Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer mag de hond in- en uit de auto springen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Wanneer mag de hond in- en uit de auto springen

Ongelezen bericht door crutz »

hier t zelfde als bij Malinois en Inge, met een week of 12 springen ze toch echt al zelf in en uit de auto,
maar als er getild moet worden (bv toen ik nog enkel Ace had en nog wel eens met hond naar de stad of met het ov ging tillen bij de roltrap) til ik net zo makkelijk een hond van ruim 30 kilo op, voorpootjes over de schouder (tegen me op laten staan) en dan hoef je het kontje alleen maar te tillen....
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Wanneer mag de hond in- en uit de auto springen

Ongelezen bericht door HillieS »

Teuntje56 schreef:
HillieS schreef:Jamie is nu 3,5 maand oud en springt thuis op de bank, en er ook weer af.
Niet dat we dat willen, maar hij kan(en doet) het wel :boos:
Dus hij zou dan in principe ook in de auto kunnen springen, maar meneer durft dat niet.
We hebben een 'gewone' auto, en vanaf de stoep is het minder hoog springen dan thuis op de bank.

Maar goed, hij is niet zwaar dus tillen gaat prima.
Iets wat hij spontaan det is over het algemeen minder belastend als iets wat de baas verplicht. Ik zou de hond nog lekker tillen, er komt vanzelf een tijd dat hij wil springen en dat dan ook soepel doet.
Ik til hem inderdaad gewoon maar. Hij is nu ongeveer 7 kilo, dus dat is in vergelijking met wat ik hier ook wel lees vrij weinig :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”