Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
nathalie
Zeer actief
Berichten: 12166
Lid geworden op: 22 mar 2007 19:15
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door nathalie »

Of, hoe ben je erop gekomen?

Ik wil er nu zo snel mogelijk 1 aan gaan vragen, maar vind het verdomd moeilijk om iets leuks te vinden. Vind het ook weer zo wat om over een paar jaar te veranderen..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Gebruikersavatar
Madelief
Zeer actief
Berichten: 6183
Lid geworden op: 22 mei 2007 13:27
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik quote maar een stukje van mezelf toen ik helemaal in de wolken hier vertelde dat hij geaccepteerd was. Zoals je leest had precieze acceptatie nogal wat betekenis voor me :ok:
Beauceronkennel de la Bonhardiesse.

De naam heeft in vele opzichten betekenis. Ten eerste wil ik graag het karakter van de beauceron voorop stellen, omdat dat de beauce een beauce maakt. Hardiesse moet een beauce hebben en dat is ook één van de dingen waar de beauceron op getest wordt bij de karaktertest in Frankrijk.
Hardiesse laat zich vertalen als gehardheid, onverschrokkenheid, durf, stoutmoedigheid, onbeschaamdheid, bravoure (brutaliteit ), originaliteit, vrijheid > vrijmoedigheid, ongedwongenheid.

Kortgezegd: (over)moedig

Ik wil dat mijn beaucerons dit karakter behouden, dus dat ze goed moedig zijn; maar tegelijkertijd goedmoedig, dus ook op een goede manier moedig.

Dit heb ik voor mijn gevoel gevangen in het (tot nog toe niet bestaande) woord Bonhardiesse (Bonne Hardiesse).
En......als icing on the cake ....door Bonne en Hardiesse tot een nieuwe term samen te voegen...jullie voelen hem al.....is zelfs mijn lief Bonha vereeuwigd in de naam . Mijn darling Bonha, mijn eerste eigen hond, met hart van goud en mijn dagelijkse portie liefde.

En Yanthe: zij is la Bonhardiesse in hoogsteigen persoonlijkheid!
Ik denk dat het het leukst is als je kennelnaam betekenis heeft, maar gewoon een hele mooie naam is ook leuk natuurlijk. Ik zou dan wel alles wat ook maar met "mode", "in" en "nu" heeft te maken schrappen. Je wilt tenslotte niet denken over 5 jaar...gut, mijn kennelnaam is zooooo 2011 :ugh: .

Heb je helemaal geen idee in welke richting te zoeken/beginnen met brainstormen? Taal? Eigenschap die je graag zou zien?
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Gebruikersavatar
Sepje
Zeer actief
Berichten: 1709
Lid geworden op: 30 nov 2009 22:35
Mijn ras(sen): Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Sepje »

Ik vond het ook erg moeilijk! :ugh:
Maar wou gewoon echt iets simpel. En tja ze zijn grijs en bloemen zijn mooi,.... erg fantasieloos maar ik ben er ontzettend blij mee. :cheer:
Ik vind het leuker om met de pupnamen iets leuks te doen.

Succes ben erg benieuwd! Bij mij duurde het trouwens wel even voordat ik hem had! 6 mnd ongeveer, maar mijn eerste naam was afgekeurd!
Gebruikersavatar
Simonne
Zeer actief
Berichten: 619
Lid geworden op: 13 apr 2011 18:42
Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Aantal honden: 1

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Simonne »

Ik geloof dat de RvB alleen stamboomnamen goedkeurt als ze korter dan 30 tekens zijn?
De kennelnaam van de fokker van onze hond is vrij lang, waardoor de namen van de pups kort moeten zijn.
Soms niet altijd leuk.
Misschien iets om in gedachten te houden?
Groetjes,
Simonne



Afbeelding

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb LongFields als kennelnaam gekozen, omdat de naam lekker kort is, en zowel mijn eigen achternaam als die van Eric omvat, vrij vertaald in het Engels.
Gebruikersavatar
nathalie
Zeer actief
Berichten: 12166
Lid geworden op: 22 mar 2007 19:15
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door nathalie »

Madelief schreef:Ik quote maar een stukje van mezelf toen ik helemaal in de wolken hier vertelde dat hij geaccepteerd was. Zoals je leest had precieze acceptatie nogal wat betekenis voor me :ok:
Beauceronkennel de la Bonhardiesse.

