Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Adressen dekmeesters

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door malinois »

marian* schreef:
Kells schreef:Ben ik de enige die dit kolder vind? :O:

Nee,maar ik ben dan ook geen fokker.
Ik zou ook zeggen dat als het op de gewone manier niet lukt het dan maar niet te doen.
Ik vind het ook kolder hoor, als het zo moet dan maar niet... Ik wil mijn reu best helpen maar dat is dan hooguit met overstappen, hem beschermen tegen de teef etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door marian* »

Moeder natuur zegt niet voor niets "Ho!" lijkt mij,dus als het zo zou moeten zou het voor mij ophouden.Dan maar niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
** Angela **
Zeer actief
Berichten: 8649
Lid geworden op: 11 aug 2008 15:08
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Een kennis van me die fokt heeft deze op haar site staan :

http://www.dekmeester.nl/
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
irmaLeo
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 07 nov 2002 11:43
Mijn ras(sen): asielhond

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Vind het ook zorgelijk in ieder geval voor "mijn" ras de leonberger, opeens gaan velen!! naar de dekmeester, ook fokkers die jarenlang ervaring hebben het gaat zeker niet alleen om onervarenheid bij de honden en eigenaren.. er is hier iets anders aan de hand.
Dan gaat er bij mij iets broeien, kunnen die leonbergers en hun fokkers het dan niet meer zonder professionele hulp. Blijkbaar niet want ik zie heel wat foto's van dekkingen bij de dekmeester de laatste tijd. Tuurlijk kan hulp soms goed zijn, maar als er zoveel gebruik van wordt gemaakt vind ik dat gewoon vreemd. Een van de redenen dat ik denk dat het ras echt een beetje ziekjes aan het worden is.
Laatst gewijzigd door irmaLeo op 09 okt 2012 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef:na één (met wat aanwijzingen) geslaagde dekking weten ze het de volgende keer echt wel hoor :mann: .
Precies.

Willemijn is de eerste keer ook met wat hulp gedekt, hulp aan de reu wel te verstaan. ant bij elk gilletje van haar durfde hij niet verder.

Met enige hulp kwam het toch tot een dekking, de tweede dekking ging zonder hulp en nu dekt die reu uitstekend zelfstandig, ook onervaren teefjes.
Willemijn is nu ook zonder enige hulp gedekt, want haar huidige man trok zich niks aan van gilletjes. Die had ervaring en wist dat het gedoe was van haar kant en geen echt protest.

Om meer gaat het eigenlijk niet (bij ons dan). Over excessen hebben we het dus niet uiteraard.
En geloof het of niet, maar veel onervaren fokkers vinden he prettig als er een "expert" bij komt. Veel reueneigenaren ook; als je reu een keer de hele tuin is doorgemept door een teef is het al niet meer heel lollig namelijk, en die dekmeester zorgt dat dat niet gebeurt. Die zorgt ook dat de fokker naar huis gaat vanwege te vroeg trouwens, iets dat ze van een reueneigenaar vaak niet aannemen.

Als er nooit iets gebeurt zonder hulp is het een ander verhaal natuurlijk, maar nogmaals, over dergelijke excessen ging het dus niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door Marjoleine »

marian* schreef:Moeder natuur zegt niet voor niets "Ho!" lijkt mij,dus als het zo zou moeten zou het voor mij ophouden.Dan maar niet.
Moeder natuur zegt ook niets over dekkingen op bestelling en partnerkeuzes door derden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Topline
Actief
Berichten: 206
Lid geworden op: 07 jul 2011 18:01
Mijn ras(sen): Boxers
Aantal honden: 3
Locatie: Biezenmortel
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door Topline »

