Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxer

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Boxer

Ongelezen bericht door Caro. »

De Boxer
(met dank aan Inge voor de rasstandaard en Angel-eyes voor de foto's)


Rasomschrijving:
Land van herkomst: Duitsland
Oorspronkelijke taak: vechthond, bullebijter, jacht op groot wild
Huidige taak: waak- en verdedigingshond, gezelschapshond
Gemiddelde levensduur: 10 jaar
Gemiddelde schofthoogte: reuen: 57-63 cm teven: 53 - 59 cm.
FCI-classificatie: Groep II (dogachtigen)

Historie:
Net als zoveel van de huidige dogachtigen ligt de oorsprong van de boxer waarschijnlijk in de Grieks-Romeinse oudheid. Toendertijd was het gebruikelijk om met legioenen Molossers, zeer krachtige en agressieve honden, ten strijde te trekken. De honden droegen harnassen en waren bewapend met puntige halsbanden. Ook werd dit type hond gebruikt om op wilde stieren en beren te jagen.
Naarmate de mens minder afhankelijk werd van de jacht en de gevechtstechnieken verfijnder werden, moesten de taken van deze honden echter worden aangepast aan het veranderen der tijd. Vechthonden bleef men wel fokken, maar nu ondermeer om -ter vermaak van de mensen- het op te nemen tegen wilde dieren of tegen stieren; het zogenaamde 'bullebijten'.
Aan het eind van de 19e eeuw werd in Munchen een wit bullebijterteefje, genaamd Alts Schenken, gedekt door Tom, een Engelse Bulldog. Hieruit werd Flocki geboren, de eerste hond die onder de naam Boxer werd geregistreerd in het Boxerstamboek.
Ter gelegenheid van de hondententoonstelling in Munchen in 1895 werd het ras en de naam Boxer ingevoerd.
In 1905 werd uiteindelijk de rasstandaard van de Boxer officieel aangenomen en in 1925 werd het ras in Duitsland erkend als dienst- en politiehond.

Uiterlijk:
De boxer is een atletisch gebouwde, middelgrote hond, die een hoge mate van kracht en snelheid in zich verenigt. De droge spieren dienen goed ontwikkeld te zijn en duidelijk zichtbaar onder de huid te liggen. Het meest opvallende aan de boxer is zijn hoofd met de typische afgeplatte snuit, die een harmonische maatverhouding moet hebben met de schedel; de snuit mag nooit te klein lijken. De vacht is zeer kort, hard en stekelig en komt voor in de kleuren geel en gestroomd. De gele kleur komt voor in verschillende schakeringen, van donker-herterood tot lichtgeel. De gestroomde vacht kan licht tot donker gestroomd zijn, mits de grondkleur duidelijk gescheiden is van de zwarte stroming. Witte aftekeningen mogen, maar geheel of grotendeel witte boxers zijn niet gewenst en worden op tentoonstellingen ook niet toegelaten. Door zijn zeer korte vacht zonder enige onderwol kan de boxer soms wat kouwelijk zijn.

Afbeelding

Gezondheid:
Jammer genoeg is de boxer niet van kwalen en aandoeningen gespeend gebleven. Zoals bij zoveel grote rassen komt HD veelvuldig voor. Daarnaast hebben nogal wat (oudere) boxers last van spondylose (een geleidelijke verbening van de ruggewervels) en ziet men nog wel eens wat knieproblemen. Ook met bultjes is het uitkijken. Liever een keer te vaak naar de dierenarts dan een keer te weinig, want de boxer is een hond die vrij hard voor zichzelf is en die niet gauw geneigd is te laten blijken dat hij ergens last van heeft.
Het typische snuiven dat boxers vaak vertonen bij opwinding wordt veroorzaakt door hun korte snuit. Door die snuit is voorzichtigheid geboden bij insectenbeten in het gebied van het gezicht en keel die zwelling veroorzaken.
De vachtverzorging van een boxer is een eenvoudige zaak: af en toe een rubberborstel eroverheen of, beter nog, een vochtige zeemleren lap, en de hond is weer het heertje.
De boxer is tot op hoge leeftijd speels en actief en veroudert dan vaak heel plotseling. Dit gaat vaak gepaard met een totale vergrijzing van de vacht, wat een zeer waardig uiterlijk oplevert.

