Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

opgewonden hond, erectie krijgt ie niet zomaar?????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wil de hond schreef: Vindt jij eigenlijk zelf dat je hond erg gedreven wordt door zijn testosteron, of valt dat wel mee?
Afgezien van zijn 'klaarkomen' in huis valt het wel mee.
Er woonde naast mij een loopse teef en hij ging niet janken oid
Hij wilde er wel eens heen, maar niet overdreven. Dus dat zegt toch wel wat!
Hij kan ook wilde buien hebben, met name aan het begin van de avond, waarbij hij wild met zijn kop op en neer schudt, doordrammerig. Dit is echter erg verminderd met ouder worden. Als pup was ie vrij grenzeloos hierin, ook naar andere honden. Door een bijtincident is dit minder geworden.

Ik merk trouwens wel, dat als ie tijdens een actieve vakantie bv mee is, ik niets zie van 'klaarkomen'
Dus wellicht is het ook overtollige energie, na een nacht bv of tijdens een wat rustige avond.......
:wink:
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Sjiel schreef:
AnneMarie schreef:Dus zou voor dit probleem (veelvuldig 'klaarkomen' met bijbehorende bijwerkingen als prostaatproblemen op latere leeftijd en de kans op tumor ontwikkeling) enkel volledige castratie werken :denken:
Dit stukje zou je mij ff uit moeten leggen.

Prostaatproblemen komen inderdaad voornamelijk bij ongecastreerde honden voor. Het gaat dan over BPH (Beninge Prostaat Hyperplasie= goedaardige prostaat vergroting). Het is voorzover ik heb kunnen vinden niet zo dat BPH honden een grotere kans op prostaatkanker hebben.

De prostaatproblemen door veelvuldige erecties worden door diverse da verschillend uitgelegd. Zie notities Wil de Hond en mijn reactie van de da.

Voor het voorkomen van een tumor in de niet ingedaalde bal is het enkel weghalen van de niet ingedaalde bal uiteraard voldoende.
De kans op kanker bij een niet ingedaalde bal is 9x groter bij een bal in de buik en 4 x groter voor een bal in de lies en dan bedoel ik groter dn bij een bal op de gewone plek in het scrotum.

Eén da gaf mij aan dat het risico van de narcose even groot is als het vormen van een tumor in de niet ingedaalde bal?!
De da die met prik en plaatselijke verdoving werkt doet overigens nonchalanter over de narcose als de da die met gasnarcose werkt, hetgeen als zeer veilig doorgaat. Is dus ook de communicatie van de da....

Ik ben bezig met een artikel lezen over de beslisboom voor castratie bij cryptorche jonge reuen.
Interessant!!! Kun je dit artikel linken of plaatsen of pb en of zaken eruit, ons meedelen?!

....ik ben er nog niet uit...... :denken:
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Nu lees ik:

De kans op prostaatkanker zou iets groter kunnen zijn na castratie van de hond. :denken:

http://home.12move.nl/~vandewouw/Castratie.htm
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Inge O schreef:
AnneMarie schreef:Nu lees ik:

De kans op prostaatkanker zou iets groter kunnen zijn na castratie van de hond. :denken:

http://home.12move.nl/~vandewouw/Castratie.htm
ja, naar het schijnt heeft 'de wetenschap' daar op basis van nieuwere gegevens zijn visie over bijgesteld.

Dus, dat is weer een negatieve bijwerking van castratie
of althans, kan het zijn :denken:
Gebruikersavatar
Zoie
Zeer actief
Berichten: 6204
Lid geworden op: 01 mei 2004 22:27

Ongelezen bericht door Zoie »

AnneMarie schreef:
Inge O schreef:
AnneMarie schreef:Nu lees ik:

De kans op prostaatkanker zou iets groter kunnen zijn na castratie van de hond. :denken:

http://home.12move.nl/~vandewouw/Castratie.htm
ja, naar het schijnt heeft 'de wetenschap' daar op basis van nieuwere gegevens zijn visie over bijgesteld.

Dus, dat is weer een negatieve bijwerking van castratie
of althans, kan het zijn :denken:
tsja, dan moet je eigenlijk weten hoeveel groter de kans is en ook hoe groot de kans op prostaatkanker uberhaupt is. Een 3 x zo grote kans zegt op zich nog niks, want als de kans erg klein is, dan is 3 x een kleine kans nog steeds klein. Maar zelfs als de kans op prostaatkanker groot is, is een iets grotere kans vermoedelijk nog steeds nagenoeg irrelevant. Althans, dat zou ik denken dan.

