Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor de teckelkenners...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

chaos
Zeer actief
Berichten: 2194
Lid geworden op: 11 apr 2004 10:42
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3
Locatie: Groningen

Voor de teckelkenners...

Ongelezen bericht door chaos »

Wij hebben al een ruwhaarteckel en een duitse herder maar we overwegen de aanschaf van nog een teckel eind 2007.. we zijn er nog niet uit..ruw, kort, of langhaar.
De ruwhaar past precies bij ons en is met name een grote kindervriend. Wat zijn jullie ervaringen/meningen met/over de kort en langhaar als gezinshond?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jacksel
Zeer actief
Berichten: 8831
Lid geworden op: 27 jul 2004 16:48
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1
Locatie: Leusden!

Ongelezen bericht door Jacksel »

Maakt de vacht uit voor het karakter :denken:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
-sanne
Actief
Berichten: 161
Lid geworden op: 31 mar 2006 13:40

Ongelezen bericht door -sanne »

ja de ruw haar is de felste als ik me niet vergis.
Ik heb een ruwhaar teckel gehad.
Ik kon me geen betere hond wensen. Buiten dat hij alle vreemde mensen aanviel.
Voor mij was hij geweldig.
Heel lief en trouw maar ja gewoon een teckel dus.
Ik zou gewoon naar een fokker gaan of meerdere waar je alle varieteiten
kunt zien.
Succes :mrgreen:
Groetjes

Afbeelding
chaos
Zeer actief
Berichten: 2194
Lid geworden op: 11 apr 2004 10:42
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3
Locatie: Groningen

Ongelezen bericht door chaos »

Ja de vacht maakt inderdaad uit voor het karakter; bv de langhaar komt af van een spaniel zouden dus wat zachter moeten zijn maar ik hoor daarvan ook dat ze erg gericht zijn op 1 persoon..daarom wilde ik ook graag de diverse meningen horen..
Afbeelding
-sanne
Actief
Berichten: 161
Lid geworden op: 31 mar 2006 13:40

Ongelezen bericht door -sanne »

chaos schreef:Ja de vacht maakt inderdaad uit voor het karakter; bv de langhaar komt af van een spaniel zouden dus wat zachter moeten zijn maar ik hoor daarvan ook dat ze erg gericht zijn op 1 persoon..daarom wilde ik ook graag de diverse meningen horen..
Mijn ruwhaar was ook eenkennig naar mij ik denk dat het per hond verschillend is
Groetjes

Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Berichten: 1476
Lid geworden op: 22 apr 2003 14:32
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Stiens
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Jacksel schreef:Maakt de vacht uit voor het karakter :denken:
Bij ruwhaar zijn vanouds terriers ingekruist waardoor het wat pittigere honden zijn en bij de langhaar inderdaad spaniels ingekruist dus die zouden wat zachter zijn.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Onze Joep, een langhaar, is bijna een allemansvriend. Bij sommige mensen houdt hij heel erg zijn reserves, maar de meesten klimt hij bij op schoot en wil hij tot in den treure knuffelen en gezellig doen. Hij heeft iets meer met mijn man dan met mij, maar hij is daarin niet eenkennig ofzo.
Gebruikersavatar
tutjehola
Actief
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 jan 2004 08:33

Ongelezen bericht door tutjehola »

Zelf ben ik fan van de ruwharen, ik vind de langharige wat tuttiger, hebben meer aandacht nodig. De ruwharen kunnen tegen stootje, zijn brutaal, zijn allemans vriend en niet bang.
Qua opvoeding iets moeilijker als de langharen.
de kortharige/gladde teckels heb ik geen ervaring mee, er gaat niets boven een ruwhaar!!
Stoer, niet flauw, leuk met kinderen, nauwelijks op te voeden(behalve die van mij :pffff: ) een eigen wil, en lekker zelfstandig.
Karakters schelen wel degelijk bij verschillende vacht bij teckels. De keuze hangt ook af van hoe jezelf in elkaar steekt.

De ruwhaar is m.i makkelijker met wandelingen, buiten zijn, etc.

