Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bo is drachtig....het gaat stil worden in huis

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Bo is drachtig....het gaat stil worden in huis

Ongelezen bericht door wendelaa »

Ze is in juli 2 weken naar de kennel geweest en zat daar gezellig samen met haar vader, moeder en broertje. Dit gebeurd ieder jaar.
Broer is gecrastreerd en papa niet. Bo zou pas nu loops moeten zijn. Ze is 3,5 jaar oud en vanaf dat haar eerste loopsheid was het keurig om de 6mnd. Dit keer dus niet, wat wij dus niet doorhadden. Ze is het blijkbaar geworden tijdens haar verblijf in de kennel.
1.5 week terug merkte wij ineens wat ander gedrag van haar, zag ik ineens dat ze dikker werd en grotere tepels.
Afgelopen maandag gelijk naar de d.a, die kon niet voelen of ze wel of niet drachtig was.
Woensdag erna afspraak voor echo en jawel hoor....daar waren ze dan....sowieso al 3 vol in beeld.
Dus nu als een speer info en spullen aan het verzamelen.

Bo is een kruising Jack Russel x Maltezer. En gedekt door Maltezer.

Ze wordt met de dag dikker en is stukken rustiger als we gewend zijn. Zoekt wel constant je op, wil steeds bij je liggen.
Je zou er achtervolgingswaanzin van krijgen :wink:
Nu kregen we als advies om iedere dag te temperaturen vanaf deze week. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Ze adviseerde nl smorgens, maar now way dat ik dat alleen voor elkaar krijg. Ze is erg klein, maar dan kom ik toch handen te kort!
Ik neem aan dat het ook gewoon op een ander tijdstip kan, als je maar dat tijstip aanhoud?
Aangezien we niet precies weten wanneer ze gedekt is, lijkt het me handig als ik haar temp. in de gaten hou.

Enfin, ik zou heeeel graag tips en adviezen krijgen van jullie, zodat ik het beste kan doen voor ons dametje en de pups.

Gr Wendy
Laatst gewijzigd door wendelaa op 24 nov 2011 10:29, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ellen.
Zeer actief
Berichten: 7699
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:32
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door Ellen. »

Dus ze ging 'niet loops' naar de kennel? Zat daar 2 weken? Dan moet ze in het begin van het verblijf daar loops geworden zijn.. Neem ik aan tenminste, gemiddeld duurt het 9 dagen voordat ze gedekt worden. En dan ook werkelijk drachtig zijn. Maar lees ik het goed en is ze gedekt door haar eigen vader??? :blauwoog:
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door tekkel »

ach jee, wat spannend. ik heb geen enkele tip voor je want ik heb er geen verstand van ;-)
weet je of het wel goed gaat, met zulke vader/dochter-puppen?
veel succes in elk geval!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door wendelaa »

Ze ging er idd niet loops heen. Ze is daar in het totaal 16 dagen geweest. Dus ligt er aan op welk moment ze daar loops is geworden.
En ja ze is gedekt door haar eigen vader, ik heb navraag gedaan bij beide dierenartsen die haar gezien hebben.
Die zeggen dat dat niet echt zorgwekkend is, dat er weinig kans zal zijn dat er iets met de pups mis zal zijn.
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door tekkel »

o, gelukkig maar. had al helemaal fritzl-visioenen...
heb je al mensen die een pupje willen? hou je er zelf een?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:O: , leuke kennel :hmmm:
succes met de pups
Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door wendelaa »

S@ndr@ schreef::O: , leuke kennel :hmmm:
succes met de pups
Tja er zijn er meer die zeggen dat het hun schuld is, maar ik vind van niet.
Ik heb nl de keus gemaakt mijn hond niet te laten sterilliseren en ik heb er voor gekozen om ze bij die reu te zetten.
En ik wist dat die niet gecastreerd was, t is nl het hondje van mn schoonzus.
Dus tja, dan vind ik het toch echt mijn ''fout''. Ze zijn daar altijd hartstikke goed voor haar en ik heb ze wel gebeld en ze heeft 100x sorry gezegd, maar je schiet toch niks op met hun te beschuldigen lijkt me?