Maar alleen harde cijfers kunnen licht in de duisternis scheppen.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Zoie schreef:
AnneMarie schreef:
Inge O schreef:
AnneMarie schreef:Nu lees ik:

De kans op prostaatkanker zou iets groter kunnen zijn na castratie van de hond. :denken:

http://home.12move.nl/~vandewouw/Castratie.htm
ja, naar het schijnt heeft 'de wetenschap' daar op basis van nieuwere gegevens zijn visie over bijgesteld.

Dus, dat is weer een negatieve bijwerking van castratie
of althans, kan het zijn :denken:
Klopt, en uiteindelijk heb je nog niet zoveel aan statistieken, de kans op tumor vorming in een niet ingedaalde bal is ook niet zo groot, maar is er wel en als je hond net bij die paar gevallen zit en ouder is en dan een pittige operatie moet ondergaan, pas dan gaat het tellen natuurlijk :19:

ik heb overigens geen harde cijfers gezien; het wordt ook voorzichtig omschreven dus het zal niet een heeeel grote kans zijn....

tsja, dan moet je eigenlijk weten hoeveel groter de kans is en ook hoe groot de kans op prostaatkanker uberhaupt is. Een 3 x zo grote kans zegt op zich nog niks, want als de kans erg klein is, dan is 3 x een kleine kans nog steeds klein. Maar zelfs als de kans op prostaatkanker groot is, is een iets grotere kans vermoedelijk nog steeds nagenoeg irrelevant. Althans, dat zou ik denken dan.

Maar alleen harde cijfers kunnen licht in de duisternis scheppen.
Gebruikersavatar
Zoie
Zeer actief
Berichten: 6204
Lid geworden op: 01 mei 2004 22:27

Ongelezen bericht door Zoie »

AnneMarie schreef: Klopt, en uiteindelijk heb je nog niet zoveel aan statistieken, de kans op tumor vorming in een niet ingedaalde bal is ook niet zo groot, maar is er wel en als je hond net bij die paar gevallen zit en ouder is en dan een pittige operatie moet ondergaan, pas dan gaat het tellen natuurlijk :19:

ik heb overigens geen harde cijfers gezien; het wordt ook voorzichtig omschreven dus het zal niet een heeeel grote kans zijn....

]
idd spelen dit soort afwegingen ook een rol. Toch kunnen statistieken wel behupzaam zijn bij het maken van afwegingen, het valt me alleen vaak op - in het algemeen gesproken - dat er vaak conclusies worden getrokken op basis van alleen het gegeven dat een kans ergens op groter of kleiner is, terwijl dat twijfelachtig is. Ik wil dan graag alle cijfers eerst zien.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Chemische castratie zou in 95% van de gevallen de uitwerking hebben van een gewone castratie.

Dat is dus wel eerst een optie alvorens te laten castreren.

Alleen de niet ingedaalde bal weghalen zal de problemen niet wegnemen aldus vele dierenartsen. Dit schijnt een wijdverbreid bakerpraatje te zijn :denken:

Dus....op naar chemische castratie? :wink:
Gebruikersavatar
miranda sabine
Vaste gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 mar 2005 17:41

Ongelezen bericht door miranda sabine »

van de da kreeg ik een folder over wel of niet castreren en daar staat ook in dat ze incontinent van castratie kunnen worden
xantos loopt ook elke dag wel een paar keer met een stijf pielekke maar hij spettert niet op het moment zijn er wat loopse teefjes en is het wat meer zijn balletjes zijn wel goed ingedaald dus dat is het hem niet
max mastrubeert ook wel als er loopse teefjes zijn maar dit is zelden dat ik het hem zie doen en het is geen gefrustreerd hondje

maar is het nu wel of niet goed om de hond te castreren er zijn zoveel tegenstrijdige berichten hierover.
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ja inderdaad

