Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanraders Engeland.

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
SandraMecx
Actief
Berichten: 249
Lid geworden op: 20 apr 2013 08:38
Mijn ras(sen): West highland white terrier
Aantal honden: 3

Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door SandraMecx »

Hallo allemaal.

Voor 2016 staat onze bestemming inmiddels vast, maar ik wil eens kijken of het financieel haalbaar is om in 2017 naar Engeland op vakantie te gaan.

Hiervoor ben ik op zoek naar een fijne vrijstaande accommodatie die aan de volgende eisen voldoet:

Geschikt voor 2 personen en 2 hondjes.
Het liefst een echte Engelse cottage.
Omheinde, privé tuin.
Gelegen in een mooi gebied met wandelmogelijkheden.
Mag afgelegen zijn. (Een supermarkt in de buurt zou fijn zijn, maar we kunnen ook groot inslaan op de aankomstddag)
Maximaal 3 uur rijden vanaf Dover.

Wie heeft er tips voor ons, want het zou onze eerste keer Engeland worden met de hondjes.

Alvast bedankt.
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik vind Devon een hele mooie streek, maar kan je helaas niet aan adresjes helpen.
Gebruikersavatar
Elvira
Zeer actief
Berichten: 711
Lid geworden op: 04 mei 2002 19:33
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Rucphen
Contacteer:

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Elvira »

Ik ben hier in 2013 geweest : http://www.oldmillcottages.co.uk/ Ligt aan de rivier de Thames ( is nog maar een beekje). In de prachtige Cotswolds. Helaas geen afgezette tuin, maar 1 heeft wel een balkon boven het water.
Ligt aan een wandelpad.
Vorig jaar ben ik hier geweest: http://www.hbholidaylettings.co.uk/prop ... P2015/0007 op het Ilse of Whight.
Afgezette tuin, aan een wandelpad. Dicht bij het strand. Als je het pad uit loopt en de heuvel op gaat, zie je de zee. Veel hondvriendelijke attracties in buurt. (Eiland is niet zo groot dus alles is in de buurt).
Verder ben ik in Wales, Cornwall, Devon en Yorkshire geweest, maar dat is veel meer dan 3 uur rijden.

Als je een echte cottage wilt : http://www.cottages.com/cottages/hathaway-hamlet-rhi
Ik ben hier jaren geleden geweest. Destijds mochten er 3 honden in, ik had er 2. Ik zie nu maar 1, maar er zijn meerdere huisjes. Ik had een andere, wel op dezelfde plaats. Die van mij had meerdere slaapkamers. Echt heel schattig en het spookte er (in gastenboek stond meerdere keren : I have seen a ghost :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tenmashi
Zeer actief
Berichten: 1359
Lid geworden op: 15 jun 2013 19:39
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0
Locatie: gem. Terneuzen (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Och jee nu wil ik ook op vakantie naar Engeland in zo'n schattig huisje, hondje mee. Aaahh! :I:
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij gaan mogelijk dit jaar met de camper.
Nog ver weg de zomer maar tips zijn zeker welkom wij willen wel richting shotland, Ierland ook.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ja het is besloten wij gaan naar Engeland/Schotland voor 3 weken als het goed is. De periode kan nog wijzigen.

Wat wij van plan zijn
Via hoek van Holland met de boot naar Harwich dit vinden wij niet echt een mooie plaats maar we zitten dan maar 5 uur op de boot en dat is met Toots nog wel goed te doen. Van daar uit willen we naar New Forrest hopelijk gelijk bij aankomst weg rijden en lekker daar naartoe. Daar willen we een overnachting en mogelijk 2.

Daarna richting Cornwall of Devon we gaan 1 van de twee doen anders wordt het te krap met de tijd.

Dan richting kotswolds waar we 2 nachten zullen blijven waarschijnlijk daarvandaan gaan we o.a ook langs Silverstone circuit en we gaan tijdens de reis nog meer circuits bezoeken. Tenminste dat is het plan.

We gaan daarvandaan richting peak district en ook lake district hier zullen we wel wat nachten blijven, en als het even mee zit mogelijk naar het Isle of man hiervoor moeten we op een boot dus is niet zeker, mijn vriend wil graag naar dat circuit en het is een prachtig eiland dus zou wel mooi zijn.

