Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leegstand

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door empyree »

Hier nu WEER een teef leeg na maar liefst 10x gedekt te zijn geweest in een week tijd. De reu had net daarvoor nog een nest van 8 puppen gegeven dus daar lag het niet aan.........

Volgende dekking ga ik maar eens enten voor herpes en hopen dat dat de oorzaak is.........
Sandra
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door crutz »

hier een teef goed drachtig op 1 dekking...overigens nog geen problemen gehad met leegstand zelf...ook niet met dekkingen die gedaan zijn vanuit ons bij andere fokkers
Angelique.

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Angelique. »

jeetje....dat geeft hoop zeg :N:
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door empyree »

Ik wil sowieso een breedspectrum antibiotica gaan geven de volgende keer. Punt is namelijk dat dierenartsen hier bacteriologische onderzoeken opsturen naar laboratoria en niets zelf testen met als gevolg dat dat naar mijn idee te lang duurt en ik heb ook het gevoel/idee dat kweken dan niet op de juiste temperatuur worden gehouden en dus geen goed resultaat zullen geven. Door het opsturen ben ik na afname dan meteen al 2 dagen eer het op kweek staat in een labo en dan moet ik nog horen voor welke AB het gevoelig is en dan kan ik dus pas na een dag of 5/6 beginnen met antibiotica.........

Dus `zekerheid` voor alles en antibiotica én enten voor Herpes en dan er het beste maar van hopen.
Men gaat er hier ook vanuit dat een teef uitvloeiing moet hebben als er te veel aan een bepaalde bacterie is en anders is een uitstrijkje nergens voor nodig.........pffffffffff lastig hoor was toch wel erg verwend met mijn nederlandse dierenarts die alles in eigen huis had !
Sandra
Afbeelding
COURTLY

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door COURTLY »

Tip: zodra de teef loops is geef je voor zeker 7 dagen Clavubactin. Het dekken kan, indien nodig, gewoon doorgang vinden.

Na de dekking enten tegen herpes tussen de 7 en de 10e dag (gerekend vanaf de eerste dekking). Gerekend vanaf de eerste dekking voor de tweede keer enten 1 - 2 weken voor de verwachte werpdatum.

Beide dieren kunnen herpes besmet zijn, beide dieren kunnen herpes overdragen. Het is totaal niet interessant of een test dit in het bloed kan vinden, te kostbaar en te veel tijd verspilling.
Gewoon enten en dan afwachten wat er gebeurt.

Leegstand ken ik niet bij mijn honden en dat terwijl ik ze soms maar 1x laat dekken. Maar enten tegen herpes....................ik nooit weer zonder. Mijn lesjes heb ik geleerd met twee nesten die herpes hadden. Bijna had ik het fokken opgegeven, gruwelijk was dit.
Daarom, zo te lezen hebben jullie alles geprobeerd, nu nog het laatste, HERPES ENTEN.
Danielle
Zeer actief
Berichten: 1654
Lid geworden op: 23 apr 2002 16:01
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Danielle »

Heb inmiddels meer dan 40 nesten gefokt en nog nooit geent tegen herpes en ook nooit clavubactin gegeven en maar een paar keer een lege teef gehad....
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Hutsje »

COURTLY schreef:Tip: zodra de teef loops is geef je voor zeker 7 dagen Clavubactin. Het dekken kan, indien nodig, gewoon doorgang vinden.

Na de dekking enten tegen herpes tussen de 7 en de 10e dag (gerekend vanaf de eerste dekking). Gerekend vanaf de eerste dekking voor de tweede keer enten 1 - 2 weken voor de verwachte werpdatum.

Beide dieren kunnen herpes besmet zijn, beide dieren kunnen herpes overdragen. Het is totaal niet interessant of een test dit in het bloed kan vinden, te kostbaar en te veel tijd verspilling.
Gewoon enten en dan afwachten wat er gebeurt.