er zijn veel voors en veel tegenargumenten

dus terug naar het begin: intuitie maar volgen denk ik :denken:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Whooper had 2 niet ingedaalde teelballen en is een paar weken terug gecastreerd. Ik vind het nog steeds heel erg, maar ben bang dat er weinig keuze was. Hier lopen heel wat loopse teven in de buurt en Whooper liep zich bij het eerste beste bosje zo op te hitsen, dat hij ter plekke een stijve pielemuis kreeg. De hele uitlaatronde door bleef hij dat houden, wat dus inhield dat hij niet kon plassen en toen we thuis waren duurde het zeker 1,5/2 uur voordat zijn erectie uit zichzelf terugtrok.
Ik geloof dat ik in 1 week tijd wel 5x de DA heb gebeld voor advies.
Had dit nog nooit meegemaakt. Mijn DA was zowieso al geen voorstander van het weghalen van de 2 niet ingedaalde teelballen, omdat de kans op teelbalkanker miniem is dus ze kunnen er goed oud mee worden.
Maar de tig erecties die hij op een dag had, waardoor hij niet meer kon plassen, geeft dus wel problemen. Hierdoor kan hij zichzelf vergiftigen, omdat zijn blaas de afvalstoffen niet kwijt kan en ook wordt de kans op prostaatproblemen vergroot. Daarnaast botvierde hij zijn frustraties op Stanley en heb ik na 3 weken aanzien hem laten castreren.
Dit is nu zo'n 3 weken geleden en hij kan nu wel normaal plassen, heeft heel af en toe nog een erectie maar dat is vrij snel weer normaal.
Ik vind niet dat je kan zeggen dat het voor Whoop het beste is, maar gezien de situatie weer wel. Als je het verantwoord uit kan stellen, zou ik het zeker doen.
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik dacht dat erecties over zouden zijn na castratie, maar
dus niet???

re dierenarts:
De erecties worden waarschijnlijk minder, die kans is redelijk groot. Maar
uiteraard kan je hierover geen garanties geven, bij sommige honden blijven
erecties alsnog voorkomen!


ik snap hier de balle van, als ie geen ballen meer heeft, toch erecties.
Of ben ik nu zo dom :denken:
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Qyan heeft dus regelmatig last van erecties en zaadlozingen, heeft wel gewoon 2 ingedaalde ballen.
Echter, bij hem gebeurd het dus meestal als hij ligt te slapen,hij doet niet aan zelfbevrediging :mrgreen: Zou hij dat nou wel doen, dan snapte we het tenminste :mrgreen:
Hij wordt dan opeens wakker, begint eigenlijk nogal geirriteerd in zijn pik te bijten dan, kan zelfs kwaad worden en al snel volgt dan meestal een zaadlozing.
Hij wordt dus wakkeer met een erectie
Hij is nu 2,5 en het is al stukken minder geworden sinds hij ouder wordt.
Toen hij een maand of 13 was had hij het een paar x per dag.
Het gebeurt nu nog eens in de paar weken,
De fokker van Qyan had het ook nog nooit meegemaakt, maar 1 van zijn reuen die hij terug kreeg, blijkt het ook te hebben.

We hebben tegenwoordig echter door, dat als we op dat moment een speeltje gooien of hem fleiden, dat de erectie dan snel weggaat.
Iets wat voor hem prettiger is, want ondanks dat hij besneden is, lijkt zijn voorhuid nog steeds iets te nauw.
Afleiden werk bij hem dus wel.
De DA vind het geen reden tot castreren, ik ben er nog niet over uit, want hij heeft er gewoon erg veel last van.
Laatst gewijzigd door qyan op 11 apr 2005 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

AnneMarie schreef:Ik dacht dat erecties over zouden zijn na castratie, maar
dus niet???

re dierenarts:
De erecties worden waarschijnlijk minder, die kans is redelijk groot. Maar
uiteraard kan je hierover geen garanties geven, bij sommige honden blijven
erecties alsnog voorkomen!


ik snap hier de balle van, als ie geen ballen meer heeft, toch erecties.
Of ben ik nu zo dom :denken:
Hij is pas 3 weken geleden geopereerd. Vanaf 2 mnd. kun je pas echt zeggen hoe en wat, want dan werken zijn hormonen niet meer.
Ik denk zelf dat die erecties uiteindelijk wel wegblijven, maar dat kan ik dan pas met zekerheid zeggen. De heftigheid die hij voorheen had, is nu iig niet meer.
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

qyan schreef:De DA vind het geen reden tot castreren, ik ben er nog niet over uit, want hij heeft er gewoon erg veel last van.
Dat laatste zie ik ook bij mijn hond
Het is een moeilijke overweging, maar dit speelde bij mij een grote rol in mijn uiteindelijke beslissing om toch maar wel

