Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nou, we hebben ons maar eens aangemeld--1e blok alweer klaar

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Nou, we hebben ons maar eens aangemeld--1e blok alweer klaar

Ongelezen bericht door Moos »

Vera en ik dan dus. Saar mag lekker op de bank blijven liggen :mrgreen: :wink:
Veer vindt alles leuk wat 'iets samen met de baas doen' inhoudt, en als daar actie in zit is het altijd nog beter. Ik heb bepaald geen wedstrijd ambities verder, dus als het goed is starten we over een aantal weken met 14 lessen "beginners agility", en dan maar eens kijken hoe dat gaat en wat we daarvan vinden. "Als het goed is" omdat we eerst een proef moeten doen om te kijken of Veer wel baasgericht genoeg is, andere honden met rust zal laten, en gehoorzaam genoeg is. Tenzij een buitenaards wezen net die dag bezit van haar neemt zal dat wel moeten lukken :schrik: :F:
Laatst gewijzigd door Moos op 13 dec 2014 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door LongFields »

Leuk! Daar gaan jullie vast plezier aan beleven!
Waar gaan jullie deze cursus doen?
Gebruikersavatar
suzan25
Zeer actief
Berichten: 1842
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:32
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door suzan25 »

Leuk!!!! Ga je naar de Roedel?
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Moos »

suzan25 schreef:Leuk!!!! Ga je naar de Roedel?
Ja, klopt. Ik heb geen idee hoe dat kwalitatief is, maar voor nu, om eens te 'kijken', maakt me dat ook niet zoveel uit :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Belle
Zeer actief
Berichten: 7365
Lid geworden op: 19 aug 2003 12:12
Aantal honden: 3
Locatie: Nijmegen

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Belle »

Oh, dat gaat Vera vast een feestje vinden.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Moos »

Belle schreef:Oh, dat gaat Vera vast een feestje vinden.
Ja, net als Suus als ze later groot is :goeie: :mann:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lynnepien
Zeer actief
Berichten: 2346
Lid geworden op: 20 jun 2008 00:59
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Antwerpen

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Hé, wat leuk! :ok: Ik ben benieuwd wat Vera ervan vindt (en jij ;)).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Belle
Zeer actief
Berichten: 7365
Lid geworden op: 19 aug 2003 12:12
Aantal honden: 3
Locatie: Nijmegen

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Belle »

Moos schreef:
Belle schreef:Oh, dat gaat Vera vast een feestje vinden.
Ja, net als Suus als ze later groot is :goeie: :mann:
Ja, ik vrees ook dat ik aan de behendigheid zal moeten
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Gebruikersavatar
suzan25
Zeer actief
Berichten: 1842
Lid geworden op: 21 jul 2007 13:32
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door suzan25 »

Moos schreef:
suzan25 schreef:Leuk!!!! Ga je naar de Roedel?
Ja, klopt. Ik heb geen idee hoe dat kwalitatief is, maar voor nu, om eens te 'kijken', maakt me dat ook niet zoveel uit :wink:
Voor de leuk een prima hondenclub, heel veel plezier alvast!!!
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Lysette »

Leuk! Heel veel plezier samen!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door duitse herder »

Moos schreef:
suzan25 schreef:Leuk!!!! Ga je naar de Roedel?
Ja, klopt. Ik heb geen idee hoe dat kwalitatief is, maar voor nu, om eens te 'kijken', maakt me dat ook niet zoveel uit :wink:
Waar zit deze, volgens mij heb je er meerdere. Veel plezier alvast, Vera zal het vast leuk vinden.
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Plumeau
Zeer actief
Berichten: 1683
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:04
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Locatie: Midden NL

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Plumeau »

Leuk!!!
Wel een kleine waarschuwing... soms zijn honden zo fanatiek dat je je als baasje uiteindelijk over laat halen om toch maar wat wedstrijden te gaan lopen :F:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Moos »

suzan25 schreef:
Moos schreef:
suzan25 schreef:Leuk!!!! Ga je naar de Roedel?
Ja, klopt. Ik heb geen idee hoe dat kwalitatief is, maar voor nu, om eens te 'kijken', maakt me dat ook niet zoveel uit :wink:
Voor de leuk een prima hondenclub, heel veel plezier alvast!!!
Mooi zo :ok: En dank je wel!
Afbeelding
Sita
Zeer actief
Berichten: 8875
Lid geworden op: 08 feb 2006 10:34

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Sita »

Wat goed! Vera gaat dat zeker leuk vinden! Ze heeft het al een paar keer mogen bewonderen, toen ze bij ons was. Ze vond het prachtig. De tunnel heeft ze al gedaan :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Moos »

Sita schreef:Wat goed! Vera gaat dat zeker leuk vinden! Ze heeft het al een paar keer mogen bewonderen, toen ze bij ons was. Ze vond het prachtig. De tunnel heeft ze al gedaan :mrgreen:
Oh kijk an! Dat wordt een makkie :tongue: :wink:
Leuk dat ze het wat vond toen ze bij jullie was, hoef ik daar iig niet bang voor te zijn :wink:
Afbeelding
Aniway

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Aniway »

Heel veel succes :D

Het is echt heel leuk en verslavend.

