Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

shampoo's

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

amiwoods schreef:
Malleboe schreef:
Djinny schreef:
Maria schreef: ER zijn niets voor niets honden shampoo's uitgevonden.
Een hond heeft een andere pH dan een mens. En zeker puppies wassen met dat soort shampoo zou ik afraden.

Als een puppie gewassen dient te worden dan zou ik een puppie shampoo gebruiken, niets meer en minder.

Gr. Maria.
En niet vaker wassen dan echt nodig is!
Hoe vaak mag je een pup wassen?
met een goede hondenshampoo mag je in principe een hond iedere dag wassen, dat doen we niet maar 1 x per week is zeker geen probleem.
een goede hondenshampoo koop je niet in de supermarkt en dierenspeciaalzaak. de zaken die wel de topmerken verkopen zijn op 1 hand te tellen. helaas.
de meeste trimsalons verkopen shampoo's en anders moet je even googlen naar trimgroothandels.
Noem eens zo'n goed merk ! dan kunnen we er iets mee. Misschien aanschaffen als het zo goed is.
Groetjes Silvia en Diesel
Malleboe
Actief
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 aug 2005 17:07
Locatie: Rotterdam

Ongelezen bericht door Malleboe »

Ik heb begrepen dat Jean Peau een goed merk is. Dat verkopen ze wel bij de dierenwinkel.
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Malleboe schreef:Ik heb begrepen dat Jean Peau een goed merk is. Dat verkopen ze wel bij de dierenwinkel.
ja hoorde ik ook al en hebben ze nu ook in onze dieren winkel
Groetjes Silvia en Diesel
kim bloemen
Actief
Berichten: 200
Lid geworden op: 25 jan 2006 13:29
Contacteer:

jean peau

Ongelezen bericht door kim bloemen »

ik gebruik zelf ook tea tree van jean peau voor mijn hond. hij heeft een allergie voor grassen en pollen vooral in de zomer. Als ik heb met tea tree gewassen heb merk ik dat hij echt een stuk minder jeuk heeft.

Groetjes kim & kenai
Gebruikersavatar
jip007
Erelid
Berichten: 20825
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:41
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4
Locatie: ergens in een hutje op de veluwe..

Ongelezen bericht door jip007 »

sabrinasj schreef:Wij wassen alleen als ze door iets dood hebben gerollt en dan wassen we met babyshampoo
wij ook :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Gebruikersavatar
amiwoods
Zeer actief
Berichten: 799
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:56
Locatie: Ossenisse. (zeeuws-vlaanderen)
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Malleboe schreef:Ik heb begrepen dat Jean Peau een goed merk is. Dat verkopen ze wel bij de dierenwinkel.
er zijn wat mensen wel tevreden over maar ik vindt het zelf helemaal niks. en veel dierspeciaalzaken weten niet eens wat ze verkopen. bij welke hond en vachttype.
ik krijg er ook zelf jeuk van.
zelf vindt ik het merk petsilk helemaal geweldig, puur natuur en voor ieder vachttype wat wils.

twinmamasilva ik heb je een tijd terug al eens gepb't met info over shampoo. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Gebruikersavatar
Tineke en Chicca
Actief
Berichten: 208
Lid geworden op: 05 jun 2005 21:51
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij
Locatie: Boskoop

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Ik was mijn honden met mijn eigen shampoo (palmolive). Ze hebben er nog nooit last van gehad. Ik was mijn honden alleen als ze erg vies stinken van het slootwater. Anders spoel ik ze lekker af met water dan zijn ze ook schoon.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
Malleboe
Actief
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 aug 2005 17:07
Locatie: Rotterdam

Ongelezen bericht door Malleboe »

