Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is de betekenis van de naam van je hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Takkie
Zeer actief
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 feb 2003 14:19
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1
Locatie: Vaassen

Wat is de betekenis van de naam van je hond?

Ongelezen bericht door Takkie »

Hebben jullie gewoon een leuke naam uitgekozen voor je hond, of had hij al een naam, of heeft de naam een speciale betekenis?
Ik ben altijd benieuwd waarom iemand zijn/haar hond zo heeft genoemd!

De mijne heet Joy, omdat we beste wel een nare tijd met de familie hadden doorstaan en we vonden het heel erg dat Ernie niet meer bij ons was :jank:

Joy betekend vreugde, blijdschap en we hebben haar zo genoemd, omdat zij weer voor een beetje vreugde moest gaan zorgen en dat is haar goed gelukt! Joy is ook één en al vreugde en blijdschap :love:

En jullie? Ik ben benieuwd!
Afbeelding
Gebruikersavatar
sample
Zeer actief
Berichten: 1325
Lid geworden op: 10 feb 2004 20:51

Ongelezen bericht door sample »

Mijn hond heet Bono. Omdat ik vaak een tijdje in een bepaalde fase ben. Dit keer was het artiestentijd :mrgreen:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni heette al Nanni toen ik haar kreeg.
Als ik een pup uit het eerste nest krijg, gaat zij Tuana heten. Dat betekend sterke vrouw.
Als het nest erna wordt, gaat ze Utah heten, dat vind mijn zus mooi :mrgreen:
Bas Rouge
Zeer actief
Berichten: 2737
Lid geworden op: 25 sep 2003 16:19
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Bolke heet Bolke omdat het als hondje van 4 maanden toen hij bij mij kwam wonen zo'n klein bruin beertje was.

Barousse heet zo omdat het een beauceron is en de naam van het ras in Frankrijk ook wel bas rouge is. Een verbastering ervan is Barousse.

Rein heet Rein omdat het een Harzer Fuchs is, Reintje de Vos ... bovendien heet een geliefde tante die ook gek op honden is Reintje, dus vandaar Rein.

Groet, Sieneke
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Saar heet Saar. Vernoemd naar de Golden van de dierenwinkel in Scheveningen. Er was wel over de naam nagedacht. Het volgende teefje zou Dientje gaan heten, zodat we Saardientje konden roepen in het bos.
Maar het is Miep geworden. Omdat het een Miep is.

De stamboomnamen zijn wel doordacht.
Saar is Eternal Summer v.d. Issel Hoeve. Thema was Summer, wij wilden Everlasting ervoor, maar dat was 1 karakter te lang vandaar Eternal. Wij hadden heel erg lang naar haar komst uitgekeken, en ze werd geboren op mijn verjaardag. Mooier kado kan ik nooit meer krijgen.
Miep is Win-win v.d. Issel Hoeve. Moest een rozenvariëteit met een W worden. Bedoeling was dat er een win-win situatie zou ontstaan, voor zowel Saar, Miep als voor ons. Dat is helemaal gelukt :cheer:
Gebruikersavatar
Femia
Zeer actief
Berichten: 2987
Lid geworden op: 22 apr 2002 20:03
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Harrie vonden wij gewoon een lekker klinkende naam die goed bij de naam van onze kat past t.w. Dirk.
Harrie zijn naam past achteraf gezien ook goed bij hem :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya betekent 'wijs kind' in het Indiaans ( :roll: :mrgreen: ). Gewoon zelf uitgezocht, maar we wilden wel een naam met betekenis. Dit vonden we erg mooi, al wilde ik eigenlijk dat ze Zoe (met puntjes, maar die doen het niet) ging heten wat 'leven' betekent. Toen heb ik het forum laten kiezen tussen deze 2 namen en de uitkomst was Kaya :wink:
Haar officiele naam is 'Lady Kaya' omdat de naam dus met een 'L' moest beginnen (ook al zo'n misser dat 'Lady' :smile: )

Moritz heette al Moritz toen we hem kregen :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
*Silvia*
Zeer actief
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 okt 2003 10:32
Locatie: den haag