Ook dat hier genoemd werd (door Wil de hond) dat veelvuldige ejaculaties tot prostaatproblemen kunnen leiden
Mijn da ontkende dit maar waar rook is is vuur denk ik dan, ik neem het mee in mijn overweging.
Extra verhitting door niet ingedaalde bal is ook zoiets, bakerpraatje of uit ervaring gezien bij meerdere honden...
De ene dierenarts zegt dat de kans op prostaatkanker verminderd, de ander zegt dat ie vermeerderd, ook zoiets vreemds. Die kans is echter erg klein dus te verwaarlozen
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ook dat hier genoemd werd (door Wil de hond) dat veelvuldige ejaculaties tot prostaatproblemen kunnen leiden
Ik bedoelde niet veelvuldige ejaculaties, doch konstante sexuele spanning.

Zeg maar, een hond die konstant g**l is krijgt gewoon last van een vergrote prostaat.
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Maar toch geen gespetter op de grond? neem ik toch aan

Oké Wil de Hond, ik snap het
:wink:
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Tja en DAAR gaat het me om
die erecties, tja da's nog zo erg niet hè :mrgreen:
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

AnneMarie schreef:Ik dacht dat erecties over zouden zijn na castratie, maar
dus niet???

re dierenarts:
De erecties worden waarschijnlijk minder, die kans is redelijk groot. Maar
uiteraard kan je hierover geen garanties geven, bij sommige honden blijven
erecties alsnog voorkomen!


ik snap hier de balle van, als ie geen ballen meer heeft, toch erecties.
Of ben ik nu zo dom :denken:
Max,9 jaar geleden gecastreerd, weet nog wel degelijk waar ie de mosterd moet halen nu Bente loops is hoor.
Komt doordat het zwellichaam nog wél werkt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
Zoie
Zeer actief
Berichten: 6204
Lid geworden op: 01 mei 2004 22:27

Ongelezen bericht door Zoie »

AnneMarie schreef: Ook dat hier genoemd werd (door Wil de hond) dat veelvuldige ejaculaties tot prostaatproblemen kunnen leiden
Mijn da ontkende dit maar waar rook is is vuur denk ik dan, ik neem het mee in mijn overweging.
het verband met prostaatkanker ligt omgekeerd:

-Dagelijks klaarkomen goed tegen prostaatkanker
Dagelijks seks of masturberen verkleint het risico op prostaatkanker met een derde. Dat zeggen wetenschappers van de Australische Cancer Council Victoria. Hun onderzoek wordt komend weekeind gepubliceerd in het British Journal of Urology.
Volgens de onderzoekers lopen mannen tussen de twintig en vijftig jaar een derde minder risico op prostaatkanker als ze dagelijks een zaadlozing hebben. Voor mannen in de vijftig zou een dagelijkse ejaculatie niet haalbaar zijn.
Een dagelijkse zaadlozing verkleint de kans op prostaatkanker door de frisse doorspoeling van de zaadleiders. Zaadcellen kunnen namelijk kanker veroorzaken. Door nu de afvoerbuisjes regelmatig via een ejaculatie schoon te spoelen, wordt de kans op prostaatkanker kleiner, aldus de Australische wetenschappers
Afbeelding
Gebruikersavatar
miranda sabine
Vaste gebruiker
Berichten: 99
Lid geworden op: 20 mar 2005 17:41

Ongelezen bericht door miranda sabine »

maar hoe zit dat dan als je ze laat castreren dat er incontinentie problemen kunnen komen? daarom word het afgeraden volgens de info folder
dus moet je dan kiezen tussen overal plasjes of af en toe een st**f pielekke.
geloof dat ik er bij xantos maar niet aan begin ten zij het echt nodig is
:mrgreen:
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Oh vind ik ook logischer eigenlijk, meer beweging erin minder kans op prostaatkanker

Overmatige opwinding zonder ejaculatie kan wellicht wel voor problemen zorgen op de langere duur....

Nu krijg ik de volgende reactie van iemand die veel ervaring heeft met trimmen van honden:

Ja, wij hebben inderdaad veel ervaring met dit soort zaken.
Mijn standpunt is, wanneer er geen medische noodzaak is, NIET castreren en NIET steriliseren.

Door de hormoonsverandering verandert meestal de vacht en dit niet in positieve zin. Soms het gedrag, worden vaak heel onzeker en worden heel erg gauw dik. Zonde van je hond, niet doen".



