Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plassen met eng weer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Naima
Zeer actief
Berichten: 7688
Lid geworden op: 26 aug 2009 00:42
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door Naima »

Lotus is nu hier sinds zaterdagochtend en doet na de eerste paar spannende uurtjes alles netjes buiten. Niet omdat ze zindelijk is, maar omdat ik dr met ieder draaitje meteen naar buiten doe. So far, so good. Vandaag het voor het eerst dat het regende maar ze leek nogal plezier in dat hemelwater te hebben :love: . Sinds het donker is nu echter, wil ze niet meer naar buiten (donker, wind, regen). Ik merkte dat t uitlaatjerondje echt teveel was qua engheid dus heb daar een heel kort rondje van gemaakt en dacht dat de tuin mss vertrouwder zou zijn. Ze gaf aan dat ze moest (piepen) dus ik met haar de tuin in. Ik zag dr staart al meteen tussen dr pootjes gaan. Dat ging daarna ietsje beter (staartje naar beneden maar niet meer zo 'geplakt') maar plassen deed ze niet. Na iets meer dan 10 minuten toch maar weer naar binnen gegaan want mss had ik t verkeerd gezien en hoefde ze toch nog niet. Zodra ze de woonkamer inliep begon ze plassen, uiteraard :F: Dit gebeurde de keer erna weer.

Ze geeft dus aan dat ze moet, maar buiten is het opeens zo eng dat het niet lukt. Ik weet niet goed hoe ik het minder eng voor haar kan maken? Bij de 2e keer plassen draaide ze haar kopje weg, zo van 'ik weet dat dit niet de bedoeling is maar ik kan niet anders'. Moet ik desnoods een halfuur buiten gaan staan tot ze iets doet, of maak ik haar dan alleen maar angstiger?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Gebruikersavatar
Rosita Compagner
Zeer actief
Berichten: 8402
Lid geworden op: 25 dec 2003 16:08
Mijn ras(sen): waterhonden
Locatie: Achterberg (Rhenen )
Contacteer:

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

geef d'r maar een krantje om op te plassen. 't gaat vanzelf wel over allemaal.
Gebruikersavatar
Hanneke2
Zeer actief
Berichten: 14267
Lid geworden op: 30 nov 2002 22:22
Aantal honden: 2

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik denk dat dat wel goed komt. Lilo was al volwassen toen ik haar kreeg maar nog niet zindelijk, en buiten plassen ging na een tijdje hartstikke goed, behalve als het regende. :D Dan was het gauw naar binnen en lekker op de mat piesen. Ik had al maanden een hele zindelijke hond die bij onweer 's ochtends even goed naar buiten keek en dan met een bedenkelijk bekkie die plas wel binnen voor de deur deed.

Het komt wel goed. Ik zou niet gaan lopen dwingen, plassen en poepen buiten moet leuk zijn met koekies en hoera en niet dat je natgeregend wordt met bliksem en donder. Ik zou gewoon een handdoek of stapel kranten voor de deur leggen als alternatief voor poepen en piesen in pokkeweer.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Gebruikersavatar
Naima
Zeer actief
Berichten: 7688
Lid geworden op: 26 aug 2009 00:42
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door Naima »

Thnx dames! Ik ga er idd vanuit dat het goedkomt haha, liefst wel voor de herfst :cool2: maar wist niet goed hoe ik het nu moest aanpakken. Het is aan de ene kant een lief en onverstoorbaar typje dat zich van rennende en schreeuwende kindertjes, buurman met motor etc niets aantrekt, maar zodra je het tegen haar hebt is ze erg gevoelig. Als ze iets doet wat niet mag (hoewel ze tot dusver een heel braaf kind is) en ik zeg 'uh' of 'nee' tegen haar, dan stopt ze ook meteen en doet een paar stapjes naar achter met een blik van 'oh god,ik deed iets verkeerd! Kluns die ik ben!'
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Gebruikersavatar
[Sandra]
Zeer actief
Berichten: 20005
Lid geworden op: 23 nov 2009 23:35
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik denk ook dat het wel goedkomt, met de tips van hier boven.

Ik heb met mijn hond als pup 's avonds in het donker steeds een zelfde rondje rond het huizenblok gelopen - nu nog steeds, maar een ander rondje. In het donker is hij veel alerter en wat schrikkeriger dan overdag, en regen is helemaal vreselijk met uitlaten. Maar wat moet dat moet :wink:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Selene
Zeer actief
Berichten: 6911
Lid geworden op: 19 apr 2011 16:43
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2
Locatie: Gooi

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door Selene »

Ik had hiervoor een incontinentiematje bij de deur liggen voor noodgevallen, van die dingen met plastic aan de onderkant.
Had ik nog een voorraadje van ivm mijn werk.
Komt vanzelf goed, uiteindelijk ging hij regen en vooral plassen! geweldig vinden.
Niet druk over maken en succes!
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Gebruikersavatar
Sas
Zeer actief
Berichten: 9375
Lid geworden op: 10 mar 2006 14:12
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door Sas »

Expecting schreef:ik zeg 'uh' of 'nee' tegen haar, dan stopt ze ook meteen en doet een paar stapjes naar achter met een blik van 'oh god,ik deed iets verkeerd! Kluns die ik ben!'
:I: wat schattig! Maar wat betreft palssen/donker/eng > komt helemaal goed hoor. Onze oudste (5 jr) heeft echt een bloedhekel aan regen, ik ga wel uit met de jongste en ze mag natuurlijk mee maar ze vertikt het :neenee: : prima. Ze blijkt het dan trouwens achterlijk lang op te kunnen houden totdat ze dan toch, uit armoe, het arme beest :mann: , tòch maar weer een rondje meeloopt. Nu is angst wat anders dan een hekel hebben aan, maar ik gok zo dat het in de praktijk ook zo werkt.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief
Berichten: 6848
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:43

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door Lillith »

Dat komt wel goed hoor.
Mijn Ollietje bijna 4mnd. wou gisteren in een stortbui niet plassen voor de rest is hij aardig droog.
Ik heb maar even de andere kant opgekeken en dat werd een overstroming.....
Vandaag gaat het weer prima, succes :ok:
bullebetje
Zeer actief
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 okt 2010 19:12
Mijn ras(sen): Franse buldog .
Aantal honden: 1

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door bullebetje »

Ach het is net wat de andere schrijven geef het de tijd ze is pas
vijf dagen bij je al die nieuwe geuren ,geluiden het zijn zoveel nieuwe
indrukken voor haar met geduld en veel liefde kom je een heel eind.