Gedrag:
'Prettig gestoord' is een uitdrukking die op veel boxers van toepassing is. Het is een zeer actieve en onstuimige hond, die een hoop beweging nodig heeft. En dan het liefst in de vorm van lange wandelingen en ruige spelletjes, want de boxer is niet voor een kleintje vervaard.
Daarnaast is de boxer enorm aanhankelijk. Als hij de kans krijgt zal hij, na een drukke dag, de avonden genoeglijk op je schoot doorbrengen, verliefd blazend in je oor of snurkend als een dragonder.
Hij is ook een beetje bezitterig, ziet regelmatig de noodzaak om zijn plaats in de roedel veilig te stellen, oftewel in mensentermen: hij kan stikjaloers zijn! Door hun onstuimigheid kunnen ze behoorlijk opdringerig overkomen, springend en dansend om een beetje aandacht.
Zaak is het om deze uitbundige dieren van jongs af aan een goede, consequente en vooral rustige opvoeding te geven. Niet zo'n heel moeilijke taak, want een boxer is intelligent en leert snel en, misschien nog wel belangrijker, hij wíl het zo graag.

Allrounder:
De boxer is een zeer breed inzetbare hond. Hij doet het prima op de gehoorzaamheidstraining, maar ook op het gebied van behendigheid en waak- en verdedigingswerk staat hij zijn mannetje.
Het is met een boxer vaak balanceren op een dun lijntje. Sta je ze teveel toe, dan maken ze daar gretig misbruik van, behandel je ze te hard, dan lopen ze erbij als een geslagen hond en verliezen iedere interesse in de training. Een boxer kan het beste op een rustige, afwisselende en positieve manier worden getraind om tot goede resultaten te komen. Wat niet wegneemt dat een behoorlijke correctie, als de situatie dat vereist, beslist niet uit de weg moet worden gegaan.
Met andere honden kunnen de meeste boxers redelijk overweg. Ze spelen graag, maar helaas weten niet alle honden het wilde spel van een boxer te waarderen. Ze springen veel en hoog, soms over de hoofden van andere honden heen en maken erg veel gebruik van hun voorpoten in het spel. Ook zijn er boxers die hun massieve schedels gebruiken als een soort stormram, iets wat maar weinig andere rassen op prijs weten te stellen.
Bij de reuen komen er soms wat dominante exemplaren voor die niet zoveel op hebben met andere leden van het mannelijke geslacht. Deze honden moeten te alle tijden goed onder controle van hun baas staan, want een vechtende boxer is iets vreselijks. Ze vallen laag aan, zoals het een bullebijter betaamt, zijn zeer vasthoudend en hebben de neiging om te blijven doorvechten, ook als de opponent deemoedsgebaren vertoont.
Met kinderen daarentegen is deze wildebras meestal onvoorstelbaar voorzichtig. Het is nooit verstandig om een ras in zijn geheel als 'kindvriendelijk' te betitelen, maar als er een ras is die dit predicaat verdient, is het wel de boxer. Zijn verdraagzaamheid tegenover kinderen is enorm, evenals zijn drang tot beschermen. Wees voorzichtig met het straffen van uw kinderen als er een boxer in de buurt is, de kans is groot dat hij het resoluut voor ze opneemt!

Rasgroep 2
Gebruikersavatar
Donja
Actief
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 apr 2005 22:34
Locatie: Kerkrade

Ongelezen bericht door Donja »

dat boxers geen pijn laten zien, heb ik gemerkt met onze vorige boxer, zij was echt ongelooflijk sterk!! door alle ziektes en aandoeingen wat ze heeft gehad, moet ze ongelooflijk veel pijn hebben gehad, maar liet dit nooit merken.
dat prettig gestoord vind ik wel goeie :smile:
zij was helaas niet zo`n kindervriend, dus ook niet naar mij (was 8 toen we haar kregen)
veel liefs, en een douche van me toekomstige boxiepup!!!
Alpha
Vaste gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 nov 2005 00:39

Ongelezen bericht door Alpha »

Helaas mag de Gemiddelde levensduur: van 10 jaar wel bijgesteld worden naar 8, als je Boxer gemiddeld 8 word heb je het goed gedaan, en ja er zijn uitzonderingen iedereen kent wel iemand met een Boxer van 11 a 12 jaar oud!
Gebruikersavatar
Maartje-Sho
Vaste gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:48
Mijn ras(sen): Sharpei
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maartje-Sho »

