Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer last van zijn anaal klieren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Berichten: 3232
Lid geworden op: 15 feb 2005 17:37
Aantal honden: 2
Locatie: Gelderland

Weer last van zijn anaal klieren

Ongelezen bericht door joline »

Onze keeshond heeft onderhand om de maand last van zijn anaalklieren. Ik merk dit, omdat hij dan begint te bijten bij zijn achterste, waardoor er kale plekken in zijn lange vacht ontstaan.
Hij krijgt 7 dagen per week Rodi te eten, en heeft goede, harde ontlasting. Hij poept 1 a 2 keer per dag. De dierenarts heeft als advies gegeven, dat het beter is om zijn anaalklieren eruit te halen, dat zou geld schelen, anders moet ik iedere maand een keer langskomen voor zijn anaalklieren :roll:
Ik ben dus niet van plan om zijn anaal klieren te laten uithalen, ik ga nog liever 1 keer in de maand naar de dierenarts. Voor onze kees is het natuurlijk erg vervelend. Heeft misschien iemand tips? Ik weet zo echt niet wat we kunnen doen ertegen.
Gebruikersavatar
jip007
Erelid
Berichten: 20825
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:41
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4
Locatie: ergens in een hutje op de veluwe..

Ongelezen bericht door jip007 »

waarom knijp je ze zelf niet uit.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Dorien
Zeer actief
Berichten: 3468
Lid geworden op: 15 feb 2004 20:20

Ongelezen bericht door Dorien »

Je kan ook zelf leren ze uit te knijpen. Dat scheelt je sowieso de dierenartskosten.
Er is al een topic over geweest, lees dit maar even.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... aalklieren
Groet,
Dorien
joline
Zeer actief
Berichten: 3232
Lid geworden op: 15 feb 2005 17:37
Aantal honden: 2
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door joline »

Zelf uitknijpen durf ik echt niet, bang dat ik hem pijn doe. Misschien kan een trimster bij mij in de buurt het wel doen. Heb gelezen dat een trimster het tegenwoordig ook kan doen.
Gebruikersavatar
jip007
Erelid
Berichten: 20825
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:41
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4
Locatie: ergens in een hutje op de veluwe..

Ongelezen bericht door jip007 »

vraag dan of de trimster het je kan leren , het is echt heel makkelijk.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
ashanti
Vaste gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:14

Ongelezen bericht door ashanti »

als je ze er niet uit laat halen gaan ze ontsteken en dan ben je veder van huis wij hebben het met onze rottwijler teef gehad eerst 3 jaar aan het tobben geweest en heelllllllllll veel geld kwijt hond elken keer een ontsteking veel pijn veel spuiten en medicijnen .dus als je jou hond dit wil besparen laat ze er dan uit halen.
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik zou toch maar eens goed nadenken of je niet toch een ingreep zou overwegen, elke maand knijpen maakt het niet beter, je verergert het vaak alleen maar.....
Sjiel
Zeer actief
Berichten: 1744
Lid geworden op: 30 jun 2003 15:37
Locatie: de bilt

Ongelezen bericht door Sjiel »

Bij mijn ouwe reu zijn de anaalklieren weggehaald, ik zat ook elke maand met hem bij de dierenarts en ze waren lastig leeg te krijgen. Bij hem waren ze ook ontstoken.
Mijn teefje heb ik jaren lang de anaalzakken moeten leegdrukken, in het begin elke dag en later 1 keer per week. En dat nog een jaartje of 10...
Het probleem met leegdrukken is dat je de klieren irriteert en dat ze daardoor nog harder gaan werken, het wordt dus niet minder maar eerder erger.
weg gehaald zit een virus in
Gebruikersavatar
jip007
Erelid
Berichten: 20825
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:41
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4
Locatie: ergens in een hutje op de veluwe..

Ongelezen bericht door jip007 »

Sjiel schreef:Bij mijn ouwe reu zijn de anaalklieren weggehaald, ik zat ook elke maand met hem bij de dierenarts en ze waren lastig leeg te krijgen. Bij hem waren ze ook ontstoken.
Mijn teefje heb ik jaren lang de anaalzakken moeten leegdrukken, in het begin elke dag en later 1 keer per week. En dat nog een jaartje of 10...
Het probleem met leegdrukken is dat je de klieren irriteert en dat ze daardoor nog harder gaan werken, het wordt dus niet minder maar eerder erger.
onze vorige reu had anaalklieren ontsteking , ik moest ze om de dag uitknijpen en inspuiten . Na 10 dagen ben ik ermee gestopt en hij heeft daarna nooit meer last gehad :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Gebruikersavatar
Scarlett
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 20 sep 2003 21:38
Locatie: in mijn huisje

Ongelezen bericht door Scarlett »

Ik heb ze bij Charley ook laten verwijderen. Hij had dus constant onstoken anaalklieren. Uitknijpen, ab-kuurtje.. even weg, en we begonnen weer van voor af aan. Al die ab is ook niet goed!