Succes het is een schatje :I:
Groetjes Bettina .
Joey.K
Zeer actief
Berichten: 1774
Lid geworden op: 07 mei 2011 07:49
Aantal honden: 0

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door Joey.K »

Hier gaan we ook met pokkeweer gewoon buitenplassen, en hoe eerder hij plast en poept hoe eerder hij weer binnen is, ze noemen het niet voor niets hondenweer. :P ik sta ook niet voor mn lol buiten :P
Maar Joey is tot nu toe alleen zindelijk als we in de buurt zijn of als hij in de bench zit. Dus ga hem niet 'aanmoedigen' binnen te plassen, wil juist dat hij het buiten doet :P
Gebruikersavatar
Naima
Zeer actief
Berichten: 7688
Lid geworden op: 26 aug 2009 00:42
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door Naima »

Joey.K schreef:Hier gaan we ook met pokkeweer gewoon buitenplassen, en hoe eerder hij plast en poept hoe eerder hij weer binnen is, ze noemen het niet voor niets hondenweer. :P ik sta ook niet voor mn lol buiten :P
Maar Joey is tot nu toe alleen zindelijk als we in de buurt zijn of als hij in de bench zit. Dus ga hem niet 'aanmoedigen' binnen te plassen, wil juist dat hij het buiten doet :P
Ik ga haar ook niet aanmoedigen om binnen te plassen, maar ga ook niet met een bange pup een halfuur in de regen staan. Regen zelf vindt ze niet erg overigens, juist niet lol. Het was meer de combi van harde regen, harde wind en het donker. Vanmorgen zag ik net te laat om te zien dat ze moest plassen, ze plaste dus op het laminaat en gaf daar 1 hoog schel kefje bij (dat doet ze verder nooit). Gek kind :I: Heb wel het idee dat ze al redelijk doorkrijgt dat de plasjes en poepjes buiten horen, of mss wil ik dat graag geloven :engel:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Eng weer bestaat niet. Jij vind het misschien eng voor het hondje en dat pikt ze op.
Als jij staat te wachten tot ze plast bouw jij spanning op en dat pikt ze ook op en dat geeft haar spanning.
Op deze leeftijd leren ze erg snel.....ook "verkeerde" dingen.

Ga maar gewoon eens lekker gek doen in de stromende regen. Leuke balspelletjes of gewoon ravotten. Een heel eind lopen.
Samen lekkerrrr nat worden. Dat plasje komt dan beslist....zorg dat je dan een klein stukje kaas ofzo bijdehand hebt als beloning.
Je hebt vast nog wel droge kleren op reserve
Gebruikersavatar
Naima
Zeer actief
Berichten: 7688
Lid geworden op: 26 aug 2009 00:42
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door Naima »

teckeltoos schreef:Eng weer bestaat niet. Jij vind het misschien eng voor het hondje en dat pikt ze op.
Als jij staat te wachten tot ze plast bouw jij spanning op en dat pikt ze ook op en dat geeft haar spanning.
Op deze leeftijd leren ze erg snel.....ook "verkeerde" dingen.

Ga maar gewoon eens lekker gek doen in de stromende regen. Leuke balspelletjes of gewoon ravotten. Een heel eind lopen.
Samen lekkerrrr nat worden. Dat plasje komt dan beslist....zorg dat je dan een klein stukje kaas ofzo bijdehand hebt als beloning.
Je hebt vast nog wel droge kleren op reserve
Zit idd wel wat in, al vind ik dat stormachtige wel lekker haha. Gisteren waaide en regende het ook behoorlijk, maar ze liep onverstoorbaar mee. Ondanks dat ze een keer omwaaide haha. Merk dat bij heel veel dingen: eerste keer is eng, tweede keer wint de nieuwsgierigheid en de derde keer vindt ze het doodnormaal lijkt wel.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door sirene »

Nou door 3 pups wijs geworden probeer ik het niet eens meer hoor.
Ze worden allemaal zindelijk ook als ik met ultra slecht weer zogenaamd geen erg heb in dat plasje en poepje.
Ik dweil wel en over een paar weken is buiten piesen/poepen in de stromende regen/wind/hoosbuien geen enkel probleem. Gek doen met een pup in de stromende regen, hahaha, ze gaan hier als een dood vogeltje, piepend, naar je staan kijken terwijl jij verzuipt ;)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Plassen met eng weer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

sirene schreef:Nou door 3 pups wijs geworden probeer ik het niet eens meer hoor.
Ze worden allemaal zindelijk ook als ik met ultra slecht weer zogenaamd geen erg heb in dat plasje en poepje.
Ik dweil wel en over een paar weken is buiten piesen/poepen in de stromende regen/wind/hoosbuien geen enkel probleem. Gek doen met een pup in de stromende regen, hahaha, ze gaan hier als een dood vogeltje, piepend, naar je staan kijken terwijl jij verzuipt ;)
Dit dus :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”