Leegstand ken ik niet bij mijn honden en dat terwijl ik ze soms maar 1x laat dekken. Maar enten tegen herpes....................ik nooit weer zonder. Mijn lesjes heb ik geleerd met twee nesten die herpes hadden. Bijna had ik het fokken opgegeven, gruwelijk was dit.
Daarom, zo te lezen hebben jullie alles geprobeerd, nu nog het laatste, HERPES ENTEN.
ik heb ook 1 keer herpes laten enten, resultaat: 1 dooie teef.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hutsje schreef: ik heb ook 1 keer herpes laten enten, resultaat: 1 dooie teef.
Meen je :O:

Hoe kwam dat?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marjoleine schreef:
Hutsje schreef: ik heb ook 1 keer herpes laten enten, resultaat: 1 dooie teef.
Meen je :O:

Hoe kwam dat?
tja, dat wist niemand. dat kwam nooit voor zeiden ze. (ik heb het destijds wel meer gehoord hoor).
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:
Hutsje schreef: ik heb ook 1 keer herpes laten enten, resultaat: 1 dooie teef.
Meen je :O:

Hoe kwam dat?

Kan je denk ik nog wel terugvinden hier op t forum...de knappe Pien,
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Was er bewijs voor dat het door die enting kwam? Aanwijzingen?
Ik heb er nooit tegen geënt trouwens, ik ken wel mensen die het doen.
Het komt wel eens voor bij de wetters dat er hele nesten doodgaan door herpes.
Maar ik weet niet, ik vind het niks.
ik heb het niet op entingen. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Madelief
Zeer actief
Berichten: 6183
Lid geworden op: 22 mei 2007 13:27
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik blijf het ook lastig vinden..een standpunt in te nemen met betrekking tot herpes. Mijn reservereu-eigenaar eiste een herpestest dus heb ik Yanthe laten testen. Herpesvrij. Mijn eerste keus reu heeft haar gewoon gedekt en zijn herpesstatus wist ik niet. Ik ging voor ik wist dat ze herpesvrij was er vanuit dat ze wellicht al herpes had en er dus niks aan de hand zou zijn (omdat ze antilichamen maakt en doorgeeft), maar toen ik wist dat ze vrij was vond ik het opeens wel spannend. Juist omdat je weet dat een herpesinfectie die optreedt in de laatste 3 weken van de dracht of de eerste 3 weken erna vrijwel altijd funest is voor je nest.
Toch heb ik haar niet laten enten. Ik was bijzonder opgelucht toen de puppen 3 weken waren moet ik toegeven, al was er nooit een aanleiding te denken dat er iets niet goed ging.

Ik ben ook gevoelsmatig tegen enten...maar helemaal onderbouwen kan ik het toch niet. :ugh:
Toch denk ik dat ik ook de volgende keer niet ent. Maar dat is misschien makkelijk praten voor iemand die geen heel nest verloren is aan herpes (of een teef...verschrikkelijk Jessica).
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat volg ik wel.
Lobke, mijn eerste wetter, kwam uit een nest waarvan de helft doodging door herpes.
Ik was stiekem wel blij daarom, omdat ik redeneerde dat zij dus als overlevende antilichamen had.
Raar he, zo dubbel.
Maar testen of enten wil ik dus niet en ik kan het ook niet uitleggen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door empyree »

Ik heb met mijn newfoundlanders ook nooit problemen gehad en altijd grote nesten en geen puppysterfte op een enkel pupj na die bijvoorbeeld tijdes de bevalling of net ervoor was overleden vanwege er te lang over doen........

Het is dus volkomen nieuw voor mij dat ik nu mijn teven niet normaal zwanger krijg.
Flo in 2008 gedekt en geen pups , Katell in 2008 gedekt (in Nederland bij haar fokker) en ook geen pups maar dat was zeer waarschijnlijk te wijten aan het tijdstip wat te laat was. Een half jaa later Katell opnieuw gedekt (in NL) en ditmaal 12 pups. in 2009 Coquine gedekt en 1 pupje in 2010 Katell bij ons gedekt en geen pups een half jaar later opnieuw en 3 pupjes (1 na 1 dag dood) en nu Coquine gedekt en maar liefst 10 keer en GEEN pups...........