Ongelezen bericht door *Silvia* »

we hebben de naam Kobus van het kamp geplukt.
Op het kamp hete veel gasten Kobus, nelis, hannes of dat soort namen en dat vonden wij erg leuk.
Dus het heeft niet een speciale betekenis
ed
Actief
Berichten: 209
Lid geworden op: 04 apr 2005 10:32
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door ed »

baloe is naar de beer vernoemd omdat hij ook op een beer lijkt
en kimmie had de naam kimmie al
dat is een herplaatser maar wel de tweeling zus van baloe
en die naam heb ik maar gehouden
groetjes ed Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Ongelezen bericht door Moos »

Een groot deel van mijn familie zijn Joodse ras-Amsterdammers. Als mijn oma mijn opa lief vindt noemt ze hem altijd Moos. Dat koosnaampje roept bij mij dus een heel fijn gevoel op; en ik vind Moos uiteraard ook gewoon een leuke honden-naam.
Is wel lastig op verjaardagen; als mijn oma mijn opa roept komt er ook altijd een hondje aanrennen :mrgreen:

En Saar, behoeft dat nog uitleg :mrgreen:
Als je al een Moos hebt, dan hoort dan gewoon een Saar bij!
Afbeelding
Tarz
Zeer actief
Berichten: 1160
Lid geworden op: 07 jul 2003 02:48
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2
Locatie: Purmerend

Ongelezen bericht door Tarz »

'Chaya' betekent 'levend'.
Dit is erg toepasselijk omdat ze hartstikke dood zou zijn geweest als ze op de plek was gebleven waar haar 'redster' haar vandaan heeft gehaald.
En levend is ze ook wel.. ze is echt een levensgenieter :wink:
Groetjes Rob
charlesk9
Vaste gebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 mar 2005 16:41
Locatie: hoogvliet

Ongelezen bericht door charlesk9 »

Mijn dh teef heet chanty la luna betekend vrolijke godin vd maan
The k9 dog is the partner for life
Afbeelding
Gebruikersavatar
Saartje
Zeer actief
Berichten: 1338
Lid geworden op: 16 dec 2004 03:34
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door Saartje »

Mijn hond heet Leo.
En ik heb geen idee wat de man die hem ooit zo heeft genoemd bezielde :jank: :smile2:
Afbeelding
fabienne
Vaste gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jan 2005 20:19
Locatie: winkel

Ongelezen bericht door fabienne »

ruby: een hele waslijsten met namen had ik toen ik wist dat ik een hondje zou krijgen,eerst zou het niquita worden,dat was een meisje uit de penny(ponnyboekje)maar omdat ruby eerst een paar weken bij me tante verbleef
en zei een hond had die laquita heette ging niquita niet door.ruby is indiaans voor rood(ze is zwart)en je hebt ook een zanger die een liedje zingt met ruby erin en dat vindt me moeder een leuk nummer en een leuke zanger(weet wel hoe die heet maar nu even niet,jullie?)

canyon(hoef ik niet uit te leggen zeker?)weer die zelfde waslijst met namen en ik wist het niet.vondt zazou een erge mooie naam.maar omdat mijn tante haar gefokt heeft(ze wou haar houden voor de fok,maar ergens anders laten wonen)en ik heel blij was met een gratis hond vondt ik het wel leuk om haar een naam te geven die me tante had bedacht(als ze wel bij haar zou blijfen wonen)en dat was canyon.
voluit heet ze:allianties alone across the canyon.en als ik boos op haar ben heet ze kennie dat klinkt wat strenger en roept wat makkelijker
een hond is je beste vriend,daarom kies ik voor flatcaoatedretriever
Gebruikersavatar
beppie
Zeer actief
Berichten: 2365
Lid geworden op: 26 mar 2005 10:52
Locatie: rotterdam

naam van hond

Ongelezen bericht door beppie »

Mijn hond heet Beppie,omdat ik na aparte namen zoals Atilla en Faust een oerhollandse naam wou hebben en daar het een kruising herder/boxer is heb ik haar genoemd naar een oudstadgenoot van me de boxer bep van Klaveren.
Gebruikersavatar
little-wolf
Zeer actief
Berichten: 5824
Lid geworden op: 31 dec 2003 14:03
Aantal honden: 1
Locatie: Ergens bij tholen

Ongelezen bericht door little-wolf »

balou heete al balou.
en het is een echte balou. naam past echt perfect bij hem.
ik noem hem wel es baloutje. als er mensen bij zijn kijken ze maar raar aan, omdat balou best groot is. :mrgreen:

rochelle is een plaatsje in frakijk, maar is ze niet naar vernoemd.
het betekend ook little-rock. maar dat was ook niet de reden.

