Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grootte van de ballen??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Berichten: 2568
Lid geworden op: 23 feb 2004 07:41
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Locatie: Maastricht
Contacteer:

grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

:mrgreen: ok er viel me vandaag iets op :mrgreen: ...ik was aan de wandel met Nina,mijn nichtje en haar hond een ambull van 4 jaar.
Ze is sinds kort baasje van deze hond hij is van haar nieuwe vriend...nou viel me op dat deze ambull (rond de 40 kilo) nauwelijks ballen heeft...het zijn zeg maar theezakjes..hij is niet gecastreerd en ze zijn ook gewoon ingedaald.Nou is deze ambull ook echt onderdanig hij springt al weg als nina naar hem kijkt..en we kwamen een teckel tegen onderweg een dominant mannetje..Nina snauwde hem af..maar de ambull sprong weg toen teckel in de buurt kwam..Nou had die teckel in verhouding wel weer grote ballen :hmmm:
Shaggy onze eerste hond een ambull (rond de 60 kilo) had echt mega ballen echt twee eieren..en dit was een vrij dominante hond..ik had hem totaal onder controle en naar mij toe was hij ook echt onderdanig..maar ik liet hem niet bij vreemde grote reuen..(wel bij kleine gecastreerde of heel onderdanige) dan vertrouwde ik het toch niet helemaal..het is nooit tot vechten gekomen maar dat lag aan mij ik liet het niet zover komen.
nou zat ik met het ballenprobleem in mijn hoofd dus net tijdens het rondje eens even opletten...kwam een labrador tegen vriendje van nina ..maar zeker voor een lab een dominante kerel..dus ik spiek naar zijn ballen..ook die vrij groot. later kom ik een mechelaar tegen..weer nauwelijks ballen en ook onderdanig...
Zou het ermee te maken hebben...grote ballen dominanter van aanleg? tenslotte word testosteron gemaakt in de teelballen toch? hoe groter die zijn hoe meer?
ik heb me verder nog niet verdiept in het fenomeen dus wet niet of er onderzoeken naar zijn :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Gebruikersavatar
shibashira
Zeer actief
Berichten: 1665
Lid geworden op: 07 apr 2010 22:15
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Locatie: gelderland
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door shibashira »

whahaha... zo heb ik er nooit over nagedacht ... Zou het toeval zijn???
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik denk niet dat het er veel mee te maken heeft, Beautje heeft vrij schattige kleine balletjes :mrgreen: maar is ook vrij dominant. Wat niet wil zeggen dat je bedenkingen misschien wél kloppen, want ík vind de balletje klein, maar ik weet eigenlijk niet of dat in verhouding met andere honden ook zo is. Overigens wel een interessante gedachte :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Badu
Zeer actief
Berichten: 5708
Lid geworden op: 22 sep 2009 15:53
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Badu »

Mijn Jim heeft er maar één (normaal formaat) maar hij is heel zelfverzekerd... Joey is ook zelfverzekerd en zijn ballen zijn beiden niet ingedaald...
Bij mensen heb ik juist altijd het vermoeden dat ze compensatiegedrag vertonen... maar dat is maar een vermoeden :engel:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Gebruikersavatar
nuuz
Actief
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 nov 2010 23:08
Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder
Aantal honden: 2
Locatie: Lelystad

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door nuuz »

Ik vind je gedachtes wel kloppen of het in de theorie ook klopt weet ik niet onze hond (gecastreerd heeft dus hangzakjes) is ook vrij dominant wel nog op een speelse manier (1.5 jaar) en het enige wat dus in zijn zak zit is lucht :smile2:
Laatst gewijzigd door nuuz op 08 dec 2010 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie het laatst lacht is traag van begrip...

Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door crutz »

weet enkel van de MH van een amerikaanse vriend van ons die bewezen steriel is (getest na dekken teef die leeg bleef) dat zijn "mini-ballen" idd niet werken, het is ook geen "matcho"
maar let er eigenlijk verder nooit op, hier heeft alles in elkgeval zo ongeveer het zelfde formaat.
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Compensatie gedrag vertonen kan pas als zij zich bewust zijn dat ze kleiner geschapen zijn dan een ander. :wink:
En wat is een beetje het gemiddelde bij honden/rassen.??
Bij mannen hebben ze het dan over de piemel grootte maar nooit over de gemiddelde bal grootte. :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Weet van een ervaren dekmeester dat die ook meer te spreken is over een hond die letterlijk 'meer ballen' heeft. Die ziet dat dus qua deklust en eventuele vruchtbaarheid positiever in.
Gebruikersavatar
Maylala
Zeer actief
Berichten: 13675
Lid geworden op: 29 jul 2007 20:56
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Maylala »

Sjon heeft enórme ballen en een dito ego, dus bij hem gaat je theorie wel op. Hoewel ik niet denk dat die grote waffel kleiner zou zijn als ie twee schattige paaseitjes zou hebben hangen in plaats van deze vrije uitloopbatsers. :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Badu
Zeer actief
Berichten: 5708
Lid geworden op: 22 sep 2009 15:53
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Badu »

bouvierpoedel schreef:Bij mannen hebben ze het dan over de piemel grootte maar nooit over de gemiddelde bal grootte. :denken:
Keep on dreaming :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

en die suprelorinbehandeling bewijst het gelijk? Met meer ballen, meer hond. Minder ballen, minder hond...........
Gebruikersavatar
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Berichten: 2568
Lid geworden op: 23 feb 2004 07:41
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Nanna schreef:
RachelleAmericanBulldog schreef:ik was aan de wandel met Nina,mijn nichtje en haar hond een ambull van 4 jaar.
Ze is sinds kort baasje van deze hond hij is van haar nieuwe vriend...nou viel me op dat deze ambull (rond de 40 kilo) nauwelijks ballen heeft...het zijn zeg maar theezakjes..hij is niet gecastreerd en ze zijn ook gewoon ingedaald.
Ze hebben hem dus nog maar kort. Wie weet heeft de vorige eigenaar moeite gehad met het gedrag en de hond daarom een suprelorin-chip in laten zetten?
Daar gaan ze ook castratengedrag van vertonen en de ballen worden aanziénlijk kleiner. :mrgreen:
nee de vriend heeft hem van pup af aan ..vriend is alleen nieuw bij nichtje ahha

maar goed ik heb er nog over nagedacht..mijn beste vriendin had twee boxers..de oudste (ondertussen overleden) had maar een klein balletje..ander was niet ingedaald..en dat was echt een sok van een hond..totaal niet dominant..de andere ook een reu heeft wel in verhouding grotere ballen en is ook vrij dominant...haagt zich nog wel eens in de haren met andere grote reuen...
dus na mijn onderzoek (wat tot op heden pas een middag en avond duurt) klopt mijn redenatie haha
maar ik ga niet over een dag ijs..dus ik zet mijn onderzoek voort haha
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nanna schreef:
Rosita Compagner schreef:en die suprelorinbehandeling bewijst het gelijk? Met meer ballen, meer hond. Minder ballen, minder hond...........
Daar zou je de grote aantallen voor moeten zien. Ik ken in de buurt maar één behandelde hond, een Franse Bull. En inderdaad nu miniballetjes en een zeer gezeglijk karakter.
dat die ballen krimpen door de suprelorin is een feit hoor.
Gebruikersavatar
Ma-Rianne
Zeer actief
Berichten: 1195
Lid geworden op: 03 dec 2004 02:22
Mijn ras(sen): vader en zoon
Aantal honden: 2
Locatie: nabij Arnhem

