Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

6 tot 10 keer per dag poepen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ramona
Vaste gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 dec 2006 09:21
Locatie: Nieuwegein

6 tot 10 keer per dag poepen

Ongelezen bericht door ramona »

onze 4maanden oude pup poept 6 tot 10 keer per dag, mooie drollen, maar zo groot als van een volwassen hond joh en zo veel
hij krijgt de hoeveelheid die hij behoort te hebben
is dat normaal???
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Afbeelding
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Het lijkt mij erg veel. Pups poepen over het algemeen wel vaker dan volwassenen honden. Wat voor eten krijgt je hondje?
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Wat krijgt hij te eten ????
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Ongelezen bericht door starfleet »

Is hij niet wat te dik. Vaak wijst het toch wat op overvoeren en/of verkeerd voer als je hond zo vaak poept. Eeen keer of vier, vijf is wel normaal voor een pup, 10 keer niet.

Anne
ramona
Vaste gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 dec 2006 09:21
Locatie: Nieuwegein

Ongelezen bericht door ramona »

hij at royal canin en vandaag heb ik proplan gehaald
hij is eerder te mager dan te dik :wink:
vandaag kom ik maar tot 6 x poepen!!! :denken:
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Berichten: 21044
Lid geworden op: 25 jan 2006 22:09
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Misschien overstappen op KVV, geeft echt minder poep :wink: :ok:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hoe staat het met het ontwormen? Nu zie ik niet meteen een samenhang tussen wormen en heel veel poepen hoor, maar als de hond veel poept en toch mager blijft....voor de zekerheid misschien even checken.

Ik vind het erg veel. Te veel.
ramona
Vaste gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 dec 2006 09:21
Locatie: Nieuwegein

Ongelezen bericht door ramona »

miekmiek schreef:Hoe staat het met het ontwormen? Nu zie ik niet meteen een samenhang tussen wormen en heel veel poepen hoor, maar als de hond veel poept en toch mager blijft....voor de zekerheid misschien even checken.

Ik vind het erg veel. Te veel.
toen we lukkepuk kregen heeft ie meteen zijn inentingen gehad en ontwormingskuur :ok:
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Ongelezen bericht door starfleet »

ramona schreef:
toen we lukkepuk kregen heeft ie meteen zijn inentingen gehad en ontwormingskuur :ok:
Als hij nu 4 maanden is mag dat nog wel een keer.

Anne
ramona
Vaste gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 dec 2006 09:21
Locatie: Nieuwegein

Ongelezen bericht door ramona »

starfleet schreef:
ramona schreef:
toen we lukkepuk kregen heeft ie meteen zijn inentingen gehad en ontwormingskuur :ok:
Als hij nu 4 maanden is mag dat nog wel een keer.

Anne
we hebben hem net 2 weken hoor.... het is een vondelingetje dus vandaar dat ie alles door ons op nieuw heeft gehad voor de zekerheid...
weet niets van het beestje zijn verleden :19:
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Afbeelding
ramona
Vaste gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 dec 2006 09:21
Locatie: Nieuwegein

Ongelezen bericht door ramona »

Nanna schreef:Als de pup levendig, glanzend en speels is zou ik me niet te druk maken over hoe vaak hij poept. Moeten wèl de drolletjes goed van structuur zijn (dus geen dunne poep).
Een pup moet nu eenmaal vaak, als ie ouder wordt wordt dat vanzelf minder :ok:
beetje stom maar zijn drollen zijn prachtig hoor :roll:
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Afbeelding
ramona
Vaste gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 dec 2006 09:21
Locatie: Nieuwegein

Ongelezen bericht door ramona »

Nanna schreef:
ramona schreef:
Nanna schreef:Als de pup levendig, glanzend en speels is zou ik me niet te druk maken over hoe vaak hij poept. Moeten wèl de drolletjes goed van structuur zijn (dus geen dunne poep).
Een pup moet nu eenmaal vaak, als ie ouder wordt wordt dat vanzelf minder :ok:
beetje stom maar zijn drollen zijn prachtig hoor :roll:
Inlijsten dan die handel, en je er verder niet druk over maken :wink:
:smile: :smile: dat zal heerlijk gaan ruiken hier in huis hahaha :N:
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Burnie
Zeer actief
Berichten: 440
Lid geworden op: 25 feb 2007 17:11
Locatie: Zuid-Limburg

