Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pups uit ons 2e nestje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Nanc
Zeer actief
Berichten: 434
Lid geworden op: 25 feb 2005 10:24
Mijn ras(sen): Beauceron
Locatie: Teuven (B)

pups uit ons 2e nestje

Ongelezen bericht door Nanc »

We zijn afgelopen zondag naar de clubmatch van de Beauceronclub geweest.
Er waren 3 pups uit ons 2e nestje.
Die zijn nu ruim 6 maanden.
Ik had ze tussendoor al een keer gezien toen ik de stambomen ging brengen.
Maar zondag was onze Chienna erbij, de moeder van de pups.
We waren met zijn allen bij elkaar en stonden wat te kletsen en Chienna reageerde heel goed op de pups, was er echt mee aan het spelen.
Maar wat ik apart vond was dat ze geen andere honden toeliet tot ons "clubje".
Die werden afgesnauwd en mochten echt niet in de buurt komen.
Het leek echt of ze de pups herkenden, maar ik kan me dat zo moeilijk voorstellen maar ik zat daarna te denken dat het misschien de combinatie is van de jonge honden en de nieuwe eigenaren die ze hier thuis toch een paar keer heeft gezien in de kraamtijd.
Wat denken jullie, hoe lang kan een teef een pup herkennen, ze hebben tenslotte toch een hele andere geur nu.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

De hond van mijn schoonouders (Golden Retriever) herkent zijn moeder nog, en ook nestgenoten. Die hond is...ik geloof een jaar of 3 :wink:. Zodra die man langsvaart in z'n boot met de honden erop worden ze helemaal wild, dat heeft hij met andere honden toch niet, daar is hij wat gereserveerd tegen.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Een pup van mijn teef is op een leeftijd van een maand of 7 bij een wedstrijd een keer bij z'n moeder geweest... ze reageerde er heel anders op dan op een vreemde pup... ze begon hem meteen van top tot teen te wassen en hij kon alles maken en breken... dus toch iets van herkenning en dat terwijl ze hem niet meer heeft gezien vanaf een leeftijd van 7.5 weken.... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bordertje
Actief
Berichten: 227
Lid geworden op: 07 mei 2007 12:34
Locatie: Belgisch-Limburg

Ongelezen bericht door Bordertje »

Onze Merlijn wordt dit jaar 9,en zijn moeder is er 12....ik heb met de mensen waar ik hem heb gekocht nog regelmatig contact,en iedere keer als we naar daar gaan,dan zie je gewoon de herkenning. Ze gaan alle 2 helemaal uit hun dak :mrgreen:
He looks into my eyes. I see devotion and trust,in the eyes of my best friend: the DOG, which I love so much......
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik weet het niet zeker. Wij spelen als mensen ook een rol maar als ik dan het verhaal van Malinois lees moet het haast wel. Heel blij worden etc kan ook gewoon herkenning van de nieuwe baasjes zijn in combinatie met een verwachtingsvolle eigen baas. Ga eens lopen en negeer de nieuwe baas helemaal en doe net of de pup een vreemde hond is, misschien is er dan minder "herkenning".

Het wassen van de pup lijkt mij wel herkenning. Hoe blij je ook doet en hoe herkenbaar de nieuwe baas ook is, lijkt me sterk dat de hond iets doet wat zij bij andere honden nog nooit gedaan heeft :wink:

Wij hebben een keer alle katten terug gekregen van iemand die ze verwaarloosd had. Wij hadden kittens weggegeven maar die na een jaar met nesten en al teruggenomen. Tussen moeder en haar dochters was er geen enkele herkenning en 1 dochter is verjaagd en bij de buurvrouw gaan wonen. Van ons laatste nest 5 jaar geleden is een kitten na 4 maanden teruggekomen. Deze werd wel herkend en zij herkende haar moeder ook. Ging meteen drinken uit de natuurlijk opgedroogde bar en nog steeds hebben moeder en dochter toch een soort band met elkaar. Honden lijken mij daarin niet dommer of minder dan een kat. Het zal in mijn ogen dus van de hond afhangen en van de periode dat ze uit elkaar geweest zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Podenji
Zeer actief
Berichten: 9772
Lid geworden op: 08 sep 2003 14:11
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

kalusha vind alleen haar zoons leuk als ze ze ziet , denk dat dat gewoon is omdat dat reuen zijn en niet omdat ze ze eventueel herkent als haar zonen :mrgreen: maar solar daarintegen herkende alle pups van kalusha op de clubmatch van de basenjivereniging, en niet omdat wij ze herkenden of blijk van herkenning gaven, bv : ik stond met mn rug naar een van de pups toe en solar trok me haast omver om "haar"pup te begroeten, toen zag ik pas dat zij er waren, ze hadden ook niet geroepen of wat dan ook, ze kwamen net uit de auto, solar rende op Tibu af, de baasjes liet ze eerst links liggen, eerst moest ze naar "haar"pup :smile: solar herkende ze dus uit een hele hoop andere basenjis, dus het was ook niet dat ze een bekent ras zag en daarom zo blij reageerde want de andere basenjis vond ze beduidend minder intressant :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni had haar zoon 2 jaar niet gezien en er was totaal geen herkenning :denken:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Ik weet het niet zeker. Wij spelen als mensen ook een rol maar als ik dan het verhaal van Malinois lees moet het haast wel. Heel blij worden etc kan ook gewoon herkenning van de nieuwe baasjes zijn in combinatie met een verwachtingsvolle eigen baas. Ga eens lopen en negeer de nieuwe baas helemaal en doe net of de pup een vreemde hond is, misschien is er dan minder "herkenning".

Het wassen van de pup lijkt mij wel herkenning. Hoe blij je ook doet en hoe herkenbaar de nieuwe baas ook is, lijkt me sterk dat de hond iets doet wat zij bij andere honden nog nooit gedaan heeft :wink:

Wij hebben een keer alle katten terug gekregen van iemand die ze verwaarloosd had. Wij hadden kittens weggegeven maar die na een jaar met nesten en al teruggenomen. Tussen moeder en haar dochters was er geen enkele herkenning en 1 dochter is verjaagd en bij de buurvrouw gaan wonen. Van ons laatste nest 5 jaar geleden is een kitten na 4 maanden teruggekomen. Deze werd wel herkend en zij herkende haar moeder ook. Ging meteen drinken uit de natuurlijk opgedroogde bar en nog steeds hebben moeder en dochter toch een soort band met elkaar. Honden lijken mij daarin niet dommer of minder dan een kat. Het zal in mijn ogen dus van de hond afhangen en van de periode dat ze uit elkaar geweest zijn.
Ik zie de betreffende reu nog best regelmatig, de volgende keer zal ik haar weer een keer bij hem laten kijken hoe ze dan reageert.... :wink: Hij is nu ruim 16 maanden... In de tussenliggende periode hebben ze elkaar ook niet meer gezien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”