Ik vind een dekking toch al een genante aangelegenheid eigenlijk.
Ga je naar de reu, vaak bij mensen die je niet goed kent, en dan is het wachten tot 'het 'gebeurd.
Bij de boxers gaat het gelukkig nog vrij makkelijk allemaal.
Bij de laatste dekking van mijn teef ging het bijna mis omdat de eigenaar van de reu zich er iets teveel mee bemoeide.
Toen ze wat meer afstand hield lukte het meteen.
Ik ben ook wel eens bij een dekking geweest waarbij de reu eigenaar zowat aan het meedekken was, zo klemde hij de reu aan de teef vast zodat het maar tot een koppeling kwam, echt heel genant als je daarnaast staat. :roll:
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mickie schreef:Als ze horen dat een reu niet meer springt, wordt hij simpelweg niet meer gevraagd.
En laat ik dat dan even aanvullen, ik heb dat ook wel aan de hand gehad namelijk: dan heb je het over oudere heren van meestal 9+.
Ik heb eens een dekking gehad van een reu van 12, die na die dekking, waar hij enige hulp bij nodig had, drie dagen écht stram is geweest.
Dat zo'n reu dan niet meer springt is dus zuiver een leeftijdsgebonden aangelegenheid.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
JYBD
Zeer actief
Berichten: 2677
Lid geworden op: 15 jul 2009 14:36
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door JYBD »

Ik ben dus duidelijk niet thuis in het fokkerswereldje,...een reu van 12 die na de dekking 3 dagen echt stram geweest is?

Een reu van 12??? :80: Zijn die niet met pensioen op die leeftijd??
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.


Afbeelding
Gebruikersavatar
vania
Zeer actief
Berichten: 3432
Lid geworden op: 30 mei 2006 09:52
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door vania »

Ik weet dat vrienden van ons hun old english bulldog teefje bij een dekmeester in NL hebben laten dekken, ik zal eens horen wie dat was :wink:

Ik ben trouwens een enorme slechte dekmeester, ondanks dat Darko zijn 1ste dekkingen van een leien dakje liep, word hij nu veel te hevig met als resultaat dat hij niet mikt
daar help ik hem dan bij, maar ik krijg hem dus niet zo ver dat ze koppelen :oeps:
Afbeelding
Gebruikersavatar
JYBD
Zeer actief
Berichten: 2677
Lid geworden op: 15 jul 2009 14:36
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door JYBD »

Mickie schreef:
Marjoleine schreef:
Mickie schreef:Als ze horen dat een reu niet meer springt, wordt hij simpelweg niet meer gevraagd.
En laat ik dat dan even aanvullen, ik heb dat ook wel aan de hand gehad namelijk: dan heb je het over oudere heren van meestal 9+.
Ik heb eens een dekking gehad van een reu van 12, die na die dekking, waar hij enige hulp bij nodig had, drie dagen écht stram is geweest.
Dat zo'n reu dan niet meer springt is dus zuiver een leeftijdsgebonden aangelegenheid.
Ik zou er zelfs voor willen pleiten om voor zo'n reu bij voorbaat KI toe te staan (mits de teef ook al bewezen heeft op een natuurlijke manier drachtig te kunnen worden).
JYBD schreef:Een reu van 12??? Zijn die niet met pensioen op die leeftijd??
Vaak wel, om lichamelijke redenen. Maar als hij nog vruchtbaar is, is er geen enkel bezwaar om zijn zaad nog te gebruiken.
Voor de populatie heeft dat alleen maar voordelen. Zo'n reu heeft bijvoorbeeld al bewezen gezond oud te kunnen worden, iets dat je bij het gebruik van jonge reuen nog maar af moet wachten.
Maar een veteraan kan dus best wat hulp nodig hebben. Het lijkt me niet redelijk om dat meteen onder vruchtbaarheidsproblemen van het ras te scharen (zoals door deze en gene gebeurt).
Ok, duidelijk.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.


Afbeelding
Annamarie
Vaste gebruiker
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 mar 2012 21:13
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Bullmastiff
Aantal honden: 2
Locatie: Over de brug rechts

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door Annamarie »

Ik zag laatst iemand op marktplaats adverteren, deze bied zich aan voor alle rassen.

