Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leegstand

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Angelique.

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Angelique. »

ooit is er eens onderzoek naar gedaan bij een husky kennel en ik meen me te herrineren dat het door de betonnen vloer in de kennels kwam...het fijne weet ik er niet van maar kan ik wel is proberen te achterhalen
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nuyvilaq schreef:ooit is er eens onderzoek naar gedaan bij een husky kennel en ik meen me te herrineren dat het door de betonnen vloer in de kennels kwam...het fijne weet ik er niet van maar kan ik wel is proberen te achterhalen
Iets dergelijks heb ik ook eens gehoord.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef: is het wel slim om zoiets te gaan denken voor er een normaal onderzoek gedaan is op normale dingen :denken: :oeps: ?
Nee en ja.
Nee omdat je fysieke dingen moet uitsluiten en ja omdat het blijkbaar meerdere teven betreft.

Zegt P!nki, hoor :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Suuz! »

Nou ja, ik herhaal wat ik lees.
Aangezien het iig om flo, cocquine en katell gaat waarvan katell bij een andere fokker wel een groot nest heeft gekregen.
Laatst gewijzigd door Suuz! op 21 mar 2011 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door empyree »

We hebben in elk geval één voordeel.........onze honden leven in huis en niet in kennels en als er iets in onze grond zou zitten lijkt me dat erg onwaarschijnlijk want ons huis is voor dat wij het kochten een vakantiewoning geweest gedurende 10 jaar en daarvoor heeft het 20 jaar leeggestaan en daarvoor heeft er wat vee op onze weides gestaan en er is behalve natuurlijke bemesting van de grazende koeien en onze paarden nooit iets anders op de weide gegooid .
Ik zou het dan dus eerder in aardstralen zoeken dan in giftige grond of zo ;-)
Sandra
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Suuz! »

Het is ook maar een idee ;) in nieuw weerdinge hebben wij vooraf bodemonderzoek laten doen, gewoon uit voorzorg. Ondanks dat dat ook al jaren niet als land werd gebruikt om iets op te verbouwen. In de omg. wel vandaar mijn keus toen
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Marjoleine »

P!nki schreef:Nou ja, ik herhaal wat ik lees.
Aangezien het iig om flo, cocquine en katell gaat waarvan katell bij een andere fokker wel een groot nest heeft gekregen.
Nouja, dit dus, Inge.
Nadat fysieke dingen zijn uitgesloten, maar dat spreekt voor zich vind ik.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar het zijn drie teven en een ervan heeft elders wel een nest gehad.
Ik vind je afvragen of het aan de omgeving ligt niet gek, zeker als er zelden tot nooit dit soort dingen spelen in een ras.
Dat is dan wel erg toevallig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door empyree »

Even nog een toelichting met betrekking tot de dekkingen en gebruikte reuen.
In november 2008 is Katell gedekt in NL maar leeg gebleven.
Flo is 15-1-2009 gedekt geweest door een reu die bij mijn weten nog niet eerder pups had gegeven dus kreeg hij van mij de schuld in dit verhaal en omdat Flo daarna epileptisch bleek en ook een schildklierafwijking had hebben we haar verder niet meer laten dekken en waren we zelfs blij dat ze niet had opgenomen.
in mei 2009 is Katell opnieuw in NL gedekt en ditmaal zijn er 12 pups geboren !
Op 26-11-2009 is Coquine toen gedekt door zijn nestbroer of althans dat was de bedoeling maar een dek is het niet geworden want Coquine hadden we op dag 8/9 bij de reu-eigenaar achtergelaten om te laten dekken en op dag 11 melde hij dat ze het niet voor elkaar kregen haar te dekken, zelfs andere reuen lukte het niet !! Deze loopsheid was haar vulva ook niet echt gezwollen maar ze presenteerde zich wel goed aan de reuen..... Reu en Coquine mee naar huis genomen en uiteindelijke diverse malen KI gedaan met als resultaat 1 pupje (Fadette) de reu had in 2008 een flink nest gegeven.

Op 3-5-2010 is Katell de gelukkige maar ook nu krijgt deze zelfde reu haar niet gedekt en als er ééntje goed loops was dan was het Katell wel maar dit eindigde ook in KI en uiteindlijk geen pups.........
14 oktober 2010 een nieuwe poging met Katell en een andere reu en ook deze reu heeft moeite met dekken en na enkele KI wordt ze eenmalig gedekt met als resultaat op 12-12-2010 3 pups en als de telling dan klopt zouden de pups van de KI moeten zijn........

Nu februari en gedurende 8 dagen is Coquine minimaal 10 maal gedekt !! En ditmaal geen pups terwijl ik geen fanatiekere reu had kunnen hebben denk ik en waarvan op dat moment een nest lag van 8 puppen............

Er speelt dus ook wel het een en ander qua fertiliteit van de door mij gekozen reuen en in de eerste poging van Coquine heeft haar niet echt prominente loopsheid ook wel een rol gespeeld vrees ik ;-)
Sandra
Afbeelding
COURTLY

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door COURTLY »

empyree schreef:Even nog een toelichting met betrekking tot de dekkingen en gebruikte reuen.
In november 2008 is Katell gedekt in NL maar leeg gebleven.
in mei 2009 is Katell opnieuw in NL gedekt en ditmaal zijn er 12 pups geboren !
Op 26-11-2009 is Coquine toen gedekt door zijn nestbroer of althans dat was de bedoeling maar een dek is het niet geworden want Coquine hadden we op dag 8/9 bij de reu-eigenaar achtergelaten om te laten dekken en op dag 11 melde hij dat ze het niet voor elkaar kregen haar te dekken, zelfs andere reuen lukte het niet !! Deze loopsheid was haar vulva ook niet echt gezwollen maar ze presenteerde zich wel goed aan de reuen..... Reu en Coquine mee naar huis genomen en uiteindelijke diverse malen KI gedaan met als resultaat 1 pupje (Fadette) de reu had in 2008 een flink nest gegeven.

