Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reactie op gedekt teefje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Gast

Reactie op gedekt teefje

Ongelezen bericht door Gast »

Wat zou volgens jullie een normale reactie zijn op de volgende situatie: een net gedekt teefje komt een huis binnen waar twee andere, ongesteriliseerde teven wonen. Met net gedekt bedoel ik 5 minuten geleden. De 2 teefjes kennen de andere teef niet. Zij is nooit eerder in hun huis geweest. Wat zou een normale reactie zijn?
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Re: Reactie op gedekt teefje

Ongelezen bericht door Eline* »

sypke schreef:Wat zou volgens jullie een normale reactie zijn op de volgende situatie: een net gedekt teefje komt een huis binnen waar twee andere, ongesteriliseerde teven wonen. Met net gedekt bedoel ik 5 minuten geleden. De 2 teefjes kennen de andere teef niet. Zij is nooit eerder in hun huis geweest. Wat zou een normale reactie zijn?
:denken: Dat net gedekte even buiten beschouwing gelaten...een teef bij twee andere teven zomaar in huis gooien vind ik echt het toppunt van onnozelheid. Ik hoop niet dat dit fokkers betrof, want dan kan het hele zooitje nooit veel soeps zijn. :19:

Maar goed, dit weet jij ook dus wat wil je? :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ehm....reactie hier zou zijn "opzoutuh!" :denken: , pas gedekt of niet, een vreemde teef laat ik hier niet binnen, vindt Nika niet zo'n goed idee :wink: Marouck zou waarschijnlijk zeer geïnteresseerd gaan snuffelen en dan even laten zien dat zij wel de baas is in huis
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inge schreef:Ehm....reactie hier zou zijn "opzoutuh!" :denken: , pas gedekt of niet, een vreemde teef laat ik hier niet binnen, vindt Nika niet zo'n goed idee :wink: Marouck zou waarschijnlijk zeer geïnteresseerd gaan snuffelen en dan even laten zien dat zij wel de baas is in huis
Hahahah, ik denk dat Nika net als Laika zoiets zou hebben van "Huh, wat krijgen we op een rare manier eten vandaag!!" :eek:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Alleen is Nika onvoorspelbaarder denk ik als Laika.....voor hetzelfde geld staat die als een idioot te kwispelen en wil ze spelen, terwijl ze normaliter vreemde honden een snauw verkoopt :denken: , blijf me af en toe verbazen om die muts. Zo werd een rottweilerteefje destijds in de trainingsgroep vanaf dag 1 geaccepteerd terwijl het normaal echt weken duurde voordat ze vreemde honden vertrouwde en niet meer hoefde te snauwen. :roll:
Gisteren snauwde ze tegen een golden retriever reu aan de andere kant van het hek, die gewoon bleef staan zonder een spier te vertrekken en toen begon ze hem tot spel uit te dagen :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Inge schreef:Alleen is Nika onvoorspelbaarder denk ik als Laika.....voor hetzelfde geld staat die als een idioot te kwispelen en wil ze spelen, terwijl ze normaliter vreemde honden een snauw verkoopt :denken: , blijf me af en toe verbazen om die muts. Zo werd een rottweilerteefje destijds in de trainingsgroep vanaf dag 1 geaccepteerd terwijl het normaal echt weken duurde voordat ze vreemde honden vertrouwde en niet meer hoefde te snauwen. :roll:
Gisteren snauwde ze tegen een golden retriever reu aan de andere kant van het hek, die gewoon bleef staan zonder een spier te vertrekken en toen begon ze hem tot spel uit te dagen :denken:
Nou, voor zover ik ooit de gok gewaagt heb met Laika accepteert ze andere honden binnenshuis wel, als ze maar niet enorm bedreigend zijn. Ik heb bv midden in de nacht een keer een bejaarde teckelteef gevonden die ik zonder probleem mee naar binnen kon nemen en Laika stond er alleen maar met een verbijsterde blik omheen te koekeloeren.
Ik denk dat zij binnenshuis gewoon linkt met okee, dit hoort nu dus bij de roedel.. :denken: Wat betreft de teef van Sypke zou dat hier dus nog wel eens mee kunnen vallen.
Buitenshuis wil ze eigenlijk maar 1 ding en dat is weg..als zij buiten een andere hond ziet duikt ze het liefste de bosjes is om zich te verstoppen. Kan dat niet of komt de andere hond haar na zou ze het liefste aanvallen of uitvallen. Alleen enorme dominante reuen waar ze niet lelijk tegen durft te doen en die alleen maar groot zijn te wezen, daar geilt ze inderdaad op en wordt het ineens een heel koket sloerieachtig hondje , die kwispelend en spelbuigingen makend contact probeert te maken. :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik vrees dat die teef er hier niet levend uit zou komen, net gedekt of niet.... :N:

Chello, Woopy en Ghaya vinden alles altijd wel prima in huis, in het begin wel wat gemopper maar daar blijft het bij. Maar Hera accepteert zeer weinig in huis, reuen kan wel maar de rest daar vliegt ze bovenop als het tegen zit.
Gebruikersavatar
biba
Vaste gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 sep 2002 22:06

Ongelezen bericht door biba »

Er word wat gesnuffeld en dan word het weer rustig :wink:
groetjes biba
Gebruikersavatar
jip007
Erelid
Berichten: 20825
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:41
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4
Locatie: ergens in een hutje op de veluwe..

Ongelezen bericht door jip007 »

hier wordt de teef opgevreten :roll:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Ongelezen bericht door Branka »

Volgens mij zijn er legio teven die een vreemde teef al niet zomaar in huis laten. En als een teef net gedekt is en dus nog als een loopse teef wordt gezien, kan ik mij voorstellen dat het helemaal gedoemd is om mis te gaan.
Vraag me ook af waarom je dit zou willen, want na een dekking lijkt het mij dat je stress bij je teef toch wilt vermijden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
biba
Vaste gebruiker
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 sep 2002 22:06

Ongelezen bericht door biba »

Volgens mij is het ook de normale gang van zaken dat je na de dekking
de teef in de auto doet.
groetjes biba
Gebruikersavatar
Mol
Zeer actief
Berichten: 4735
Lid geworden op: 24 apr 2002 23:44

Ongelezen bericht door Mol »

uhmm welke teef?????? :denken:

mol :8):
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb die situatie wel eens gehad in het verleden. Soms komen er honden bij mij voor een dekking, als het bv onervaren honden zijn. Bij mij is het geen probleem, maar mijn honden zijn erg verdraagzaam, hoewel ze een vreemde hond wel even op zijn/haar plaats wijzen.
Ik moet zeggen dat ikzelf mijn teven na een dekking nooit zomaar in de auto zet, dat zou pas echt stress geven! Na een dekking willen ze bij mij zijn. Aangezien je over het algemeen bij de reu bent, gaat de teef na de dekking mee naar binnen en de reu ook. Kunnen ze nog even gezellig samen mutsen :J: Maar ik ken ook mensen die meerdere dekreuen hebben die na een dekking direct weer bij elkaar kunnen zonder problemen. Stabijs zijn naar mijn idee niet extreem verdraagzaam maar in de groep kennen ze over het algemeen uitstekend hun plaats en er zijn zelden rangordeconficten die niet heel snel zijn opgelost.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”