De naam heeft in vele opzichten betekenis. Ten eerste wil ik graag het karakter van de beauceron voorop stellen, omdat dat de beauce een beauce maakt. Hardiesse moet een beauce hebben en dat is ook één van de dingen waar de beauceron op getest wordt bij de karaktertest in Frankrijk.
Hardiesse laat zich vertalen als gehardheid, onverschrokkenheid, durf, stoutmoedigheid, onbeschaamdheid, bravoure (brutaliteit ), originaliteit, vrijheid > vrijmoedigheid, ongedwongenheid.

Kortgezegd: (over)moedig

Ik wil dat mijn beaucerons dit karakter behouden, dus dat ze goed moedig zijn; maar tegelijkertijd goedmoedig, dus ook op een goede manier moedig.

Dit heb ik voor mijn gevoel gevangen in het (tot nog toe niet bestaande) woord Bonhardiesse (Bonne Hardiesse).
En......als icing on the cake ....door Bonne en Hardiesse tot een nieuwe term samen te voegen...jullie voelen hem al.....is zelfs mijn lief Bonha vereeuwigd in de naam . Mijn darling Bonha, mijn eerste eigen hond, met hart van goud en mijn dagelijkse portie liefde.

En Yanthe: zij is la Bonhardiesse in hoogsteigen persoonlijkheid!
Ik denk dat het het leukst is als je kennelnaam betekenis heeft, maar gewoon een hele mooie naam is ook leuk natuurlijk. Ik zou dan wel alles wat ook maar met "mode", "in" en "nu" heeft te maken schrappen. Je wilt tenslotte niet denken over 5 jaar...gut, mijn kennelnaam is zooooo 2011 :ugh: .

Heb je helemaal geen idee in welke richting te zoeken/beginnen met brainstormen? Taal? Eigenschap die je graag zou zien?
Jouw naam is erg mooi!

Ik heb wel een klein beetje een idee, maar om er dan nog een eigen twist aan te geven vind ik moeilijk. Ik ben helemaal "fan" van meubel en accesoire merk "riviera maison". Op zich lijkt me iets met dat wel heel leuk.
Iets met Ushi erin lijkt me ook wel wat. Zij is de aanleiding voor het aanvragen van een kennelnaam..

Ik weet ook zeker dat ik niet iets met "grey" of "weim" ofzo wil. Sorry voor iedereen die dat heeft, maar ik vind dat niet zo heel erg leuk om dat voor mijn eigen honden te hebben :roos: Daarbij wil ik een naam die voor elk ras zou kunnen, je weet nooit of er later nog een ras bijkomt oid.

Op de fci site zag ik ook wel wat namen met lovable oid staan. IEts met dat erin, of in het frans l'Amour.. Het probleem is dat ik eigenlijk dus totaal geen idee heb.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Gebruikersavatar
carine
Zeer actief
Berichten: 2445
Lid geworden op: 27 mei 2007 11:06
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Locatie: merksem
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door carine »

ik volg want ik zit ook te dubben en te denken :oeps:
ik wil iets Italiaans wegens Italiaans ras...soms denk ik dat ik hét gevonden heb maar een tijdje later vind ik het dan weer niks...
mijn Italiaans is dan ook niet zo goed :oohja:
Gebruikersavatar
Jippie
Zeer actief
Berichten: 913
Lid geworden op: 22 mar 2005 13:37
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik heb een bij elkaar geraapt zooitje eigenlijk.

De D staat voor Dazzy
De JA staat voor Jay
De IVA staat voor mijn pupje wat helaas heel snel kwam te overlijden Diva.