Binnen mijn drukke bestaan zoekt de ruwhaar zijn eigen plekje, heeft hij niet genoeg aandacht eist hij dat op. En niet op een vervelende manier, met zijn koppie vind hij altijd wel iemand die tijd of zin om te spelen heeft.
Willem, Nixs, Noppes.
piep

Ongelezen bericht door piep »

ik kan je mijn ervaring vertellen na 1 langhaar en twee korthaar. langhaar was wat rustiger wat kalmer, maar alledrie allemansvrienden.
Gebruikersavatar
tutjehola
Actief
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 jan 2004 08:33

Re: Voor de teckelkenners...

Ongelezen bericht door tutjehola »

Nanna schreef:
chaos schreef:Wij hebben al een ruwhaarteckel en een duitse herder maar we overwegen de aanschaf van nog een teckel eind 2007.. we zijn er nog niet uit..ruw, kort, of langhaar.
De ruwhaar past precies bij ons en is met name een grote kindervriend. Wat zijn jullie ervaringen/meningen met/over de kort en langhaar als gezinshond?
Alle haarvarieteiten zijn in principe goede gezinshonden. Kortharen kunnen soms wat eenkennig zijn.
Bij jonge kinderen zou ik in ieder geval kiezen voor een standaard teckel, die kan wat meer hebben dan een dwerg of kaninchen. :F:
Ben ik het niet mee eens, de standaard hebben meer rugproblemen, zijn lang en zwaar, de dwergen hebben een iets betere verhouding ruglengte, en kunnen ook veel hebben. kaninchen vind ik idd iets te teer!
Veel lopen met de teckel en niet te dik voeren, dan heb je er lang plezier van :cheer:
Willem, Nixs, Noppes.
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik heb zelf een standaard ruwhaar, en ik ken eigenlijk alleen maar ruwharen goed.
Ik vind ze vrolijk, enthousiast, niet hysterisch, niet blafferig, sociaal en intelligent. Lief voor mens+dier, maar niet persé aanhalig.

Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld :mrgreen:
Laatst gewijzigd door tekkel op 10 nov 2006 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gebruikersavatar
amelie
Zeer actief
Berichten: 1178
Lid geworden op: 15 jul 2005 18:42
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland

Ongelezen bericht door amelie »

Ik vind dat de verschillen tussen de vachtvariëteiten overstemd worden door de individuele karakterverschillen van de hond.
Als ik er nog een teckel bij zou nemen zou ik in eerste instantie kijken naar welke maat bij mij zou passen. Daarna naar welke fokker ik prettig zou vinden en ook wel naar het uiterlijk. Geef mij maar een standaard teckel. Ruwhaar of een stevige gladhaar zwarttijger reu :I:
Gebruikersavatar
tekkel
Erelid
Berichten: 21738
Lid geworden op: 04 sep 2005 00:53
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1
Locatie: 't Gooi

Re: Voor de teckelkenners...

Ongelezen bericht door tekkel »

tutjehola schreef:Ben ik het niet mee eens, de standaard hebben meer rugproblemen, zijn lang en zwaar, de dwergen hebben een iets betere verhouding ruglengte, en kunnen ook veel hebben. kaninchen vind ik idd iets te teer!
Dat schijnt niet zo te zijn: de meeste rugproblemen komen voor bij de dwergen en de kaninchens. Waarschijnlijk omdat de verhoudingen daarbij toch niet helemaal kloppen.
Veel lopen met de teckel en niet te dik voeren, dan heb je er lang plezier van :cheer:
Over veel lopen verschillen de meningen ook: je moet ze in elk geval niet overbelasten, dat is weer slecht voor de rug. Maar wat betreft op gewicht houden: daar heb je groot gelijk in :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gebruikersavatar
tutjehola
Actief
Berichten: 139
Lid geworden op: 09 jan 2004 08:33

Ongelezen bericht door tutjehola »

Zelf vind ik binnen een gezin, dan ga ik ook uit van kinderen erbij, dat en dwerg hanteerbaarder is voor de kinderen.
Ik ben bevooroordeeld door ruwharen, dat is nu eenmaal mijn favoriet.
De fokker is ook een groot verschil, de ouderwetse dwerg met een niet te lange rug gaat jaaaaaaaaaaaaaaaaren mee.
Helaas is nu een lange rug hip, en dat kost veel dwergen de rug. Voor mijn gevoel is dat een fokprobleem.
Ik heb dertig jaar :N: (jong begonnen hoor!!) dwergteckels en nooit problemen met ruggen gehad. Veel lopen (niet te lang, maar wel vaak) en er is met een goede dwerg niets aan de hand, mits van goede fokker.