Ongelezen bericht door Burnie »

ramona schreef:
Nanna schreef:Als de pup levendig, glanzend en speels is zou ik me niet te druk maken over hoe vaak hij poept. Moeten wèl de drolletjes goed van structuur zijn (dus geen dunne poep).
Een pup moet nu eenmaal vaak, als ie ouder wordt wordt dat vanzelf minder :ok:
beetje stom maar zijn drollen zijn prachtig hoor :roll:
Bennie en Jerry peopen ook zoveel hoor. In hun kiezelvreetperiode leek het soms net of er beton gestort werd :eek:
Wat maakt het uit, als de drollen maar mooi zijn, toch? :smile:
Gebruikersavatar
johanna
Vaste gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:21

Ongelezen bericht door johanna »

Ik lees zojuist dit topic, en ik kan vertellen dat mijn 9 weken oude Franse bulldogje ook 'érrug' vaak poept, ik weet dat een keer of 5 normaal is voor een pup, maar die van mij haalt ook wel tien keer. Behoorlijke hoopjes qua hoeveelheid, maar zalfachtig van consistentie. Vervelende is dat ze 's nachts ook diverse keren moet poepen, ze krijgt 's avonds na 7 geen eten meer. Ze krijgt nog Royal Canin starter op advies van de fokker, en volgende week kan ik dan geleidelijk overgaan op de junior van Royal Canin. Maar eigenlijk wil ik haar liever overzetten op de Farmfood. Zou dat kunnen helpen om de ontlasting wat steviger te krijgen en ietsje minder frequent? Ik vind het zo typisch dat de pup van de topic-starter ook RC kreeg...
Als we vlinders willen zien, moeten we de rupsen verdragen...
heavenlysaints
Zeer actief
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 sep 2006 15:48
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Locatie: belgie st-truiden
Contacteer:

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

toch nog even ontwormen :wink:
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Ongelezen bericht door Hutsje »

starfleet schreef:Is hij niet wat te dik. Vaak wijst het toch wat op overvoeren en/of verkeerd voer als je hond zo vaak poept. Eeen keer of vier, vijf is wel normaal voor een pup, 10 keer niet.

Anne
4 a 5 keer vind ik ook nog veel hoor. Hier 1 a 2 keer normaal gesproken, bij uitzondering een keer 3 keer per dag :19: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
johanna
Vaste gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: 01 apr 2005 13:21

Ongelezen bericht door johanna »

mmm, morgen dan maar uit de apotheek mebendazol meebrengen voor ontwormen. 2 tabletjes 99 eurocent, dus 5 euro 4,95 voor 10 tabletjes. per tablet 100mg mebendazol, net zoals in de telmin KH. Die kost 8,95 voor 10 tabletjes, tel uit je winst...

Hutsje, ben benieuwd wat jij voert?

Ik wil toch wel heel graag weten of farmfood een verschil zou kunnen maken? Iemand?
Als we vlinders willen zien, moeten we de rupsen verdragen...
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Ongelezen bericht door Hutsje »

johanna schreef:mmm, morgen dan maar uit de apotheek mebendazol meebrengen voor ontwormen. 2 tabletjes 99 eurocent, dus 5 euro 4,95 voor 10 tabletjes. per tablet 100mg mebendazol, net zoals in de telmin KH. Die kost 8,95 voor 10 tabletjes, tel uit je winst...

Hutsje, ben benieuwd wat jij voert?

Ik wil toch wel heel graag weten of farmfood een verschil zou kunnen maken? Iemand?
Ik voer natuurlijk, dus alles rauw :wink: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door ranetje »

Hutsje schreef:
starfleet schreef:Is hij niet wat te dik. Vaak wijst het toch wat op overvoeren en/of verkeerd voer als je hond zo vaak poept. Eeen keer of vier, vijf is wel normaal voor een pup, 10 keer niet.

Anne
4 a 5 keer vind ik ook nog veel hoor. Hier 1 a 2 keer normaal gesproken, bij uitzondering een keer 3 keer per dag :19: .
OOk bij een pup?
Wat goed.
Ita kon er ook wat van hoor als klein puppy :N:
Dat is nu al een stuk beter :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Moos
Zeer actief
Berichten: 25126
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:38

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef:
Hutsje schreef:
starfleet schreef:Is hij niet wat te dik. Vaak wijst het toch wat op overvoeren en/of verkeerd voer als je hond zo vaak poept. Eeen keer of vier, vijf is wel normaal voor een pup, 10 keer niet.