Dus ik ga de volgende keer voor alles wat maar bij kan dragen aan een normaal nestje pups !
Sandra
Afbeelding
PattyB

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door PattyB »

Marjoleine schreef:Dat volg ik wel.
Lobke, mijn eerste wetter, kwam uit een nest waarvan de helft doodging door herpes.
Ik was stiekem wel blij daarom, omdat ik redeneerde dat zij dus als overlevende antilichamen had.
Raar he, zo dubbel.
Maar testen of enten wil ik dus niet en ik kan het ook niet uitleggen.
Ik ben ook niet voor enten.
Mijn idee is dan dat je wel van alles kan laten testen en enten, maar dat geeft nog geen garantie dat je daardoor wél pups of gezonde pups hebt. Waar hou je dan op met testen/enten.

Net zoals preventief AB geven voor de dekking. Dat vind ik ook niet nodig, maar wordt ook gedaan.
irmaLeo
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 07 nov 2002 11:43
Mijn ras(sen): asielhond

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Marjoleine schreef:Dat volg ik wel.
Lobke, mijn eerste wetter, kwam uit een nest waarvan de helft doodging door herpes.
Ik was stiekem wel blij daarom, omdat ik redeneerde dat zij dus als overlevende antilichamen had.
Raar he, zo dubbel.
Maar testen of enten wil ik dus niet en ik kan het ook niet uitleggen.
Testen heeft ook niet zoveel zin hoor, want pas op het moment dat herpes actief is krijg je grote hoeveelheden antistoffen, als het in rust is zie je bijna niets wat afwijkend is van andere honden.
Ik heb ook een herpesnest gehad, en toen de teef laten titeren op dat moment.. inderdaad giga hoge antistoffen.. heb haar een paar keer laten titeren daarna en dan zijn de titers normaal.
Dus je kan niet eens titeren als het in rust is.
Daarbij hoeft het echt niet zo te zijn dat teven IN de dracht bemet worden, maar allang daarvoor, ( dmv hennelhoest ). Herpes sluimert totdat er iets gebeurd: stress, oid verminderde weerstand, dan wordt het actief en als dat dan precies in de dracht is, heb je een probleem. Normaal is het voor volwassen honden ook geen enkel probleem, dat ze besmet zijn met herpes.
Daarom ent men ook op een bepaald moment in de dracht.
Gebruikersavatar
Madelief
Zeer actief
Berichten: 6183
Lid geworden op: 22 mei 2007 13:27
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Madelief »

Inge O schreef:
Madelief schreef:Ik blijf het ook lastig vinden..een standpunt in te nemen met betrekking tot herpes. Mijn reservereu-eigenaar eiste een herpestest dus heb ik Yanthe laten testen. Herpesvrij.
hoe betrouwbaar is zo'n test eigenlijk? want, wat irmaleo ook zegt, zowel het virus als de antistoffen krijg je toch pas tijdens/na een opflakkering?
Zinloos. Testen. Ik heb het ook alleen gedaan omdat de reservereu dat wilde. Het zegt namelijk niks. Het kan inderdaad toevallig laag zijn, het kan zijn dat ze die ochtend besmetting opliep, of de volgende week. Het zegt niets meer of minder dan dat ze op het moment van testen geen actieve herpes had. En dat heeft dan op zich wel weer waarde voor zo'n reu-eigenaar, omdat ze dan ook niet besmettelijk is (wordt overigens eerder doorgegeven via neus en bek dan via sexueel contact). Maar......je snapt natuurlijk wel dat zo'n reu-eigenaar zelf niet voor iedere dekking een test doet, dus als teef-eigenaar weet je per definitie helemaal niets van de herpes-status van de reu. Gewoon kul dus. In Frankrijk is op het moment nogal wat hysterie erover.