Nou ja, bij onze dierenwinkel raadde de mevrouw af om de pup vaak te wassen en ze had van Jean Peau een speciale pup shampoo staan. Ze smeerde me niet zomaar wat aan. Dus ik denk best dat ze er verstand van heeft...
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
amiwoods
Zeer actief
Berichten: 799
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:56
Locatie: Ossenisse. (zeeuws-vlaanderen)
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Malleboe schreef:Nou ja, bij onze dierenwinkel raadde de mevrouw af om de pup vaak te wassen en ze had van Jean Peau een speciale pup shampoo staan. Ze smeerde me niet zomaar wat aan. Dus ik denk best dat ze er verstand van heeft...
en kon ze je dan ook vertellen waarom je een pup niet vaak mag wassen?
beetje tegenstijdig niet de shampoo hebben staan en het niet verkopen. :denken:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Malleboe
Actief
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 aug 2005 17:07
Locatie: Rotterdam

Ongelezen bericht door Malleboe »

amiwoods schreef:
Malleboe schreef:Nou ja, bij onze dierenwinkel raadde de mevrouw af om de pup vaak te wassen en ze had van Jean Peau een speciale pup shampoo staan. Ze smeerde me niet zomaar wat aan. Dus ik denk best dat ze er verstand van heeft...
en kon ze je dan ook vertellen waarom je een pup niet vaak mag wassen?
beetje tegenstijdig niet de shampoo hebben staan en het niet verkopen. :denken:
Nee ik ben naar binnen gegaan om shampoo te kopen voor witte honden. Toen pakte ze meteen de puppy variant er bij. Daarbij zei ze: 'maar je moet je pup niet té vaak wassen.' Daar gaf ze als uitleg bij dat het té vaak wassen van de pup niet goed is voor de vetlaag. Toen heb ik er zelf voor gekozen om de shampoo nog even niet mee te nemen en hier op het forum even verder te vragen. En met niet te vaak wassen bedoelde ze niet iedere week.
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
amiwoods
Zeer actief
Berichten: 799
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:56
Locatie: Ossenisse. (zeeuws-vlaanderen)
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Malleboe schreef:
amiwoods schreef:
Malleboe schreef:Nou ja, bij onze dierenwinkel raadde de mevrouw af om de pup vaak te wassen en ze had van Jean Peau een speciale pup shampoo staan. Ze smeerde me niet zomaar wat aan. Dus ik denk best dat ze er verstand van heeft...
en kon ze je dan ook vertellen waarom je een pup niet vaak mag wassen?
beetje tegenstijdig niet de shampoo hebben staan en het niet verkopen. :denken:
Nee ik ben naar binnen gegaan om shampoo te kopen voor witte honden. Toen pakte ze meteen de puppy variant er bij. Daarbij zei ze: 'maar je moet je pup niet té vaak wassen.' Daar gaf ze als uitleg bij dat het té vaak wassen van de pup niet goed is voor de vetlaag. Toen heb ik er zelf voor gekozen om de shampoo nog even niet mee te nemen en hier op het forum even verder te vragen. En met niet te vaak wassen bedoelde ze niet iedere week.
met een goede shampoo is iedere week wassen geen probleem ook voor een pup niet. maar ik zou mijn pup niet graag in de JP shampoo wassen.

ik heb mijn honden wel eens een tijdje 2x per week gewassen en heb nog nooit een vetlaag weg gewassen. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

hoe merkt je dan dat de vetlaag verwassen is??

ik was diesel om de andere zaterdag en merk niet veel aan hem alleen dat hij schoon.
Groetjes Silvia en Diesel
Malleboe
Actief
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 aug 2005 17:07
Locatie: Rotterdam

Ongelezen bericht door Malleboe »

twinmamasilvia schreef:hoe merkt je dan dat de vetlaag verwassen is??

ik was diesel om de andere zaterdag en merk niet veel aan hem alleen dat hij schoon.
Waar was jij mee dan?
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Malleboe schreef:
twinmamasilvia schreef:hoe merkt je dan dat de vetlaag verwassen is??