Ook prachtige honden!
Afbeelding

* Djara 30-05-2005 - 05-01-2009
* Sho 09-07-2002 - 03-08-2009
Gebruikersavatar
Inge
Zeer actief
Berichten: 20173
Lid geworden op: 22 apr 2002 05:31
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Locatie: V'waard Baasje van Kobe en TikA
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Alpha schreef:Helaas mag de Gemiddelde levensduur: van 10 jaar wel bijgesteld worden naar 8, als je Boxer gemiddeld 8 word heb je het goed gedaan, en ja er zijn uitzonderingen iedereen kent wel iemand met een Boxer van 11 a 12 jaar oud!
Dat klopt ook wel.
Danco is nu bijna 10 (in februari), zo oud is een boxer helaas nog nooit geworden bij ons. De vorige was 7,5 jaar oud.
Nika is 6 maar heel veel ouder zal ze waarschijnlijk niet worden vrees ik. Hoewel, als ze de winter goed doorkomt zal ze 7 jaar nog wel redden (juli).

Danco is nu een gezapig oud mannetje. Hij slaapt veel, laat af en toe zijn urine lopen en lijkt ook af en toe tekenen van dementie te gaan vertonen. Wij zeggen weleens gekscherend dat ie terug aan het gaan is naar zijn jeugd. :mrgreen: Hij begint bv. af en toe ineens weer te slopen, iets wat hij sinds dat hij ongeveer een jaar oud was niet meer heeft gedaan. :wink:
Hij begint hier en daar wat bulten te krijgen, maar verder gaat het nog best goed. Hij wil af en toe nog even spelen, een sprintje trekken of met Snoepie stoeien. Bovendien is zijn eetlust nog prima.

Nika heeft meer last van haar slechte heupen, en het vochtige en koude weer doet daar geen goed aan. De spiermassa in haar achterhand is behoorlijk afgenomen de laatste maanden, zij staat dus nu ook continu op de metacam om te zorgen dat ze in ieder geval geen pijn heeft.
Ook zij heeft trouwens al enige tijd een bultje op haar rug.
Maar ze wil nog steeds spelen met me (niet meer met de andere honden), rent nog steeds achter hara balletje aan en maakt de typische boxersprongen in het bos. :wink: Ook is haar eetlust nog prima. Zolang zij nog vrolijk is, blijft ze bij me, verdwijnt de glans uit haar ogen dan houdt het helaas op, ze verdient het niet om als een schaduw van haar persoonlijkheid verder te moeten. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Alpha
Vaste gebruiker
Berichten: 43
Lid geworden op: 20 nov 2005 00:39

Ongelezen bericht door Alpha »

Inge schreef:
Alpha schreef:Helaas mag de Gemiddelde levensduur: van 10 jaar wel bijgesteld worden naar 8, als je Boxer gemiddeld 8 word heb je het goed gedaan, en ja er zijn uitzonderingen iedereen kent wel iemand met een Boxer van 11 a 12 jaar oud!
Dat klopt ook wel.
Danco is nu bijna 10 (in februari), zo oud is een boxer helaas nog nooit geworden bij ons. De vorige was 7,5 jaar oud.
Nika is 6 maar heel veel ouder zal ze waarschijnlijk niet worden vrees ik. Hoewel, als ze de winter goed doorkomt zal ze 7 jaar nog wel redden (juli).

Danco is nu een gezapig oud mannetje. Hij slaapt veel, laat af en toe zijn urine lopen en lijkt ook af en toe tekenen van dementie te gaan vertonen. Wij zeggen weleens gekscherend dat ie terug aan het gaan is naar zijn jeugd. :mrgreen: Hij begint bv. af en toe ineens weer te slopen, iets wat hij sinds dat hij ongeveer een jaar oud was niet meer heeft gedaan. :wink:
Hij begint hier en daar wat bulten te krijgen, maar verder gaat het nog best goed. Hij wil af en toe nog even spelen, een sprintje trekken of met Snoepie stoeien. Bovendien is zijn eetlust nog prima.