Op 3-5-2010 is Katell de gelukkige maar ook nu krijgt deze zelfde reu haar niet gedekt en als er ééntje goed loops was dan was het Katell wel maar dit eindigde ook in KI en uiteindlijk geen pups.........
14 oktober 2010 een nieuwe poging met Katell en een andere reu en ook deze reu heeft moeite met dekken en na enkele KI wordt ze eenmalig gedekt met als resultaat op 12-12-2010 3 pups en als de telling dan klopt zouden de pups van de KI moeten zijn........

Nu februari en gedurende 8 dagen is Coquine minimaal 10 maal gedekt !! En ditmaal geen pups terwijl ik geen fanatiekere reu had kunnen hebben denk ik en waarvan op dat moment een nest lag van 8 puppen............

Er speelt dus ook wel het een en ander qua fertiliteit van de door mij gekozen reuen en in de eerste poging van Coquine heeft haar niet echt prominente loopsheid ook wel een rol gespeeld vrees ik ;-)
Ik begrijp dat het om twee honden gaat, Katell en Coquine.
Katell had een groot nest van 12 pups, waren die op de natuurlijke manier geboren?
Als ik het goed begrijp heeft Coquine ooit een nestje van 1 pup gehad en daarna niet weer drachtig geworden?
Heb je Coquine wel eens na laten kijken met een bacterieel onderzoekje? Kijk, dat ik mijn teven tijdens de loopsheid een AB kuur geef doe ik natuurlijk niet voor niets.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar lege teven heb ik nooit. Ook de Herpesvaccinatie doe ik niet voor de blauwe ogen van de DA.
Herpes kan zich op een groot aantal manieren manifesteren, van afgestorven en geresorbeerde vruchten tot te klene, kale, dode pups. Maar ook te grote pups, geen levensvatbaarheid van pups. Van alles is mogelijk.
Momenteel heb ik zelfs al een teef geent die pas eind van het jaar voor het eerst gedekt gaat worden, puur om de titer omhoog te brengen.
Daar hoeft niemand het mee eens te zijn, maar ik ben ervaringsdeskundige (helaas) en weet wat voor ellende het kan geven.
Zelf heb ik nog nooit gehoord van een teef die er aan dood gegaan is, maar als dat het geval is dan is dat natuurlijk vreselijk.
Het is geweldig als je nooit ergens last van hebt, maar dat kan van de ene op de andere dag omslaan. Ik heb geleerd niet te snel te juichen binnen de kynologie.
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door empyree »

In feite gaat het inderdaad om twee teven want Flo leeft inmiddels helaas niet meer en onze andere twee teefjes zijn nog te jong (14 maand en 7 maand)

Ik ga in elk geval sowieso voor een antibioticakuur en de herpesvaccinatie de volgende keer en wellicht pak ik binnenkort ook gewoon een bloedtest voor herpes en brucellose.......
Sandra
Afbeelding
Gebruikersavatar
carine
Zeer actief
Berichten: 2445
Lid geworden op: 27 mei 2007 11:06
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Locatie: merksem
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door carine »

als ik het zo lees zit het duidelijk bij je teven...maar zover was je dus ook al...
Katell is in NL gedekt (één keer leeg en één keer 12 pups)...verliep die dekking normaal? Want wat me opvalt is dat er reeds problemen zijn bij de dekking (en verschillende reuen)...
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Leegstand

Ongelezen bericht door empyree »

carine schreef:als ik het zo lees zit het duidelijk bij je teven...maar zover was je dus ook al...
Katell is in NL gedekt (één keer leeg en één keer 12 pups)...verliep die dekking normaal? Want wat me opvalt is dat er reeds problemen zijn bij de dekking (en verschillende reuen)...
Dat is ook dereden waarom ik mij na de eerste paar keer niet direct zorgen maakte omdat de reuen geen goede dekkers waren. De reuen waren/zijn erg bang van mensen dus voelen zich geremd om de teven te dekken. Ze kijken letterlijk de hele tijd achterom of er niet iemand komt om ze tegen te houden. Alleen de laatste reu die we mee hadden en die eigenlijk de meest bange zou moeten zijn volgens zijn eigenaar voelde zich het best op zijn gemak en heeft zeer fanatiek gedekt gedurende de loopsheid (vanaf dag 8 tot en met dag 16) dus daarom werden we nu pas echt ongerust.

Met mijn newfoundlanders heb ik in NL ook wel eens een teef gehad die één keer een nest van 12 had en de keer daarna 'maar' 4 dus daar maak ik mij dan niet ongerust over mede omdat zij later gespleten loopsheden bleek te hebben en een keer stiekem gedekt is toen haar loopsheid eigenlijk al 5 weken over zou hebben moeten zijn en het onverwachte resultaat 2 puppen bleek te zijn (terwijl ik van haar zus al een nest van 13 had gehad 5 weken eerder , ze waren gelijk loops geweest, en dus eigenlijk genoeg pups had ;-)).
Sandra
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”