Anne
4 a 5 keer vind ik ook nog veel hoor. Hier 1 a 2 keer normaal gesproken, bij uitzondering een keer 3 keer per dag :19: .
OOk bij een pup?
Wat goed.
Ita kon er ook wat van hoor als klein puppy :N:
Dat is nu al een stuk beter :wink:
Hier Saar en Vera op vers toch wel een keer of 4 per dag. Moos op brokken soms wel 8 keer geloof ik :N:
Vanaf een maand of 4 wordt het poepen hier minder vaak :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Ongelezen bericht door Hutsje »

ranetje schreef:
Hutsje schreef:
starfleet schreef:Is hij niet wat te dik. Vaak wijst het toch wat op overvoeren en/of verkeerd voer als je hond zo vaak poept. Eeen keer of vier, vijf is wel normaal voor een pup, 10 keer niet.

Anne
4 a 5 keer vind ik ook nog veel hoor. Hier 1 a 2 keer normaal gesproken, bij uitzondering een keer 3 keer per dag :19: .
OOk bij een pup?
Wat goed.
Ita kon er ook wat van hoor als klein puppy :N:
Dat is nu al een stuk beter :wink:
ja, ik had het over pups, de volwassen honden poepen veel minder :wink: . maar ik zet pups al heel snel over naar minder maaltijden, kiefer ging met 12 weken al naar 2 keer daags en met een half jaar al naar 1 keer daags (uit mijn hoofd), lijf ging ook met 12 weken naar 2 keer daags en met een maand of 8 naar 1 keer daags. met een jaar gaan ze op 6 keer per week over. maar ik voer dus geen kvv of ander gemalen spul. ze doen dus langer met en over hun maaltijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kayka
Zeer actief
Berichten: 627
Lid geworden op: 09 sep 2003 20:58
Locatie: Brabant

Ongelezen bericht door Kayka »

Poeh wat ik hier lees vind ik ook errug veel! Dunaj poept vanaf dat ie 8 weken was tot nu (5 maanden) heel regelmatig gewoon een keer of 4/5 per dag.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Nimrod
Actief
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 mei 2008 19:17
Locatie: Friesland

Ongelezen bericht door Nimrod »

Midas (nu bijna 14 weken) poepte in het begin zo'n 6 a 7 keer per dag op Smuldier, erg vaak dus. Nu krijgt hij Carnibest en is het teruggelopen naar zo'n 4 a 5 keer, dat lijkt me een stuk normaler.
Ik merk wel aan hem dat hij altijd erg zijn best doet om een hoopje te kleien als we bij zijn 'poepveldje' zijn.

Wij hebben van de fokker als advies gekregen om hem tot 6 maanden 4x per dag te voeren. Maar als ik de posts van Hutsje lees is dat wel vaak :denken: Of ligt dat aan het verschil tussen kvv en barf?
Afbeelding
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Misschien ligt het ook aan de hond zelf. Hier krijgen ze beiden hetzelfde (rauw). De een draait 1 hooguit 2 keer per dag een flinke drol en de ander 3 á 4 keer per dag een kleinere drol.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door ranetje »

Nimrod schreef:Midas (nu bijna 14 weken) poepte in het begin zo'n 6 a 7 keer per dag op Smuldier, erg vaak dus. Nu krijgt hij Carnibest en is het teruggelopen naar zo'n 4 a 5 keer, dat lijkt me een stuk normaler.
Ik merk wel aan hem dat hij altijd erg zijn best doet om een hoopje te kleien als we bij zijn 'poepveldje' zijn.

Wij hebben van de fokker als advies gekregen om hem tot 6 maanden 4x per dag te voeren. Maar als ik de posts van Hutsje lees is dat wel vaak :denken: Of ligt dat aan het verschil tussen kvv en barf?
Ita is ruim 6 maanden en die krijgt ook nog 3 tot 4 keer per dag eten.
Die eet zo veel dat ik het niet in een of twee keer durf te geven :mrgreen:
Als ze uitgegroeid is kan ik wel overgaan tot twee keer per dag denk ik.

Gewoon doen wat voor de hond geschikt lijkt.
Ligt toch voor elke hond weer anders :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
Jacksel
Zeer actief
Berichten: 8831
Lid geworden op: 27 jul 2004 16:48
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1
Locatie: Leusden!

Ongelezen bericht door Jacksel »

Nimrod schreef:Midas (nu bijna 14 weken) poepte in het begin zo'n 6 a 7 keer per dag op Smuldier, erg vaak dus. Nu krijgt hij Carnibest en is het teruggelopen naar zo'n 4 a 5 keer, dat lijkt me een stuk normaler.
Ik merk wel aan hem dat hij altijd erg zijn best doet om een hoopje te kleien als we bij zijn 'poepveldje' zijn.