Nee ben de pups nog niet kwijt, er is 1 moeder van een klasgenoot van Eva die aan geeft haar man lief aan te kijken.
Het makkelijkste zal w.s zijn via MP, maar ik weet niet of ik dat aan durf eigenlijk.
Enigste dieren die wij ooit verkopen via MP is jonge baardagamen nl
Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door wendelaa »

tekkel schreef:o, gelukkig maar. had al helemaal fritzl-visioenen...
Wat voor een visioenen??
Gebruikersavatar
nathalie
Zeer actief
Berichten: 12166
Lid geworden op: 22 mar 2007 19:15
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door nathalie »

Het zal inderdaad wel niet zo'n kwaad kunnen, maar ik zou op z'n zachtst gezegt woedend zijn.

Heb je trouwens helemaal niks meer gezien van de loopsheid toen je thuis kwam? Ik zie dat altijd best lang aan mijn teven.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Gebruikersavatar
Panna
Zeer actief
Berichten: 2815
Lid geworden op: 11 aug 2008 12:45
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Aantal honden: 2
Locatie: Amsterdam

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door Panna »

wendelaa schreef:Ze is in juli 2 weken naar de kennel geweest en zat daar gezellig samen met haar vader, moeder en broertje. Dit gebeurd ieder jaar.
Broer is gecrastreerd en papa niet. Bo zou pas nu loops moeten zijn. Ze is 3,5 jaar oud en vanaf dat haar eerste loopsheid was het keurig om de 6mnd. Dit keer dus niet, wat wij dus niet doorhadden. Ze is het blijkbaar geworden tijdens haar verblijf in de kennel.
1.5 week terug merkte wij ineens wat ander gedrag van haar, zag ik ineens dat ze dikker werd en grotere tepels.
Afgelopen maandag gelijk naar de d.a, die kon niet voelen of ze wel of niet drachtig was.
Woensdag erna afspraak voor echo en jawel hoor....daar waren ze dan....sowieso al 3 vol in beeld.
Dus nu als een speer info en spullen aan het verzamelen.

Bo is een kruising Jack Russel x Maltezer. En gedekt door Maltezer.

Ze wordt met de dag dikker en is stukken rustiger als we gewend zijn. Zoekt wel constant je op, wil steeds bij je liggen.
Je zou er achtervolgingswaanzin van krijgen :wink:
Nu kregen we als advies om iedere dag te temperaturen vanaf deze week. Maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Ze adviseerde nl smorgens, maar now way dat ik dat alleen voor elkaar krijg. Ze is erg klein, maar dan kom ik toch handen te kort!
Ik neem aan dat het ook gewoon op een ander tijdstip kan, als je maar dat tijstip aanhoud?
Aangezien we niet precies weten wanneer ze gedekt is, lijkt het me handig als ik haar temp. in de gaten hou.

Enfin, ik zou heeeel graag tips en adviezen krijgen van jullie, zodat ik het beste kan doen voor ons dametje en de pups.

Gr Wendy
Jemig, dat is wel heel slordig van de eigenaren van die kennel :ugh:
Aangezien ze gedekt is door haar eigen vader is de kans op (recessieve) erfelijke afwijkingen/ziektes groter. De ziektes die (volgens deze site) bij de Maltezer voorkomen: http://www.maltezervereniging.be/index. ... tezer-info Daar zou ik dus wel goed naar (laten) kijken.

Veel fokkers houden de temperatuur in de gaten om zo een idee te krijgen van wanneer de bevalling op gang komt, maar het hoeft niet hoor. Zeker als ze het zelf zo vervelend vindt, zou ik haar daar niet mee pesten. Je merkt het zonder ook, graven, rillen en uiteindelijk de buik die samentrekt door de weeën.
Zorg voor een goed 'nest' en veel rust. Probeer je zoveel mogelijk in te lezen over wat je nodig hebt, wat de tekenen zijn en wat er mis kan gaan. En hou het telefoonnummer van de DA en als het kan ook van een ervaren fokker bij de hand.
Wenda
Zeer actief
Berichten: 796
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:25
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4
Locatie: Ridderkerk

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door Wenda »

Een goede pension/kennelhouder weet dat ongecastreerde teven bij binnenkomt ineens loops kunnen worden (ook al was het niet de tijd). Ik zou het hem zeker kwalijk nemen. Ik heb niet getempt ze werden ook prima zonder de thermometer geboren :W: Veel succes met de bevalling en pups in ieder geval.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door wendelaa »

@Panna, dank je voor de uitgebreide info. Zal die lijst even doorkijken.
Nr van de d.a hangt al klaar, ze heeft ook al gezegd dat ik dag en nacht kan bellen als er iets is.

