Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

opgewonden hond, erectie krijgt ie niet zomaar?????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik heb niets tegen seks ook niet van mijn hond

Hij wekt het ook niet zelf op 'het komt spontaan' en dan vliegen de spetters rond.

Van een hier vrij bekende gedragstherapeute voor (probleem) honden hoorde ik dat dit gedrag zo meerdere keren per dag abnormaal is

Ik heb niet het idee dat de hond dit nu echt voor de leuk doet.

Als een verstoorde hormoonproductie het probleem is, en de niet ingedaalde bal een potentiel risico en het overmatig klaarkomen ook nog eens voor problemen kunnen zorgen, is castratie misschien toch beter.
We hebben als mens de hond gedomesticeerd, dus natuurlijk sexueel gedrag is toch al naar de knoppe.

Eén bal weg laten halen, alleen de niet ingedaalde, zou een oplossing kunnen zijn (kans dat dit weggaat is te bekijken) nadeel is wel dat als dit niet voor de oplossing zorgt, hij twee keer onder narcose moet en dat kan beter voorkomen worden.
:19:
Gebruikersavatar
bobientje
Actief
Berichten: 259
Lid geworden op: 25 feb 2005 00:18
Locatie: drenthe

Ongelezen bericht door bobientje »

Eline* schreef:
bobientje schreef:tuurlijk is sex normaal, iedereen doet het.
maar ik wil het niet zien, onsmakelijk vind ik het.
maar goed, dat is mijn mening en gevoel maar die verandert niet
Ik lach me rot. :mrgreen: Ik vind het prima dat jij het onsmakelijk vind hoor. Ik kan het zelf alleen niet snappen. Ik vind mensen die elkaar vermoorden onsmakelijk, mensen die elkaar liefhebben niet. :wink:
ja, ik vind ook wel meer onsmakelijk maar dit ook, bleh echt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

AnneMarie schreef:We hebben als mens de hond gedomesticeerd, dus natuurlijk sexueel gedrag is toch al naar de knoppe.
Kul hoor. In roedels dekken alleen de dominante reuen en de niksjes mogen ook niet neuken. Zo onnatuurlijk doen we het dus helemaal niet. :wink:

Eén bal weg laten halen, alleen de niet ingedaalde, zou een oplossing kunnen zijn (kans dat dit weggaat is te bekijken) nadeel is wel dat als dit niet voor de oplossing zorgt, hij twee keer onder narcose moet en dat kan beter voorkomen worden.
:19:
Lastige keuze, maar ik zou zelf toch kiezen voor het weghalen van alleen de niet ingedaalde bal. Ik vind de kans op karakterverandering te groot om gemakkelijk overheen te stappen. Castratie van een reu vind ik echt een enorme aantasting van het karakter van de hond. Met reden is dat legitiem, maar als je hond verder blij is zou ik niet het risico willen op een ingedutte niks-hond. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Eline* schreef:
AnneMarie schreef:We hebben als mens de hond gedomesticeerd, dus natuurlijk sexueel gedrag is toch al naar de knoppe.
Kul hoor. In roedels dekken alleen de dominante reuen en de niksjes mogen ook niet neuken. Zo onnatuurlijk doen we het dus helemaal niet. :wink:

MIJN HOND IS GEEN NIKSJE :pffff: :pffff: :pffff:

al ben ik natuurlijk ongeevenaard roedelleider :evil: ; op mij zal ie ook nooit proberen te rijden. zou hij ook niet moeten proberen ook :boos:


Ik ga informeren of ze de niet ingedaalde bal enkel willen weghalen. Dan heb ik een hond die nog gewoon reu is, is me veel waard. Hopelijk komt dit gedrag door de verhitte niet ingedaalde bal, en wordt dit rustiger, ook voor hem.
Overigens geen enkele dierenarts adviseerde mij om de niet ingedaalde bal direct weg te halen. De kans dat deze tumoreus wordt is aanwezig maar evengoed gebeurt er niets. In de lies is dit goed bij te houden, wel in de gaten houden was het advies.
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

