Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe lang is een hond loops?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Yunyah
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 31 jul 2005 18:46
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Locatie: Assen

Hoe lang is een hond loops?

Ongelezen bericht door Yunyah »

Suusje is na een periode van in huis plassen nu dan toch loops geworden. Ik zag het omdat ze wat drupt. Gelukkig hebben wij laminaat, dus ik heb het opgeveegd met een stukje keukenrol en wat allesreiniger.

Maar nu vraag ik me af, hoe lang is een hond ongeveer loops? Ik twijfel namelijk of ik een broekje voor haar zal halen. Als ze 2 of 3 daagjes wat drupt is dat niet echt erg en wil ik haar ook niet met zo'n broekje opzadelen. Maar als het erger wordt of vrij lang duurt dan haal ik er wel eentje. Want ik kan niet de hele dag gaan rondlopen met keukenrol en het komt zo ook op haar ligkleden. Nu kunnen die wel in de wasmachine en een drupje s niet erg, maar als het erger wordt dan af en toe een drupje wil ik er el wat aan doen.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Gebruikersavatar
patricia
Zeer actief
Berichten: 2289
Lid geworden op: 02 mei 2002 23:52
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

3 weken
Groetjes Patries
Afbeelding
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy is nu een week geleden begonnen met vloeien (dat ik zeker weet, daarvoor misschien ook al) Ze houdt zichzelf tamelijk goed schoon, alleen op haar ligkleed en als ze net opstaat vind ik wat.

Nu vanaf vandaag vloeit ze iets meer en ook lichter van kleur, dus ik heb de indruk dat ze haar piek nadert (ook aan haar sletterige gedrag te zien). Daarna neemt het vloeien weer af heb ik me laten vertellen. Voor die paar dagen nu gebruik ik wel een keukenrol en ik heb nu de hele bank afgedekt met fleecedekens, voor het geval dat.

Buffy zou constant zitten te prutsen aan zo'n broekje, dan maar wat vaker dweilen en wassen. Maar asl jouw hond er niks tegen heeft, is het toch wel gemakkelijk. Je kan ze ook wassen en blijven gebruiken.

Anne
Yunyah
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 31 jul 2005 18:46
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Locatie: Assen

Ongelezen bericht door Yunyah »

starfleet schreef:Nu vanaf vandaag vloeit ze iets meer en ook lichter van kleur, dus ik heb de indruk dat ze haar piek nadert
Is het dan eerst donkerder? Het is hier heel lichtrood, net alsof het 3 drupjes water is met 1 drupje bloed zeg maar. Misschien houdt Suus zichzelf dan wel gewoon goed schoon en lukt dat niet nu ze wat meer drupt? Ze doet al wel een week wat anders dan anders, veel brutaler.

Ik kijk het nog wel even aan en overleg even met mijn moeder, want daar is ze dit weekend.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Ongelezen bericht door starfleet »

Yunyah schreef:[ Het is hier heel lichtrood, net alsof het 3 drupjes water is met 1 drupje bloed zeg maar. Misschien houdt Suus zichzelf dan wel gewoon goed schoon en lukt dat niet nu ze wat meer drupt? Ze doet al wel een week wat anders dan anders, veel brutaler.
Ik ben ook geen kenner, dit is de eerste keer dat Buffy loops is :-) Er is mij verteld dat de uitvloeiing eerst donker is (dat klopte ook) en geleidelijk aan lichter van kleur en wateriger wordt als ze vruchtbaar zijn rond dag 10-13, daarna neemt het vloeien weer af.

Buffy was heel snauwerig naar nadere honden een week voor ik de eerste druppel zag, maar ik weet dus ook niet precies wanneer ze precies begonnen is. Wat nu wel opvalt is dat ze sinds vanmorgen een heel, heel, heel erg opgezwollen vulva heeft, dat was eerder minder opvallend.

Anne
Yunyah
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 31 jul 2005 18:46
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Locatie: Assen

Ongelezen bericht door Yunyah »

starfleet schreef:Wat nu wel opvalt is dat ze sinds vanmorgen een heel, heel, heel erg opgezwollen vulva heeft, dat was eerder minder opvallend.
Ja dat heeft Suus nu ook. Ik dep af en toe even met een vel keukenpapier zodat ze niet teveel drupt en ik voelde het wel. Soms was ik namelijk haar kont als ze diarree heeft gehad met een washandje, omdat de staart en konthaartjes anders zo vies zijn. Dan zie ik het ook wel en normaal is het gewoon een soort van aanhangseltje zeg maar. Maar nu is het echt dik en rond om te zien en het voelt ook dik.

Ik heb haar net afgeleverd bij mijn ouders met een extra deken. Mijn moeder zou even kijken of ze een broekje nodig vond en zo ja dan koopt ze dat morgen voor haar. Mijn broertje had ik niet op tijd gewaarschuwd...die had een paar drupjes op zijn broek omdat hij haar direct op schoot genomen had :smile2:
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Yunyah
Zeer actief
Berichten: 465
Lid geworden op: 31 jul 2005 18:46
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Locatie: Assen

Ongelezen bericht door Yunyah »

Nou m'n moeder heeft een broekje gekocht waar je een papiertje of stukje maandverband in kunt schuiven. Lekker zacht bij de buik en simpel af te doen als je gaat wandelen.
Ook best wel modieus zo :smile: net een string!
M'n vriend wilde er al een bikinitopje bij maken...arme hond...
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
labjebruin
Vaste gebruiker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2006 21:32

Ongelezen bericht door labjebruin »

Ze zeggen dat als je geen broekje gebruikt de hond zichzelf helemaal schoon kan houden.. Maar als ze dat niet helemaal doet zit je er wel mooi mee...
Diesel at de inlegkruisjes op.. Poepte ze ook wel weer uit maar het idee alleen al :N:
En ze is een keer loops geweest en dat heeft ons drie broekjes gekost...
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”