En het de kennel kwalijk nemen, tja ik sta zo niet in het leven denk ik.
Want wat schiet ik daar mee op? Helpt die dan hier met de bevalling, pups en een huisje zoeken?
Nee, dus waarom zou ik me daar verder druk om maken. Ga nu gewoon mijn stinkende best doen, om alles goed te doen voor moeder en pups
Ze gaat daar nu voor het 3e jaar heen, vorig jaar zat ze ook samen met dezelfde hondjes en dat ging perfect.
Als het zo is, dat een teef eerder loops kan worden, als ze bij reuen geplaatst wordt, dan zal ik ze dat wel vertellen.
Kunnen hun er ook rekening mee houden
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door tekkel »

wendelaa schreef:
tekkel schreef:o, gelukkig maar. had al helemaal fritzl-visioenen...
Wat voor een visioenen??
was een flauw grapje.
die oostenrijker die z'n dochter 25 jaar in de kelder had opgesloten en misbruikt :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door wendelaa »

zo dan haha, had ik ff een :blont:
Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door wendelaa »

Even graag jullie mening...
Ik weet natuurlijk niet precies de uitgerekende datum. Als we even vanuit het allersnelste uitgaan, zou ze dit weekend al kunnen bevallen.
Als je uitgaat van 63 dagen drachtig zijn.

Maar Bo ligt snachts of als wij weg zijn altijd in de bijkeuken in een bench.
Nu opperde mijn man, om ze daar voortaan niet meer in te leggen, maar gewoon in de woonkamer te laten waar ook de werpkist staat.
Nu ga ik al uit van doemsenarios...zoals een bevallende Bo op mijn stoffen bank of dat ze haar behoefte in de kamer doet.

Wat zouden jullie doen?
empyree
Zeer actief
Berichten: 3236
Lid geworden op: 27 okt 2005 15:04
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Locatie: Puy-de-Dôme (FR)
Contacteer:

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door empyree »

Die doemscenarios kun je vermijden door een rennetje om de werpkist te zetten zodat ze niet de hele woonkamer heeft.......
Sandra
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door crutz »

wendelaa schreef:Even graag jullie mening...
Ik weet natuurlijk niet precies de uitgerekende datum. Als we even vanuit het allersnelste uitgaan, zou ze dit weekend al kunnen bevallen.
Als je uitgaat van 63 dagen drachtig zijn.

Maar Bo ligt snachts of als wij weg zijn altijd in de bijkeuken in een bench.
Nu opperde mijn man, om ze daar voortaan niet meer in te leggen, maar gewoon in de woonkamer te laten waar ook de werpkist staat.
Nu ga ik al uit van doemsenarios...zoals een bevallende Bo op mijn stoffen bank of dat ze haar behoefte in de kamer doet.

Wat zouden jullie doen?
mss gewoon thuis blijven als je teef moet bevallen???
Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door wendelaa »

empyree schreef:Die doemscenarios kun je vermijden door een rennetje om de werpkist te zetten zodat ze niet de hele woonkamer heeft.......
ja dat is natuurlijk ook een idee, die heb ik al in huis.

@Crutz, dat is ook wel mijn bedoeling, maar ik weet niet precies wanneer ze uitgerekend is.
Ik ga niet 2 weken lang in de woonkamer slapen en zal ook moeten werken zo nu en dan. Gelukkig werk ik partime en alleen smorgens of savonds een paar uurtjes. En is mijn man ook geregeld thuis.
Dianavdberkt
Zeer actief
Berichten: 2616
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:12

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

wendelaa schreef:
empyree schreef:Die doemscenarios kun je vermijden door een rennetje om de werpkist te zetten zodat ze niet de hele woonkamer heeft.......
ja dat is natuurlijk ook een idee, die heb ik al in huis.