AnneMarie schreef:Ik ga informeren of ze de niet ingedaalde bal enkel willen weghalen. Dan heb ik een hond die nog gewoon reu is, is me veel waard. Hopelijk komt dit gedrag door de verhitte niet ingedaalde bal, en wordt dit rustiger, ook voor hem.
Overigens geen enkele dierenarts adviseerde mij om de niet ingedaalde bal direct weg te halen. De kans dat deze tumoreus wordt is aanwezig maar evengoed gebeurt er niets. In de lies is dit goed bij te houden, wel in de gaten houden was het advies.
Ja, ik weet het. Maar je hoort toch wel erg vaak gefrustreerd sexueel gedrag bij reuen met dit probleem.
Ik ben benieuwd wat het je gaat opleveren!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

ik laat het jullie weten :wink: :ok:
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Eline* schreef:
AnneMarie schreef:We hebben als mens de hond gedomesticeerd, dus natuurlijk sexueel gedrag is toch al naar de knoppe.
Kul hoor. In roedels dekken alleen de dominante reuen en de niksjes mogen ook niet neuken. Zo onnatuurlijk doen we het dus helemaal niet. :wink:
Waarom zouden ze dan wel mogen/moeten masturberen?

Zouden de niksjes in een roedel nou echt regelmatig zichzelf bevredigen?

Er is denk ik een levensgroot verschil tussen een hond die in een roedel leeft en daar van jongsaf teven meemaakt, in alle stadia van de loopsheid, en ook beleeft hoe er met de voortplanting wordt omgegaan binnen zo´n roedel, en een huishond die in veel gevallen als toppunt van sexuele ervaringen af en toe eens neus aan neus mag staan met de buurteef, die natuurlijk vooral niet loops mag zijn. Hoe kan zo´n hond, zelfs als hij verdergaand sociaal kontakt heeft met andere honden, in vredesnaam een evenwichtig sexueel besef ontwikkelen? Sexueel gedrag gaat veel verder dan het bezig mogen zijn met de voortplanting.
Gebruikersavatar
Zoie
Zeer actief
Berichten: 6204
Lid geworden op: 01 mei 2004 22:27

Ongelezen bericht door Zoie »

Eline* schreef:
AnneMarie schreef:We hebben als mens de hond gedomesticeerd, dus natuurlijk sexueel gedrag is toch al naar de knoppe.
Kul hoor. In roedels dekken alleen de dominante reuen en de niksjes mogen ook niet neuken. Zo onnatuurlijk doen we het dus helemaal niet. :wink:


:
Heb je het nu over wolvenroedels of ook over zwerf - en wilde honden ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:Waarom zouden ze dan wel mogen/moeten masturberen?

Zouden de niksjes in een roedel nou echt regelmatig zichzelf bevredigen?

Er is denk ik een levensgroot verschil tussen een hond die in een roedel leeft en daar van jongsaf teven meemaakt, in alle stadia van de loopsheid, en ook beleeft hoe er met de voortplanting wordt omgegaan binnen zo´n roedel, en een huishond die in veel gevallen als toppunt van sexuele ervaringen af en toe eens neus aan neus mag staan met de buurteef, die natuurlijk vooral niet loops mag zijn. Hoe kan zo´n hond, zelfs als hij verdergaand sociaal kontakt heeft met andere honden, in vredesnaam een evenwichtig sexueel besef ontwikkelen? Sexueel gedrag gaat veel verder dan het bezig mogen zijn met de voortplanting.
Ik heb een reu die in Spanje toch echt geen net leven geleid zou hebben en toch gedraagt hij zich niet anders dan andere reuen. Het is namelijk gewoon een reu.
Ik zeg niet dat een reu moet masturberen. Jij moet dat toch ook niet?
En of ie het mag? Ik zou dus niet weten waarom niet. Ik ben niet uit het tijdperk van handjes boven de dekens. Als het dwangmatig gedrag is wordt het wat anders.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zoie schreef: Heb je het nu over wolvenroedels of ook over zwerf - en wilde honden ?
De wolf. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Gebruikersavatar
Zoie
Zeer actief
Berichten: 6204
Lid geworden op: 01 mei 2004 22:27

Ongelezen bericht door Zoie »

Eline* schreef:
Zoie schreef: Heb je het nu over wolvenroedels of ook over zwerf - en wilde honden ?
De wolf. :wink:
ja, want ik kan me niet echt voorstellen dat b.v. Spok ooit roedelleider zou zijn geworden, maar dat hij gedekt zou hebben als hij was blijven zwerven en het had overleefd, weet ik wel zo goed als zeker.

