Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu/teef, teef/teef, reu/reu

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Berichten: 1858
Lid geworden op: 23 okt 2005 08:13
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Reu/teef, teef/teef, reu/reu

Ongelezen bericht door Ianthe »

Voor iedereen hier die wel eens 2 honden gehad heeft:

Wat gaat beter samen Reu/teef , teef/teef, reu/reu. Dit staat natuurlijk ook in verband met het karakter. Maar bij onze hondenschool zijn ze er van overtuigd dag 2 teefjes voor de meeste problemen zorgt. Want als die zouden beginnen met vechten, dan zouden die vechten tot in de dood. En als je er 1 zou castreren/steraliseren zouden ze nog feller worden en dus de rangorde niet oplossen
Bij 2 reutjes zou het makkelijker zijn omdat je daarvan 1 kan castreren, die worden dan niet feller. En als de rangorde eenmaal duidelijk is dan vechten ze niet meer
Maar de beste keuze zou zijn 1 reu en 1 teef, die vechten namelijk veel minder. En daarbij lost het vechten zich ook vanzelf op

Dit bovenstaande is zo'n beetje het verhaal van de hondenschool. Het fasineerde mij om 2 redenen:
1 wij hebben nu een teefje en willen eigenlijk nog een teefje bij, maar we weten niet of het wel zo verstandig is.
2 bij mensen die wij kennen (jullie inmiddels ook door al die topics.

* dit word later afgemaakt*
Afbeelding
Baïla
Zeer actief
Berichten: 591
Lid geworden op: 06 mar 2006 17:50
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Aantal honden: 3
Locatie: Neede
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Ik heb hier twee teefjes; een gesteriliseerde en een niet gesteriliseerde.
Totaal geen problemen, ook nooit gehad.
Zeker momenteel ( waarschijnlijk door de dood van Bertus) zoeken ze elkaar veel op en slapen vlak bijelkaar.

In het verleden hebben we ook al eens twee gesteriliseerde teefjes bijelkaar gehad ( de bovenstaande en onze eerste hond). Deze kregen alleen soms ruzie bij bepaalde kluiven en de oudste vloog dan weleens op de jongste maar zeker niet tot in de dood :mrgreen:
Was meer veel haar wat er dan rondvloog. :mrgreen:

Misschien ligt het ook wel aan het ras want van dit ras ken ik er meer waar de teven onderling absoluut geen problemen geven.

Veel succes met je beslissing!
Afbeelding
Groetjes van Anja, Appie, Perla en Daisy
In liefdevolle herinnering Effendy, Bertus, Pepper, Baïla en Guus
Gebruikersavatar
yamie
Zeer actief
Berichten: 24195
Lid geworden op: 15 jan 2004 05:19
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: Reu/teef, teef/teef, reu/reu

Ongelezen bericht door yamie »

Pink0Pink schreef:Voor iedereen hier die wel eens 2 honden gehad heeft:

Wat gaat beter samen Reu/teef , teef/teef, reu/reu. Dit staat natuurlijk ook in verband met het karakter. Maar bij onze hondenschool zijn ze er van overtuigd dag 2 teefjes voor de meeste problemen zorgt. Want als die zouden beginnen met vechten, dan zouden die vechten tot in de dood. En als je er 1 zou castreren/steraliseren zouden ze nog feller worden en dus de rangorde niet oplossen
Bij 2 reutjes zou het makkelijker zijn omdat je daarvan 1 kan castreren, die worden dan niet feller. En als de rangorde eenmaal duidelijk is dan vechten ze niet meer
Maar de beste keuze zou zijn 1 reu en 1 teef, die vechten namelijk veel minder. En daarbij lost het vechten zich ook vanzelf op

Dit bovenstaande is zo'n beetje het verhaal van de hondenschool. Het fasineerde mij om 2 redenen:
1 wij hebben nu een teefje en willen eigenlijk nog een teefje bij, maar we weten niet of het wel zo verstandig is.
2 bij mensen die wij kennen (jullie inmiddels ook door al die topics.

* dit word later afgemaakt*
er staat al zoveel over op het forum... even de zoek functie gebruiken

als ik nu lees dat jullie er een teef bij willen?> raad ik dat ook af, zeker als je denkt aan nog een terrier erbij , bij jullie X terrier dus.

ik ga e verder niet zoveel over zeggen, gebruik de zoek functie maar en laat die ook maar aan je ouders lezen
Selian
Actief
Berichten: 234
Lid geworden op: 16 jan 2006 13:23
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

selian is een reu, en we staan op de wachtlijst voor nog een reu

xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
mecheltjes
Zeer actief
Berichten: 596
Lid geworden op: 27 jun 2006 17:03
Locatie: musselkanaal