Dan gaan we richting Loch Lomond Hier zullen we in die streek een aantal nachten verblijven dan richting Aviemore en dat zal het hoogste punt zijn als we het al halen in de tijd wordt heel krap aan. en dan weer terug langs de noord en oostkust.

Als er mensen zijn met tips waar we iig langs zouden kunnen/moeten hoor ik dat graag ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Dat klinkt echt als een hele gave reis, Engeland is een superleuk vakantieland!
Gebruikersavatar
Mary
Zeer actief
Berichten: 5168
Lid geworden op: 24 aug 2009 21:43
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Mary »

Als je houd van ruige natuur, ruimte en rust zou ik kiezen voor de westkust van Schotland. Aviemore is erg toeristisch met skiliften etc etc ik vond het vreselijk. Het oosten is met minst mooie gebied.
Vanuit Loch Lomond kun je richting Glencoe gaan.
Als je echt het mooiste van Schotland wil zien, ga dan naar het eiland Skye. Maar dat is misschien iets te ver.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Shibby »

Rij rondom Loch lomand de trossachs trail!
Vraag me bij God niet waar precies, Maar aan Loch lomand zit ook een hele fijne camping waar je ook met camper kan staan en prima kan wandelen naast een heel oud spoorlijntje.

Als je echt noordelijk gaat, moet je langs Durness gaan, de meest relaxte plek in heel Schotland. Zit ook een fijne camping die nogal 'laid back' is.

Skye is prachtig en ruig. Ik kan even zoeken en dan weet ik nog een prachtige plek om met camper te staan daar!

En als je in de buurt van pittlochry komt is het winkeltje heathergems echt een dikke aanrader. Prachtige sieraden die van heide gemaakt worden. Verder moet je niet in pittlochry komen, een grote show off van wie de grootste camper heeft :mrgreen:

Ik kwam laatst met opruimen nog een boek met wandelroutes tegen in Schotland, als je interesse hebt stuur maar even een pb, die mag je gerust lenen.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O geweldig. Wij gaan pas weg in Juli maar zijn nu dus al wel aan het bekijken waar we heen gaan.
Afgelopen jaar naar Scandinavié wel bedacht welke kant op maar dus geen echte camper plaatsen uitgezocht en dat koste daar best wel wat tijd steeds dat wil ik nu wel anders doen iig ;)

We willen Bij Loch lomond in die omgeving wel een aantal dagen blijven al die meren lijken me zo mooi.
Ik stuur je een pb ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mary schreef:Als je houd van ruige natuur, ruimte en rust zou ik kiezen voor de westkust van Schotland. Aviemore is erg toeristisch met skiliften etc etc ik vond het vreselijk. Het oosten is met minst mooie gebied.
Vanuit Loch Lomond kun je richting Glencoe gaan.
Als je echt het mooiste van Schotland wil zien, ga dan naar het eiland Skye. Maar dat is misschien iets te ver.

Ja skye ligt denk ik te ver.

Ik zou graag meer door Schotland willen hou echt van dat landschap. Zo vond ik Noorwegen by far gewoon het mooiste van Scandinavié juist vanwege het ruige.
Mijn vriend wil echt graag door Engeland en een beetje Schotland. Ik weet inmiddels dat het geen zin heeft om hoger in te plannen zeg maar, Want ik had in Noorwegen ook veel hoger willen gaan maar de tijd vliegt echt op de een of andere manier. Aviemore kan ik op zich wel vanaf zien echter moeten we weer richting Harwich en zo leek het \het meest simpel om een volledig rondje te maken eg maar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Elvira
Zeer actief
Berichten: 711
Lid geworden op: 04 mei 2002 19:33
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Rucphen
Contacteer:

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Elvira »

Ik zou dan wel begin juli gaan, half juli begint de vakantie in Engeland is is het vooral druk richting het zuid westen (ik heb er 13 uur over gedaan om in Devon te komen begin Augustus en ik rijd maar 2½ uur naar de tunnel). In cornwall heb je prachtige tuinen en veel stranden waar de honden op mogen.http://www.britainsfinest.co.uk/gardens ... lasscode/4 Trebah garden zijn we geweest en is prachtig. Bodmin Moor (Cornwall) en Dartmoor (Devon) zijn ook prachtig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou wij gaan gewoon wanneer vriendje vrij heeft mag dat ook? :wink:

Wij zitten gegarandeerd in de drukke tijd, altijd. Mijn vriend heeft alleen vrij tijdens de bauwvak ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
sternentänzerin
Zeer actief
Berichten: 6393
Lid geworden op: 14 sep 2012 15:11
Aantal honden: 1

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Zorg dat je zekerteweten met camper van jullie formaat welkom bent op de camping en het is aan te raden te reserveren want ze zitten snel vol.