@Crutz, dat is ook wel mijn bedoeling, maar ik weet niet precies wanneer ze uitgerekend is.
Ik ga niet 2 weken lang in de woonkamer slapen en zal ook moeten werken zo nu en dan. Gelukkig werk ik partime en alleen smorgens of savonds een paar uurtjes. En is mijn man ook geregeld thuis.
maar je wilt toch niet het risico nemen dat ze gaat bevallen als er helemaal niemand is, en er gaat iets fout :80: :80: :80:
Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door wendelaa »

Nee dat risico wil ik ook niet lopen en ik let nauwlettend op haar gedrag enzo, zie nu niks war teken geeft op een aankomende bevalling.
Maar wat nu, als ze stiekem toch ineens aan de gang gaat snachts? Zonder dat ze laat zien dat ze op t punt van bevallen gaat.
Daar ging het mij om. Als ik aan dr zie dat ze zal moeten bevallen, dan kan mijn man wel smorgens vrij krijgen. Maar ze heeft ons al een keer goed genept door bijna 2mn te vroeg loops te worden.

Ik krijg van mijn baas dus echt geen vrij, kan hooguit als ik t zeker weet, met mijn collegas iets proberen te regelen ( werk in de zorg).

En nu niet denken dat ik haar maar aan dr lot overlaat, ik wilde alleen even meningen weten of jullie haar ook lekker in de kamer zouden laten. Of in de veiligheid en geborgenheid van haar eigen bench.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou haar gewoon lekker in de woonkamer in de werpkist laten liggen s nachts, met de ren er omheen zodat ze haar eigen ruimte heeft. En er bij gaan slapen vanaf het moment dat je merkt dat ze onrustiger wordt en gaat beginnen met rillen en of hijgen.

Ik help je hopen dat de pups gaan komen op een moment dat het voor jullie uitkomt, maar mijn ervaring is dat de natuur zich niet laat dwingen en een bevalling vaak op het meest onmpgelijke tijdstip plaatsvindt. Houdt daar dus maar ernstig rekening mee.
Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door wendelaa »

Ik hou er ook wel rekening mee en als ze snachts besluit te bevallen, dan is dat ook echt geen probleem. Dan offer ik daar graag mijn nacht rust voor op en kan mijn man de ochtend thuisblijven en ik met wallen op mn kin gaan werken;)
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door crutz »

T kan ook nog wel eens langer duren. Als ze nog met een echo zichtbaar waren maandag kan ze ook wel eens minder ver zijn dan dat jullie denken. Met een röntgen had je meer zekerheid gehad aangezien daar voor de 7 wk weinig op zichtbaar is.
Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door wendelaa »

crutz schreef:T kan ook nog wel eens langer duren. Als ze nog met een echo zichtbaar waren maandag kan ze ook wel eens minder ver zijn dan dat jullie denken. Met een röntgen had je meer zekerheid gehad aangezien daar voor de 7 wk weinig op zichtbaar is.
Rontgen deden ze liever niet, maar ze is minstens 7 weken en 1 dag. Aangezien we haar de 31 juli weer hebben opgehaald en dat dus de laatste dag is dat ze met een reu in aanraking is geweest. Wat zou beteken dat ze op dag van de echo 6 weken en 3 dagen zou zijn.
Dus vandaar dat ik zeg dat het op zijn vroegst dit weekend zou zijn, als ze nu al ruim een week verder zou zijn.
Gebruikersavatar
wendelaa
Zeer actief
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2
Locatie: Den Bosch

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door wendelaa »

O moet het ff kwijt...
Zooooo schattig, Bo lag net heerlijk tegen me aan, mijn hand op dr buik. En voelde ik ineens een pup tegen mn hand aan duwen.
Ik ga weer helemaal terug naar mijn eigen tijd als hoogzwangere geloof ik haha.