Ongelezen bericht door mecheltjes »

hier twee reuen
wat super goed gaat
Dylan is en blijft de baas en Ozzy weet dat heel goed
Afbeelding


Anneke, Dylan en Ozzy
Bea.
Zeer actief
Berichten: 1064
Lid geworden op: 23 apr 2002 01:44
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Locatie: Helmond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Mickey (teef) en Bowie (reu) hebben 6 jaar samen geleefd hier,altijd perfect gegaan.
Daarna is er Kayleigh (teef) bij gekomen,wel best een leeftijdsverschil dus en ook dat gaat er perfect bij .
De laatste is altijd bezig om hoger in rang tekomen,maar dat lukt haar hier toch niet :mrgreen:
Ook de kooiker van mijn zus is regelmatig hier,zij is ook een teef en ook dat gaat gewoon goed.
Afbeelding
-sanne
Actief
Berichten: 161
Lid geworden op: 31 mar 2006 13:40

Ongelezen bericht door -sanne »

Ik kies voor reu teef.
Met een groot leeftijdsverschil kan 2 teven en bij een paar rassen(niet veel denk ik) 2 reuen.
2 teven kunnen verschrikkelijk vechten als ze echt vechten, kijk maar naar mensen vrouwen als die vechten wil je er ook niet tussen staan.
met terriers zeker geen 2 reuen
Groetjes

Afbeelding
Gebruikersavatar
amiwoods
Zeer actief
Berichten: 799
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:56
Locatie: Ossenisse. (zeeuws-vlaanderen)
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

ik heb hier 4 reuen en 8 teven geen 1 is er geholpen.
de teven hebben eerder ruzie met elkaar dan de reuen.
de reuen zijn alleen een stuk dominanter als er teven loops zijn, dan krijgen ze haantjes gedrag. in mijn roedel is ieder zijn positie duidelijk en er wordt daardoor weing gevochten.
ik ben begonnen met 3 teven. reuen zijn er later als pup bij gekomen.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
bike
Zeer actief
Berichten: 300
Lid geworden op: 29 okt 2005 17:16

Ongelezen bericht door bike »

Wij hebben twee reutjes en dat gaat goed samen, geen problemen met elkaar er zit 4 1/2 jr. tussen.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
aika
Actief
Berichten: 192
Lid geworden op: 31 aug 2006 13:53
Locatie: weelde

Re: Reu/teef, teef/teef, reu/reu

Ongelezen bericht door aika »

wij hebben hier alitjd allemaal teefjes gehad en dat is heeft alitjd heel goed gegaan !

Maar aika is een reu en dat gaat nu ook poerfect (aika is wel gecastreerd) dus..

twee reuen dat weet ik niet wat dat geeft maar de andere opties gaan zeker en vast !
Afbeelding
Quincy
Vaste gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2006 09:37
Locatie: twente

Ongelezen bericht door Quincy »

Hai,ik heb jarenlang 2 teefjes gehad(moeder en dochter).Dat ging eigenlijk helemaal niet goed,ik moest ze meerdere malen per dag uit elkaar halen :boos: .Ik moet er wel bij vertellen,dat het teckeltjes waren.Toen er later eentje overleden is,dulde het overgeblevene teefje nog steeds geen enkele teef in huis :devil: .Toen zij 13 jaar was,hebben wij er een reutje bij genomen,en dat ging hartstikke goed!!Maar ik heb ook wel eens 2 teefjes bij elkaar gezien,en dat ging wel goed...ligt ook aan de mentaliteit van het hondje.
Groetjes van Edith,Scooby,en Quincy AfbeeldingI.M;Donja
Gebruikersavatar
Marie-Josée
Erelid
Berichten: 25797
Lid geworden op: 04 feb 2003 10:56
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Altijd reutjes gehad en nooit problemen :ok:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Drie dames in huis, maar erg verschillend in grootte en leeftijd :ok:
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Ongelezen bericht door Brigitte »

Twee reuen en dat gaat redelijk, na castratie van één van de honden en dat was toeallig de ranglagere gaat het een stuk minder goed tussen de heren.
Gebruikersavatar
Hutsje
Zeer actief
Berichten: 28016
Lid geworden op: 23 apr 2002 04:17
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2
Locatie: black lake city met peer, nootje en pinot

Ongelezen bericht door Hutsje »

-sanne schreef:Ik kies voor reu teef.
Met een groot leeftijdsverschil kan 2 teven en bij een paar rassen(niet veel denk ik) 2 reuen.
2 teven kunnen verschrikkelijk vechten als ze echt vechten, kijk maar naar mensen vrouwen als die vechten wil je er ook niet tussen staan.
met terriers zeker geen 2 reuen
2 Teven gaat ook niet altijd samen met een groot leeftijdsverschil, dat is geen garantie. Als ze elkaar niet moeten dan moeten ze elkaar niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Ongelezen bericht door Valerie »

reu x teef, beste combi
joline
Zeer actief
Berichten: 3232
Lid geworden op: 15 feb 2005 17:37
Aantal honden: 2
Locatie: Gelderland