Nika heeft meer last van haar slechte heupen, en het vochtige en koude weer doet daar geen goed aan. De spiermassa in haar achterhand is behoorlijk afgenomen de laatste maanden, zij staat dus nu ook continu op de metacam om te zorgen dat ze in ieder geval geen pijn heeft.
Ook zij heeft trouwens al enige tijd een bultje op haar rug.
Maar ze wil nog steeds spelen met me (niet meer met de andere honden), rent nog steeds achter hara balletje aan en maakt de typische boxersprongen in het bos. :wink: Ook is haar eetlust nog prima. Zolang zij nog vrolijk is, blijft ze bij me, verdwijnt de glans uit haar ogen dan houdt het helaas op, ze verdient het niet om als een schaduw van haar persoonlijkheid verder te moeten. :wink:
Ik hoop dat het nog lang mag duren, en helaas altijd die bultjes he, gelukkig kunnen ze daar nog heel lang mee door lopen!

Deze zin spreekt me heel erg aan: ''verdwijnt de glans uit haar ogen dan houdt het helaas op, ze verdient het niet om als een schaduw van haar persoonlijkheid verder te moeten'' ik denk er precies het zelfde over. :wink:
Rob*
Zeer actief
Berichten: 6463
Lid geworden op: 15 jan 2004 16:02
Locatie: Ulaanbaatar

Ongelezen bericht door Rob* »

Inge schreef:
Alpha schreef:Helaas mag de Gemiddelde levensduur: van 10 jaar wel bijgesteld worden naar 8, als je Boxer gemiddeld 8 word heb je het goed gedaan, en ja er zijn uitzonderingen iedereen kent wel iemand met een Boxer van 11 a 12 jaar oud!
Dat klopt ook wel.
Danco is nu bijna 10 (in februari), zo oud is een boxer helaas nog nooit geworden bij ons. De vorige was 7,5 jaar oud.
Nika is 6 maar heel veel ouder zal ze waarschijnlijk niet worden vrees ik. Hoewel, als ze de winter goed doorkomt zal ze 7 jaar nog wel redden (juli).

Danco is nu een gezapig oud mannetje. Hij slaapt veel, laat af en toe zijn urine lopen en lijkt ook af en toe tekenen van dementie te gaan vertonen. Wij zeggen weleens gekscherend dat ie terug aan het gaan is naar zijn jeugd. :mrgreen: Hij begint bv. af en toe ineens weer te slopen, iets wat hij sinds dat hij ongeveer een jaar oud was niet meer heeft gedaan. :wink:
Hij begint hier en daar wat bulten te krijgen, maar verder gaat het nog best goed. Hij wil af en toe nog even spelen, een sprintje trekken of met Snoepie stoeien. Bovendien is zijn eetlust nog prima.

Nika heeft meer last van haar slechte heupen, en het vochtige en koude weer doet daar geen goed aan. De spiermassa in haar achterhand is behoorlijk afgenomen de laatste maanden, zij staat dus nu ook continu op de metacam om te zorgen dat ze in ieder geval geen pijn heeft.
Ook zij heeft trouwens al enige tijd een bultje op haar rug.
Maar ze wil nog steeds spelen met me (niet meer met de andere honden), rent nog steeds achter hara balletje aan en maakt de typische boxersprongen in het bos. :wink: Ook is haar eetlust nog prima. Zolang zij nog vrolijk is, blijft ze bij me, verdwijnt de glans uit haar ogen dan houdt het helaas op, ze verdient het niet om als een schaduw van haar persoonlijkheid verder te moeten. :wink:

Of je geeft Nika steroiden en dan is het zo weer terug die achterhand.
Gebruikersavatar
LoxyTripp
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:28
Mijn ras(sen): Boxer genaamd Kyra
Locatie: Zaandam

Re: Boxer

Ongelezen bericht door LoxyTripp »

komt wel overeen met de mijne ;)
zijn er nog meer mensen met een boxer??
Afbeelding
Gebruikersavatar
Baron
Actief
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2010 15:53
Mijn ras(sen): Kortharige dwergteckels
Aantal honden: 2
Locatie: Zuid Holland

Re: Boxer

Ongelezen bericht door Baron »

Wij hebben vroeger boxers gefokt! Ieder jaar hadden we ca 6 nestjes.

