Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is de betekenis van de naam van je hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
sacajawea
Vaste gebruiker
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 okt 2005 17:35
Locatie: veenendaal

Ongelezen bericht door sacajawea »

hoi
mijn ene hond heet randy uitsprekend met een A { van de naam randolff } wat betekend schild-wolf, machtige beschermer { en dat klopt ook, hij heeft het al goed bewezen } vroeger hete hij max :roll:

en mijn oudste hond heet ringo. kon niet zo gauw op een goed naam komen voor hem, en kwam toen op een keer iemand tegen die zijn hond dingo genoemt had, en toen dacht ik ach laat ik hem dan maar ringo noemen, het is ook een country liedje, { ik vind het wel een mooi lied dus het pas wel bij hem }

en mijn nieuwse hond hete spykey, { ook algemeen bekent } ook voor hem heb ik tig namen geprobeert hij is 18 mnd en ben zijn 4 eigenaar dus ik denk dat hij een beetje te vast geroest is in die naam, dus noem ik hem nu skype, het liefst zou ik hem een echte andere naam geven, dat is voor hem een echte nieuwe start,
net als bij randy, die bloeide ook op, op het moment dat hij een andere naam kreeg, als hij de naam MAX hoorde lag die te rillen van angst.

ook deze hond is erg onzeker, en erg bang voor meerdere dingen, ik wil graag een naam die ook begint met een R maar niet een algemene naam,
hij is bijzonder heeft langhaar is ook een DH en op zijn poten na helemaal zwart, en erg groot, maar moet nog de breedte in, dus ook deze word een forse bul,

nou zal ik dan maar niet uitwijden over mijn katten namen, want dan is het einde zoek, maar ook die hebben allemaal een betekenis.

maar als iemand met een mooie kort en krachtige naam kan komen voor mijn zachtaardige lieve LH - DH hou ik me aan bevolen. liefs iets bijzonders indiaanse stijl of anders americaans, of engels

wie kan me helpen, met een mooie naam die bij hem past ???

groetjes sacajawea
Afbeelding

mensen blaffen, honden communiceren

groetjes van RANDY-RUNO-RINGO
Sacajawea
@idoo
Zeer actief
Berichten: 949
Lid geworden op: 19 okt 2005 14:16

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
caelybliss
Vaste gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 okt 2005 16:55

Ongelezen bericht door caelybliss »

Mijn honden heten:

Caely (afgeleide van Caelin wat in het Keltisch schoonheid schijnt te betekenen)...op de stamboom heet ze Caeles, naam moest met een C beginnen en eindigen op les :wink:

Blizzard Erlo...betekent gewoon Sneeuwstorm Erlo...Erlo is de naam van de voormalige Duitse herder van mijn 'schoonouders', hij is 17 jaar oud geworden. We wilden zijn naam in ere houden.

Baringa Bliss...Baringa betekent 'de schoonheid van rijp op sneeuw' en Bliss betekent 'gelukzaligheid'...zij komt uit een B nest net als Erlo, haar broertje.

Tot slot Alizée Danka...onze Franse dame moest een naam hebben beginnend met een A en aangezien ze uit Frankrijk komt, leek me een Franse naam wel leuk :ok: Alizée schijnt 'passaatwind' te betekenen en Danka, zo heette de voormalige Mechelse Herder van mijn 'schoonouders'. We houden de namen van hun honden graag in ere, kan ik het helpen dat ze een goede smaak hebben wat namen betreft :mrgreen:
Groetjes en pootjes van Wendy, Caely, Bliss, Erlo, Danka, Zeta en Jessie
Rob*
Zeer actief
Berichten: 6463
Lid geworden op: 15 jan 2004 16:02
Locatie: Ulaanbaatar

Ongelezen bericht door Rob* »

Eukalipta schreef:Willow (jaja dierenwinkelhondje) heb ik vernoemd naar de film met Keanu Reeves....

Dat was Val Kilmer die in Willow speelde, dacht ik :mrgreen:
@idoo
Zeer actief
Berichten: 949
Lid geworden op: 19 okt 2005 14:16

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anne
Zeer actief
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 okt 2005 11:43
Aantal honden: 1
Locatie: Limburg
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Spriet: omdat Spriet een echte spriet is, (en we hadden de nama al eerder voor dat spriet er was hoor, maar greyhounds zijn meestal sprieten vandaar)

Gunda: heb ik bedacht :D er is een schaatster die Gunda Niemann heet. en die vond ik vroeger zo goed. dat ik wilde dat onze nieuwe grey ook zo hete! en dat is t ook geworden

Tibbie: Tibbie is een tibettaanse terrier. met een beetje fantasie maar je daar tibbietaanse terrier van. en met die fantasie is t Tibbie geworden
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
zaira
Actief
Berichten: 272
Lid geworden op: 30 sep 2005 14:55
Locatie: wierden

.