De dwergen gingen met mij als kind in de poppenwagen, mijn kinderen doen hetzelfde, ze zijn goed hanteerbaar, aankleedbaar, lusten water uit een flesje, lopen met pampers om, kortom, een heerlijke gezinshond.
Gelukkig gaan alle kinderen naar school en hebben de teckels ook een eigen honden leven!!
Willem, Nixs, Noppes.
Gebruikersavatar
Suzanne
Zeer actief
Berichten: 1815
Lid geworden op: 23 apr 2002 02:50

Ongelezen bericht door Suzanne »

tutjehola schreef:Zelf vind ik binnen een gezin, dan ga ik ook uit van kinderen erbij, dat en dwerg hanteerbaarder is voor de kinderen.
Ik ben bevooroordeeld door ruwharen, dat is nu eenmaal mijn favoriet.
De fokker is ook een groot verschil, de ouderwetse dwerg met een niet te lange rug gaat jaaaaaaaaaaaaaaaaren mee.
Helaas is nu een lange rug hip, en dat kost veel dwergen de rug. Voor mijn gevoel is dat een fokprobleem.
Ik heb dertig jaar :N: (jong begonnen hoor!!) dwergteckels en nooit problemen met ruggen gehad. Veel lopen (niet te lang, maar wel vaak) en er is met een goede dwerg niets aan de hand, mits van goede fokker.

De dwergen gingen met mij als kind in de poppenwagen, mijn kinderen doen hetzelfde, ze zijn goed hanteerbaar, aankleedbaar, lusten water uit een flesje, lopen met pampers om, kortom, een heerlijke gezinshond.
Gelukkig gaan alle kinderen naar school en hebben de teckels ook een eigen honden leven!!
Hanteerbaar? Dat de kinderen ze makkelijker op kunnen tillen of zo?

Over het algemeen vind ik teckels niet zulke kindervrienden, al zullen er genoeg rondlopen die het tegendeel bewijzen.
Bij al mijn teckels was en is het hetzelfde, zolang ze met rust gelaten vinden ze (kleine) kinderen over de vloer prima.
Ze zijn er niet mee opgegroeid en niet echt aan gewend. Als gezinshond (tenminste, hier in mijn gezin met grote kinderen) doen zowel Luna de korthaar dwerg als Pardouffe de ruwhaar dwerg het prima.
Quincy
Vaste gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2006 09:37
Locatie: twente

teckel

Ongelezen bericht door Quincy »

hai,ik heb 14 jaar een standaard langharige teckel gehad.Ze is met onze kids opgegroeid,en ook heel lief voor andere kids,mits ze te druk waren,maar dan bleef ze gewoon uit de buurt.Van vreemde mensen,moest die van ons niet veel hebben.Maar voor ons(en vooral voor mij :I: )ging ze bij wijze van spreken door het vuur!
Groetjes van Edith,Scooby,en Quincy AfbeeldingI.M;Donja
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb zelf ruwhaar standaard gehad (3). Ze waren alledrie erg verschillend in karakter. Maar van jongs af gewend aan kinderen, vreemde mensen enz. zijn ze vriendelijk.
Het zijn wel pittige honden die hun "mannetje"staan. Het is maar goed dat ze zo klein zijn. Met hun karakter in een lijf van een Duitse Dog zou je een zwaar probleem hebben :wink:
Het rondsjouwen door kinderen lijkt me geen geweldig idee. Verkeerd oppakken en weer neerzetten kan de rug kwetsen.
Als je wilt kan je met een teckel (als hij volwassen is) ook lange wandelingen maken. Daar kunnen ze best tegen. :ok:
Maar vaker kortere wandelingen is ook best.
Alleen, als dat niet meer is dan steeds hetzelfde rondje zijn ze binnen wat drukker. (maar dat geldt voor vrijwel elke hond).
De kortharen vind ik trouwens ook best pittig.
De langharen zijn wat zachter van aard, maar ook niet allemaal.
Zorg dat je bij een goede fokker terecht komt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
chaos
Zeer actief
Berichten: 2194
Lid geworden op: 11 apr 2004 10:42
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3
Locatie: Groningen

Ongelezen bericht door chaos »

We hebben als regel; honden hebben pootjes en kunnen prima zelf lopen en worden niet opgetild. Het zelfde voor de poezen.

