Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

warmteplaat

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
mon doesie
Zeer actief
Berichten: 881
Lid geworden op: 01 nov 2005 16:32
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6
Locatie: flevoland

warmteplaat

Ongelezen bericht door mon doesie »

wie heeft er ervaringen met een warmteplaat.

ik heb bij mijn nestjes altijd de lamp gebruikt,
maar nu hoorde ik dat een plaat toch beter is.

wie heeft er ervaringen mee?

en kan er een vetbed opgelegd worden?

bedankt alvast :wink:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Leane

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Leane »

Niet met een warmteplaat, ik gebruik altijd een elektrische deken. Eentje die je ook kan uitwassen en in de wasdroger kan doen. Ideaal dus en een stuk goedkoper dan een warmteplaat
jores
Zeer actief
Berichten: 11479
Lid geworden op: 08 apr 2004 18:34
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door jores »

de laatste puppen van Tristan liggen / lagen op een warmteplaat, maar daar lag een dun dekje overheen, geen vetdek
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

áls je al wilt bijverwarmen (dat zou ik eerst bepalen) dan kun je dat het beste in een klein hoekje van de werpruimte doen. Zodat moeders en kinderen de keuze hebben om wel of niet verwarmd te liggen.

Ik verwarm nooit bij.
Gebruikersavatar
miekemuis
Zeer actief
Berichten: 498
Lid geworden op: 09 jun 2008 08:06
Mijn ras(sen): teckel
Locatie: lochem
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door miekemuis »

ik heb al 20 jaar een werpkist met een voor de helft verwarmde boden zalig vind ik de bodem plaat in van spat
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
christiane
Zeer actief
Berichten: 1014
Lid geworden op: 16 mar 2007 07:54
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Locatie: kortessem
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door christiane »

hier nog gewoon de lamp
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jippie
Zeer actief
Berichten: 913
Lid geworden op: 22 mar 2005 13:37
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik gebruik ook altijd een warmtematje, gekocht bij spat(buigzame verwarmingsmat) Is van een gladde stof, ze kunnen er op poepem/plassen je maakt het zo weer schoon! Ook ideaal om pasgeboren puppies zo even op te leggen. Heerljk warm! Het kost wel wat, maar dan heb je ook wel iets. Er zit ook bescherming om het snoer heen, dus ook niet gevaarlijk. Zeker een aanrader ;-)
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Berichten: 1895
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:15
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door kitty »

Rosita Compagner schreef:áls je al wilt bijverwarmen (dat zou ik eerst bepalen) dan kun je dat het beste in een klein hoekje van de werpruimte doen. Zodat moeders en kinderen de keuze hebben om wel of niet verwarmd te liggen.

Ik verwarm nooit bij.
Hoi,

Ik was even aan het zoeken op warmteplaat en kwam deze post van je tegen.

Tot nu toe gebruik ik altijd een lamp maar dat bevalt me eigenlijk niet. Veel te warm voor moeder. Mijn honden liggen heel graag ergens in en nu wil ik het komende nest eens proberen een tafel over de werpkist te zetten en daar wat dekens over te hangen.
Nu twijfel ik of het nodig is een warmtematje te gebruiken.

Jij warmt dus nooit bij? Hoe warm heb je het dan in huis?
Laatst gewijzigd door kitty op 22 nov 2011 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik verwarm alleen bij als het koud is, en alleen de eerste 1-2 weken.
Ik heb de kist wel op een warme en tochtvrije plaats.
In de zomer verwarm ik zelden, maar pups kunnen zich niet zelf warm houden dus als het koud is in de omgeving zul je moeten.