:mrgreen:

toen ik nog in rotterdam woonde, woonde er een ast fokker in de buurt waar ik veel kwam en zijn honden kwamen wel es bij ons logeren.
hij had op een gegeven moment een blue/fawn teefje uit een nest aan gehouden die rochelle heete. toen mn ex en ik een naam moesten bedenken, noemde ik de namen op van zijn teven.
ik vond rochelle t mooist en mn ex was makkelijk en vond t goed.
ik hoop alleen dat ze wel ouder wordt dan die rochelle, zij is helaas maar 2 geworden. :(:
Laatst gewijzigd door little-wolf op 11 apr 2005 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
rob80
Actief
Berichten: 238
Lid geworden op: 29 aug 2004 19:21

Ongelezen bericht door rob80 »

Beau heet Beau omdat ie zo al heette. Waarschijnlijk omdat hij een halve Beau-ceron is :mrgreen:

Enne Vanoux......geen id hoe ik aan die naam ben gekomen. Ik geloof door een paar mooie namen te combineren en er eentje van te maken :denken:
natuurlijk moest het wel een beetje frans klinken :pffff:

geen erg diepgaande namen dus waar hele boeken ten grondslag aan liggen :mrgreen:
Gebruikersavatar
dobervriendin
Zeer actief
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:00
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Locatie: woon bij mijn honden in in de polder
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Mijn oudste reu heet Ike's Imagionation v.d. Doberzathe dit heeft eigelijk geen betekenis.
Onze teef heet Willem's Wijfie v.d. Bielshoeve heeft eigenlijk ook geen betekenis alleen mijn vriend heet Willem en ze was een teefje. Haar naam moest met dubbel w.
Dan hebben wij mijn jonge reu en die heet Cashley van het donauhof. Cashley betekend in het iers oplettend/ waakzaam.
Dan hebben we nog poes en die heet Zwarte omdat hij Zwart is. :wink:
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Dorien
Zeer actief
Berichten: 3468
Lid geworden op: 15 feb 2004 20:20

Ongelezen bericht door Dorien »

Shanu betekent niks, tenminste niet dat ik weet.:mrgreen: Ik heb hem verzonnen en ik vond hem mooi klinken, vandaar. :wink:
Groet,
Dorien
Gebruikersavatar
Minhie
Zeer actief
Berichten: 11848
Lid geworden op: 18 feb 2005 00:27
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1
Locatie: Groningen

Ongelezen bericht door Minhie »

okeh komtie
Minyo is een samenstelling tussen Minh-Nguyet (mijn naam) en Yoni (naam van mn vriend)
Minh-nguyet = heldere maan
Yoni komt van Yonathan = geschenk van god..
dus minyo is een combi daarvan? hihi
oh en wat grappig is, is dat we later pas achterkwamen, toen we de naam al hadden verzonden, dat zijn papa Ninjo heet..hihi :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dibbes
Zeer actief
Berichten: 877
Lid geworden op: 18 okt 2002 13:23
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

De naam van onze hond moest beginnen met een E. Aangezien het een Hollandse herder is vonden wij dat het een Hollandse naam moest zijn. En ze was goudgestroomd. Dus leek het ons logisch om haar naar een koningin te vernoemen. Emma dus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Ongelezen bericht door Hutsje »

Huts heet HannaH, omdat Wim dat een mooie naam vond. Met een kwinkslag naar haar kleur (henna). Bolletje heette zo omdat ze dat ook was, bolle toet, bolle buik. Pien heet officieel Opportunity, zijn is 2 dagen voor de dood van Bolletje geboren en werd onze tja. Opportunity. Wie weet zouden we met haar opnieuw beginnen. Ouwe Deur heet zo omdat het echt een oude deur is, en soms mijnheer Deur, of Dirty. Ozzy is vernoemd naar Ozzy Osbourne, ik geloof niet dat dat nadere uitleg behoeft :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mama Sanneke
Zeer actief
Berichten: 5464
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:37
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka komt van het ierse Lucca : geluk.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Gebruikersavatar
little-wolf
Zeer actief
Berichten: 5824
Lid geworden op: 31 dec 2003 14:03
Aantal honden: 1
Locatie: Ergens bij tholen