Toch heb ik haar niet laten enten. Ik was bijzonder opgelucht toen de puppen 3 weken waren moet ik toegeven, al was er nooit een aanleiding te denken dat er iets niet goed ging.
vanaf de eerste herpesberichten (al lang geleden dus) is de lol er hier de eerste drie weken ook helemaal af én houd ik mijn pups angstvallig op een goede temperatuur - waar ik ze vroeger veel makkelijker zelf hun boontjes liet doppen op dat punt (binnen bepaalde grenzen, wel te verstaan).

en enten tijdens de dracht durf ik ook niet :oeps: .
Ja, minder leuk zo hè? :ugh: Daarna pas kwam het zorgeloze genieten.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Bas Rouge
Zeer actief
Berichten: 2737
Lid geworden op: 25 sep 2003 16:19
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Door de pups warm te houden verklein je toch wel sterk de kans op een herpesinfectie? Tenminste dat is wat ik ervan heb begrepen.
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door empyree »

Bas Rouge schreef:Door de pups warm te houden verklein je toch wel sterk de kans op een herpesinfectie? Tenminste dat is wat ik ervan heb begrepen.
Dat werd eerst wel gedacht maar schijnt inmiddels ook achterhaald te zijn en er is nog steeds een hoop vaag omtrent Herpes.
Vanwege het feit dat herpes én een bèta-haemolitische streptococcen infectie beiden dezelfde symptomen kunnen geven zoals het niet zwanger worden na een goede loopsheid en geslaagde dekking probeer ik de volgende keer beiden aan te pakken door te enten en antibiotica te geven.
Sandra
Afbeelding
irmaLeo
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 07 nov 2002 11:43
Mijn ras(sen): asielhond

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door irmaLeo »

voor diegene die veel willen weten er is zat over herpes geschreven op bijv. Ivis.org.
Soms moet je inloggen ( een account aanmaken, maar dat is simpel..)

http://search.ivis.org/search?as_occt=a ... s&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ellen en de birmanen
Zeer actief
Berichten: 5181
Lid geworden op: 30 nov 2010 15:39
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4
Locatie: voorburg

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

waarom de teef niet op de llysine zetten, zeker als er uit een test komt dat ze herpes bij zich draagt. llysine gaat een verbinding aan in het lichaam dat de herpes tegen gaat. bij een eventuele opleving van de herpes kan je gewoon de dosis llysine verhogen. is een lichaamseigen stof dus zeer veilig voor eventuele ongeboren pups.
ellen
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door empyree »

tollerlover schreef:waarom de teef niet op de llysine zetten, zeker als er uit een test komt dat ze herpes bij zich draagt. llysine gaat een verbinding aan in het lichaam dat de herpes tegen gaat. bij een eventuele opleving van de herpes kan je gewoon de dosis llysine verhogen. is een lichaamseigen stof dus zeer veilig voor eventuele ongeboren pups.
ellen
Maar dat helpt dus alleen als je al weet dat je hond geïfecteerd is met herpes........
Punt bij mijn teven is dat ze ogenschijnlijk kerngezond zijn en geen uitvloeing hebben of hebben gehad maar dat ze om één of andere mysterieuze wijze niet zwanger raken; Er zijn meerdere bewezen vruchtbare reuen gebruikt en er is geen stress geweest want dekking vonden bij ons thuis plaats...
Sandra
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Suuz! »