Ik heb eens een winternest bijna verloren omdat ik vroeger niet verwarmde.
De woning die we toen hadden was vrij koud en de sneeuw lag hoog. Tja, keuzes.
Wij hebben de pups niet in een hol dat snel warm wordt en bekleedt is met hondenhaar, dus je zult iets moeten ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
miekemuis
Zeer actief
Berichten: 498
Lid geworden op: 09 jun 2008 08:06
Mijn ras(sen): teckel
Locatie: lochem
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door miekemuis »

wij hebben een kist met een verwarmde bodem van spat een helft warm dus en de nadere helft niet bevalt prima maar ja teckels zijn ook kouwkleumen
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door crutz »

ben niet Rosita, maar kan denk ik toch wel antwoorden. Warm enkel bij met een lamp in een hoekje van de werpkist (kist is circa 1-1,50 en de lamp hangt in een van de hoeken, de pups worden buiten geboren.

alleen ons laatste xHH nest dacht de teef daar anders over, die is aan de andere kant van de kennel bevallen, ver weg bij de lamp & ver weg bij de kist, dat was begin Februari toen we echt nog serieuze nachtvorst hadden. De pups na de bevalling (toen zij uitgelaten werd) teruggelegd in de kist & lamp er boven, maar ze werden direct terug gezeuld door mams. De eerste nachten hebben ze toen ruim -10 gehad zonder problemen, terwijl de enige bescherming die ze hadden een laag van 5-10 cm hennepvezel op de grond & de warmte van elkaar & van mams was...

jouw langharige ras zal de pups nog makkelijker warm kunnen houden door de vacht denk ik zomaar, denk dus dat je met je plan meer dan voldoende warmte vast kan houden...
Gebruikersavatar
miekemuis
Zeer actief
Berichten: 498
Lid geworden op: 09 jun 2008 08:06
Mijn ras(sen): teckel
Locatie: lochem
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door miekemuis »

ik denk dat het ook verschild per ras het ene ras zal mee behoefte hebben aan warmte als het andere
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Marjoleine »

crutz schreef:jouw langharige ras zal de pups nog makkelijker warm kunnen houden door de vacht denk ik zomaar, denk dus dat je met je plan meer dan voldoende warmte vast kan houden...
Dat hangt toch echt van de teef af.
Als je er een hebt die alle bodembedekking eruit gooit en het is ook echt koud hebben pups echt een probleem.
Ik wilde er niet aan tot ik ze rap zag afvallen.
En nee, ze hadden geen herpes, maar toen de zaak op rond de 22-23 graden werd gehouden middels een lamp kwamen ze even rap weer bij als ze eerder waren afgevallen.
Als ze open en bloot liggen omdat je teef daar voor wenst te kiezen moet je iets :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:
crutz schreef:jouw langharige ras zal de pups nog makkelijker warm kunnen houden door de vacht denk ik zomaar, denk dus dat je met je plan meer dan voldoende warmte vast kan houden...
Dat hangt toch echt van de teef af.
Als je er een hebt die alle bodembedekking eruit gooit en het is ook echt koud hebben pups echt een probleem.
Ik wilde er niet aan tot ik ze rap zag afvallen.
En nee, ze hadden geen herpes, maar toen de zaak op rond de 22-23 graden werd gehouden middels een lamp kwamen ze even rap weer bij als ze eerder waren afgevallen.
Als ze open en bloot liggen omdat je teef daar voor wenst te kiezen moet je iets :19:

was een aanname he, heb hier geen langharig ras ;-) en op het moment dat ik het typte dacht ik al "je hebt vast teven die alle haar gooien"

maar goed, je moet iets ja, maar dat was in mijn geval dus maar gewoon op hoop van zegen, want een lamp was gegarandeerd slepen met de pups....
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Marjoleine »

crutz schreef: was een aanname he, heb hier geen langharig ras ;-) en op het moment dat ik het typte dacht ik al "je hebt vast teven die alle haar gooien"

maar goed, je moet iets ja, maar dat was in mijn geval dus maar gewoon op hoop van zegen, want een lamp was gegarandeerd slepen met de pups....
Ja, snap ik, hoor.
Ik dacht altijd net als jij maar dat gaat dus gewoon niet altijd op.
En nu ik dit typ denk ik zomaar dat het vast ook niet opgaat voor honden met een vacht als bv vizsla.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kitty
Zeer actief
Berichten: 1895
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:15
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door kitty »