Heb ik een besluit genomen, hetgeen nu nog omkeerbaar is
brrrrrrr :jank:

ik vind 'heel vaak onzeker en heel gauw dik' wel erg sterk
maar toch
een onzekere hond vind ik zonde
net behendigheid gehad, hij vindt het zo leuk, ging te hard de wip op en daarna bang, dus het zit er zelfs al een beetje in :19:
dik worden daar ben ik zelf bij natuurlijk

maar als ie steeds honger heeft, vind ik het ook weer sneu.
Dit schijnt niet zo te zijn, alhoewel iemand opperde' de sexualiteit neemt af, hiervoor komt in de plaats: eten'

laat ik dáár dan maar spelen van maken
als je stopt met roken kun je kiezen om dit te verruilen voor snoep of voor sport, toch :denken:
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

miranda sabine schreef:maar hoe zit dat dan als je ze laat castreren dat er incontinentie problemen kunnen komen? daarom word het afgeraden volgens de info folder
dus moet je dan kiezen tussen overal plasjes of af en toe een st**f pielekke.
geloof dat ik er bij xantos maar niet aan begin ten zij het echt nodig is
:mrgreen:
Wie geeft die info folder uit? Ik wil deze graag lezen!!!!
Staat er iets van op internet?
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Incontinentie
Association in bitches between breed, size, neutering and docking, and acquired urinary incontinence due to incompetence of the urethral sphincter mechanism door P.E Holt en M.V. Thrusfiled, Veterinary Record (1993), 133, 177-180)......de onderzoekers komen toch tot de conclusie, dat grote en reuzen rassen meer gevoelig zijn voor het ontwikkelen van incontinentie, dan middel grote en kleine rassen. Bovendien vonden de onderzoekers een relatie tussen het couperen van de staart in combinatie met castreren en het ontwikkelen van incontinentie. Toch willen de onderzoekers niet zonder meer stellen, dat couperen en het ontwikkelen van incontinentie een relatie met elkaar hebben, omdat de ontwikkeling van de incontinentie in de aanleg van het ras, waarvan couperen van de staart gebruikelijk is, aanwezig kan zijn. De rassen bij wie een verhoogd risico op incontinentie werd gevonden zijn: Dobermann, Bobtail, Springer Spaniel, Weimaraner, langharige Collies, Ierse setter, maar andere onderzoeken noemen ook de Boxer (65%) en de Bouvier. Rassen die weer zo goed als ongevoelig lijken te zijn voor het ontwikkelen van incontinentie na castratie zijn onder meer de Duitse herder en de Labrador. Daarbij moeten we in ogenschouw nemen, dat er meer dan 400 hondenrassen zijn en het dus onmogelijk is, dat al deze rassen zijn onderzocht. Of je hond dus incontinent wordt na castratie blijft gokken, maar wie op internet de plaatjes ziet van een incontinente teef zal niet licht geneigd zijn, zijn hond aan dat risico bloot te stellen. De eerlijkheid gebiedt dan weer te zeggen, dat deze vorm van incontinentie met hormoontoediening meestal succesvol bestreden kan worden. Maar is er al onderzoek gedaan naar de invloed van die hormonen op de lange termijn? :denken:
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

AnneMarie schreef:Oh vind ik ook logischer eigenlijk, meer beweging erin minder kans op prostaatkanker

Overmatige opwinding zonder ejaculatie kan wellicht wel voor problemen zorgen op de langere duur....

Nu krijg ik de volgende reactie van iemand die veel ervaring heeft met trimmen van honden:

Ja, wij hebben inderdaad veel ervaring met dit soort zaken.
Mijn standpunt is, wanneer er geen medische noodzaak is, NIET castreren en NIET steriliseren.

Door de hormoonsverandering verandert meestal de vacht en dit niet in positieve zin. Soms het gedrag, worden vaak heel onzeker en worden heel erg gauw dik. Zonde van je hond, niet doen".