We liepen ook shows enzo :) heerlijke honden..
Gebruikersavatar
kodalover
Vaste gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 mei 2010 13:34
Mijn ras(sen): Boxer genaamd Duco hij is 4 en een half jaar oud
Locatie: oosthuizen

Re: Boxer

Ongelezen bericht door kodalover »

Als ik het lees lijkt het wel alsof ze Duco aan het omschrijven zijn ! terwijl onze vorige hond (ook boxer) Wat minder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yenna
Actief
Berichten: 155
Lid geworden op: 03 jul 2010 18:50
Mijn ras(sen): Boxer
Locatie: Tilburg

Re: Boxer

Ongelezen bericht door Yenna »

LoxyTripp schreef:komt wel overeen met de mijne ;)
zijn er nog meer mensen met een boxer??
Ja, wij hebben er ook 1...Onze Yenna...
Greetzzz Suus, Yenna en rest van de beestenboel...

Afbeelding
Wenda
Zeer actief
Berichten: 796
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:25
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4
Locatie: Ridderkerk

Re: Boxer

Ongelezen bericht door Wenda »

3 teven en 1 reu.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
Gebruikersavatar
Franky's Boxer
Vaste gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 27 sep 2011 14:22
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Den Haag

Re: Boxer

Ongelezen bericht door Franky's Boxer »

Mijn Boxer Branco is nu 2 1/2 jaar en het allerliefste met kinderen & paarden.
De dochter van mijn vriend is 5 jaar oud en ligt hele weekenden met Branco samen in de mand Nickelodeon te kijken en ze kan helemaal in hem kruipen.

Hij was erg lelijk tegen reuen, maar sinds hij gepakt is door een Teckel reu is dat eigenlijk over en loopt hij er liever met een boog om "lelijke" reuen heen.
Altijd speels en altijd vrolijk.
Als je je rot voelt of verdrietig bent, dan gaat hij uit zichzelf al zijn kunstjes laten zien :D
Blijft een gek gezicht hoor, als hij langsloopt en zichzelf dan "dood" neer laat vallen! (Normaal zeg ik dan PANG! met een pistoolgebaar) :piew:

Je kan ze ook soms achter het het behang plakken (hij mij waarschijnlijk ook :tong: ), maar het blijven de leukste honden en de schattigste pups!

:cheer:
Afbeelding
..:: Branco de Boxer::..
Gebruikersavatar
Franky's Boxer
Vaste gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 27 sep 2011 14:22
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Den Haag

Re: Boxer

Ongelezen bericht door Franky's Boxer »

DE BOXER TEST!!!

Voordat u een boxer aanschaft probeerd u eerst deze test eens uit!

Ga eens wandelen op straat met 1 arm zover mogenlijk uitgestrekt. Probeer na een aantal passen om je arm nog verder uit te strekken. Zeg met een vriendelijke stem een aantal keren het commando "VOLG". Roep nu een aantal keren wat harder het commando "VOLG". Schreeuw nu een keer "STOP"! Schreeuw nog wat harder "STOP NU EENS MET TREKKEN "! Negeer de blikken van de voorbijgangers!

Vergeet de luxe BMW maar en koop maar gelijk een stationwagen. Koop wat koekjes en wat botjes. Stamp de koekjes fijn op de bekleding van de stoelen en ook in de achterbak. Gooi de botjes los in de auto. Ga naar de kapper en vraag daar of je het vloerafval van de afgelopen week mag meenemen. Strooi dit ook over de bekleding. Maak nu met modder ook nog wat afdrukken op de bekleding. Maak vervolgens met een hark nog wat krassen op de buitenkant van de auto. Zo, perfect!

Maak je klaar om weg te gaan. Probeer zo stilletjes mogenlijk weg te sluipen. Loop halverwege het tuinpad en ga terug ! Probeer het vijf minuten later nog eens. Jammer je was niet stil genoeg keer maar weer terug ! Zet de radio aan en maak kalmerende geluiden en probeer dan weer weg te sluipen. Pfffffff ga maar weer terug en bel je vrienden maar op om te vragen of ze naar jou kunnen komen i.p.v. jij naar hen !

Oefen eens om op niet meer dan 1/8 van jouw stoel te gaan zitten. Probeer verschillende manieren uit om een kopje koffie op de leuning te laten balanceren. Probeer ook eens om stilletjes een koekje erbij te eten. Geef maar op en strooi de rest van de kruimels over de zitting van de stoel! Bind twee vorken aan een hondenriem en hang deze aan de deurknop. Probeer meerdere malen om de riem stilletjes te pakken! Wanneer de vorken gaan rinkelen,krab jezelf hard aan je scheen met de vorken. Herhaal deze procedure meerdere keren.