Inge O schreef:
crutz schreef:ben niet Rosita, maar kan denk ik toch wel antwoorden. Warm enkel bij met een lamp in een hoekje van de werpkist (kist is circa 1-1,50 en de lamp hangt in een van de hoeken, de pups worden buiten geboren.

alleen ons laatste xHH nest dacht de teef daar anders over, die is aan de andere kant van de kennel bevallen, ver weg bij de lamp & ver weg bij de kist, dat was begin Februari toen we echt nog serieuze nachtvorst hadden. De pups na de bevalling (toen zij uitgelaten werd) teruggelegd in de kist & lamp er boven, maar ze werden direct terug gezeuld door mams. De eerste nachten hebben ze toen ruim -10 gehad zonder problemen, terwijl de enige bescherming die ze hadden een laag van 5-10 cm hennepvezel op de grond & de warmte van elkaar & van mams was...

jouw langharige ras zal de pups nog makkelijker warm kunnen houden door de vacht denk ik zomaar, denk dus dat je met je plan meer dan voldoende warmte vast kan houden...
pups kunnen inderdaad perfect overleven hoor zonder bijverwarming maar ze zullen dan toch geen aktieve herpes mogen zien voorbij komen want dan leggen ze toch echt het loodje.

een pup kan gewoon zijn temperatuur nog niet op peil houden, is niet erg, zijn lichaampje kan daar goed mee overweg maar herpes jammer genoeg ook, die houdt van kouwe pups :oeps: .

ik verwarm dus ook al jaren bij (niet in de zomer natuurlijk) terwijl ik vroeger inderdaad rustig nestjes bij vriesweer 'buiten' had liggen en die deden het prima - maar toen was dat type herpes er nog niet.
Tot welke temperatuur verwarm je bij? Ik begreep van een dierenarts dat je eigenlijk nauwelijks genoeg kan verwarmen tegen herpes. Je zou dan boven de 28 graden moeten zitten, dat ga ik mijn honden niet aan doen.

De mooie constructie die jij had met de deken boven de kist geeft toch ook vrij veel warmte denk ik?
kitty
Zeer actief
Berichten: 1895
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:15
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door kitty »

Marjoleine schreef:
crutz schreef:jouw langharige ras zal de pups nog makkelijker warm kunnen houden door de vacht denk ik zomaar, denk dus dat je met je plan meer dan voldoende warmte vast kan houden...
Dat hangt toch echt van de teef af.
Als je er een hebt die alle bodembedekking eruit gooit en het is ook echt koud hebben pups echt een probleem.
Ik wilde er niet aan tot ik ze rap zag afvallen.
En nee, ze hadden geen herpes, maar toen de zaak op rond de 22-23 graden werd gehouden middels een lamp kwamen ze even rap weer bij als ze eerder waren afgevallen.
Als ze open en bloot liggen omdat je teef daar voor wenst te kiezen moet je iets :19:

Mijn teef graaft niet en laat alles keurig liggen. Mijn werpkist staat niet op de grond, erin zit een kussen van zo'n 8 cm dik, heel stevig en waterdicht. Daaromheen gaat een fleecehoes of vetbed. In de kamer is het de eerste dagen 21 á 22 graden en de kist staat naast de verwarming. Met de lamp merk ik toch dat moeder wegloopt en ik heb heel benieuwd hoe het zonder zal gaan. Mocht het niet lukken heb ik de lamp gewoon in huis en hoef ik alleen de tafel maar weg te halen en ik kan bij verwarmen.
kitty
Zeer actief
Berichten: 1895
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:15
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door kitty »

Wat heb je voor warmtematje en hoe werk je dan de bedrading zo weg dat moeder er niet bij kan?

