Sylvie schreef:
Als we nu buiten zijn met hem bvb en de zon schijnt en er vliegt een vogel langs, dan gaat hij achter de schaduw van de vogel ipv achter de vogel zelf. We doen veel spelletjes met hem hoor, maar van af dat hij een schaduw in de gaten krijgt, is hij gefocust.
Toch bedankt voor de tip, ik ga t in de gaten houden en hem zoveel mogelijk proberen af te leiden, want het kan zoals je zegt, wel eens gevaarlijk worden.
Sorry hoor; ik wilde echt niet betweterig over komen

; dat je je hond niet genoeg vertier geeft of zo.. Dante is dit ook gaan doen ondanks dat ik veel 'jachtachtige' spelletjes met hem deed en doe en hem heel veel beweging geef. Dat van die vogels is zeeer herkenbaar

Vooral op het strand; de schaduwen van de meeuwen! Andere mensen vinden het heel grappig als Dante naar hun schaduw duikt; gaan dan expres met hun armen zwaaien en zo

. Ik moet dan altijd uitleggen hoe het zit en dringend vragen om het
niet uit te lokken.
Ik heb vaak gezocht naar info. over het fenomeen en verschillende gedragstherapeuten geraadpleegd, maar er is weinig over bekend, althans ik heb het niet kunnen vinden. Alleen het ontstaan wordt wat over geschreven. Het schijnt vooral bij 'werkhonden' voor te komen (zoals die van jou en van mij) en Bordercollie's bijv. Ook schijnt het een erfelijke kwaal te kunnen zijn (volgens de boeken). Nu is het zo dat het broertje van Dante het ook heeft maar dan in veel ergere mate (vandaar dat ik denk aan een erfelijke kwestie). Zoals ik al schreef wil die echt door een glazen deur heen springen! De eigenaar heeft een GT. in de arm genomen en die had het over negeren

. Ja leuk bedacht maar je gaat echt niet negeren dat je hond tegen een ruit aan beukt! Zij zit nu als de zon schijnt met de gordijnen dicht, niet leuk maar blijkt de enige manier om het leefbaar te houden.
Zo te zien is je hond nog jong (hij is erg leuk trouwens, met die enooorme oren

) en hopelijk kun je het gedrag in de kiem smoren!
Gr. Marijke[/u]