Als er visite komt laat deze op de bank gaan zitten. Gooi gelijk een zak met aardappelen van 30 kilo op hun schoot en wrijf meerdere malen met een natte spons in hun gezicht. Hoe wen je eraan hoe je huis eruit ziet als je aan het schoonmaken bent ? Begin met het zemen van de ramen. Zijn ze schoon? Prima, maak nu je handen lekker vet en doe deze tegen de ramen. Herhaal dit minstens 2 keer per dag. Maak met de stofzuiger de vloer schoon, pak dan een emmer met zand en strooi deze weer over de vloer. Herhaal dit ook 2 keer per dag !

Om eens te ervaren hoe u nacht eruit ziet als u een boxer heeft (de meeste boxers slapen in bed) ga dan eens om tien uur naar bed. Zet de wekker op 12 uur s`nachts en gooi jezelf met geweld op de grond. Leg een zware zak aardappelen op het dekbed en probeer weer om onder de dekens te komen. Zet de wekker nu op half zes en sla net voor je wakker wordt jezelf in het gezicht met een natte spons!

Kun je tegen de rotzooi die een boxer kan maken ?Omdat uit te vinden probeer je het volgende : Zorg eerst dat je heel je huis hebt schoon gepoetst. Gooi een emmer met modder over je net gedweilde keukenvloer. Smeer de rest van de modder aan de zijkant van de keukenkastjes,de ijskast en de oven. Maak ook met de modder nog een paar voetstappen op de vloerbedekking in de woonkamer en in de hal! Steek je vingers in een bloempot en veeg ze af aan de muur ! Zo, en hoe ziet het eruit ?

Heeft u na dit alles te hebben gelezen nog geen zenuw inzinking, en bent u van mening de genoemde punten aan te kunnen , neem dan gerust een boxer! Het is een maatje,je steun en toeverlaat, een grote knuffelkont en gek op kinderen! De clown in huis kortom een vriend voor het leven!

heel veel plezier met uw boxer!

(van www.boxerherplaatsing.info)
Afbeelding
..:: Branco de Boxer::..
Gebruikersavatar
annemick
Zeer actief
Berichten: 4897
Lid geworden op: 02 jan 2011 13:51
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Holland

Re: Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Mickey is ook helemaal gek op kinderen, altijd al geweest en ontzettend tolerant met ze, dat herken ik heel duidelijk in de rasbeschrijving, zelfs nu nog met drukke peuters terwijl ze zelf wat meer rust neemt nu ze 10 is.

:lol1: De boxer test valt gelukkig in Mickey's voordeel uit ze is niet zo'n smeerpoets en eigenlijk best makkelijk.
Onze vorige boxer (13 geworden) had wel een voorkeur voor leren schoenen, kon hij heerlijk op sabbelen maar dat is gelukkig met het ouder worden ook goed gekomen, verder was het net zo'n lieverd als Mickey.

Een minpuntje? Ach ze begint redelijk eigenwijs te worden met de leeftijd, als ze iets niet zo leuk vindt, b.v. zo'n stomme korte wandeling in de wijk en niet in het bos omdat baasje haast heeft :hmmm: , groeien er behoorlijke bananen in haar oren.

Toen ze jonger was heel veel lang gewandeld, gefietst, cursussen zoals behendigheid enz. gedaan het zijn inderdaad behoorlijk aktieve honden en ze vinden het ook heerlijk om bij je te zijn zonder dat ze je schaduw zijn.

Vind het heerlijke lieve speelse honden.
Afbeelding
Afbeelding
_________________________
Boxer Jane 25-07-2014
Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Gebruikersavatar
Franky's Boxer
Vaste gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 27 sep 2011 14:22
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Den Haag

Re: Boxer

Ongelezen bericht door Franky's Boxer »

annemick schreef:met het ouder worden ook goed gekomen, verder was het net zo'n lieverd als Mickey.