Ongelezen bericht door little-wolf »

Hutsje schreef:Huts heet HannaH, omdat Wim dat een mooie naam vond. Met een kwinkslag naar haar kleur (henna). Bolletje heette zo omdat ze dat ook was, bolle toet, bolle buik. Pien heet officieel Opportunity, zijn is 2 dagen voor de dood van Bolletje geboren en werd onze tja. Opportunity. Wie weet zouden we met haar opnieuw beginnen. Ouwe Deur heet zo omdat het echt een oude deur is, en soms mijnheer Deur, of Dirty. Ozzy is vernoemd naar Ozzy Osbourne, ik geloof niet dat dat nadere uitleg behoeft :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
dat verklaard dus zn streken. :mrgreen:
Reini
Zeer actief
Berichten: 5600
Lid geworden op: 18 jan 2005 14:50

Ongelezen bericht door Reini »

Onze pup heet straks in ieder geval Vegas. De officiele naam moeten we nog bedenken!!

Vegas komt van Las Vegas, Nevada, Amerika!!

Deze naam hebben we bedacht omdat onze hond een Amerikaan is en ik regelmatig op vakantie ben geweest in Amerika en Las Vegas en dat vind ik de mooiste ( gekste, wildste ) stad van Amerika!! :ok:

New York vind ik net zo een geweldige stad maar dat is niet echt een hondennaam!!!
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sietske*
Zeer actief
Berichten: 1062
Lid geworden op: 24 jul 2003 15:29
Locatie: Luyksgestel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Tara moest met een T beginnen. Ik heb me suf zitten denken op een leuke naam, toen we voor de eerste keer bij de fokkers kwamen (pups waren toen twee weken) bleek dat de fokker al namen had bedacht. En ons pupje heette Tara. Ik vond het een hele mooie naam, dus is het Tara gebleven. Achteraf ontdekte ik dat Tara ook een Boedhistische Godin is die staat voor mededogen.

Babbe's naam moest met een U beginnen. De fokkers besloten om "us" voor de namen te zetten met daarachter een Friese naam, die dus goddank niet met een U hoefde te beginnen. Mijn vader kwam met de naam Bobbe, maar omdat we uiteindelijk voor een teefje hebben gekozen hebben we er Babbe van gemaakt. Haar volledige naam is dus "Us Babbe v.h. Veluws Markizaat".
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
cloris
Zeer actief
Berichten: 16933
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:54
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1
Locatie: L800

Ongelezen bericht door cloris »

Zie mijn onderschrift...
De Argentijnen krijgen bij mij ook Argentijnse namen en anders in ieder geval Spaanstalig :wink:
De naam Juan Manuel Fangio was al gekozen voor de pups er waren, als enorme F1-racefans was dat niet zo heel moeilijk
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gebruikersavatar
kristien
Actief
Berichten: 289
Lid geworden op: 26 dec 2004 14:03
Locatie: Leuven
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Lukka heet Lukka omdat Luka (met een K) een jongensnaam is en zij een meisje is. Lukka is een ijslandse naam die daar veel voor merries wordt gebruikt, het is het equivalent van 'lucky'.
De oudste kat heet Joni naar Joni Mitchell
Het gevonden kitten hadden we oorspronkelijk Bonnie genoemd maar nu heet ze 'Snotje' omdat ze (nog steeds) chronische niesziekte heeft en constant met een snotneus rondloopt...
Gebruikersavatar
Takkie
Zeer actief
Berichten: 499
Lid geworden op: 15 feb 2003 14:19
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1
Locatie: Vaassen

Ongelezen bericht door Takkie »

Echt leuk om zo te lezen hoe jullie aan de namen zijn gekomen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
sanne
Vaste gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: 07 mar 2004 10:58
Locatie: uitgeest

Ongelezen bericht door sanne »

peanut heet Peanut omdat ik vond dat al die bruine pupsels bij de mama op pinda's leken.

Sandra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”