Moet zeggen dat ik het altijd wel sneu vind als hij weer aan de lijn moet omdat hij een loopse teef heeft ontmoet waar het mee klikt. Hij zit dan echt te jodelen en te huilen, en ik kan meteen naar huis, want los laten kan niet meer.

Dus frustrerend is het zeker wel voor hem.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Dus dit wordt teruggeleid naar de Wolf, daar mogen alleen leiders dekken

Bij wilde en zwerfhonden is dit al niet meer het geval

Bij huishonden al helemaal niet meer, wij beletten ze te dekken als we dat niet willen tenminste.

Dus kun je je afvragen of het dan 'honds' is dat niksje (t.o.v. zijn baas, NIET t.o.v. andere honden) niet mag dekken
maar dit zijn leven lang moet omzeilen, door de baas
en mensen wonen ook niet tussen wolvenroedels, uitzonderingen daargelaten.

Of zoals Fischer in zijn boek beschreven heeft; niet castreren is frustrerender, de hond mag immers toch niets met zijn geslachtsdrift doen, dan kan ie deze beter niet meer voelen'

Ik geloof dat we te weinig weten wat die hormonen nu echt allemaal doen, een aantal zaken weten we, maar het is niet alleen geslachtsdrift :19:
Sjiel
Zeer actief
Berichten: 1744
Lid geworden op: 30 jun 2003 15:37
Locatie: de bilt

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik heb de samenvatting van dit artikel over cryptorchydie en testosteron gevonden ( en nog een paar in het japans, als iemand die wil vertalen , graag :mrgreen: )

Samenvatting
weg gehaald zit een virus in
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Sjiel als ik dit artikel goed begrijp....de vaktermen in Engels da's niet mijn sterkste kant.

dan maakt het testosteron niet uit bij wel of niet ingedaalde ballen.

Dus zou voor dit probleem (veelvuldig 'klaarkomen' met bijbehorende bijwerkingen als prostaatproblemen op latere leeftijd en de kans op tumor ontwikkeling) enkel volledige castratie werken :denken:
Gebruikersavatar
Zoie
Zeer actief
Berichten: 6204
Lid geworden op: 01 mei 2004 22:27

Ongelezen bericht door Zoie »

AnneMarie schreef:Dus dit wordt teruggeleid naar de Wolf, daar mogen alleen leiders dekken

Bij wilde en zwerfhonden is dit al niet meer het geval

Bij huishonden al helemaal niet meer, wij beletten ze te dekken als we dat niet willen tenminste.

Dus kun je je afvragen of het dan 'honds' is dat niksje (t.o.v. zijn baas, NIET t.o.v. andere honden) niet mag dekken
Er zijn honden die niet willen dekken waar hun baas bij is, maar zoals het nu eenmaal is met de instincten van de wolf, je komt ze niet meer in hun natuurlijke samenhang in de hond tegen. Dus ik zou zeggen, dat niksje wel wil maar niet mag dekken, is niet natuurlijk zoals dat voor een wolf (in een roedel ) zou zijn in mijn optiek. Maar dat geldt voor meer dingen, zoals b.v. willen vechten kan natuurlijk gedrag zijn voor een hond, maar dat verbieden wij ook. En dan wordt er ook wel gezegd, ik ben de roedelleider, en ik bepaal, maar honden hebben m.i. wel degelijk een eigen leven onder elkaar waar wij als mensen niet aan meedoen, al bemoeien we ons er wel mee.