Ongelezen bericht door zaira »

Mijn eerste honde een cane corso hete Deejay campo di cavalio volgens mij ik weet niet meer hoe je de kennel naam schrijft.
ik mocht als 12 jarig meisje een naam uitzoeken en zocht een stoere en korte naam dus werd het DJ hij zag er stoer uit maar het was een watje 1 keer boe en weg was hij :smile:

Mijn Papillon heet Stella haar stamboom naam is Head's And Tails Gonna Be A Star haar naam had ze al gekregen bij de fokker en die vonden we wel leuk en dat betekend Ster

Onze Engelse Cocker heet Zaira toen we haar op haalde hadden we nog een Engelse Cocker reu en die hete Radja ( Kleine Koning ) dus daar moest een leuke bij passen de naam bij en dat was Zaira en dat betekend Prinses

Onze kruizing Duitse/Mechelse Herder heet Myrka en we zochten een naam die bij haar kleur past zij is zwart en dus werd het Myrka dat betekend donker van kleur

Onze Golden Retriever heet Lola ik heb haar vernoemd naar een hond die vaak in de trimsalon komt waar ik stage loop en dat was zo'n schat maar als ik boos op haar ben roep ik Lola Ferrarie en dan houd ze meteen op

En mijn aankomende nieuwe reutje als het klikt tussen hem en mij heet op zijn stamboom Showman Skibby vom Cavalierchen en zijn roep naam is Skibby maar ik ga hem denk ik Skippy noemen naar skippybal

Groetjes Fenna
Groetjes Fenna en
Nema
geregistreerd lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 apr 2005 14:19
Locatie: België

Ongelezen bericht door Nema »

Voor mijn Schotse Herder koos ik een Schotse naam, Gillie Morail (Majestic lad) maar noemen hem gewoon Gillie Mor (Big lad of grote jongen).
Voor mijn sheltie hield ik de naam die door de fokster gegeven werd, Querido of "schatje/hartendief". Vind dat wel mooi en 't is ook een schatteke :) Hij had dan ook mijn hart gestolen toen ik voor de eerste maal zijn foto zag op 't net.
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Diesel omdat wij dat wel stoer vonden klinken en anders was het bickel geworden maar diesel klonk net wat lekkerder vinden wij.
Groetjes Silvia en Diesel
annemarie_hond
Actief
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 dec 2005 10:14

Ongelezen bericht door annemarie_hond »

Mijn Honden heten Kaya betekend wijs kind ze is ook heel erg wijs.(op het logo in het midden)

Rex betekend koning (latijns)(op het logo links onder)

aan de naam van Nyrvna zit een heel verhaal maar de korte versie is dat deze hond zou eerst naar een vriendin van mij gaan en die had al een hond bij een engelse fokker weg en die kennelnaam was Nyrvana, ik moest een naam met een N verzinnen en dus is het Nyrvana geworden maar het betekend toestand van volkomen rust.(op het logo rechts onder)

Alano weet ik niet wat dat betekend (moest met een A beginnen.)OP het logo links boven)

en Laduna weet ik ook niet wat dat betekend(haar stamboomnaam is Lara maar Kaya haar stamboomnaam is Laura dus dat vond ik niet (op het logo rechts boven)handig)
Neve
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2005 14:46
Locatie: Maastricht

Ongelezen bericht door Neve »

Neve is Italiaans en betekent 'sneeuw'...(ik heb een Zwitserse Witte Herder)
rotboxer
Vaste gebruiker
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 jun 2005 20:45

Ongelezen bericht door rotboxer »

Roo is van kangaroo van whinnie the pooh :mrgreen:
dat ze klein was lag ze altijd zo dat ze op Roo van whinjie the pooh leek dus vandaar de naam :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Amaranthas
Zeer actief
Berichten: 779
Lid geworden op: 30 aug 2004 13:39
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

M`n eerste teefje heet

Celine from Jacqueline`s Dream, roepnaam gewoon Celine , geen idee wat dat betekend.