Heb ik een besluit genomen, hetgeen nu nog omkeerbaar is
brrrrrrr :jank:

ik vind 'heel vaak onzeker en heel gauw dik' wel erg sterk
maar toch
een onzekere hond vind ik zonde
net behendigheid gehad, hij vindt het zo leuk, ging te hard de wip op en daarna bang, dus het zit er zelfs al een beetje in :19:
dik worden daar ben ik zelf bij natuurlijk

maar als ie steeds honger heeft, vind ik het ook weer sneu.
Dit schijnt niet zo te zijn, alhoewel iemand opperde' de sexualiteit neemt af, hiervoor komt in de plaats: eten'

laat ik dáár dan maar spelen van maken
als je stopt met roken kun je kiezen om dit te verruilen voor snoep of voor sport, toch :denken:
Het al dan niet dik worden van een hond heb je zelf in de hand.
Óók als ie gecastreerd is.Max is ondanks zijn castratie nooit te dik geworden doordat ie altijd heel veel beweging heeft gehad en nog krijgt.
Tevens heb ik vanaf dag 1 zijn voeding aangepast.Hij is er ook niet sloom van geworden of zo....
Incontinent is hij ook nog nooit geweest,dus ik denk dat dat per hond kan verschillen.De vacht is bij Max ook niet veranderd,maar de vacht van bijv. een Drent verandert drastisch en niet in goede zin.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Ongelezen bericht door starfleet »

maxcola schreef: Incontinent is hij ook nog nooit geweest,dus ik denk dat dat per hond kan verschillen.De vacht is bij Max ook niet veranderd,maar de vacht van bijv. een Drent verandert drastisch en niet in goede zin.
Het artikel gaat over teven (bitches) Bij teven komt incontinentie na castratie veelvuldig voor.

Anne
AnneMarie
Zeer actief
Berichten: 3998
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:10
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Inderdaad!!! bedacht ik me ook al

Hij heeft nu ook wel luie momenten, als dit dan net na de castratie is, is het wel erg makkelijk om dit toe te schrijven aan de castratie

Ik zit mijn hond nu des te beter te observeren en probeer dit invullen te voorkomen.

en dat bibberen vanmorgen, als dit na de operatie was gebeurd, had ik het vast toegeschreven aan 'hij heeft pijn' oid
Kan wel, hoeft niet

Da's altijd lastig....
Gebruikersavatar
Zoie
Zeer actief
Berichten: 6204
Lid geworden op: 01 mei 2004 22:27

Ongelezen bericht door Zoie »

het gedrag van een reu verandert natuurlijk wel na een castratie, en daarmee ook de ervaringen die hij op doet.

B.v. ik zie mijn puber Spok het soms opnemen tegen een sterkere reu als hij met een teef speelt. In de zin van wegsnauwen, oprotten jij.

Zou hij gecastreerd zijn dan zou hij dat m.i. niet doen, en dus ook andere ervaringen opdoen.

Dus het complex van faktoren, hormonen, gedrag, door gedrag leren zal anders uit pakken bij een castratie.

Het is natuurlijk maar fingerspitzengefühl, maar ik denk dat als ik Spok zou laten castreren in mijn situatie hij wel degelijk een onzekerder hond zou worden.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Met belangstelling zit ik al jullie stellingen over het verdwijnen van karakter na castratie te lezen. Ik kom toch echt iedere keer weer tot de conclusie dat Stanley in hondengedrag en het communiceren naar honden toe op en top reu is. Heb het vanmiddag weer ondervonden met een jonge Bordeaux Dog. Beestje was flink aan het aftasten op Whoop en ging wat Stanley betrof te ver. Die reu werd even netjes op zijn plaats gewezen. Ik moet Whooper altijd ontzettend in de gaten houden, want hij wil graag de confrontatie aangaan bij opdringerige reuen. Maar het is meestal Stanley die de situatie uitmaakt en die volle reuen begrijpen en accepteren dat toch meestal wel. Ik kom vaak dezelfde zelfverzekerde volle reuen tegen en ze weten precies wat ze aan elkaar hebben.
Stanley had voorheen ook geen onzeker karakter, eerder zelfbewust en heel erg stabiel. Kan echt niet zeggen dat dat veranderd is na zijn castratie. Even de seksuele driften buiten beschouwing gelaten is het echt op en top een zelfverzekerde hond.
Gebruikersavatar
Zoie
Zeer actief
Berichten: 6204
Lid geworden op: 01 mei 2004 22:27

Ongelezen bericht door Zoie »

Inge O schreef:[hij doet dan geen winnaarservaringen meer op, maar ook geen verliezerservaringen, zoiets.
Ja, daar heb ik ook aan gedacht, en dat is natuurlijk zo, hij zal ook wel eens van een koude kermis thuis komen. Maar dan is hij toch blijven staan, en heeft hij geleerd dat de wereld niet vergaat. Zoiets.

Spok is niet super angstig, maar hij heeft wel een angstige/ontwijkende kant.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”