Weet niet of ik nog duidelijk ben.
Laatst gewijzigd door Zoie op 07 apr 2005 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Jawel Jan, je bent nog duidelijk :wink:
Gebruikersavatar
Zoie
Zeer actief
Berichten: 6204
Lid geworden op: 01 mei 2004 22:27

Ongelezen bericht door Zoie »

Inge O schreef:komt nog bij dat, als je het al met een wolvenroedel gaat vergelijken, hier ook heel veel huishonden zijn die qua aanleg helemaal geen 'niksjes' zijn, maar behoorlijk zelfbewuste ego's, die er in de wolvenroedel waarschijnlijk zouden voor kiezen óf het gevecht aan te gaan, óf uit de roedel te vertrekken en er zelf één te stichten.

maar dat beletten wij hun allemaal - ze barsten dus van de zin, ze hebben er het karakter voor om er ook echt voor te gaan.......maar nee hoor, fikkie, je balletjes mag je wel houden, maar verder verrek je maar van de 'sexhonger' :roll: .
Spok gaat ook het gevecht aan om een teef, vandaag nog probeerde hij behoorlijk fel een boxer weg te jagen, en het zou me zelfs niet verbaasd hebben als hij mij gebeten had toen ik hem aanlijnde, zo fel was hij ( op de boxer, maar goed, hij snauwde wat om zich heen. ) De teef was volgens de baas 1 1/2 maand geleden loops geweest, maar rook nog steeds lekker.

Maar goed, wat is het alternatief ? Ballen eraf vind ik ook triest.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Inge O begrijp ik het goed, heb je 1 gecastreerde en een niet gecastreerde hond?

Je hebt het over rijden op elkaar na het eten en over dat ie niet een ingedutte kwiebus is geworden....
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

dus, gecastreerd of niet

rijden geschiedt :denken: :wink: :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Rijden is behalve een sexuele uiting ook een gewoon onderdeel van de hondentaal.

Je hebt rijden en rijden.
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Inge O schreef:
AnneMarie schreef:dus, gecastreerd of niet

rijden geschiedt :denken: :wink: :wink:
alleen is het bij een gecastreerde reu meestal wel zo dat de interesse zich echt beperkt tot een loopse teef in de regelrechte topdagen.
Ik ken een gecastreerde poedel, al erg jong gecastreerd die overal en altijd rijdt, tegen alles en iedereen als ie de kans krijgt. kwestie van niet-opvoeding uiteraard ook. Erg genant, bij bezoek gaat ie gewoon tegen hun benen aanrijden. Moet ie bij mij niet proberen overigens. Een likje vindt de eigenaar vies, dit laat ie toe :denken: :19:

Dat hondje plast ook 1 keer alles eruit, geen gesnuffel en markeergedrag :N:
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Rijden als dominantie uiting zal wel blijven ja.

:wink:
Gebruikersavatar
Eline*
Zeer actief
Berichten: 13429
Lid geworden op: 25 apr 2002 11:08
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Locatie: Middennederland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:denken: Ik ben het spoor wat bijster. Voor de mensen met een relatie...dat zijn zeker vrije relatie's hè? Ik bedoel; iedereen voelt zich wel een lichamelijk aangetrokken door een lekker ding en je moeten beheersen is zielig, dus Hup, toe maar! :roll: :denken:
Mijn reu komt misschien 1 keer per maand in aanraking met de lucht van loopse teven en gaat dan uit zijn dak. Hij is echter een uur later het hele voorval alweer vergeten.
Een hond denkt niet de hele dag over gemiste kansen en raakt daardoor gefrustreerd. Als er frustratie is uit een hond dat direct.
Ik vind dat er erg vermenselijkt wordt door te doen alsof een hond die "niet mag" zielig en gefrustreerd is.
Hormonen zijn vreselijk belangrijk en het weghalen daarvan heeft behoorlijke invloed. Dat doe je in mijn ogen dus als je gegronde redenen hebt, want je tast de integriteit van het dier aan. Af en toe beheersing van sexuele driften heeft daar niets mee te maken..of geef je je kwijlende bedelende hond ook altijd direct je bord eten? :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Eline* schreef:
1.iedereen voelt zich wel een lichamelijk aangetrokken door een lekker ding en je moeten beheersen is zielig, dus Hup, toe maar! :roll: :denken:
Ik vind dat er erg vermenselijkt wordt door te doen alsof een hond die "niet mag" zielig en gefrustreerd is.