M`n tweede teefje heet

Bluetop`s Red Ruby, omdat ze een heel rode vacht heeft, en haar roepnaam is Ailena, wat "Licht" betekend. ( en niet licht als in een licht kleur, maar als in een lampie :P)

En m`n derder meisje heet

Amarantha`s Aurelia, roepnaam Aura. Aurelia betekend "de gouden" ze is vernoemd naar de moeder van Julius caesar. :D
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maartje-Sho
Vaste gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:48
Mijn ras(sen): Sharpei
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maartje-Sho »

Djara is afgeleid van Jar Jar van Starwars... hahaha.
Sho heette al zo.
Afbeelding

* Djara 30-05-2005 - 05-01-2009
* Sho 09-07-2002 - 03-08-2009
Gebruikersavatar
Scooby
Zeer actief
Berichten: 11376
Lid geworden op: 05 mei 2002 01:32
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Lana moest officieel met een I beginnen. We kregen het in die tijd niet voor elkaar om het eens te worden over een mooie naam met een I. Daarom besloten we maar om een leuke naam te verzinnen waar een I voor gezet kon worden. Dat is Lana geworden. (Op de stamboom heet de Ilana Ludewina von der Lifthrasir.)
Ilana is de vrouwelijke versie van Ilan en dat betekent 'robuuste eik' in het hebreeuws. Dat vonden we wel toepasselijk voor een dog. :wink:

Toen Levi erbij kwam, wilden we weer een hebreeuwse naam die qua klanken ook goed bij Lana zou passen. Dat is dus Levi geworden. Eigenlijk is Levi zonder e er achter een jongensnaam, maar ik vond de versie zonder e gewoon leuker. :mrgreen:

Voor Bono hebben we gekozen, omdat het een naam is die qua klanken goed bij Lana en Levi past. Ook is het een klein 'eerbetoon' aan Bono Vox. :wink:
Grappig om te vermelden, is misschien dat we de naam Bono in een paar seconden samen hebben bedacht en goedgekeurd toen we op de terugweg waren van Oegstgeest, waar de fokker van Bono woont, naar Zutphen, nadat we hem voor het eerst hadden gezien toen hij 5 dagen oud was. :wink:
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Ongelezen bericht door Hamilton »

m'n 1e Beagle gaf ik de naam Dyane (Diana=godin van de jacht)
maar officieel heette ze "Gamelands Fancy"en kwam uit Schotland.

M'n 1e Hamilton Stövare heb ik Nils genoemd (heette in Zweden eventjes "Skott"wat hagel patroon betekende)omdat de fokker nog niet wist welke hond ik uit zou kiezen, en de stambomen al aangevraagd moesten worden met naam, hadden ze er iig een met Nils aangevraagd, en deze stamboom kreeg ik dus mee.
(kon toen nog zonder tatouage 1984 !)

2e Beagle kreeg de naam Jänta (officieel, Sergeant Pepper's Lady Lill Jänta) Jänta = klein meisje in het zweeds, en aangezien ik 1 man, 2 zonen en 1 reu in huis had wilde ik er graag een "klein meisje"bij!
(later is mijn dochter Marit geboren)

2e Hamilton Stövare kreeg de roepnaam "Svear" (off. Svear Nel's Svensk Dröm from Tedandi)
Svear is een historische zweedse naam,
het rijk van koning Svear=Svearike=Sverige(=Zweden op z'n zweeds)
en de rest zegt genoeg, Nel's zweedse droom van Tedandi(=kennelnaam)
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
masha

Ongelezen bericht door masha »

Rusty vanwege de 'roestkleur' van een kooiker
Gebruikersavatar
shinju
Zeer actief
Berichten: 402
Lid geworden op: 24 dec 2005 16:40
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Locatie: Vlaams brabant
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

shinju is japans oor parel

en dat is ze ook. een echt pareltje :mrgreen:
Debora
Zeer actief
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 jan 2004 21:38
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Bella tja die heb ik niet verzonnen :smile: maar mijn broer, maar het betekent gelief, intelligent en trouw aan God.
Faith komt van het nummer Keep the Faith af van Bonjovi. :mrgreen: Faith betekent ook geloof en dat was op dat moment een hele mooie gedachte.
Boris stamt af van Boris Boef....dat zegt genoeg toch?
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Mara Roulette
Zeer actief
Berichten: 751
Lid geworden op: 07 nov 2005 17:53
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mara Roulette »