Mijn BM is dekreu , teven zijn hier van harte welkom.
Maar hij gaat absoluut niet logeren bij de teef eigenaar.
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door marian* »

Marjoleine schreef:
marian* schreef:Moeder natuur zegt niet voor niets "Ho!" lijkt mij,dus als het zo zou moeten zou het voor mij ophouden.Dan maar niet.
Moeder natuur zegt ook niets over dekkingen op bestelling en partnerkeuzes door derden.

Nee dat klopt,maar als honden al geholpen moeten worden met een dekking zijn we wel heel ver afgedwaald vind ik.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door marian* »

Mickie schreef:
marian* schreef:
Marjoleine schreef:
marian* schreef:Moeder natuur zegt niet voor niets "Ho!" lijkt mij,dus als het zo zou moeten zou het voor mij ophouden.Dan maar niet.
Moeder natuur zegt ook niets over dekkingen op bestelling en partnerkeuzes door derden.
Nee dat klopt,maar als honden al geholpen moeten worden met een dekking zijn we wel heel ver afgedwaald vind ik.
Je leest een beetje selectief denk ik.
Maar goed, adressen zul je waarschijnlijk niet kennen, en laat het me dáár nou om te doen zijn :wink:

Ik blijk er wel een te kennen maar die houdt zich volgens mij alleen met Drenten bezig.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
Elmo/maureen
Zeer actief
Berichten: 33971
Lid geworden op: 10 okt 2009 22:43
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1
Locatie: Gieten

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Tara schreef:
marian* schreef:
Mickie schreef:
marian* schreef: Nee dat klopt,maar als honden al geholpen moeten worden met een dekking zijn we wel heel ver afgedwaald vind ik.
Je leest een beetje selectief denk ik.
Maar goed, adressen zul je waarschijnlijk niet kennen, en laat het me dáár nou om te doen zijn :wink:

Ik blijk er wel een te kennen maar die houdt zich volgens mij alleen met Drenten bezig.
Dekken die Drenten dan zo rasspecifiek? :engel:
Nee hoor :engel:

@ts; ken geen adressen :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door blacky »

ik snap dat wel van een dekmeester eigenlijk.
En ik denk dat veel teef eigenaren die nu schreeuwen dat ze nooit gebruik zullen maken van een dekmeester of hun teef helpen bij het dekken wel anders praten als ze zelf graag een nestje willen. En dit niet helemaal van een leien dakje lijkt te gaan. Ook zij zullen dan blij zijn met alle hulp die ze kunnen krijgen.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Suuz!
Zeer actief
Berichten: 12151
Lid geworden op: 06 jan 2004 15:52
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door Suuz! »

blacky schreef:ik snap dat wel van een dekmeester eigenlijk.
En ik denk dat veel teef eigenaren die nu schreeuwen dat ze nooit gebruik zullen maken van een dekmeester of hun teef helpen bij het dekken wel anders praten als ze zelf graag een nestje willen. En dit niet helemaal van een leien dakje lijkt te gaan. Ook zij zullen dan blij zijn met alle hulp die ze kunnen krijgen.
als het niet op natuurlijke wijze lukt houd het voor mij snel op hoor.
Dan maar geen nest.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door LongFields »

blacky schreef: En ik denk dat veel teef eigenaren die nu schreeuwen dat ze nooit gebruik zullen maken van een dekmeester of hun teef helpen bij het dekken wel anders praten als ze zelf graag een nestje willen. En dit niet helemaal van een leien dakje lijkt te gaan. Ook zij zullen dan blij zijn met alle hulp die ze kunnen krijgen.
Volgens mij wordt er in dit topic helemaal niet geschreeuwd, overdrijven is ook een vak... :roll:
Ik vind er trouwens nogal een kloof zitten tussen het inschakelen van een dekmeester of je eigen teef helpen bij een dekking (bijvoorbeeld door bij haar te gaan zitten en haar te kriebelen en tegen haar praten bij een allereerste dekking).
Als ik een dekking alleen voor elkaar zou krijgen door een dekmeester de dekking te laten begeleiden door de teef tegen een muur te parkeren en zo ongeveer de reu zijn penis handmatig in te brengen, dan zou ik echt passen hoor.
En ook ik heb een ras waar de reuen niet voor het oprapen liggen en heb al meerdere keren een onervaren reu gebruikt.