Een minpuntje? Ach ze begint redelijk eigenwijs te worden met de leeftijd, als ze iets niet zo leuk vindt, b.v. zo'n stomme korte wandeling in de wijk en niet in het bos omdat baasje haast heeft :hmmm: , groeien er behoorlijke bananen in haar oren.
Wat een mooierd heb je!
Die van mij heeft de bananen (of de bitterballen) weggooid en is er nu wel achter dat als ik hem roep er echt wel iets is! Of een koekje of het is iets waar hij voor moet oppassen (resultaat in allebei de gevallen krijgt hij een koekje) :E:

Ik wil geen andere hond meer, ja een Frans Bulletje of een Lancashire Heeler erbij om het circus compleet te maken. :Q:
Afbeelding
..:: Branco de Boxer::..
Gebruikersavatar
annemick
Zeer actief
Berichten: 4897
Lid geworden op: 02 jan 2011 13:51
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Holland

Re: Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Franky's Boxer schreef:
annemick schreef:met het ouder worden ook goed gekomen, verder was het net zo'n lieverd als Mickey.

Een minpuntje? Ach ze begint redelijk eigenwijs te worden met de leeftijd, als ze iets niet zo leuk vindt, b.v. zo'n stomme korte wandeling in de wijk en niet in het bos omdat baasje haast heeft :hmmm: , groeien er behoorlijke bananen in haar oren.
Wat een mooierd heb je!
Die van mij heeft de bananen (of de bitterballen) weggooid en is er nu wel achter dat als ik hem roep er echt wel iets is! Of een koekje of het is iets waar hij voor moet oppassen (resultaat in allebei de gevallen krijgt hij een koekje) :E:

Ik wil geen andere hond meer, ja een Frans Bulletje of een Lancashire Heeler erbij om het circus compleet te maken. :Q:
:lol1: Uiteindelijk valt het kwartje wel.
Gelukkig doet Mickey nog steeds alles voor een tennisbal dus werkt dat ook wel tegen bananen. Je kunt trouwens altijd nog een boxer erbij nemen dan heb je pas echt een circus :mrgreen:
Afbeelding
_________________________
Boxer Jane 25-07-2014
Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Gebruikersavatar
Franky's Boxer
Vaste gebruiker
Berichten: 95
Lid geworden op: 27 sep 2011 14:22
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Den Haag

Re: Boxer

Ongelezen bericht door Franky's Boxer »

annemick schreef: Je kunt trouwens altijd nog een boxer erbij nemen dan heb je pas echt een circus :mrgreen:
Nee! Pas als ik een huis met een tuin heb komt er een 2e (Boxer) bij, 1 sloopkogel is voorlopig genoeg met een fulltime baan :vaag:
Ik mag hem gelukkig meenemen (zie je het voor je een Boxer op kantoor haha), ik denk met 2 Boxers dat ik een probleempje heb.
Afbeelding
..:: Branco de Boxer::..
Gebruikersavatar
Atiana
Zeer actief
Berichten: 870
Lid geworden op: 28 sep 2010 18:56
Mijn ras(sen): Shi'tzu
Aantal honden: 1

Re: Boxer

Ongelezen bericht door Atiana »

Heb zelf nooit een boxer gehad maar het lijken mij hele speelse honden..

Ik heb al 5 honden en er kan echt niet meer bij, maar zonder honden dat nooit mocht er een nieuwe komnen dan wordt het een boxer :I:
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Gebruikersavatar
samantha1986
Zeer actief
Berichten: 674
Lid geworden op: 05 jul 2006 14:37
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Boxer

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Ik heb ook een Boxer. Een witte :D

Afbeelding

Afbeelding
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Wenda
Zeer actief
Berichten: 796
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:25
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4
Locatie: Ridderkerk

Re: Boxer

Ongelezen bericht door Wenda »

Dan die van mij ook maar eens even ;-)
Paige
Afbeelding
Quincy
Afbeelding
Ziva
Afbeelding
Coop (de enige man in het gezelschap)
Afbeelding
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
Gebruikersavatar
samantha1986
Zeer actief
Berichten: 674
Lid geworden op: 05 jul 2006 14:37
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Boxer

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Wauw wat een mooie Boxers! :ok:
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Gebruikersavatar
annemick
Zeer actief
Berichten: 4897
Lid geworden op: 02 jan 2011 13:51
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Holland