In het lakedistrict zit een heel fijne camping naast Keswick, ook wat hoger zodat we vanuit onze tent over het lake uit konden kijken. Die blijft wel echt onze favoriet daar id regio.

Schotland kan ik je idd vooral verder naar boven aanraden, maar snap dat dat lastig wordt. Let er bij Lomond op dat je beetje van de gebaande paden gaat dan is het daar ondanks de drukkere periode ook nog heel goed te doen.

Ohwja en denk erom dat je buiten de toeristische plaatsen bij lange na niet overal met hond welkom bent. Geldt ook voor campings. Navragen zorgt dan iig voor geen nare verassingen.

Wij plannen omgeving Aberdeen eind april voor doop van mn petekind en het kriebelt gewoon meteen weer.
...; We will never surrender Winston Churchill
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

sternentänzerin schreef:Zorg dat je zekerteweten met camper van jullie formaat welkom bent op de camping en het is aan te raden te reserveren want ze zitten snel vol.

In het lakedistrict zit een heel fijne camping naast Keswick, ook wat hoger zodat we vanuit onze tent over het lake uit konden kijken. Die blijft wel echt onze favoriet daar id regio.

Schotland kan ik je idd vooral verder naar boven aanraden, maar snap dat dat lastig wordt. Let er bij Lomond op dat je beetje van de gebaande paden gaat dan is het daar ondanks de drukkere periode ook nog heel goed te doen.

Ohwja en denk erom dat je buiten de toeristische plaatsen bij lange na niet overal met hond welkom bent. Geldt ook voor campings. Navragen zorgt dan iig voor geen nare verassingen.

Wij plannen omgeving Aberdeen eind april voor doop van mn petekind en het kriebelt gewoon meteen weer.

Dank je.
Onze camper is niet klein maar ook niet giga helaas wel buiten de standaard maat :wink: ruim 7 meter lang en ruim 3meter hoog 3,2 of 3,4 zo iets. Het was mij in Scandinvie alles mee gevallen.
Ik heb al begrepen dat het met name in Engeland met de camper wel lastiger is allemaal dan dat het in Scandinaviè was.

We willen eerst zeker zijn van waar we echt heen gaan en Lake District is iig zeker net als eiland man we gaan toch daar met de camper heen en dat geboekt moeten worden en zal druk zijn, Vriendje neemt mogelijk zijn motor mee.


Vanaf eiland man zouden we er voor kunnen kiezen om gelijk met de boot naar schotland te gaan en dat we dan op de terig weg lake district doen. en centraal Engeland. Datis een optie waar ik nog niet aan had gedacht.Je hoeft niet persee terug met de boot naar waar je opgestapt bent en dat maakt ineens dat we toch wel verder weg kunnen en heb in eens eiland sky voor ogen. We zouden danheel de ooskant kunnen mijden ook nog ;)


Bedankt voor de goede tips.

O wel leuk dat je daardoor daarheen kan btw helemaal geen straf zeker :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Kennen jullie exmore Nationaal park?
Ik kwam op deze site http://www.mineheadandexmoorcamping.co. ... about.html

Lijkt me een leuke camping en vanaf Harwich is het 4 uur en enkele minuten rijden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Aanraders Engeland.

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij vertrekken morgen eerst richting Belgié, daar staat de camper, Die gaan we nog even soppen van binnen de buitenkant hebben we al in orde gemaakt, dan inruimen en woensdag vertrekken we naar calais daar overnachten we en Donderdag gaan we op de boot naar Dover.

Wat we iig van plan zijn richting Cotswolds, dan richting isle man, Silverstone, Lake District, Loch lomond, als het lukt Skye, Northumberland, North york, en peak district.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”