Unze ruwhaar gaat gewoon naast de fiets en maakt wandelingen van op z'n minst drie uur. Gaat mee naar het werk en is waar ik ook ben. Zijn karakter naar kinderen toe is prima. Ik zou nu wel graag een langhaar willen maar ik gegrijp dat die nog meer 1 op een persoon gericht kunnen zijn en het "minder goed doen"in een gezin met jonge kinderen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

geen idee, ik vind ze allemaal leuk.

ik zou voor zo'n gevlekt kanjertje van nanna gaan!! :ok: :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
massam schreef:geen idee, ik vind ze allemaal leuk.

ik zou voor zo'n gevlekt kanjertje van nanna gaan!! :ok: :cheer:
Ik vind eigenlijk ook alle teckelsoorten wel leuk. In iedere varieteit heb je leuke en minder leuke teckels, ligt ook een hoop aan de opvoeding.
Mijn kanjertjes zijn overigens allemaal al besproken... :wink:
ik had niet anders verwacht, maar jij bent niet de enige die vlekjes fokt toch? :mrgreen: moet ze die maar zoeken, want die zijn gewoon het leukst! :pffff:











:mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

bij ons zat een fokker.. toen ik aan pascal (mijn man) vroeg waar zei hij dat die niet meer fokten. ik was daar graag eens gaan kijken naar die molletjes :roll: (van het kapittelland)
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
massam schreef:bij ons zat een fokker.. toen ik aan pascal (mijn man) vroeg waar zei hij dat die niet meer fokten. ik was daar graag eens gaan kijken naar die molletjes :roll: (van het kapittelland)
Volgens mij fokken die idd niet meer (woonden ze in Groesbeek?)
ja, breedeweg (een dorp in de gemeentegroesbeek) ik kom er elke ochtend langs met de honden.
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Berichten: 1476
Lid geworden op: 22 apr 2003 14:32
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Stiens
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

massam schreef:
Nanna schreef:
massam schreef:bij ons zat een fokker.. toen ik aan pascal (mijn man) vroeg waar zei hij dat die niet meer fokten. ik was daar graag eens gaan kijken naar die molletjes :roll: (van het kapittelland)
Volgens mij fokken die idd niet meer (woonden ze in Groesbeek?)
ja, breedeweg (een dorp in de gemeentegroesbeek) ik kom er elke ochtend langs met de honden.
Daar komt mijn vorige teckel vandaan, en Bram is er ook een van het Kapittelland (broertje van mijn vorige) alleen Bram komt uit het asiel.

Wat ik begrepen heb is de dochter van die man wel verder gegaan met fokken maar zeker weten doe ik het niet.
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

ok! toch eens op onderzoek uit dan.

een teckel ga ik nooit krijgen ben ik bang, maar ik zou graag eens gaan kijken. dank je!! :ok:
Afbeelding
Benji&Brenda
Zeer actief
Berichten: 1476
Lid geworden op: 22 apr 2003 14:32
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Locatie: Stiens
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Op zich zijn er teckelfokkers en baasjes genoeg, dus genoeg mogelijkheden om te kijken :wink:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Ongelezen bericht door Valerie »

Foei Mascha!!! :neenee:
Gebruikersavatar
Takkie_Teckel
Zeer actief
Berichten: 468
Lid geworden op: 17 nov 2006 15:58
Locatie: Wageningen

Re: Voor de teckelkenners...