Lois heette al Lois. Maar ik weet wel dat het van Lois Lane af komt het vriendinnetje van superman:D en dat vind ik dan wel weer heel lief. Het schijnt dat ze er ook nog over gedacht had om Lois Lola te noemen maar ik ben maar wat blij dat dat niet door gegaan is :wink: mijn zusje heeft al een jola en ik roep nu al constant de verkeerde naam :denken: Aangezien hun koos naampjes Loie en Jolie zijn haha
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
[/url]
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Zyleance schreef:Kort maar duidelijke uitleg: :mrgreen:

Chinouk = Kracht van de wind
Een van mijn honden heet Chanouk en dat is kracht van het water :wink:
Gebruikersavatar
ates
geregistreerd lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 dec 2005 15:18

turkse namen

Ongelezen bericht door ates »

mij reu heet ates dat betekent vuur
en me teefje heet seker dta betekent suiker of snoepje :mrgreen:
Stampertje
Vaste gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jan 2006 09:41
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stampertje »

Die van mij heet King Shadow. We wouden eerst White Shadow doen (witte schaduw) maar het moest een K nest worden dus werd het King Shadow (schaduw koning) en het kwam ook nog wel leuk uit.
Hij is de eerstgeborene van het nest en ook nog alleen als reu bij 4 zusjes
Groetjes Ivonne en een poot van Shadow en Jami
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tineke en Chicca
Actief
Berichten: 208
Lid geworden op: 05 jun 2005 21:51
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij
Locatie: Boskoop

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Chicca betekent meisje
Dino heeft haar naam gekregen omdat we haar zo groot vonden. Toen Fred haar voor het eerst zag zei hij "Jeetje wat een monster". Vandaar de naam Dino.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
Gebruikersavatar
mildred
Actief
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 sep 2005 23:43
Locatie: Middelburg

Ongelezen bericht door mildred »

Mitchie,hebben we geadopteerd.
Lovely,is genoemd,naar moeder,van me eerste hondje.
Dennis,hebben we genoemd,naar Dennis the Manice! :cheer:
Knuffels van,Mitchie,Dennis,Lovely!
Marlous
Zeer actief
Berichten: 364
Lid geworden op: 09 mei 2005 16:00
Locatie: Laren

Ongelezen bericht door Marlous »

Wij moesten een naam kiezen met een E, en aangezien ik een Elvis fan ben was de keuze snel gemaakt.
Groetjes Marlous
Gebruikersavatar
*Anita*
Zeer actief
Berichten: 6232
Lid geworden op: 08 jan 2006 14:03
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1
Locatie: Bergeijk

Ongelezen bericht door *Anita* »

Pardoes zijn naam heeft eigenlijk een tragische achtergrond.
Mijn vorige hondje Jacky werd een dag voor mijn vakantie aangereden en heb ik daardoor af moeten geven. Wilde al heel lang een border collie, maar twee honden was bij mijn ouders niet bespreekbaar. Sterker nog ze wilde er geen meer. Echter door de manier waarop mijn hondje verongelukte zijn ze overstag gegaan en is Pardoes nogal Pardoes gekomen. Ondertussen hoop ik dit jaar nog nummer twee te verwelkomen.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Gebruikersavatar
Annelies
Zeer actief
Berichten: 1776
Lid geworden op: 31 okt 2005 23:56
Locatie: Zaanstreek

Ongelezen bericht door Annelies »

De naam 'Noa' komt in diverse werelddelen voor o.a. bij de Eskimo's, Tibetanen en op Hawaii en ook in het Hebreeuws. Noa zelf is ook van alles wat en de naam betekent zowel 'vrijheid', 'rust' als 'vernieuwing' en Noa was een poosje mijn lievelingsparfummetje... :smile1:
Bovendien lijkt haar naam qua klank niet op die van mijn drie dochters; is wel praktisch met roepen...

Annelies
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Naad
Zeer actief
Berichten: 652
Lid geworden op: 21 jan 2006 20:54
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Locatie: Zoetermeer

Ongelezen bericht door Naad »

Gizmo tja van DJ Gizmo was nog in me gabbertijd :mrgreen: en Vito (roepnaam) van the Godfather op zijn stamboom staat Diego mooie naam en het moest met een D beginnen...
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
PetraP
Zeer actief
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 apr 2002 09:04
Contacteer:

Ongelezen bericht door PetraP »

Viento betekent "wind" en Alegra betekent "vrolijk, levendig" in het Spaans. Ze komen allebei uit Spanje c.q. La Palma, dus ik wilde per se Spaanse namen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”