Linda_Akitafan schreef:
Dank jullie wel voor alle tips. Op de camping mogen honden komen, we komen hier al enkele jaren en er altijd honden aanwezig op de camping. Of de akita is toegestaan weet ik niet, heeft iemand enig idee hoe je dat op kan zoeken?!
Het is inderdaad niet verstandig om ze alleen op de camping achter te laten, dan moet er gewoon sowieso 1 iemand bij de tent blijven als we bijvoorbeeld willen gaan zwemmen of iets dergelijks.
Ik heb ooit gehoord dat de entingen 3 maanden van te voren gegeven moeten worden, maar dat is dus niet helemaal waar?
Let ook op Belgie, want je moet door Belgie

dus je moet ook aan de eisen van dat land voldoen. Ik weet niet of de Akita dan een probleem is; maar hoe dan ook verwacht ik dat het minder/niet een probleem is als je een FCI stamboom hebt. Heb je die niet, komen er mogelijk problemen.
De Rabies-enting is (dacht ik) de enige verplichte; hoewel een camping nadere eisen kan stellen (al weet ik niet in hoeverre dat gecontroleerd wordt.
Rabies-enting moet minstens 21 dagen oud zijn.
Ik zou zowiezo een hond van het "kaliber" van een Akita liever niet alleen laten. Niet omdat ik denk dat er wat zal gebeuren , maar er hoeft maar 1 zot te zijn of 1 kindje wat denkt "hondje-aaien"... en je KUNT een probleem hebben... wat in potentie groter is dan met een eh.. chihuahua zeg maar

Een gezondheidsverklaring en een recent "gezondheidsnonderzoek" afgetekend in het boekje.. moet je een eind mee kunnen komen; maar kijk dat vooral even na (ergens)
Suzanne