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

chaos schreef:Wij hebben al een ruwhaarteckel en een duitse herder maar we overwegen de aanschaf van nog een teckel eind 2007.. we zijn er nog niet uit..ruw, kort, of langhaar.
De ruwhaar past precies bij ons en is met name een grote kindervriend. Wat zijn jullie ervaringen/meningen met/over de kort en langhaar als gezinshond?
Ik ben nieuwsgierig, hebben jullie inmiddels al meer informatie, zijn jullie al eens bij een fokker thuis wezen kijken?
Van wat ik heb gehoord zijn langharige teckels wat liever van karakter, maarja niet iedere hond is hetzelfde.

Wijzelf staan op de wachtlijst bij een fokker bij wie we eerst zijn wezen kijken en hebben daar al onze vragen kunnen stellen en een beetje sfeer kunnen proeven hoe het er daar aan toe ging.
Vonden wij wel belangrijk, dat we eerst de mensen gezien hadden voordat we besloten dat we een hondje daarvandaan wilden.
memerel
Vaste gebruiker
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 mei 2006 18:17
Locatie: Tuitjenhorn, NH

Ongelezen bericht door memerel »

Wij hebben zelf 2 kortharige standaard teckels, en deze zijn nog niet zo oud.
Maar toen ik geboren werd, hadden mijn ouders ook een gladharige standaard teckel. Deze was erg lief voor ons en we konden er zo ongeveer alles mee doen.
Ik zelf zou een dwerg of kaninchen enger vinden bij kleine kinderen omdat ze gewoon zo klein zijn, en ik zou bang zijn dat ze sneller iets breken ofzo.
Maar wat ik zie bij de ruwhaar, is dat ze erg op de jacht gericht zijn. Mijn oma had er een, en die ontsnapte 9 van de 10 keer, en hier in het dorp woont ook een ruwhaar en die kunnen ze ook absoluut niet los laten lopen want dan is hij weg.

Wij kunnen beide teckels los laten lopen en dan komen ze ook terug (bij de een duurt het wat langer aangezien die lekker in het riet loopt te rotzooien) maar naar mijn mening zijn de ruwhaar nog eigenwijzer dan de gladharige...
over de langharige weet ik niet zo veel....
sterkte met je keuze!
Eens een teckel, altijd een teckel! :)
Afbeelding
bike
Zeer actief
Berichten: 300
Lid geworden op: 29 okt 2005 17:16

Ongelezen bericht door bike »

Wij hebben twee kleine dwerg langhaartjes en qua karakter een wereld van verschil. Rico is een echte mensen- en kindervriend andere honden worden vaak wel geaccepteerd. Hij is een hele zachte en lieve knuffel. Onze Bowy is een vrij felle teckel, accepteert andere honden in zijn omgeving maar wel onder zijn voorwaarden. Vreemde mensen en kinderen zijn voor hem niet vanzelfsprekend lief en aardig en die houdt hij dan ook liever uit de buurt, totdat hij ze beter kent. Beide heren zijn echte gezelschapsteckels, maar hebben ook een grote mate van zelfstandigheid voor ons echt teckels die bij ons en onze leefstijl passen.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Gebruikersavatar
Takkie_Teckel
Zeer actief
Berichten: 468
Lid geworden op: 17 nov 2006 15:58
Locatie: Wageningen

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

bike schreef:Wij hebben twee kleine dwerg langhaartjes en qua karakter een wereld van verschil. Rico is een echte mensen- en kindervriend andere honden worden vaak wel geaccepteerd. Hij is een hele zachte en lieve knuffel. Onze Bowy is een vrij felle teckel, accepteert andere honden in zijn omgeving maar wel onder zijn voorwaarden. Vreemde mensen en kinderen zijn voor hem niet vanzelfsprekend lief en aardig en die houdt hij dan ook liever uit de buurt, totdat hij ze beter kent. Beide heren zijn echte gezelschapsteckels, maar hebben ook een grote mate van zelfstandigheid voor ons echt teckels die bij ons en onze leefstijl passen.
Leuk! heb je een foto van je heren?

Ikzelf ben dus aan het wachten totdat het midden december is, dan zullen wij een telefoontje krijgen wanneer er teckelpups bij de fokker geboren zijn.
Ik ben als een klein kind zo blij en zenuwachtig en geniet nu al van alle voorpret haha :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”