empyree schreef:
tollerlover schreef:waarom de teef niet op de llysine zetten, zeker als er uit een test komt dat ze herpes bij zich draagt. llysine gaat een verbinding aan in het lichaam dat de herpes tegen gaat. bij een eventuele opleving van de herpes kan je gewoon de dosis llysine verhogen. is een lichaamseigen stof dus zeer veilig voor eventuele ongeboren pups.
ellen
Maar dat helpt dus alleen als je al weet dat je hond geïfecteerd is met herpes........
Punt bij mijn teven is dat ze ogenschijnlijk kerngezond zijn en geen uitvloeing hebben of hebben gehad maar dat ze om één of andere mysterieuze wijze niet zwanger raken; Er zijn meerdere bewezen vruchtbare reuen gebruikt en er is geen stress geweest want dekking vonden bij ons thuis plaats...
Het vreemde vooral vind ik dat het toch om verschillende teven gaat... terwijl normaliter naar mijn idee het niet zoveel moeite moet kosten (wat ik zo om me heen hoor) om een grand drachtig te krijgen en als ze drachtig zijn ze toch vaak ook zo tussen de 6 en 12 puppen hebben. Misschien een heel raar iets wat ik ga zeggen hoor, maar soms zou je bijna denken dat het invloeden van aardstralen zijn of zo ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door empyree »

P!nki schreef:
empyree schreef:
tollerlover schreef:waarom de teef niet op de llysine zetten, zeker als er uit een test komt dat ze herpes bij zich draagt. llysine gaat een verbinding aan in het lichaam dat de herpes tegen gaat. bij een eventuele opleving van de herpes kan je gewoon de dosis llysine verhogen. is een lichaamseigen stof dus zeer veilig voor eventuele ongeboren pups.
ellen
Maar dat helpt dus alleen als je al weet dat je hond geïfecteerd is met herpes........
Punt bij mijn teven is dat ze ogenschijnlijk kerngezond zijn en geen uitvloeing hebben of hebben gehad maar dat ze om één of andere mysterieuze wijze niet zwanger raken; Er zijn meerdere bewezen vruchtbare reuen gebruikt en er is geen stress geweest want dekking vonden bij ons thuis plaats...
Het vreemde vooral vind ik dat het toch om verschillende teven gaat... terwijl normaliter naar mijn idee het niet zoveel moeite moet kosten (wat ik zo om me heen hoor) om een grand drachtig te krijgen en als ze drachtig zijn ze toch vaak ook zo tussen de 6 en 12 puppen hebben. Misschien een heel raar iets wat ik ga zeggen hoor, maar soms zou je bijna denken dat het invloeden van aardstralen zijn of zo ;)
Helemaal niet gek hoor want ik heb ook al aan dergelijke `rare` dingen gedacht.
het enige postieve is dat ik als ik pups wil aanhouden in elk geval niet met teveel honden in dezelfde leeftijdscategorie kom te zitten ;-)
Sandra
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Misschien toch een milieu-invloed bij jou thuis?
Dat zou je dan wel haast denken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Angelique.

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik hoor net 2 malamute teven ook leeg :19:
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door empyree »

Marjoleine schreef:Misschien toch een milieu-invloed bij jou thuis?
Dat zou je dan wel haast denken.
Maar waar moet je dan in godsnaam naar gaan zoeken ?????????
Sandra
Afbeelding
Gebruikersavatar
carine
Zeer actief
Berichten: 2445
Lid geworden op: 27 mei 2007 11:06
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Locatie: merksem
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door carine »

kijk eens in het brucelose topic :idea:
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Suuz! »

Misschien een raar idee, maar heb je je grond wel eens laten onderzoeken dmv
een bodem onderzoek? Misschien zitten er wel stoffen in de grond waardoor dit veroorzaakt wordt.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Marjoleine »

P!nki schreef:Misschien een raar idee, maar heb je je grond wel eens laten onderzoeken dmv
een bodem onderzoek? Misschien zitten er wel stoffen in de grond waardoor dit veroorzaakt wordt.
Zoiets, ja.

Ik heb ook eens gehoord van een kennel waar een bacterie in het materiaal van de kennelbodems zat die problemen gaf.
Nieuw topic :idea:
Wie weet waar mensen op komen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”