Ik heb een dik kussen in de werpkist wat gemaakt is van een soort waterdicht 'nepleer'. Als zo'n matje aan twee kanten warm wordt weet ik niet of dat kussen er tegen kan :denken:
Gebruikersavatar
Badu
Zeer actief
Berichten: 5708
Lid geworden op: 22 sep 2009 15:53
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Badu »

Heb hier een hoek van de werpkist, met een warmtelamp, continu op 27 graden of hoger gehad.
Had ook wel een matje gekocht maar niet gebruikt, lamp was voldoende.
Meer dan 27 graden om herpes geen kans te geven inderdaad...
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ja, die herpes... dat moet dan maar? Ooit een nestje schotjes verwarmd en die presteerden het om met 5 weken bibberend in een mandje te gaan zitten. Ze hadden het koud, duh.

Mijn honden hebben wel vloerverwarming maar ik zet gerust het raam overdag open om te luchten. Ze liggen gewoon in de huiskamer en die verwarm ik niet hoger dan gebruikelijk. Rond de 20 graden. Momenteel ligt er een nestje kittens op de slaapkamer. Raam open. Geen probleem. Zat kittens die in de hooiberg liggen toch ;-)

Lekker proberen en als je denkt dat de kleine pups het koud hebben dan verwarm je bij. Maar dat zei je al.
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Inge O schreef:
Rosita Compagner schreef:Ja, die herpes... dat moet dan maar? Ooit een nestje schotjes verwarmd en die presteerden het om met 5 weken bibberend in een mandje te gaan zitten. Ze hadden het koud, duh.
dan deed je toch iets anders fout want hier wonen ze ondanks verwarming de eerste weken met 3 weken 'buiten' en lopen met 4 à 5 weken met veel plezier in de sneeuw :

Afbeelding
Ja, dat moge duidelijk zijn. Ik heb het meteen definitief afgeleerd ;-) 't Is uiteindelijk wel goed met ze gekomen hoor.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, ik verwarm ook, hoor, en hier lopen ze niettemin in de kou en regen buiten als ze een week of 4-5 zijn.
Sneeuw niet maar dat had meer te maken met het ontbreken daarvan ;)

Ik denk dat het wel kan schelen wanneer je ermee stopt.
Ik stop op een week en als het erg koud is verwarm ik 's nachts tot een week of twee.
Maar overdag is het dan dus al klaar.

Ik kan me voorstellen dat het scheelt (in negatieve zin dus) als je langer verwarmt.
Schotjes die het koud hebben.... :? Het klinkt echt tegenstrijdig ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kitty
Zeer actief
Berichten: 1895
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:15
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door kitty »

Marjolein, je verwarmt maar bij tot 22 á 23 graden?
Gebruikersavatar
Annemarie Rouw
Zeer actief
Berichten: 594
Lid geworden op: 07 mei 2011 23:46
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4
Locatie: Geldrop

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Ik lees dit topic met grote interesse. Over een week of drie verwacht ik een nest Whippets. Ze hebben een zeer korte vacht, het geeft wat kleur maar niet veel warmte. :mrgreen: Ik twijfel nog over een warmtelamp of een warmteplaatje, heb beide in huis. Met een week of vijf zijn ze zo actief dat zelfs spelen in de sneeuw geen kwaad kan, maar daarvoor... :19:
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Marjoleine »

kitty schreef:Marjolein, je verwarmt maar bij tot 22 á 23 graden?
Ehm... ja.
Is dat erg?

Ze liggen op een vetbed en bij hun moeder, dus ik vind het best. Ze moeten niet onderkoelen maar de teef moet ook de kist niet uit willen.
Dat laatste vind ik het belangrijkste trouwens. Zonder moeder gaan ze hoe dan ook he, warm of koud ;)

Overigens heb ik een keramische lamp, dat geeft geen licht en derhalve meer rust.
Is mijn ervaring dat je met die lampen een dag- en nachtritme kunt aanhouden en dat is aangenaam, ook voor de teef.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kitty
Zeer actief
Berichten: 1895
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:15
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door kitty »

Marjoleine schreef:
kitty schreef:Marjolein, je verwarmt maar bij tot 22 á 23 graden?
Ehm... ja.
Is dat erg?