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik denk niet dat de grootte van de ballen en dominantie iets met elkaar te maken hebben. Lieuwe is een heel onderdanige reu, maar met zijn ballen is niets mis. Kijk maar :lol1: Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Berichten: 2568
Lid geworden op: 23 feb 2004 07:41
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Ma-Rianne schreef:Ik denk niet dat de grootte van de ballen en dominantie iets met elkaar te maken hebben. Lieuwe is een heel onderdanige reu, maar met zijn ballen zijn niet mis. Kijk maar :lol1: Afbeelding


haha nee niets mis mee...haha vallen nog eens extra op door het kleurtje ahha...maar shaggy"s ballen waren echt nog veeeeel groter haha...de rest van die regio ook trouwens ahha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Gebruikersavatar
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Berichten: 2568
Lid geworden op: 23 feb 2004 07:41
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Nanna schreef:Wij kijken allemaal vanavond opeens met heul andere ogen naar het zaakje van echtgenoot of vriend :mrgreen:
:engel:


schat mag ik even...even iets onderzoeken..voor het hondenforum :E:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Gebruikersavatar
Teuntje56
Zeer actief
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:01
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

RachelleAmericanBulldog schreef:
Nanna schreef:Wij kijken allemaal vanavond opeens met heul andere ogen naar het zaakje van echtgenoot of vriend :mrgreen:
:engel:


schat mag ik even...even iets onderzoeken..voor het hondenforum :E:
Kijk dan gelijk of dominantie c.q. onderdanigheid erbij past.
Gebruikersavatar
Teuntje56
Zeer actief
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:01
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Ik heb overigens nooit zo naar de ballen gekeken, had bij de titel ook niet gelijk door dat je deze ballen bedoelde, ik dacht hierbij aan speelballen. :lol1:
Gebruikersavatar
Yai
Zeer actief
Berichten: 3737
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:11
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Yai »

Ik heb eigenlijk geen idee.

Wel weet ik dat op de hondenschool waar ik eerst trainde mij vaak werd gezegd dat Boris enorme ballen had en dat ik hem dús echt moest gaan castreren. En sowieso zou ik hem zeker als hij ouder zou worden niet meer aan kunnen met zijn testosteron gehalte. En oja, hij had ook veel te veel energie voor zijn leeftijd en dus moest ik hem écht écht écht castreren. Zucht, hij was toen 8 maanden. :19:
Ben daar toen maar gauw weggegaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Gollum »

Teuntje56 schreef:
RachelleAmericanBulldog schreef:
Nanna schreef:Wij kijken allemaal vanavond opeens met heul andere ogen naar het zaakje van echtgenoot of vriend :mrgreen:
:engel:


schat mag ik even...even iets onderzoeken..voor het hondenforum :E:
Kijk dan gelijk of dominantie c.q. onderdanigheid erbij past.
Mijn ervaring met mensenmannen is dat hoe kleiner de ballen zijn hoe groter de bek :F:
Nu ik erover nadenk geld dat ook voor de penis eigenlijk :lol1:
Gebruikersavatar
Nuran Gino
Zeer actief
Berichten: 620
Lid geworden op: 09 apr 2009 19:17
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

leuk topic :mrgreen:
zal er eens op gaan letten, Nuran heeft denk ik gemiddelde ballen en is niet dominant...
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
Gebruikersavatar
Yai
Zeer actief
Berichten: 3737
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:11
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Yai »

Nanna schreef:
Yai schreef:Wel weet ik dat op de hondenschool waar ik eerst trainde mij vaak werd gezegd dat Boris enorme ballen had en dat ik hem dús echt moest gaan castreren.
Ik denk overigens dat veel mensen niet eens vanwege gedrag castreren maar omdat ze die ballen niet kies voor het oog vinden. Zeker bij grote kortharige rassen kunnen ze nogal...ehm...opvallen ;-)
En een teef nemen ze niet omdat ze geen zin in die bloedzooi hebben.
Tel daarbij op dat een reuencastratie véél goedkoper is dan die van een teef et voilá.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben.
Laatst kwam ik een Weimeraner tegen en die hadden ze ook gecastreerd omdat 'ze anders steeds maar tegen die ballen aankeken'.
Tsja, er is echt nog wel meer te zien aan een hond dan alleen zijn ballen. :19:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yai
Zeer actief
Berichten: 3737
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:11
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Yai »