Wij hebben van de fokker als advies gekregen om hem tot 6 maanden 4x per dag te voeren. Maar als ik de posts van Hutsje lees is dat wel vaak :denken: Of ligt dat aan het verschil tussen kvv en barf?
Yore is met 13 weken overgegaan op 2 keer per dag KVV :wink:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nimrod schreef:Midas (nu bijna 14 weken) poepte in het begin zo'n 6 a 7 keer per dag op Smuldier, erg vaak dus. Nu krijgt hij Carnibest en is het teruggelopen naar zo'n 4 a 5 keer, dat lijkt me een stuk normaler.
Ik merk wel aan hem dat hij altijd erg zijn best doet om een hoopje te kleien als we bij zijn 'poepveldje' zijn.

Wij hebben van de fokker als advies gekregen om hem tot 6 maanden 4x per dag te voeren. Maar als ik de posts van Hutsje lees is dat wel vaak :denken: Of ligt dat aan het verschil tussen kvv en barf?
ik zeg absoluut niet dat iedereen dat moet doen, en zeker niet als er brok of gemalen voedsel gegeven wordt. dan zou ik niet eens over gaan naar 1 keer daags omdat gemalen voer veel sneller de hond uit is. ik zou het dus wel doen bij volledig zelf samestellen. mijn honden poepten veel meer bij brok, maar ook met kvv.
Afbeelding
naomi
Vaste gebruiker
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 sep 2007 18:20
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door naomi »

Mijn pup van 14 weken poept maar 2 keer per dag en ze eet kvv.
Bij mij hebben ze nog nooit zoveel gepoepd.
Terwijl ze vroeger brokken aten en toen poepte ze hooguit 4 keer per dag .
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
Gebruikersavatar
Frenk
Zeer actief
Berichten: 16000
Lid geworden op: 19 mar 2008 08:30
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Locatie: Hilversum

Ongelezen bericht door Frenk »

Frenk is nu 7 maanden en krijgt nu zo'n 250-300 gram carnibest verdeeld over 3 á 4 keer per dag. Daarnaast krijgt hij regelmatig karnemelk, 2x per week een rauw ei en op zaterdag een flink stuk vuile pens (ipv 3 porties CB die dag).
Ook krijgt hij soms een rauwe runderlap, kipfilet of kippennek. Maar dat is echt sporadisch.

Ik kan bij Frenk de klok zetten op zijn ontlasting. 2x per dag een keurige drol, tijdens de ochtendwandeling en tijdens het laatste rondje :ok: Alleen na een trainingsronde met veel rodiworst of frolic wil er nog wel eens een uitschieter zijn :N:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nimrod
Actief
Berichten: 116
Lid geworden op: 04 mei 2008 19:17
Locatie: Friesland

Ongelezen bericht door Nimrod »

Hutsje schreef:
Nimrod schreef:Midas (nu bijna 14 weken) poepte in het begin zo'n 6 a 7 keer per dag op Smuldier, erg vaak dus. Nu krijgt hij Carnibest en is het teruggelopen naar zo'n 4 a 5 keer, dat lijkt me een stuk normaler.
Ik merk wel aan hem dat hij altijd erg zijn best doet om een hoopje te kleien als we bij zijn 'poepveldje' zijn.

Wij hebben van de fokker als advies gekregen om hem tot 6 maanden 4x per dag te voeren. Maar als ik de posts van Hutsje lees is dat wel vaak :denken: Of ligt dat aan het verschil tussen kvv en barf?
ik zeg absoluut niet dat iedereen dat moet doen, en zeker niet als er brok of gemalen voedsel gegeven wordt. dan zou ik niet eens over gaan naar 1 keer daags omdat gemalen voer veel sneller de hond uit is. ik zou het dus wel doen bij volledig zelf samestellen. mijn honden poepten veel
meer bij brok, maar ook met kvv.
Dat vroeg ik me idd af, het verschil in verteertijd tussen kvv en barf.
Ik snap 'm nu!
Midas eet behoorlijk wat weg, dus ik blijf maar 4x pd geven. Anders worden de porties ook wel heel groot.

Wel 'grappig' dat het zo verschillend is per hond.
Maar ach...mijn man gaat ook een stuk vaker dan ik :roll:
(en stinkt een stuk meer :pffff: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”