Ze liggen op een vetbed en bij hun moeder, dus ik vind het best. Ze moeten niet onderkoelen maar de teef moet ook de kist niet uit willen.
Dat laatste vind ik het belangrijkste trouwens. Zonder moeder gaan ze hoe dan ook he, warm of koud ;)

Overigens heb ik een keramische lamp, dat geeft geen licht en derhalve meer rust.
Is mijn ervaring dat je met die lampen een dag- en nachtritme kunt aanhouden en dat is aangenaam, ook voor de teef.
Nee, dat is helemaal niet erg. Integendeel :wink:
Ik hoor dus over bijverwarmen tot 28 graden in de eerste dagen. Als ik de lamp gebruik is het daaronder vaak 24 of 25 graden en dan gaat mijn teef echt op de loop.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door Marjoleine »

kitty schreef:Nee, dat is helemaal niet erg. Integendeel :wink:
Ik hoor dus over bijverwarmen tot 28 graden in de eerste dagen. Als ik de lamp gebruik is het daaronder vaak 24 of 25 graden en dan gaat mijn teef echt op de loop.
Ah, ja, dat is die magische 27-graden grens vanwege de herpes.
Dat werkt wel blijkbaar maar je pups hebben wel een probleem omdat de teef er niet meer bij wil meestal. Vanwege diezelfde hitte dus :?

Nee, ik doe dat niet.
Als ze dood gaan aan herpes is dat niet leuk, en als ik zo'n diagnose zou krijgen deed ik het misschien wel.
Maar op voorhand? Nee. Dat ga ik mijn meisjes niet aandoen zonder legitieme reden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
MirandaH
Zeer actief
Berichten: 1527
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:33
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ons 2e nestje lag lekker rustig naast ons bed in de slaapkamer, in de winter, temperaturen van -15, kamer had enkelglas en toen viel de verwarming van de flat uit. Ik had er dus wel een lamp boven hangen, maar niet zo'n sterke. Ik was zo bang dat de pups ziek zouden worden. We hadden zo'n thermometer die met een draadje zowel binnen als buiten de temperatuur weergeeft en de sonde daarvan hebben we op een gegeven moment tussen de pups gedaan (lagen met z'n allen op een hoopje) en het was gewoon 28 graden tussen hen in, terwijl de temperatuur in de kist niet boven de 20 graden te krijgen was (met deksel erop) en in de kamer was het nog geen 10 graden.

Toch vind ik het moeilijk om die 25 graden grens los te laten, het lijkt me gewoon zo erg als je een nest verliest aan herpes :S
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
kitty
Zeer actief
Berichten: 1895
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:15
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door kitty »

Mijn leuke idee met de tafel kan niet doorgaan. Manlief heeft een beetje raar gemeten en het paste niet. :vaag:
Ik heb nu voor Wampie een leuke wigwam gemaakt (herkenbaar inge O :wink: )
Ze vind het best een leuk ding geloof ik. Iedere keer als ze in de tuin is wezen plassen of poepen gaat ze zich in haar tentje even uitgebreid poetsen. De dekens hangen aan de standaard van mijn lamp dus die is heel makkelijk aan te hangen als het nodig is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
loppie
Actief
Berichten: 120
Lid geworden op: 09 mar 2009 08:07
Locatie: Gelderland

Re: warmteplaat

Ongelezen bericht door loppie »

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de warmteplaat van Jetty foto hier: http://www.jetty.nl/shop/42-puppyverzorging/426.html

Ik ben hier over aan het twijfelen omdat ons hondje altijd zo krabt....
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”