Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verharen Jack Russell

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

nena
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:19

verharen Jack Russell

Ongelezen bericht door nena »

Volgens mij verhaard onze jack het hele jaar door. We worden er echt gek van. We hebben speciale vitamines die door zijn eten gaan, maar niets helpt.
Wie heeft er een oplossing hiervoor
Ik hoor het graag
Agnetha
Actief
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 aug 2005 23:12
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

een gladhaar verhaart heel het jaar, alleen 2 maal per jaar verharen ze meer als normaal.

borstel je hem vaak? want dat stimuleerd het verharen, vaak in bad doen ook.

Ik heb 1 gladhaar jack , kam hem zeer zelden (3x per jaar is veel), doe hem nooit in bad (of moet extreem vuil zijn), krijgt geen extra vitamen ofzo en verhaart normaal.

Het schijnt dat schapenvet helpt, dat heb je in blokjes en vloeibaar wat je over het eten moet doen.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
nena
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jan 2003 12:19

Ongelezen bericht door nena »

Ik borstel hem ook niet vaak hoor en in bad gaat hij misschien 2 x per jaar. Je zegt hij verhaart het hele jaar maar dat is normaal. Maar als hij zich uitschud vliegen de haren in het rond. Verschrikkelijk. Ik heb schapenvet in huis. Zal er een mee beginnen.
Dank je.
Meer adviezen zijn welkom natuurlijk
jackylover
Vaste gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 okt 2006 09:52
Locatie: brunssum

Ongelezen bericht door jackylover »

hier ook 2 jacks die heel erg verharen ik kam ze ook bijna nooit en wassen ook niet ze gaan wel vaker zwemmen weet niet of dat nog wat uitmaakt?
ik heb wel schapen vet gegeven maar het haren word er niet minder van wel vinden ze het lekker en krijg je er een mooie glazende vacht van maar dat krijg je ook van goed voer.
mama van 1 dochter en 2 hondjes
tigo
Afbeelding
damian
Afbeelding
Agnetha
Actief
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 aug 2005 23:12
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Locatie: Tholen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

nena schreef:Ik borstel hem ook niet vaak hoor en in bad gaat hij misschien 2 x per jaar. Je zegt hij verhaart het hele jaar maar dat is normaal. Maar als hij zich uitschud vliegen de haren in het rond. Verschrikkelijk. Ik heb schapenvet in huis. Zal er een mee beginnen.
Dank je.
Meer adviezen zijn welkom natuurlijk
dan verhaart hij wel extreem ja, als de haren er echt uitvliegen. Wat je nog meer kan doen weet ik niet.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Gebruikersavatar
Kaat
Actief
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2005 01:50
Locatie: Helmond

Ongelezen bericht door Kaat »

In bad doen! 'n paar weken (geloof zo'n 6 minimaal) 1 maal per week 'n kwartier in shampo zetten. Dit doe je door shampo aan te maken in 'n fles met lauw water en dan steeds 'n beetje over zijn vacht doen.

De vacht is waarschijnlijk verstoord, en daardoor rui't ie het hele jaar door. het is heel vaak typisch JRT, en door 't wassen te verhelpen.
Vooral niet borstelen o.i.d., als je er echt gek van wordt mag je met 'n nat washandje, doekje of zeem over zijn vacht gaan, maar vooral niet de haren stimuleren om los te laten (borstelen), want daardoor verstoort de vacht opnieuw.

Mijn schoonouders hadden exact 'tzelfde probleem. Ik had dit voorgelegd aan mijn docente van de trimmersopleiding en ze adviseerde dit. Nu is deze hond weer helemaal hersteld, heeft 'n mooie vacht en 't huis ligt niet meer steeds onder (of je broek!) :wink:

:ok:

Groetjes,
Kaat
Afbeelding

**Agility Addict**

~*trimster in spe*~
Debby Speerstra
Zeer actief
Berichten: 571
Lid geworden op: 07 sep 2006 19:59
Locatie: Stein (Meers) LB
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Kaat schreef:De vacht is waarschijnlijk verstoord, en daardoor rui't ie het hele jaar door. het is heel vaak typisch JRT, en door 't wassen te verhelpen.
:neenee: Een gladharige Jack Russel verhaard juist het hele jaar door in mindere mate. Normaal gesproken moet je hier weinig of niets van merken.

