Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Sune01
geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2014 11:18
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Ongelezen bericht door Sune01 »

Sinds 3 weken hebben wij een nieuwe hond. Het is een dobermann kruising (reu) van 3 jaar oud. We zijn helemaal gek op hem, alleen kunnen we hem nog niet los laten lopen aangezien hij dan zijn eigen plan trekt en er vandoor gaat. We fietsen veel en nemen hem veel mee met hardlopen dus beweging genoeg.

Ik zoek een omheind veld, echter is het heel moeilijk om een omheind honden uitlaatveld te vinden van redelijk formaat. Dus waar de honden echt de benen kunnen strekken.
Ik kom uit Amersfoort en in Zielhorst zit een veldje met een hek er omheen, maar in 2 hupsen is Shady aan de overkant dus dat is niet echt de moeite waard.
Verder zag ik een redelijk veld in het Soesterkwartier, dit is niet helemaal omheind, maar ik zou de doorgang evt met een lange lijn dicht kunnen maken.

Je zou bijna zelf een stukje land kopen en daar een hondenspeeltuin van maken... :idea:

Zijn er hier mensen uit de buurt die een groot veld weten waar ik een beetje kan trainen en hem lekker kan laten rennen?
jome
Zeer actief
Berichten: 1027
Lid geworden op: 22 feb 2014 10:51
Mijn ras(sen): Labrador

Re: groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Ongelezen bericht door jome »

In de buurt van de ikea, ik weet niet of het officieel mag, en dan even goed kijken of het richting de snelweg hoog genoeg dicht is.
Wij hebben ze daar een keer laten lopen tijdens een autorit, een groot feest.
Was wel in weekend, dus aangrenzende parkeerplaats was leeg
Gebruikersavatar
moosje
Zeer actief
Berichten: 25591
Lid geworden op: 25 mei 2006 14:22
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Locatie: Bij Hoevelaken linksaf
Contacteer:

Re: groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Ongelezen bericht door moosje »

Voor zover ik weet is er in Amersfoort geen omheind veld waar honden ook echt de benen kunnen strekken.
Hier in Vathorst hebben de veldjes 2 in/uitgangen, van 2 meter breed, zonder deurtje oid er in. Je moet dan dus met minimaal 2 personen zijn. Als je je hond binnen de omheining wil houden.
De hekjes zijn ook vrij laag trouwens.
In het parkje in Hooglanderveen is een veldje met een hoog hek en een deur erin, maar die is ook niet zo groot.

Het veld dat Jome bedoelt ken ik ook, heb weleens getwijfeld of ik ze daar los zou laten, maar niet gedaan.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza


Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
JBK

Re: groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Ongelezen bericht door JBK »

Het veldje in Zielhorst is niet heel groot, maar wel een goede plek om met oefenen te beginnen. Wij zijn daar ook begonnen, aan de lange lijn zodat Cody niet de fout in kon gaan.
Ik ken verder geen plekken met omheining, maar op het losloopveld richting Park Schothorst kun je aan de lange lijn ook heel goed oefenen.
beatje

Re: groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Ongelezen bericht door beatje »

Vroeger ,maar dan spreek ik echt over heel veel jaar terug,ging ik naar de rubensbaan aan het randebroekpark ,waar toen s'winters de schaatsbaan was.In de zomer kon je daar op en het hek achter je dicht trekken en verder was het veld goed omheint.
Maar geen flauw idee of het nog bestaat ik woon al jaren niet meer in Amersfoort en mijn ouders zijn naar de andere kant verhuist.
Sune01
geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2014 11:18
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Ongelezen bericht door Sune01 »

Ik loop ook veel met de lange lijn. Ik gebruik een longeerlijn van een metertje of 8 of een nylonlijn van 20 meter. Fluit mee, lekkere verse pens mee en gaan met die banaan. Op die manier ben ik al wel met hem bezig.

Welk veld bij Ikea bedoelen jullie ? ik heb er enkele jaren gewerkt dus ben redelijk bekend daar, maar ik kan me geen omheind veld herinneren?

Het veldje in zielhorst ben ik geweest. Hij is dan heel erg op mij gericht, dus dat is positief. Het 'nadeel' is dat ik dan niet echt kan trainen omdat hij dan standaard 1 meter achter me loopt. Net te weinig uitdaging en prikkels voor hem denk ik.

Ik ben vanavond op de fiets naar het Soesterkwartier gegaan, mijn fiets voor de uitgang van het hondenveld gezet en het overige stukje met de riem afgezet ( voor mijn gevoel :-) ) Hier trok hij af en toe een sprintje en kon ik mooi verstoppen achter de paar bomen die daar staan, om vervolgens te fluiten en flink te belonen.
Gebruikersavatar
moosje
Zeer actief
Berichten: 25591
Lid geworden op: 25 mei 2006 14:22
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Locatie: Bij Hoevelaken linksaf
Contacteer:

Re: groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Ongelezen bericht door moosje »

Het veld hoort bij, ik geloof, Yokogawa.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza


Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Gebruikersavatar
Plumeau
Zeer actief
Berichten: 1683
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:04
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Locatie: Midden NL

Re: groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Ongelezen bericht door Plumeau »

Soesterberg heeft meerdere omheinde veldjes. Degene die je het makkelijkst kan vinden is op de hoek Kampweg, Mercury. Op Google kan je de grootte zien. Niet enorm, maar wel een leuk speelveld. Daarna steek je de A28 over en ga je aangelijnd lekker het bos in ;)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Sune01
geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2014 11:18
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Ongelezen bericht door Sune01 »

moosje schreef:Het veld hoort bij, ik geloof, Yokogawa.
OK dan weet ik in welke hoek ik het moet zoeken. Ik zal er eens onschuldig voorbij rijden op een zondag, kijken of het wat is.
Dankjewel!
Gebruikersavatar
smokey
Actief
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 sep 2013 09:06
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1
Locatie: hoevelaken

Re: groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Ongelezen bericht door smokey »

Er is in amersfoort zeker een stuk waar je je hond kan laten rond scheuren in een omheind veld.

Puntenburgerlaan Soesterkwartier als je voorbij de action rijd kruispuntje links af en dan zie je aan de rechterkant een veld met groen hek :) :engel:

Ik moet wel zeggen , als je niet uit het soesterkwartier komt is het soms best even schrikken wat voor mensen je er ziet :U: :denken: :lekkerpuh:
Sune01
geregistreerd lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2014 11:18
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: groot omheind hondenveld in Amersfoort of omgeving

Ongelezen bericht door Sune01 »

smokey schreef:Er is in amersfoort zeker een stuk waar je je hond kan laten rond scheuren in een omheind veld.

Puntenburgerlaan Soesterkwartier als je voorbij de action rijd kruispuntje links af en dan zie je aan de rechterkant een veld met groen hek :) :engel:

Ik moet wel zeggen , als je niet uit het soesterkwartier komt is het soms best even schrikken wat voor mensen je er ziet :U: :denken: :lekkerpuh:
Daar ben ik laatst ook een keer geweest ja! Wel jammer dat de ingang open is, daar had ik mijn fiets voor gezet en met een lange lijn heb ik het het overige stukje dicht gemaakt :D
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”