En zo werd het of Dja Iva :mrgreen:
Ik wilden ook een naam wat bij elk ras zou kunnen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nawosh
Zeer actief
Berichten: 4375
Lid geworden op: 10 jul 2009 18:35
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2
Locatie: Klein Gronings dorpje

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik had destijds 2 beardies Tiffany en Kyna dus werd het Tiffkyn's.
Beetje fantasieloos maar goed :U:
Groetjes, Marjan
Gebruikersavatar
Rahne
Zeer actief
Berichten: 818
Lid geworden op: 04 okt 2009 20:22
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Rahne »

Van mijn website:
Wolfsbane
Mijn moeder is altijd een grote fan geweest van de X-men. Ik ben vernoemd naar een van de characters uit de strip, Rahne Sinclair. Rahne Sinclair werd als mutant geboren in Schotland. Ze heeft de gave om geheel of gedeeltelijk in een rode wolf te veranderen. Haar mutanten naam is Wolfsbane.
Vond het wel toepasselijk ook voor het ras :F:
De naam is trouwens niet officieel geregistreerd bij de FCI.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Gebruikersavatar
Sepje
Zeer actief
Berichten: 1709
Lid geworden op: 30 nov 2009 22:35
Mijn ras(sen): Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Sepje »

Je bent dan eigenlijk toch aardig goed op weg! Vind dat je leuke ideeën hebt hoor!
Gebruikersavatar
monky555
Zeer actief
Berichten: 2560
Lid geworden op: 21 apr 2003 17:38
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3
Locatie: Fijnaart met Lila, Brutus & Boris

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door monky555 »

ik vond het ook erg moeilijk, als ik staffords zou gaan fokken had ik iets van sweet & spicy oid gewild, maar ik wil geen staffie's fokken :mrgreen: dus ik heb voor ..... From the living heaven gekozen, omdat de eigenaren van mijn oppashonden altijd zeiden dat de woefers het altijd zo goed hadden bij mij, en de honden eigenlijk niet meer naar huis wilde :mrgreen: in het begin vond ik de naam eigenlijk helemaal niet zo leuk, maar je went eraan :wink: en achteraf ben ik blij dat mijn eerste keus gelijk geaccepteerd is. Alleen nou nog een geschikt ras vinden :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
jores
Zeer actief
Berichten: 11479
Lid geworden op: 08 apr 2004 18:34
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door jores »

wij wilden onze veels te jong overleden cockertje Joris erin vernoemen. We wonen in een straat die hoeve heet: dus tadadada: v.d. Jorishoeve
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Gebruikersavatar
Riboet
Zeer actief
Berichten: 721
Lid geworden op: 30 apr 2005 09:25
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Locatie: Het Rijk achter de Dijk
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Riboet »

Mijn kennelnaam is een eerbetoon aan mijn veel te vroeg overleden bulledame Nala.

Zij had een enorme air over zich. We noemden haar daarom vaak Keizerin Nala (ze regeerde ook echt maar fair en met echt gezag over haar roedeltje). Maar een keizerin heeft een Rijk (achter de Dijk). Omdat de bloedlijnen van mijn honden internationaal zijn, besloten we de kennelnaam in het Engels te doen en deze is dus geworden From Nala's Empire. Het was de eerste keuze en deze is direct geaccepteerd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door tycha »

Ondanks dat ik niet gefokt heb, heb ik een aantal jaar terug wel een kennelnaam aangevraagd.
Wij wonen in de Klinkenberg polder. Vrij vertaald in het Frans werd dat dus La Brique Montagne
Afbeelding
Groetjes Marja
Gebruikersavatar
Saschesfloor
Zeer actief
Berichten: 1378
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:21
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Mijn kennelnaam is Naughty by Nature's. Ik hoop met Floor een nestje te fokken en Cairns zijn vaak een beetje Naughty, het zijn echt boefjes, maar wel op een leuke manier. Voor mij vat mijn kennelnaam (een groot stuk van) het karakter van een Cairn samen in een paar woorden.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
roksefloks
Zeer actief
Berichten: 614
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:26
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door roksefloks »

In 1997 fokte ik mijn eerste (en naar nu blijkt laatste) nestje kooikerhondjes. Dit nestje was het eerste officiële Zeeuwse nest.
Het enige teefje hield ik aan en wilde met haar verder fokken.
Mijn kennelnaam werd "van "t Zeeuws Debuut".
Door allerlei omstandigheden heb ik er tot op heden nog geen gebruik van gemaakt. :(:
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Gos »