Re: Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Wat een leukerds, Samantha 1986 en Wenda, wat mij betreft zien we niet genoeg boxers op het forum :wink:
Is alweer een jaar geleden dat ik op deze post reageerde, hierbij een recente foto van mijn inmiddels 11 jaar oude dame die net uitgebreid met de bal had gespeeld.
Afbeelding
Afbeelding
_________________________
Boxer Jane 25-07-2014
Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Boxer

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:I: Niko zijn grote liefde, Blanca aka mormeltje :engel:

Afbeelding
Gebruikersavatar
annemick
Zeer actief
Berichten: 4897
Lid geworden op: 02 jan 2011 13:51
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Holland

Re: Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Aparte boxer met één albino oog, leuk dat Niko een grote liefde heeft, zijn vast aan elkaar gewaagd :mrgreen:
Afbeelding
_________________________
Boxer Jane 25-07-2014
Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Boxer

Ongelezen bericht door dagmar88 »

annemick schreef:Aparte boxer met één albino oog, leuk dat Niko een grote liefde heeft, zijn vast aan elkaar gewaagd :mrgreen:

:LOL: Zeg maar gerust oerlelijk hoor.
Wel sneu; ze is waarschijnlijk door haar kleur al heel jong in het asiel beland en daar voor de eerste loopsheid gecasteerd.
Daardoor mist ze een hoop aan socialisatie en sociale vaardigheden.

Niko is de enige hond waar ze mee op kan schieten. Maar als die twee samen zijn gaat het dak er af.
Niek ligt na 3 uur lang neusduwtjes, kusjes, spelbuigingen, een hoop gekef en gejoel en zo wild mogelijk stoeien al vanaf vanmiddag voor pampus :mann:
Gebruikersavatar
annemick
Zeer actief
Berichten: 4897
Lid geworden op: 02 jan 2011 13:51
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1
Locatie: Noord-Holland

Re: Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

dagmar88 schreef:
annemick schreef:Aparte boxer met één albino oog, leuk dat Niko een grote liefde heeft, zijn vast aan elkaar gewaagd :mrgreen:

:LOL: Zeg maar gerust oerlelijk hoor.
Wel sneu; ze is waarschijnlijk door haar kleur al heel jong in het asiel beland en daar voor de eerste loopsheid gecasteerd.
Daardoor mist ze een hoop aan socialisatie en sociale vaardigheden.

Niko is de enige hond waar ze mee op kan schieten. Maar als die twee samen zijn gaat het dak er af.
Niek ligt na 3 uur lang neusduwtjes, kusjes, spelbuigingen, een hoop gekef en gejoel en zo wild mogelijk stoeien al vanaf vanmiddag voor pampus :mann:
:LOL: Boxers zijn nooit oerlelijk :pffff: (nou ja, af en toe een heel klein beetje, liefde maakt blind :wink: )
Wat triest dat het zo is gelopen, gelukkig heeft ze Niko als speelmaatje :E:
Afbeelding
_________________________
Boxer Jane 25-07-2014
Boxer Mickey 15-10-2001 *18-05-2015
Wenda
Zeer actief
Berichten: 796
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:25
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4
Locatie: Ridderkerk

Re: Boxer

Ongelezen bericht door Wenda »

Ohhhh die witjes zijn ook zo leuk!

En Mick .. die lekkere ouwe doos!
samantha1986 schreef:Wauw wat een mooie Boxers! :ok:
Dank je!
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
Gebruikersavatar
samantha1986
Zeer actief
Berichten: 674
Lid geworden op: 05 jul 2006 14:37
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Boxer

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Mooie boxers hoor!

En ik vind hem met dat blauwe oog wel mooi :D
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Gebruikersavatar
samantha1986
Zeer actief
Berichten: 674
Lid geworden op: 05 jul 2006 14:37
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Boxer

Ongelezen bericht door samantha1986 »

annemick schreef:Wat een leukerds, Samantha 1986 en Wenda, wat mij betreft zien we niet genoeg boxers op het forum :wink:
Is alweer een jaar geleden dat ik op deze post reageerde, hierbij een recente foto van mijn inmiddels 11 jaar oude dame die net uitgebreid met de bal had gespeeld.
Afbeelding
Achos lief! met der grijze snoetje! :mrgreen:
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Plaats reactie

Terug naar “Rasgroep 2: Pinschers en schnauzers, molossers, berg- en sennenhonden”