Hij is ontzettend opgeknapt na de operatie. Heb echt een veel vrolijker hond terug. Niet dat hij chaggie was, maar nu wel nóg vrolijker. Chronisch onstoken anaalklieren... en 1 daarvan bleek zo extreem groot/onstoken te zijn, daar had geen ab meer tegen geholpen.

Wij hebben er dus absoluut geen spijt van.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
Gebruikersavatar
Lotje-en-Sjaakie
Vaste gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 15 jul 2004 11:34
Locatie: Weesp

Ongelezen bericht door Lotje-en-Sjaakie »

Heb ze bij Sjaak weg laten halen. Had er ineens extreem veel last van, had overal jeuk. En was daardoor ook nog een uit zijn doen. Ze vulden zich telkens heel snel. Maar voor ik in de gaten had dat die anaalklieren telkens zaten te klieren. Daarnaast was het uitknijpen beslist geen pretje voor meneer.
Vervolgens kreeg ik een vrolijkere hond terug :ok:
Groet Lieve-Lotje,
BimBam-Sjaakie (aka De Klokkenluider van de NotreBull)
en Gerdine
joline
Zeer actief
Berichten: 3232
Lid geworden op: 15 feb 2005 17:37
Aantal honden: 2
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door joline »

Bedankt voor julie reacties. Dan denk ik er toch maar eens over na of ik misschien toch de anaalklieren weg moet laten halen. Hoe komt het nou eigenlijk dat de anaal klieren zich niet legen, ondanks stevige ontlasting?
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

joline schreef:Bedankt voor julie reacties. Dan denk ik er toch maar eens over na of ik misschien toch de anaalklieren weg moet laten halen. Hoe komt het nou eigenlijk dat de anaal klieren zich niet legen, ondanks stevige ontlasting?
sommige honden hebben gewoon geen "goeie"anaalklieren, te smal, verstopt gewoon erg snel weer...daar kan dan stevige ontlasting niet tegen op, en zooo stevig is ontlasting nou ook weer niet, zijn geen keien neem ik aan :mrgreen:
joline
Zeer actief
Berichten: 3232
Lid geworden op: 15 feb 2005 17:37
Aantal honden: 2
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door joline »

yamie schreef:
joline schreef:Bedankt voor julie reacties. Dan denk ik er toch maar eens over na of ik misschien toch de anaalklieren weg moet laten halen. Hoe komt het nou eigenlijk dat de anaal klieren zich niet legen, ondanks stevige ontlasting?
sommige honden hebben gewoon geen "goeie"anaalklieren, te smal, verstopt gewoon erg snel weer...daar kan dan stevige ontlasting niet tegen op, en zooo stevig is ontlasting nou ook weer niet, zijn geen keien neem ik aan :mrgreen:
Nee geen keien :mrgreen: Maar gewoon goede harde ontlasting :wink:
joline
Zeer actief
Berichten: 3232
Lid geworden op: 15 feb 2005 17:37
Aantal honden: 2
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door joline »

Zijn anaalklieren zijn weer leeg :mrgreen: Ik heb het nu bij de trimster laten doen. Als hij er nou weer last van krijgt, gaan de anaal klieren er waarschijnlijk uit. :wink:
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

joline schreef:Zijn anaalklieren zijn weer leeg :mrgreen: Ik heb het nu bij de trimster laten doen. Als hij er nou weer last van krijgt, gaan de anaal klieren er waarschijnlijk uit. :wink:
verstandig :wink: :ok:
Sjiel
Zeer actief
Berichten: 1744
Lid geworden op: 30 jun 2003 15:37
Locatie: de bilt

Ongelezen bericht door Sjiel »

joline schreef:Hoe komt het nou eigenlijk dat de anaal klieren zich niet legen, ondanks stevige ontlasting?
Bij sommige dieren is de inhoud afwijkend, Sheil had in 1tje altijd klontjes, tsja dan blokkeert de uitgang :19:
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”