Als iemand anders het nodig vind om een dekmeester in te schakelen dan heb ik daar uiteraard alle respect voor, maar het is niet mijn manier.
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Berichten: 5795
Lid geworden op: 20 okt 2011 09:02
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Wel apart, wordt gezegd, geen discussie maar adressen en wat gebeurd er: een discussie, geen adressen. :19:
LongFields schreef: Als ik een dekking alleen voor elkaar zou krijgen door een dekmeester de dekking te laten begeleiden door de teef tegen een muur te parkeren en zo ongeveer de reu zijn penis handmatig in te brengen, dan zou ik echt passen hoor.
Zo gebeurd het echt niet bij de Stabij of Wetter. Dat filmpje is absoluut niet representatief.

Gelukkig heb ik er nog geen gebruik van moeten maken en is het bij ons op de natuurlijke wijze gegaan. Maar je weet nooit. Wie weet maak ik er in de toekomst ook wel eens dankbaar gebruik van. Je staat er altijd zelf nog bij.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat het een utopie is om te verwachten dat wanneer je in je openingspost verzoekt om alleen adressen, dit ook daadwerkelijk gebeurt. Is ook niet erg reëel om te denken dat iedereen zich daaraan zal houden. :19:
En wat is er mis met een discussie? Daar is het forum toch voor, of zie ik dat al die jaren al verkeerd? :wink:

Overigens kom jij zelf nu ook niet met adressen toch? :engel:
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door blacky »

LongFields schreef:
blacky schreef: En ik denk dat veel teef eigenaren die nu schreeuwen dat ze nooit gebruik zullen maken van een dekmeester of hun teef helpen bij het dekken wel anders praten als ze zelf graag een nestje willen. En dit niet helemaal van een leien dakje lijkt te gaan. Ook zij zullen dan blij zijn met alle hulp die ze kunnen krijgen.
Volgens mij wordt er in dit topic helemaal niet geschreeuwd, overdrijven is ook een vak... :roll:
Ik vind er trouwens nogal een kloof zitten tussen het inschakelen van een dekmeester of je eigen teef helpen bij een dekking (bijvoorbeeld door bij haar te gaan zitten en haar te kriebelen en tegen haar praten bij een allereerste dekking).
Als ik een dekking alleen voor elkaar zou krijgen door een dekmeester de dekking te laten begeleiden door de teef tegen een muur te parkeren en zo ongeveer de reu zijn penis handmatig in te brengen, dan zou ik echt passen hoor.
En ook ik heb een ras waar de reuen niet voor het oprapen liggen en heb al meerdere keren een onervaren reu gebruikt.

Als iemand anders het nodig vind om een dekmeester in te schakelen dan heb ik daar uiteraard alle respect voor, maar het is niet mijn manier.
Jij beweert nu dat een dekmeester al deze dingen doet. Wat ik echter uit het verhaal van TS haal is dat de dekmeester meer de onervaren baasjes begeleid dan reu en teef.
En ja er wordt hier wel degelijk geroepen dat ze als de reu en teef het zelf niet kunnen ze echt niet gaan helpen. De natuur moet je zijn gang laten gaan immers. En dat betekend voor mij dat je dus ook van beide honden afblijft. Tijdens dit proces. Help je wel iets al is het maar door je teef gerust te stellen of een onervaren reu toch aan te sporen bij een gillende teef dan help je dus bij het tot stand komen van de dekking. Als twee onervaren honden eigenaren. Dus de eigenaar van zowel reu als teef zijn onervaren en de honden dus ook, alleen maar horen je moet ze hun gang laten gaan dan komt er dus in veel gevallen geen dekking. Soms zijn ze ook gewoon te vroeg b.v. Als daar hulp bij is van een ervaren persoon dan is dat voor deze mensen heel fijn. Hoewel een bevriende fokker leuk zou zijn is dat in veel gevallen niet mogelijk.
Afbeelding
gevni havanezers
irmaLeo
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 07 nov 2002 11:43
Mijn ras(sen): asielhond

