitenland is volgens mij de staart!

Verder wou ik alleen maar een lans breken voor de verantwoorde Boxer fokkers in Nederland waarvan ik er meerdere heb bezocht, en bij 1 van die fokkers zit ik er redelijk boven op en volg alles met eventuele eigen fok aspiraties en ik ben zeer onder de indruk van wat er allemaal bij komt kijken aan tijd, geld, liefde voor het ras, etc.

Maar mischien kan je met feiten komen waarom de Boxer van goede kom af met stamboom beter in het buitenland gekocht kan worden, en misschien met statistieken die aantonen dat een Boxer uit Nederland van een goede fokker een grote kans op gezondheids problemen heeft.
Mocht ik ooit weer een boxer halen, komt die inderdaad waarschijnlijk uit het buitenland.
Niet vanwege de staart, maar vanwege het werkkarakter waar in een aantal landen nog op gefokt wordt.
Ik vind namelijk de boxer van nu nauwelijks nog werkkwaliteiten hebben, de meeste boxers van nu zijn tevreden met een uurtje rennen per dag en hangen de rest van de dag lui in hun mand.
En dat is in mijn ogen niet hoe de boxer hoort te zijn. :wink:
De boxer is een werkhond en de nadruk ligt in Nederland teveel op schoonheid in mijn beleving.
zijn in Nederland ook aanwezig, ik heb m'n 2de al, alhoewel ik er niet zo veel meer uithaal dan een iets zwaardere huis tuin en keuken training :oeps: en wat licht pakwerk omdat ze dat zo mooi vinden.

Ik zelf ben verknocht aan het werk type Boxer en niks anders, ik heb dus geen overdreven clown in huis, geen adhd-er, zelfs geen grote mensen vriend, wel gek op kinderen, dit is voor mij het enigste en meest echte Boxer type.

Safari is het achter nichtje van mijn vorige reu Mike met de zelfde werk eigenschappen, de fokker waar ze vandaan komen werkt hoofdzakelijk met grote werkhonden lijnen en haalt voornamelijk werkhonden bloed uit Italie, en ik ken minstens nog 1 fokker in Ned. waar het zelfde voor geld.
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wie is die andere fokker dan?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Alpha
Vaste gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 nov 2005 00:39

Ongelezen bericht door Alpha »

Inge schreef:Wie is die andere fokker dan?
Balderbusse :wink:
Alpha
Vaste gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 nov 2005 00:39

Ongelezen bericht door Alpha »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Alpha op 17 jun 2008 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob*
Zeer actief
Berichten: 6463
Lid geworden op: 15 jan 2004 16:02
Locatie: Ulaanbaatar

Ongelezen bericht door Rob* »

Alpha schreef:
Inge schreef:Wie is die andere fokker dan?
Balderbusse :wink:

En die heeft werklijn-boxertjes?
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik vind dat er hier hele goede dingen gezegt worden! Ik ben het er helemaal mee eens. alleen is het jammer dat ik heel veel tijd heb voor mijn hond, maar niet voor een pup (moet daarvoor teveel naar school en mijn ouders doen dan de hond, maar willen geen pup).
Dus is het hier herplaatsing. Mijn vorige boxer was het type werklijn, maar was heel rustig, bedaard en zeker ook ontzettend lief (dit kan ook gekomen zijn door zijn schildklier problemen). Hoewel een deze ook wel heel graag werkte op zijn tijd.

Boris heeft dus slechte heupen, maar heeft weleens meegedaan aan een test om te kijken of pakwerk wat voor hem zou zijn. Hij ging toen helemaal uit zijn dak, bleef goed luisteren, maar pakte goed en snel vast! Toch is het ook maar gewoon een herplaatser en een nederlandse boxer. Hij zal zich NOOIT achter mij verschuilen.


Uit welke kennel in NL zouden jullie een eventuele volgende boxer halen? Mijn keus voor later is gevallen op Di noi Vincere
Rob*
Zeer actief
Berichten: 6463
Lid geworden op: 15 jan 2004 16:02
Locatie: Ulaanbaatar

Ongelezen bericht door Rob* »

boxersien schreef:

Uit welke kennel in NL zouden jullie een eventuele volgende boxer halen? Mijn keus voor later is gevallen op Di noi Vincere

Bij Sanne?Daar kwamen mijn teefjes vandaan, staat ook op haar site....miss-Feniks di noi vincere....Sanne is een moordwijf, heeft hart voor elk boxertje van haar en zal je nooit, echt nooit laten barsten, een fokster die tegen elk advies in elke week naar duitsland reed om een puppie te redden, iedereen verklaarde haar voor gek, maar Sanne sterft liever dan dat ze een puppie van haar geen eerlijke kans geeft....een hele tijd later werd deze pup atibox-winnaar en is gewoon de beste op dit moment :wink:


Ik neem geen andere boxer meer, maar zou het gebeuren dan bij haar of bij van de Matenhof :wink:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Angel-eyes schreef:
boxersien schreef:

Uit welke kennel in NL zouden jullie een eventuele volgende boxer halen? Mijn keus voor later is gevallen op Di noi Vincere

Bij Sanne?Daar kwamen mijn teefjes vandaan, staat ook op haar site....miss-Feniks di noi vincere....Sanne is een moordwijf, heeft hart voor elk boxertje van haar en zal je nooit, echt nooit laten barsten, een fokster die tegen elk advies in elke week naar duitsland reed om een puppie te redden, iedereen verklaarde haar voor gek, maar Sanne sterft liever dan dat ze een puppie van haar geen eerlijke kans geeft....een hele tijd later werd deze pup atibox-winnaar en is gewoon de beste op dit moment :wink:


Ik neem geen andere boxer meer, maar zou het gebeuren dan bij haar of bij van de Matenhof :wink:
Dit idee kreeg ik al van hun toen ik ze op shows zag!! Vooral Posseidon en Kolette vind ik gaaf! Vooral van hun fokken ben ik ondersteboven. Meestal HD A en vaak niet hoger
Alpha
Vaste gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 nov 2005 00:39

Ongelezen bericht door Alpha »

boxersien schreef:Uit welke kennel in NL zouden jullie een eventuele volgende boxer halen? Mijn keus voor later is gevallen op Di noi Vincere
Aangezien ik van zo groot mogelijke Boxers met een grote werkdrang hou is het voor mij; van Rusticana, ik kan dit zeggen aangezien ik inmiddels mijn 2de Boxer van hun heb met precies de zelfde kwaliteiten als de vorige.

Balderbusse vind ik ook een goede mogelijkheid voor een grote Boxer met grote werkdrang.
Rob*
Zeer actief
Berichten: 6463
Lid geworden op: 15 jan 2004 16:02
Locatie: Ulaanbaatar

Ongelezen bericht door Rob* »

boxersien schreef:
Angel-eyes schreef:
boxersien schreef:


Uit welke kennel in NL zouden jullie een eventuele volgende boxer halen? Mijn keus voor later is gevallen op Di noi Vincere

Bij Sanne?Daar kwamen mijn teefjes vandaan, staat ook op haar site....miss-Feniks di noi vincere....Sanne is een moordwijf, heeft hart voor elk boxertje van haar en zal je nooit, echt nooit laten barsten, een fokster die tegen elk advies in elke week naar duitsland reed om een puppie te redden, iedereen verklaarde haar voor gek, maar Sanne sterft liever dan dat ze een puppie van haar geen eerlijke kans geeft....een hele tijd later werd deze pup atibox-winnaar en is gewoon de beste op dit moment :wink:


Ik neem geen andere boxer meer, maar zou het gebeuren dan bij haar of bij van de Matenhof :wink:
Dit idee kreeg ik al van hun toen ik ze op shows zag!! Vooral Posseidon en Kolette vind ik gaaf! Vooral van hun fokken ben ik ondersteboven. Meestal HD A en vaak niet hoger

Mijn teefjes waren van Pierce, Feniks had als moeder Chaos en Angel had Golden-Eyes als mamma.

Als je ze ziet een keer op show, doe ze dan maar de groeten van me, als je Feniksje en Angeltje noemt dan weet ze het gelijk over wie je het hebt :mrgreen:
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:05
Locatie: Noord Beemster
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

Ook wij hebben dus Boxers, en wbt de gezondheid, gelukkig hebben wij het nog niet meegemaakt (8 nestjes) dat er Boxers bij ons vandaan kwamen die hart of andere problemen hebben.

En om antwoord te geven of er echte werklijnen zijn in Nederland is er maar een antwoord. Die zijn er niet.

Wij fokken zoveel mogelijk op gezondheid, maar het zijn levende wezens en helaas kan je er nooit in kijken.

Groetjes,

Willem
Ik heb geen hond, ik heb boxers
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Super dat het bij jou zo goed gaat Willem!
Zag straks nog de foto van Dino, erg gaaf!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Blije Wereld
Vaste gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:05
Locatie: Noord Beemster
Contacteer:

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

Inge schreef:Super dat het bij jou zo goed gaat Willem!
Zag straks nog de foto van Dino, erg gaaf!
JA we mogen niet klagen, maar we juichen nooit te vroeg hoor, en de foto van Dino is inderdaad erg gaaf, hangt ook aan de muur hier in huis.

groetjes,

Willem
Ik heb geen hond, ik heb boxers
Pink_Horizon
geregistreerd lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jan 2006 21:04
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pink_Horizon »

Sinds mei 2005 hebben wij geen boxer meer sinds zo'n 30 jaar Boxers gehad te hebben (altijd puur huishond, wel met stamboom papieren altijd).

Op mijn 10e verjaardag kreeg ik haar (Cimba) en 3-10-05 hebben we haar in laten slapen.
Ze was 10 geworden dus ik denk niet dat we echt te klagen hebben.
Ze had een tumor in haar hoofd en weghalen had gekunt maar de kans dat ze er bovenop zou komen was erg klein, ingreep werd riscant en hoelang konden we het dan rekken, een maand, een half jaar? Nee, besloten voor een uiteinde zonder pijn van de hond....

Ik heb wel altijd erg genoten van het ras. Hoewel er erg veel medische kwalen voorkomen bij de boxer is het een super lief, trouw, werkwillig en kindvriendelijk ras! :ok:
Afbeelding
Ibizagirlke
Vaste gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 jan 2006 10:11
Locatie: Oost-vlaanderen

Ongelezen bericht door Ibizagirlke »

Ik heb een Boxer een reu van 5 jaar heb ik in het asiel gered van een spuitje.
Tis echt een schatje en kzou hem voor geen miljoenen euro's willen missen.
Ik hou met heel mijn hart van elke hond maar in het bijzonder mijn 2 eigen allerliefste
asielhonden
Boy men Boxerreu van 5 jaar
&
Gizmo men Staffordteef van 7jaar
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”