Bo kruipt op t moment liefs boven op me en kan geen stap verzetten zonder dat ze achter me aan loopt.
Ze is altijd een aanhankelijk hondje, maar nu....
Gebruikersavatar
SannePP
Zeer actief
Berichten: 17532
Lid geworden op: 18 mei 2008 07:54
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

Ongelezen bericht door SannePP »

Jeetje wat een verhaal!!!

Ik snap dat je het kennel niet kwalijk neemt dat Bo loops geworden is en per ongeluk gedekt is, maar in al die dagen dat ze loops was, hebben ze haar toch wel uit haar kennel gehad en aandacht gegeven hoop ik? Waarmee ik wil zeggen: ze hadden in 16 dagen tijd toch op zijn minst moeten merken dat ze loops was??

Afijn, daar heb je nu niks meer aan, er gaan puppies komen en wie weet al wel heel erg snel!! Spannend...
Ik heb er geen verstand van verder, maar een advertentie op marktplaats lijkt me een goed idee. Verder kan misschien het kennel wel helpen om geinteresseerden naar jullie toe te sturen? Wellicht een flyer en foto van de pups straks ophangen bij de kennel?

Succes!! Kan me voorstellen dat het erg lastig is om nu ineens alles rondom de bevalling te plannen, omdat je er niet op gerekend hebt! Maar zo te lezen gaan jullie er 100% voor en moet het wel goed komen!

Ben benieuwd naar de puppies!!
RIP Cena :roos:
    Gebruikersavatar
    blacky
    Zeer actief
    Berichten: 8030
    Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
    Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
    Aantal honden: 3

    Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

    Ongelezen bericht door blacky »

    Bij de dierenarts een kaart ophangen. Veel dierenartsen hebben een prikbord. Toen wij opzoek waren naar een pup heb ik ook bij de dierenarst gevraagd of ze een nestje wisten.

    Als je niet gemerkt hebt dat ze loops was toen je haar bracht dan kan ze nooit vanaf dag 1 ook al dekrijp zijn geweest. Dat zou dan minstens een week later moeten zijn als het al niet 10 dagen is.
    Afbeelding
    gevni havanezers
    Gebruikersavatar
    wendelaa
    Zeer actief
    Berichten: 344
    Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
    Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
    Aantal honden: 2
    Locatie: Den Bosch

    Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

    Ongelezen bericht door wendelaa »

    blacky schreef:Bij de dierenarts een kaart ophangen. Veel dierenartsen hebben een prikbord. Toen wij opzoek waren naar een pup heb ik ook bij de dierenarst gevraagd of ze een nestje wisten.

    Als je niet gemerkt hebt dat ze loops was toen je haar bracht dan kan ze nooit vanaf dag 1 ook al dekrijp zijn geweest. Dat zou dan minstens een week later moeten zijn als het al niet 10 dagen is.
    Oja, dat is idd ook een goeie tip. Ze hebben hier ook zo'n bord hangen.
    Nee, dat weet ik dat ze dan nog niet dekrijp was. Maar stel dat ze de dag na brengen loops is geworden en stel dat ze dan na 9/10 dagen gedekt is, zit je vandaag op 8 weken. En t weekend dus op de 62 dagen. Nu ga ik daar zelf niet vanuit, maar je moet er wel ergens rekening mee houden.
    Gebruikersavatar
    wendelaa
    Zeer actief
    Berichten: 344
    Lid geworden op: 14 sep 2011 16:14
    Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
    Aantal honden: 2
    Locatie: Den Bosch

    Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

    Ongelezen bericht door wendelaa »

    Dit is dr hoekje op het moment, kastje moet ik nog even ergens anders plek voor maken;)
    Afbeelding

    En zichzelf lekker ingegraven
    Afbeelding
    Gebruikersavatar
    blacky
    Zeer actief
    Berichten: 8030
    Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
    Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
    Aantal honden: 3

    Re: Bo is drachtig....7/8 weken.

    Ongelezen bericht door blacky »

    dat ziet er knus uit zeg. Ik zou die lading matjes er straks wel uit halen als de pups er zijn. Er zou er maar zo een onder kunnen komen en stikken.
    Afbeelding
    gevni havanezers
    Plaats reactie

    Terug naar “Fokken van honden”