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Bij "de dekmeester" gaat het inderdaad zo , teef tegen de muur, in een hoek, bij de kop vasthouden door eigenaar, dekmeester zet knie onder de teef.. reu laten springen, inbrengen en dan de reu erop blijven duwen, zoals in het filmpje. Heb al diverse foto's gezien. Ik vind dat geen begeleiding meer.
De dekmeester heeft het over dat honden het niet meer kunnen - geen natuurlijk gedrag meer vertonen-, denk dat daar de denkfout zit, de honden kunnen het wel, maar de eigenaren.....
blacky schreef:
LongFields schreef:
blacky schreef: En ik denk dat veel teef eigenaren die nu schreeuwen dat ze nooit gebruik zullen maken van een dekmeester of hun teef helpen bij het dekken wel anders praten als ze zelf graag een nestje willen. En dit niet helemaal van een leien dakje lijkt te gaan. Ook zij zullen dan blij zijn met alle hulp die ze kunnen krijgen.
Volgens mij wordt er in dit topic helemaal niet geschreeuwd, overdrijven is ook een vak... :roll:
Ik vind er trouwens nogal een kloof zitten tussen het inschakelen van een dekmeester of je eigen teef helpen bij een dekking (bijvoorbeeld door bij haar te gaan zitten en haar te kriebelen en tegen haar praten bij een allereerste dekking).
Als ik een dekking alleen voor elkaar zou krijgen door een dekmeester de dekking te laten begeleiden door de teef tegen een muur te parkeren en zo ongeveer de reu zijn penis handmatig in te brengen, dan zou ik echt passen hoor.
En ook ik heb een ras waar de reuen niet voor het oprapen liggen en heb al meerdere keren een onervaren reu gebruikt.

Als iemand anders het nodig vind om een dekmeester in te schakelen dan heb ik daar uiteraard alle respect voor, maar het is niet mijn manier.
Jij beweert nu dat een dekmeester al deze dingen doet. Wat ik echter uit het verhaal van TS haal is dat de dekmeester meer de onervaren baasjes begeleid dan reu en teef.
En ja er wordt hier wel degelijk geroepen dat ze als de reu en teef het zelf niet kunnen ze echt niet gaan helpen. De natuur moet je zijn gang laten gaan immers. En dat betekend voor mij dat je dus ook van beide honden afblijft. Tijdens dit proces. Help je wel iets al is het maar door je teef gerust te stellen of een onervaren reu toch aan te sporen bij een gillende teef dan help je dus bij het tot stand komen van de dekking. Als twee onervaren honden eigenaren. Dus de eigenaar van zowel reu als teef zijn onervaren en de honden dus ook, alleen maar horen je moet ze hun gang laten gaan dan komt er dus in veel gevallen geen dekking. Soms zijn ze ook gewoon te vroeg b.v. Als daar hulp bij is van een ervaren persoon dan is dat voor deze mensen heel fijn. Hoewel een bevriende fokker leuk zou zijn is dat in veel gevallen niet mogelijk.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door malinois »

Suuz! schreef:
blacky schreef:ik snap dat wel van een dekmeester eigenlijk.
En ik denk dat veel teef eigenaren die nu schreeuwen dat ze nooit gebruik zullen maken van een dekmeester of hun teef helpen bij het dekken wel anders praten als ze zelf graag een nestje willen. En dit niet helemaal van een leien dakje lijkt te gaan. Ook zij zullen dan blij zijn met alle hulp die ze kunnen krijgen.
als het niet op natuurlijke wijze lukt houd het voor mij snel op hoor.
Dan maar geen nest.
Dit dus, Xena is uit logeren gegaan bij mijn fokker die de dekreu had. Alles op natuurlijke wijze gegaan, afspraak was ook, natuurlijk en anders niet... Dat is ook wat ik hier tegen mensen zeg die komen voor een dekking, als het niet natuurlijk gebeurd dan houd het op. Dat weten ze vooraf dus geen verrassing. Ik help mijn reu met overstappen indien nodig, en zal hem beschermen tegen de teef en daarmee houdt het echt wel op.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
nathalie
Zeer actief
Berichten: 12166
Lid geworden op: 22 mar 2007 19:15
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door nathalie »