Ik heb hem nog niet gebruikt, maar heb wel een kennelnaam. Ik wilde een simpele naam zonder poespas, zoals "mijn" ras (mechelse herder). En het werd Rekeldonk:

Historisch gezien hoorden de herdershonden tot de "rekels", de "onedele" honden waarmee niet gejaagd mocht worden. In wezen is het in functie een boerenhond, en daar wilde ik geen sjiek-de-friemel naam bij

Rekel was in de Bourgondische tijd en onder de Republiek der Verenigde Nederlanden de benaming voor een assistent van de schout bij de opsporing en aanhouding van misdadigers. Met ’’de schout en zijn rekels’’ wordt een stedelijk politiekorps bedoeld. Aangezien wij met onze honden actief zijn in de KNPV vond ik rekel dus een dubbel toepasselijk woord voor in de kennelnaam.

Mijn eerste mechel heeft een donkerrode kleur als van een vos. Het is dan wel een teef, maar een rekel is ook een mannelijke vos, dus dat kon ook nog wel een beetje.

Het moest dus iets met rekel worden. Uiteindelijk heb ik er -donk achter geplakt: we wonen in de gemeente Maasdonk en een donk is een soort zandheuvel in laaggelegen rivierengebied. Er zijn er nogal wat van in het Brabantse waar we wonen, dus vandaar. :wink:
Heidewachtel
Actief
Berichten: 250
Lid geworden op: 26 jan 2011 22:56
Mijn ras(sen): Heidewachtels

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Heidewachtel »

Ik ben mede-eigenaar geworden van de kennelnaam "van Loenerhof" dus heb niets meer zelf hoeven verzinnen (waar ik in eerste instantie druk mee bezig was...). Loenerhof is bedacht omdat Gerard en Mia in het ouderlijk huis van Mia wonen (de familie Loenen), dus vandaar de Loenerhof.
Groetjes Judith
Afbeelding
Gebruikersavatar
Linx
Zeer actief
Berichten: 1171
Lid geworden op: 06 nov 2009 17:18
Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever
Aantal honden: 7
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Linx »

Onze eerste keuze werd afgewezen omdat het woord 'wolf' daarin stond, en dit mag niet. Omdat we heel graag iets wilden wat verwees
naar wolven zijn we toen specifiek gaan zoeken en uiteindelijk uitgekomen bij het Griekse woord Lykaios, wat zoveel betekend als
'wolf-achtig'.
:I: Luca, Amy*, Sora, Linx*, Lea, Jayden, Hayley, Killian*, Mason en Hype :I:
Gebruikersavatar
grover
Zeer actief
Berichten: 3780
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:35
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Bij de rotonde linksaf
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door grover »

Ik heb zelf geen kennelnaam maar ben wel nauw betrokken geweest bij vrienden van ons die vorig jaar een kennelnaam hebben aangevraagd en een eerste nestje hebben gefokt (en waar we dus uiteindelijk Ollie vandaan hebben :P )..

Zij hebben ook gegeken naar woonplaats, dat omgezet naar het Engels (want met Ridderkerk kun je gewoon niet zo veel :P ) en dat is uiteindelijk dus "from ChurchKnights" geworden :) Het bekt wel lekker :P

Het is wel iets wat me ergens ook bezighoudt, omdat ik ergens in m'n achterhoofd stiekem ooit, heel misschien nog wel eens een nestje zou willen fokken, als alle omstandigheden daar naar zijn :) Maar das nog zulke onzekere en verre toekomstmuziek, dat het voorlopig nog bij filosoferen blijft :P
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door empyree »

Ik ben in de zevende hemel met mijn honden en vandaar de kennelnaam de l'Empyrée want dat betekend maar ook het hoogst haalbare of hoogste hemel...........
Sandra
Afbeelding
Devel

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Devel »

Fokken zal hier voorlopig er wel niet in zitten, maar zodra hier een kennel naam komt wordt het iets van ons favoriete automerk en type de Subaru Impreza
De hond word scooby haha
hercujess