Beike en ik zijn ook recreatief begonnen, maar uiteindelijk liepen we ook wedstrijden :D
We zijn begonnen bij Debutanten en gestopt toen Beike en ik in de A-klasse liepen.
Zie foto hier onder :D


Afbeelding


Helaas trainen we nu al een tijdje niet meer.
Heb zelf geen vervoer en vroeger was mijn conditie ook niet echt geweldig :mrgreen:
Nu is dat een stuk beter en wil het zeker weten ooit weer op gaan pakken, ik vind het nog steeds ontzettend leuk :D :D :D
En Beike ook.
Vanwege Beike zijn conditie/gezondheid nu, zit wedstrijd lopen er niet meer in maar hoop ooit nog wel met hem weer recreatief te kunnen gaan trainen, zou super leuk zijn :D
In totaal hebben we ongeveer iets van 3,5 jaar behendigheid gedaan, waarvan het meeste recreatief en later pas de wedstrijden.
We hebben de recreatieve behendigheid bij meerdere hondenscholen getraind in het begin.
En heel vroeger heb ik nog iets van een half jaartje bij een hondenschool recreatieve behendigheid gedaan met Beike, toen hij een jaartje of 2 was.
Dus in totaal ongeveer 4 jaar behendigheid gedaan.
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Moos »

Zo, eerste keer geweest. Veer is geslaagd voor de gehoorzaamheidsproef, dus we mogen de cursus gaan doen. Nu naast het gehoorzaamheidsgedeelte alleen de tunnel gedaan en een paar hele lage 'sprongetjes'. Dat vond ze prachtig, voordal het naar mij toe racen door de tunnel (of erlangs als het haar zo uitkwam :schrik: :mrgreen: ), dan sprong ze nog net niet in mijn armen.

Ervoor hadden ze nog een kleine demonstratie van het hele parours. Tot mijn enorme verbazing ging Vera helemaal uit haar plaat toen een hele snelle hond het parcours deed. Piepen, blaffen, blaffen!! Ik wist niet eens dat die hond uberhaupt meerdere keren achter elkaar kon blaffen :80: :80: Ze zat nog net niet te krijsen. Nou ja, ze heeft er iig wel zin in zullen we maar zeggen :mrgreen: En dat wordt dan meteen een hele goede cursus zelfbeheersing voor mevrouw :engel:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door duitse herder »

Was zeker de hond van Arie of niet? :mrgreen: Fijn dat je het leuk vond, waarschijnlijk zie ik je de laatste les, dan zijn alle blokken door elkaar. Noah stond ook weer te blaffen toen ze eindelijk het eerste rondje mocht doen, die was zooooo blij :cheer:
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Moos »

duitse herder schreef:Was zeker de hond van Arie of niet? :mrgreen: Fijn dat je het leuk vond, waarschijnlijk zie ik je de laatste les, dan zijn alle blokken door elkaar. Noah stond ook weer te blaffen toen ze eindelijk het eerste rondje mocht doen, die was zooooo blij :cheer:
Ik heb geen idee, ik heb al die nieuwe namen niet onthouden :oeps: :wink: Ik ben te herkennen aan de krijs-Golden dan :schrik: :jank: :mrgreen:
Afbeelding
Aniway

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Aniway »

Fijn dat ze geslaagd is en heel veel plezier :D
Sita
Zeer actief
Berichten: 8875
Lid geworden op: 08 feb 2006 10:34

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Sita »

En hoe gaat het? Kan je Vera nog een beetje bijhouden?
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Moos »

Sita schreef:En hoe gaat het? Kan je Vera nog een beetje bijhouden?
Hahahaha. Veer moet nu nog alles heel langzaam doen, dus dat gaat prima (vind ik dan, Veer vindt het nogal traagjes :engel: ).

Ik voel me net als vroeger bij dansles. "en dan doe je een stap naar voren, hou je je linkerhand zo, en je rechter.......", nou dan ben je mij al kwijt hoor. Been/arm/hand coordinatie van drie keer niks :jank: Dus dan maak ik er een zooitje van, neemt de instructrice Vera even over "want Vera snapt het al hoor", en jast haar zo de paaltjes door :ugh:
Kortom, de hond gaat lekker, de baas, tja.... :Q:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door duitse herder »

Wacht maar tot je in de fase komt dat de hond alles kan en als er iets fout gaat, het dan aan de baas ligt :hmmm: Nu kan je Vera nog de schuld geven :mrgreen:
Krijg je van Linda les?
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Moos »

duitse herder schreef:Wacht maar tot je in de fase komt dat de hond alles kan en als er iets fout gaat, het dan aan de baas ligt :hmmm: Nu kan je Vera nog de schuld geven :mrgreen:
Krijg je van Linda les?
Dat valt tegen hoor, ik krijg dus nu al de schuld, en terecht :jank: :mrgreen: Veer doet alles wat je van haar wil, moet je alleen wel duidelijk zijn wat je wil blijkt. Godzijdank hebben Veer en ik in het dagelijks leven zelden tot nooit last van miscommunicatie, maar weet ik veel dat die hond al reageert op een iets anders zwabberend handje :19: :pffff: :tongue:

We hebben van 2-3 mensen tegelijk les meestal, opgesplitst in 2 of 3 groepjes, en 2 of 3 onderdelen. En dan rouleren dus.
Afbeelding
Sita
Zeer actief
Berichten: 8875
Lid geworden op: 08 feb 2006 10:34

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Sita »

Wat herkenbaar! Die goldens zien het zelfs als je je kleine teen beweegt en koppelen er zelf een oefening aan :mrgreen: Maar het komt goed, echt waar :ok:

Maar wat super dat Veer het zo leuk vindt. Ze heeft natuurlijk heel goed kunnen kijken naar Sita en Rowan en weet wat de bedoeling is nu van het spelletje. En bij jou komt dat ook goed en tot die tijd heeft Vera gewoon geduld nodig, is haar sterkste punt ik weet het :lol1:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Moos »

Sita schreef:Wat herkenbaar! Die goldens zien het zelfs als je je kleine teen beweegt en koppelen er zelf een oefening aan :mrgreen: Maar het komt goed, echt waar :ok:
Haha, ja precies! Voor mijn gevoel loop ik gewoon naast d'r, en dan gaat ze opeens niet meer over het sprongetje heen maar erlangs. Schijnt dat te komen doordat ik mijn rechterhand niet strak naast me hield. Of omdat ik iets teveel naar haar toe leunde. Ik geloof het direct, maar het duurt even voordat ik dat zelf ook door ga hebben vrees ik :wink:
Maar wat super dat Veer het zo leuk vindt. Ze heeft natuurlijk heel goed kunnen kijken naar Sita en Rowan en weet wat de bedoeling is nu van het spelletje. En bij jou komt dat ook goed en tot die tijd heeft Vera gewoon geduld nodig, is haar sterkste punt ik weet het :lol1:
Ja ze heeft goede voorbeelden gehad hihi. Wilde ze dan ook zo gaan piepen en blaffen langs de kant trouwens? Ik kom nu steeds bewust eerder, en dan trainen we op "waffel houden als je zit te kijken" :mrgreen: Dat pikt ze gelukkig heel snel op :ok: Mevrouwtje ongeduld ja..... :lol1:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hoe gaan de trainingen?
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Moos »

Goed :ok: Vera vindt het helemaal super geweldig fantastisch (ik vind het ook erg leuk hoor :mrgreen: ). Ze begint de commando's nu ook echt te snappen, wat erg handig is als ze met 120 km per uur voor me uit gaat scheuren :roll: Met een beetje mazzel kan ze dan bijvoorbeeld op een "doooorrrrrr!" op eigen houtje de verder liggende slurf nog door, en als meteen daarachter nog een sprongetje ligt doet ze dat ook nog wel op "hoog!". Dan kom ik er hijgend 5 sec. later achteraan :schrik:
Kortom, we werken aan het trager maken van Veer voor nu, en het sneller maken van de baas :tongue:

Echt, die hond gaat 'stuiter-de-stuiter-leuk he baas??-zoefffffffffffffffff' het parcours over. Beheersing is niet haar sterkste punt in zo'n geval. Waardoor ik soms bijna op mijn snuit lig omdat ze opeens een rondje voor me langs draait/hupst/dartelt, of ze een sprongetje mist omdat ze naast me op en neer loopt te stuiteren "leuk he? leuk he? leuk he? :cheer: :cheer: :cheer: ".
:mrgreen:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hahaha het klinkt alsof ze veel lol heeft en daar gaat het om :LOL:
Perry en Noah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Re: Nou, we hebben ons maar eens aangemeld.

Ongelezen bericht door Moos »

Zo, nou, 1e blok afgerond, met als laatste les een 'onderling wedstrijdgebeuren' :mrgreen:
Alle niveaus waren er, en werden gemengd in 4 groepen ingedeeld. Met je groep deed je dan verschillende parcoursen met 'verrassingselement'. Zo was er 1 parcours waarbij je van hond moest wisselen (vond Veer geen, en ik bedoel GEEN, strak plan, dikke vette paniek), en een parcours waarbij je niet tegen je hond mocht praten (dat vond ze geen probleem).

Het was erg leuk om al die verschillende honden (en bazen) bezig te zien. Wendy en Noah ook nog ontmoet :wink: En als klap op de vuurpijl wonnen Vera en ik ook nog de wisselbeker voor "beste van de groep"! Toch wel een beetje trots, aangezien de groepen gemengd waren en wij als beginners met maar 1 lesblok ervaring samen zaten met de (ver)gevorderen die al meerdere blokken meedraaien.
Jammer dat we nu tot Februari moeten wachten eigenlijk, maar ik heb ons alweer ingeschreven :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”