2. Hormonen zijn vreselijk belangrijk en het weghalen daarvan heeft behoorlijke invloed. je tast de integriteit van het dier aan.

3. Af en toe beheersing van sexuele driften heeft daar niets mee te maken..of geef je je kwijlende bedelende hond ook altijd direct je bord eten? :denken:
1. Je vermenselijkt hier de hond. Een dier is veel directer, puur instinctief. Een mens heeft daar nog een stuk bewustzijn bovenop en zal dus andere afwegingen meenemen voordat ie iemand 'bespringt' althans de meeste :mrgreen:

2. ben ik het mee eens. Is ook vitaliteit etc. Mij is vaker gezegd dat het puur sexueel is, ik vraag het me af. Vachtveranderingen ed

Heb je hier concrete informatie over, of is dit jouw idee/gevoel? :wink:

3. het is niet af en toe het is een leven lang. Niet altijd volop eten hebben is juist honds. Af en toe vasten, iets moeten doen voor eten is juist goed.
Is mij verteld :denken:

:wink:
Gebruikersavatar
Zoie
Zeer actief
Berichten: 6204
Lid geworden op: 01 mei 2004 22:27

Ongelezen bericht door Zoie »

Eline* schreef::Mijn reu komt misschien 1 keer per maand in aanraking met de lucht van loopse teven en gaat dan uit zijn dak. Hij is echter een uur later het hele voorval alweer vergeten.
Maak het met Spok toch wel een paar maal per week mee op het ogenblik.

Vraag me trouwens ook af hoe mensen met meerdere honden ( intakte reuen en teven ) het doen. Gescheiden houden tijdens de loopsheid hoor ik hier wel, maar ik denk dat Spok helemaal gek zou worden als ik hier een loopse teef in huis zou hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Zoie schreef:
Eline* schreef::Mijn reu komt misschien 1 keer per maand in aanraking met de lucht van loopse teven en gaat dan uit zijn dak. Hij is echter een uur later het hele voorval alweer vergeten.
Maak het met Spok toch wel een paar maal per week mee op het ogenblik.

Vraag me trouwens ook af hoe mensen met meerdere honden ( intakte reuen en teven ) het doen. Gescheiden houden tijdens de loopsheid hoor ik hier wel, maar ik denk dat Spok helemaal gek zou worden als ik hier een loopse teef in huis zou hebben.
tja... dat is hier ook wel zo... gelukkig heb ik reuen die echt alleen maar enorm "heet" zijn op het moment dat de teef dekrijp is, dus das niet de gehele loopsheid... maar ja dan word er hier ook gepiept, gejankt, gehysteried (nieuw woord :roll: )

afleiden, en dan dus vooral veel weg gaan met de reu, dat werkt het wel wat... en voor de rest gewoon uitzingen, voor dier en mens :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Yamie schreef:gelukkig heb ik reuen die echt alleen maar enorm "heet" zijn op het moment dat de teef dekrijp is, dus das niet de gehele loopsheid
Dit is ook mijn ervaring met mijn reuen. Zij weten en wisten precies te bepalen wanneer de teef in de dekrijpe fase verkeerde. Tot op de dag. Zolang als het nog niet zover was dat het feest kon beginnen waren zij er gewoon rustig onder, wel wat meer belangstelling voor haar geur, maar hun reaktie had niets van doen met de reakties van reuen op straat. Dezen sloegen over het algemeen al op tilt weken voordat de loopsheid inzette. En sloegen nog op tilt als ze al weken niet meer loops was.

Mijn eigen reuen waren gedurende de hoogtijdagen ook redelijk de kluts kwijt, maar op het moment dat de teef zich ontoegankelijk verklaarde keerde ogenblikkelijk de rust weer bij hen.