Nanna schreef:
Yai schreef:Laatst kwam ik een Weimeraner tegen en die hadden ze ook gecastreerd omdat 'ze anders steeds maar tegen die ballen aankeken'.
Tsja, er is echt nog wel meer te zien aan een hond dan alleen zijn ballen. :19:
Niet als ie aldoor voor je uit loopt te heupwiegen ;-)
Ja, die baasjes konden vast de hele wandeling hun ogen niet meer van de ballen van hun hond afhouden. Enige optie: castreren!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:
Gollum schreef:Mijn ervaring met mensenmannen is dat hoe kleiner de ballen zijn hoe groter de bek :F:
Nu ik erover nadenk geld dat ook voor de penis eigenlijk :lol1:
Ik meet het altijd af aan de grootte van de auto :mrgreen: Of aan het type hond waarmee gelopen wordt.
En Pitbull in een grote BMW voorspelt rampspoed zeg ik u.
haha daar kun je je ook lelijk in vergissen (of niet, heb het niet gecontroleerd), mijn vorige buurman was echt een enorme gespierde zwarte man die met een jack russeltje liep en in een suf karretje reed :lol1:
Hier in de buurt (bijlmer) heb je wat meer stereotypes dan in Purmerend, gespierde zwarte mannen worden meestal vergezeld door dito hond en auto :F:
(of ze springen een meter in de lucht van schrik als ik langsloop met Gol)
Gebruikersavatar
krullie
Zeer actief
Berichten: 4425
Lid geworden op: 27 feb 2010 16:26

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door krullie »

hier ook flinke ballen en een klein hartje.
dus hier gaat het niet op.
Gebruikersavatar
Nuran Gino
Zeer actief
Berichten: 620
Lid geworden op: 09 apr 2009 19:17
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

Nanna schreef:
Gollum schreef: mijn vorige buurman was echt een enorme gespierde zwarte man die met een jack russeltje liep en in een suf karretje reed
In de afro-medemens heb ik me nooit zo verdiept. Ik dacht dat die standaard iedere morgen een halve meter oprolden?
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:
Gollum schreef: mijn vorige buurman was echt een enorme gespierde zwarte man die met een jack russeltje liep en in een suf karretje reed
In de afro-medemens heb ik me nooit zo verdiept. Ik dacht dat die standaard iedere morgen een halve meter oprolden?
Ja dat dacht ik ook en móest ik natuurlijk uitproberen :smile:
Maar nee, dat klopt dus niet.
Zenith
Vaste gebruiker
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 okt 2010 10:45
Mijn ras(sen): Chodsky pes Bordercollie ruwhaar teckel
Contacteer:

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Zenith »

Yai schreef:Ik heb eigenlijk geen idee.

Wel weet ik dat op de hondenschool waar ik eerst trainde mij vaak werd gezegd dat Boris enorme ballen had en dat ik hem dús echt moest gaan castreren. En sowieso zou ik hem zeker als hij ouder zou worden niet meer aan kunnen met zijn testosteron gehalte. En oja, hij had ook veel te veel energie voor zijn leeftijd en dus moest ik hem écht écht écht castreren. Zucht, hij was toen 8 maanden. :19:
Ben daar toen maar gauw weggegaan.
Goed gedaan!!
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef: Je kreeg het niet opgerold :mrgreen:
hahaha nee, zelfs niet een beetje gebogen :smile:
Gebruikersavatar
Yai
Zeer actief
Berichten: 3737
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:11
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Re: grootte van de ballen??

Ongelezen bericht door Yai »

Zenith schreef:
Yai schreef:Ik heb eigenlijk geen idee.

Wel weet ik dat op de hondenschool waar ik eerst trainde mij vaak werd gezegd dat Boris enorme ballen had en dat ik hem dús echt moest gaan castreren. En sowieso zou ik hem zeker als hij ouder zou worden niet meer aan kunnen met zijn testosteron gehalte. En oja, hij had ook veel te veel energie voor zijn leeftijd en dus moest ik hem écht écht écht castreren. Zucht, hij was toen 8 maanden. :19:
Ben daar toen maar gauw weggegaan.
Goed gedaan!!
Ja, ik heb echt geen moment spijt van mijn beslissing. :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”