@Nena
Het verharingsprobleem dat Nena noemt kan opgelost worden:
- door over te stappen op ander voer,
- de hond zo warm mogelijk wassen zodat de poriën open gaan staan en de losse haren zo eruit komen.
- de hond een aantal keren met speciale shampoo bv. Conditie shampoo van Jean Peau wassen. Na het wassen de vacht met rust laten zodat deze zich kan herstellen.

Good luck :wink:
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Debby Speerstra schreef:
Kaat schreef:De vacht is waarschijnlijk verstoord, en daardoor rui't ie het hele jaar door. het is heel vaak typisch JRT, en door 't wassen te verhelpen.
:neenee: Een gladharige Jack Russel verhaard juist het hele jaar door in mindere mate. Normaal gesproken moet je hier weinig of niets van merken.

@Nena
Het verharingsprobleem dat Nena noemt kan opgelost worden:
- door over te stappen op ander voer,
- de hond zo warm mogelijk wassen zodat de poriën open gaan staan en de losse haren zo eruit komen.
- de hond een aantal keren met speciale shampoo bv. Conditie shampoo van Jean Peau wassen. Na het wassen de vacht met rust laten zodat deze zich kan herstellen.

Good luck :wink:
:neenee: :mrgreen: ze verharen idd het hele jaar door, met momenten van erg veel, maar je merkt het ook het hele jaar door hoor, kleine, stekerige rothaartjes overal ( ik heb zelf 3 gladharen) en veeeeeele kennissen met jack russells, overal hetzelfde verhaal, dat hoort er gewoon bij, bij echt extreem het hele jaar kan wassen en het wat minder warm in huis maken goed helpen
Debby Speerstra
Zeer actief
Berichten: 571
Lid geworden op: 07 sep 2006 19:59
Locatie: Stein (Meers) LB
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Ik heb zelf ook een gladhaar en die verhaard bijna niets. Heb kennissen en klanten die ook verhaarproblemen met hun hond hebben en dit werkt nog altijd het beste. Naar mijn ervaring dan :wink:
Gebruikersavatar
mik
Vaste gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 sep 2006 17:34
Locatie: Hapert

Ongelezen bericht door mik »

Heyz karin
Mijn schoonouders hadden exact 'tzelfde probleem. Ik had dit voorgelegd aan mijn docente van de trimmersopleiding en ze adviseerde dit. Nu is deze hond weer helemaal hersteld, heeft 'n mooie vacht en 't huis ligt niet meer steeds onder (of je broek!)
Hebben ze toch je advies opgevolgd :mrgreen: Fijn dat het in orde is.!!!

Hoe is het verder?? Succes maandag met je examen. Ben benieuwd. Zou fijn zijn voor je om in een keer te slagen toch?? Ik ga duimen voor je!! Hoe is het op je nieuwe adres, is dat beter te combineren met je werk en gaat het goed??

Ik heb hier nog steeds een trimmes liggen van jou. Kom je toevallig nog een keer naar de regio bijeenkomst, dan kan ik hem meenemen. Kan hem ook met de post opsturen, maar ik ben bang dat ie misschien kwijt raakt en dat zou zonde zijn toch??

Hoe is het met Lenny en Scous is alles nog goed met zijn pootje??

Groetjes Kim
Gebruikersavatar
Skye
Actief
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 aug 2006 16:24

Ongelezen bericht door Skye »

Is het een gladharige of een ruwharige jack???
Afbeelding
chuckie
Zeer actief
Berichten: 428
Lid geworden op: 12 feb 2006 13:04

Ongelezen bericht door chuckie »

chuckie verhaart eigenlijk nauwelijks en heeft een mooie gladde,zachte vacht.
misschien dat het door de voeding komt?
toen ik nog geen barf voerde had hij op zn buik een hele rode huid en verhaarde hij een stuk meer,nu zo goed als niks meer en zn vacht glanst ook meer en is veel zachter. :19:
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
schumax
Actief
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 jan 2005 12:30
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door schumax »

Wij hebben ook een gladharige en die verhaart ook het hele jaar door, soms word je gek van al die witte haren, ik ben dan ook verbaasd dat er nog haren opzitten :mrgreen: .
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”