Mijn reuen zijn bij mij geboren en hebben van jongsaf aan loopsheden meegemaakt. Ik denk dat zij hierdoor geleerd hadden hiermee om te gaan, op een “normaleâ€
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wil de hond schreef:Ik zou als ik jou was eerst eens die niet-ingedaalde bal weg laten halen. Om te bekijken of dáár de oorzaak van zijn probleem in zit.
Blijkt dat dit niet voldoende was dan zou je daarna alsnog tot een volledige kastratie kunnen besluiten.

Eén van de vervelende bijkomstigheden kan zijn dat hij op de lange duur serieuze prostaatproblemen overhoudt aan zijn overmatige opwinding. Iets wat je beter kunt voorkomen. Is daar een kastratie voor nodig dan is dat jammer maar helaas niet anders
Dit waren voor mij serieuze overwegingen, dus
kundige dierenarts gebeld:

"alleen de niet ingedaalde bal weghalen heeft geen zin wat betreft het 'klaarkomen'. Bovendien hoeft het medisch niet, want in de lies ben je er direct bij als er zich een knobbel ZOU ontwikkelen, wat helemaal niet hoeft.
Er is geen bewijs dat een niet ingedaalde bal voor meer opwinding zorgt.

Die prostaatproblemen, dat kan sowieso op oudere leeftijd maar heeft NIETS te maken met wel of niet actief zijn.

Vachtverandering komt eigenlijk alleen bij teefjes voor: wolliger, pluiziger.

En, het klaarkomen is normaal, de ene hond doet het wat meer dan de ander"

Dus resumerend: als ik het laat doen moet ik een volledige castratie doen (andere is helemaal overbodig)
keuze is puur of ik het erg lastig vind, die spetters in huis
Hij zal wat rustiger worden maar sloom maak je je hond zelf. Als je actief blijft, blijft je hond dat ook :19: :19: :19:
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik heb een stuk of 8 honden meegemaakt die één niet-ingedaalde bal hadden. Bij al deze honden heeft de eigenaar toch wel een verbetering opgemerkt, na verwijdering van de foute bal. Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat geen van deze honden hormonaal gesproken voldoende tot rust kwam om te kunnen zeggen dat hij niet ernstig onder invloed verkeerde van zijn testosteron. En geen van deze honden had last van klaarkom- en/of masturbatietoestanden zoals de jouwe dat heeft.

Iets wat je zou kunnen doen, om je beslissing, één bal, géén bal of beide ballen verwijderen, wat te vergemakkelijken, is het laten meten van de testosteron-waarde in het bloed.

Wat de prostaatproblemen betreft dacht ik dat hoe hoger en langduriger de staat van sexuele opwinding is, hoe groter de kans op problemen op latere leeftijd. Ik heb dit niet zelf verzonnen, het is mij ook verteld door diverse dierenartsen. Iets wat deze DA dus tegenspreekt.

Vindt jij eigenlijk zelf dat je hond erg gedreven wordt door zijn testosteron, of valt dat wel mee?
Sjiel
Zeer actief
Berichten: 1744
Lid geworden op: 30 jun 2003 15:37
Locatie: de bilt

Ongelezen bericht door Sjiel »

AnneMarie schreef:Dus zou voor dit probleem (veelvuldig 'klaarkomen' met bijbehorende bijwerkingen als prostaatproblemen op latere leeftijd en de kans op tumor ontwikkeling) enkel volledige castratie werken :denken:
Dit stukje zou je mij ff uit moeten leggen.

Prostaatproblemen komen inderdaad voornamelijk bij ongecastreerde honden voor. Het gaat dan over BPH (Beninge Prostaat Hyperplasie= goedaardige prostaat vergroting). Het is voorzover ik heb kunnen vinden niet zo dat BPH honden een grotere kans op prostaatkanker hebben.

De kans op kanker bij een niet ingedaalde bal is 9x groter bij een bal in de buik en 4 x groter voor een bal in de lies en dan bedoel ik groter dn bij een bal op de gewone plek in het scrotum. Wat de kans op prostaatkanker is voor de bal in het scrotum heb ik nog niet gevonden.

Ik ben bezig met een artikel lezen over de beslisboom voor castratie bij cryptorche jonge reuen.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”