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door hercujess »

Iki heb eerst gedacht aan 'Uut 't Hazebos', omdat dat de wijk was waar we woonden. Van het Hazenbos bleek al te bestaan, dus dat leek er te veel op. Ik heb toen nog gedacht 'Uut de Klepperstad', maar uiteindelijk niet gekozen voor een plaatsgerelateerde kennelnaam met het oog op eventuele verhuizing en dat was maar goed ook, aangezien dat een maand geleden gebeurd is ;-)

Aanvankelijk wilde ik alleen met de teckels fokken, maar wel de optie voor een ander ras open houden. En ik ben dan andere benamingen voor hond in Engels gaan zoeken en bij voorkeur iets rijmends, zodat het lekker blijft hangen.

Een Pooch is een ander woord voor een hond en een Poochy is dus een hondje. Smoochy rijmt er op en betekent zoiets als klef, knuffelig en dat zijn die van mij wel, dus zo werd Smoochy Poochy geboren :-)
Gebruikersavatar
**Nancy**
Zeer actief
Berichten: 1659
Lid geworden op: 20 jan 2011 13:57
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3
Locatie: Kaatsheuvel

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Ik heb vorige week de kennel-controle gehad van iemand van de Raad van Beheer.
Dus ik zit nog middenin de aanvraag ;-)

Ik heb Sparkling Castle aangevragen.

Castle is een samenvoeging van de namen van onze honden.

CA= is van CAndy
S = is van Senna
TLE = is van JenTLE
Afbeelding
Gebruikersavatar
ladybird
Zeer actief
Berichten: 8265
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:02
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door ladybird »

Devel schreef:Fokken zal hier voorlopig er wel niet in zitten, maar zodra hier een kennel naam komt wordt het iets van ons favoriete automerk en type de Subaru Impreza
De hond word scooby haha
Dat mag niet. Merknamen zijn niet toegestaan :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Pumi »

Wij hebben iets gezocht dat bij ons ras past, Pumi's zijn net van de wervelwinden, dus Twister. Dan komt er nog bij dat ik een prefix mooier vind dan een afix, 's :F:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Supernova
Zeer actief
Berichten: 10203
Lid geworden op: 17 jul 2009 18:54
Aantal honden: 2

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik vond het ook ontzettend moeilijk, veel nagedacht, veel namen opgeschreven en veel namen weer weggestreept :mrgreen: Ik hou van honden die slim en een beetje ondeugend zijn en ik vond het leuk om dat te verwerken in mijn kennelnaam. Ik vond het ook belangrijk dat de naam lekker bekt en ik wou het liefst een engelse naam. Mischief vind ik een mooi woord en de betekenis is ook precies goed, zo is het dus Mischief Managed geworden.
Helemaal goed :cheer:
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door Brigitte »

From Elysium Fields hebben wij en dat komt uit Xena Warrior Princes. In de oude Griekse tijd had je Tartarus en dat is de hel en de Elysische velden de hemel en daar ging je dus heen als je goed geleeft had.
Gebruikersavatar
FullofLove
Actief
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 dec 2010 06:52
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 6
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie aan de kennelnaam gekomen?

Ongelezen bericht door FullofLove »

Ik heb verleden week ook de kennelcontrole gehad en mijn aangevraagde kennelnaam gaat op 15 september voor goedkeuring naar de FCI, tenminste als niemand hier in Nederland bezwaar aantekend. :D
En ja, ik ga met Engelse Cockertjes fokken, dus het moest wat Engels worden, niet te lang zodat je met de stamboomnamen ook de ruimte hebt en eigenlijk ook wel heel graag iets met de naam van mijn eerste cockertje waarmee ik ga fokken erin verwerkt..
en het is dus From Peggywood geworden...en ja, op dat wood kwam ik weer door Dollywood (het pretpark van Dolly Parton).
En ach, hier in Amsterdam weinig bos, maar goed, we gaan wel elke dag naar het bos...Peggy is een echte bosmeid. :lol1:
Groetjes Bibi met Peggy en Suzie
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”