blacky schreef:ik snap dat wel van een dekmeester eigenlijk.
En ik denk dat veel teef eigenaren die nu schreeuwen dat ze nooit gebruik zullen maken van een dekmeester of hun teef helpen bij het dekken wel anders praten als ze zelf graag een nestje willen. En dit niet helemaal van een leien dakje lijkt te gaan. Ook zij zullen dan blij zijn met alle hulp die ze kunnen krijgen.
Ik ben 1,5 week geleden met Ushi naar de reu gegaan. Merit was erbij. Ik heb toen gezegt dat als het niet op een normale manier zou gaan, ik gelijk zou stoppen en Ushi mee naar huis zou nemen.

Het enige waarbij wij geholpen hebben, is het vasthouden van Ushi bij haar kop, omdat de reu al eens flink gebeten is. Meer niet. Meer wil ik ook niet. Hij moet hem er zelf insteken en anders houdt het op.

We hebben het in dit topic dus over "normale" rassen (net als Ushi dus). Als een teef zich niet wil laten dekken, of een reu kan niet dekken, moet je toch met zo'n hond gaan fokken?
Ik geloof erin dat de natuur dit allemaal prima regelt.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
nathalie schreef: Het enige waarbij wij geholpen hebben, is het vasthouden van Ushi bij haar kop, omdat de reu al eens flink gebeten is. Meer niet. Meer wil ik ook niet. Hij moet hem er zelf insteken en anders houdt het op.
en zo heeft iedereen blijkbaar zijn dingetjes waarbij hij wel helpt, toch?

je helpt dus ook blijkbaar want je kan haar kop niet vasthouden terwijl ze allebei 20 meter van je verwijderd zijn.
maar dat is toch anders dan de teef in de houtgreep houden, tegen de muur en de reu er in drukken?
Dat noem ik geen helpen meer... Ik wil ook dat de teef vastgehouden wordt als mijn reu er op springt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sita
Zeer actief
Berichten: 8875
Lid geworden op: 08 feb 2006 10:34

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door Sita »

V. ´t Brabantse Bont schreef: Zo gebeurd het echt niet bij de Stabij of Wetter. Dat filmpje is absoluut niet representatief.
Dat zou ik toch maar niet zo stellig beweren :roll:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Sita
Zeer actief
Berichten: 8875
Lid geworden op: 08 feb 2006 10:34

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door Sita »

Ik ben met Taro bij een dekmeester geweest. Heb het filmpje niet gezien, zit nu op mijn werk, maar denk dat het wel zo ongeveer ging. Zowel teefeigenaar en ik hebben toen gezegd dat we dit nooit meer doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jaap*
Zeer actief
Berichten: 23491
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:36
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1
Locatie: Friesland Baasje van Felix

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dacht ik eindelijk eens ergens mee te kunnen helpen, gaat het over hónden :ugh:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
irmaLeo
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 07 nov 2002 11:43
Mijn ras(sen): asielhond

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Jaap* schreef:Dacht ik eindelijk eens ergens mee te kunnen helpen, gaat het over hónden :ugh:
Had ik niet achter jou verwacht Jaap, krijg gelijk visioenen.. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Annemiek
Zeer actief
Berichten: 1126
Lid geworden op: 08 aug 2008 13:52
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Adressen dekmeesters

Ongelezen bericht door Annemiek »

Ik snap niet waarom de reu zo moet blijven hangen?
Als er een koppeling kun je hem toch begleiden met afstappen
en laten keren?
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”