ik was diesel om de andere zaterdag en merk niet veel aan hem alleen dat hij schoon.
Waar was jij mee dan?
Ook met een puppy shampoo van de dieren winkel weet de naam niet zo 123.
maar ik vind het niet zo lekker ruiken.
Groetjes Silvia en Diesel
Natas.
Zeer actief
Berichten: 2028
Lid geworden op: 20 dec 2005 23:28
Locatie: Almere-H
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »


Waarom wassen jullie je hond zo veel? :denken:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silvia
Zeer actief
Berichten: 1090
Lid geworden op: 27 okt 2005 19:54
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Natas. schreef:
Waarom wassen jullie je hond zo veel? :denken:
omdat ik hem dan vies vind en stinkt dan ook. hij plast nog wel eens snachts in zijn bench en slaapt er dan lekker in verder en vervolgends heb ik een wandelende pisbak rondlopen.
Groetjes Silvia en Diesel
Djinny
Zeer actief
Berichten: 499
Lid geworden op: 04 feb 2005 00:30

Ongelezen bericht door Djinny »

twinmamasilvia schreef:
Natas. schreef:
Waarom wassen jullie je hond zo veel? :denken:
omdat ik hem dan vies vind en stinkt dan ook. hij plast nog wel eens snachts in zijn bench en slaapt er dan lekker in verder en vervolgends heb ik een wandelende pisbak rondlopen.
Kun je hem dan niet beter 's nachts nog een keer uitlaten?
Dan heeft Diesel het probleem niet om in zijn bench te moeten plassen en jij bent van die pisbakken lucht af. :wink:
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Berichten: 2028
Lid geworden op: 20 dec 2005 23:28
Locatie: Almere-H
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »


Dan zijn de nachten idd nog te lang voor hem :wink:

Ik was de hond bijna nooit. :19:
Hooguit als ze in de koeienstront heeft liggen rollen, ik zal op een gemiddelde van 1x per jaar uitkomen of zo. Wat is er verder dan vies aan een hond?
Afbeelding
Malleboe
Actief
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 aug 2005 17:07
Locatie: Rotterdam

Ongelezen bericht door Malleboe »

Natas. schreef:
Dan zijn de nachten idd nog te lang voor hem :wink:

Ik was de hond bijna nooit. :19:
Hooguit als ze in de koeienstront heeft liggen rollen, ik zal op een gemiddelde van 1x per jaar uitkomen of zo. Wat is er verder dan vies aan een hond?
Jij wast je toch ook regelmatig en niet pas als je in de modder bent gevallen...
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Frenchies
Vaste gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2005 23:05
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenchies »

Ik heb erg goede ervarving met Petsilk.

Voor Shazzle gebruik ik de Petsilk Oatmeal shampoo en conditioner, erg goed voor zijn huid en een duidelijk verschil tussen voor en na wassen (zijn huid dan).


Heel soms gebruik ik voor wat extra sop voor de pootjes een beetje babyshampoo, een zeepvrije wasgel o.i.d. heet het.

Hij gaat overigens 1 keer in de week in de was :wink: .


De Franse Bulldogjes gaat zo af en toe, of met een simpele shampoo van BeauBeau (maar ben daar niet zo tevreden over) of de babyshampoo.....gaat prima.
Angels are just Frenchies & Cresties with wings.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
amiwoods
Zeer actief
Berichten: 799
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:56
Locatie: Ossenisse. (zeeuws-vlaanderen)
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Frenchies schreef:Ik heb erg goede ervarving met Petsilk.

Voor Shazzle gebruik ik de Petsilk Oatmeal shampoo en conditioner, erg goed voor zijn huid en een duidelijk verschil tussen voor en na wassen (zijn huid dan).


Heel soms gebruik ik voor wat extra sop voor de pootjes een beetje babyshampoo, een zeepvrije wasgel o.i.d. heet het.

Hij gaat overigens 1 keer in de week in de was :wink: .


De Franse Bulldogjes gaat zo af en toe, of met een simpele shampoo van BeauBeau (maar ben daar niet zo tevreden over) of de babyshampoo.....gaat prima.
de oatmeal shampoo is echt heel goed. het voordeel er van is dat ie de vochtbalans in de huid reguleert waardoor de huid net dat extra beetje vet meekrijgt. het wel een shampoo die ik eigenlijk alleen maar op honden gebruik die snel geiiriteerd zijn enof huidklachten hebben en honden die snel een droge huid hebben.

voor je bulletje kan je ook de rainforest shampoo van petsilk gebruiken. deze is 1op20 verdunbaar dus erg zuinig en door de zijde gaan ze er super mooi van glimmen. ik was mijn kortharen er ook in voor een show.
en als finishing een drupje liquidsilk door je handen wrijven en lekker door de vacht. je ziet ze opleven :ok:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Malleboe
Actief
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 aug 2005 17:07
Locatie: Rotterdam

Ongelezen bericht door Malleboe »

Ik heb de puppy shampoo van Jean Peau gehaald, vandaag eens uitproberen :mrgreen:
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Liberty
nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2006 20:39
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Liberty »

Maria schreef:Hoi Hoi,

Geen babyshampoo gebruiken hoor zeker niet op zachte zoals shih tzu of lhasa vachten. Ik sluit mij geheel aan bij Djinny zijn uitleg over de pH-waarde.

Ik gebruik trea tree shampoo op mijn hond met allergie als hij gewoon jeuk heeft en een andere keer als hij last van schilfertjes heeft gebruik ik teer shampoo.

Zelf vind ik trea tree lekkerder ruiken dan teer shampoo maar teershampoo doet wonderen.

Groetjes Maria.
Ik heb dezelfde ervarin helpt prima bij schilvers of bij jeuk, zelfs mijn paard (friesch regelmatig schilvers in de manen) helpt het bij.

Groeten Manuela
Malleboe
Actief
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 aug 2005 17:07
Locatie: Rotterdam

Ongelezen bericht door Malleboe »

Jean Peau Puppy: de haren wel weer lekker zacht maar het ruikt niet zo lekker...
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....

CHICA!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
amiwoods
Zeer actief
Berichten: 799
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:56
Locatie: Ossenisse. (zeeuws-vlaanderen)
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Malleboe schreef:Jean Peau Puppy: de haren wel weer lekker zacht maar het ruikt niet zo lekker...
van Petsilk ruikt alles lekker :ok:
en op de lange termijn geeft het een beter resultaat :ok:
voor honden met lange zijde vachten zou ik wel altijd een conditioner erbij gebruiken vanaf ongeveer 5a 6 maanden gaat de vacht veranderen en heeft dat extra beetje voeding nodig om de structuur goed te houden.
dan blijft ie ook beter uit de klit :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Gebruikersavatar
Frenchies
Vaste gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2005 23:05
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenchies »

@ Amiwoods..... hoe verdun jij de shampoo van Petsilk?
Heb je daar een tip voor, ik weet namelijk de verhouding wel, maar loop altijd te klunzen om de verhouding te krijgen.
Ik gebruik op het moment een lege shampoofles, een klein beetje Petsilk shampoo en dan vervolgens op de gok er water bij en schudden....en dan maak ik alles op wat in de fles zit... :denken:
Angels are just Frenchies & Cresties with wings.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
amiwoods
Zeer actief
Berichten: 799
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:56
Locatie: Ossenisse. (zeeuws-vlaanderen)
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Frenchies schreef:@ Amiwoods..... hoe verdun jij de shampoo van Petsilk?
Heb je daar een tip voor, ik weet namelijk de verhouding wel, maar loop altijd te klunzen om de verhouding te krijgen.
Ik gebruik op het moment een lege shampoofles, een klein beetje Petsilk shampoo en dan vervolgens op de gok er water bij en schudden....en dan maak ik alles op wat in de fles zit... :denken:
ik heb van die liter mengflessen. met een bodem shampoo dat zijn van een gallon 3 pompjes van de moisterizing en 2 van de rainforest, en 4 van de oatmeal die is het minst geconsentreerd.
voor mijn hond heb ik aan 1 hele fles voldoende. voor jou naakt hond denk ik dat je met een1/3 liter al voldoende hebt.
dus van de oatmeal is dat dan 4 pompjes op een liter delen door 3. zal ongeveer een 1/3 bodem zijn. meng de shampoo met lauw warm water dan mengt ie zich beter. het ligt er ook aan hoe vies de vacht is, als de vacht erg vuil is was ik 2x, 1x met deep cleansing en 1x met een andere varriant die meer met de structuur doet. ik gebruik wel altijd conditioner :ok:

die liter flessen kan je erbij kopen, ik vindt ze erg handig, ook omdat je veel ruimte in de fles overhoud om op te schudden.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Gebruikersavatar
Frenchies
Vaste gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2005 23:05
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenchies »

amiwoods schreef:
Frenchies schreef:@ Amiwoods..... hoe verdun jij de shampoo van Petsilk?
Heb je daar een tip voor, ik weet namelijk de verhouding wel, maar loop altijd te klunzen om de verhouding te krijgen.
Ik gebruik op het moment een lege shampoofles, een klein beetje Petsilk shampoo en dan vervolgens op de gok er water bij en schudden....en dan maak ik alles op wat in de fles zit... :denken:
ik heb van die liter mengflessen. met een bodem shampoo dat zijn van een gallon 3 pompjes van de moisterizing en 2 van de rainforest, en 4 van de oatmeal die is het minst geconsentreerd.
voor mijn hond heb ik aan 1 hele fles voldoende. voor jou naakt hond denk ik dat je met een1/3 liter al voldoende hebt.
dus van de oatmeal is dat dan 4 pompjes op een liter delen door 3. zal ongeveer een 1/3 bodem zijn. meng de shampoo met lauw warm water dan mengt ie zich beter. het ligt er ook aan hoe vies de vacht is, als de vacht erg vuil is was ik 2x, 1x met deep cleansing en 1x met een andere varriant die meer met de structuur doet. ik gebruik wel altijd conditioner :ok:

die liter flessen kan je erbij kopen, ik vindt ze erg handig, ook omdat je veel ruimte in de fles overhoud om op te schudden.

Toevallig was ik van plan die Kleine Nakert zo te gaan wassen, dus handig dat je zo snel bent met je antwoord.
Ik heb van Petsilk dan de Oatmeal shampoo en conditioner, beide in een best klein flesje. Zat in een "aanbiedingspakje" om eens te proberen samen voor een mooi prijsje... :wink:
Heb dus geen mooi pompje helaas.

Ik zal op de volgende show eens kijken voor een mooie mengfles, wel zo handig.
Kan ik de shampoo als deze gemeng is wel nog een tijdje bewaren? :denken:
Angels are just Frenchies & Cresties with wings.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
amiwoods
Zeer actief
Berichten: 799
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:56
Locatie: Ossenisse. (zeeuws-vlaanderen)
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

ik zou de shampoo niet langer dan 2 dagen in de fles laten, omdat het dan gaat stinken, het blijft wel goed hoor maar het ruikt niet echt lekker meer :wink:

dan heb je een probeer setje shampoo conditoner met silk.
blijft de zelfde verhouding natuurlijk.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Wendy_Tessa
geregistreerd lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 dec 2005 16:08
Locatie: Leiden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wendy_Tessa »

ik was tessa met het merk gottlieb puppieshampoo.
maar ben er niet zo tevreden over, ze word er erg dof van..
toch maar eens kijken voor een goed shampoo
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”