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb 2 reuen, 1 gecastreerde, en 1 volle reu. Ze kunnen erg goed overweg met elkaar, ze hebben nooit ruzie, spelen samen en slapen samen :mrgreen:
Ik woon nu momenteel bij familie in, en hun hebben ook nog 3 honden erbij lopen: 1 volle reu, een teefje, en een gecastreerde reu. In het begin ging dat niet zo goed met hun volle reu, die 2 reuen van mij en die volle reu van mijn familie, waren in het begin de hele tijd aan het vechten. Nu eigenlijk niet meer, heel af en toe nog maar.
Gebruikersavatar
Amaranthas
Zeer actief
Berichten: 779
Lid geworden op: 30 aug 2004 13:39
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

de shih tzu is een vrij gemakkelijk ras, past zich aan aan ieder ander ras.... teven zullen zelden vechten.... het kan alleen voorkomen dat reuen moeilijk doen..... maar niet vaak...
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mijnpon
Vaste gebruiker
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 dec 2006 11:37
Locatie: Oudehaske
Contacteer:

Ongelezen bericht door mijnpon »

Ik heb twee reuen in huis, één van 3 jaar de andere 2 jaar. Van begin af aan héél goed gegaan, ook nu ze beide volwassen reuen zijn.
Volgend jaar komt er een teefje bij. . ben benieuwd :wink: .

mijn pon
nizinny

Ongelezen bericht door nizinny »

Heb altijd teefjes gehad en nooit problemen onderling.
Gebruikersavatar
~Tine~
Zeer actief
Berichten: 1313
Lid geworden op: 13 jul 2002 00:24
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: België

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik had 7 jaar lang twee teven gehad, waarvan eentje gesteriliseerd. Zelden problemen gehad

Nu heb ik bij die gesteriliseerde teef een reu van 6 maanden, en die combi lijkt me nog beter te gaan.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
ramona
Vaste gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 dec 2006 09:21
Locatie: Nieuwegein

Ongelezen bericht door ramona »

heb hier twee reuen rondlopen en het gaat echt super goed ze gaan uitstekend met elkaar om, waar igor is is joey ook!!!
Een dag zonder Igor en Joey is een dag niet geleefd!!!
Afbeelding
marx-7
Actief
Berichten: 190
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:26
Mijn ras(sen): Als het maar 4 poten en een staart heeft
Aantal honden: 2
Locatie: Sittard

Ongelezen bericht door marx-7 »

2 reuën. De kleine is als pup bij de andere gekomen en zijn dus samen opgegroeid. Beide niet gecastreerd en beide zo dominant als de pest tegen andere honden, maar de beste maatjes samen. :denken:
Max is nu bijna 3 en Baldo wordt 9.

'n enkele keer wordt er wel eens gesnauwd als de "ouwe" geen zin heeft om te spelen maar verders gaat het perfect tussen die 2.

Hiervoor waren er 2 volwassen reuën hier....de ouwe Max was een grote Münsterlander en Baldo kwam er vanuit het asiel bij en ze accepteerden elkaar maar daar was ook alles mee gezegd, behalve in het begin, toen waren er een paar vechtpartijtjes...meestal liepen ze in een grote boog om elkaar heen :mrgreen:

Samen uitlaten was ook uit den boze, heb het een paar keer geprobeerd maar kwam nooit verder dan het einde van de oprit en het was prijs. Nu gaat dat perfect en gaan we altijd met zijn drieën :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Max (RIP)..........Baldo (RIP)...............Senna
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hier 2 reuen, en ik hoop dat het maatjes blijven, voorals nog gaat het prima - het voegt echt iets toe aan hun leventje dat ze elkaar hebben
Gebruikersavatar
Lies en co
Zeer actief
Berichten: 329
Lid geworden op: 09 mar 2006 22:11
Locatie: Belsele-Puyvelde

Ongelezen bericht door Lies en co »

Hier zijn er twee teefjes en één opvanger, momenteel een gecastreerde reu. De reu, Piraat, en het jongste teefje, Senne, zijn nu wel de olijke tweeling aan 't uithangen, maar dat heeft volgens mij meer met hun leeftijd te maken (7 en 6 maand). Als de reu er niet bij is, dan spelen Dinah en Senne ook veel samen.

Het enige waarmee het hier nog niet gepast heeft, was de combinatie Dinah en een Jack Russel-teefje. Dinah wil hoegenaamd niet, dat er een andere hond boven haar staat hier thuis, en de JR-teef was daar net iéts (ahum) te dominant voor om zich onderdanig op te stellen. MAAR die JR is hier slechts een week of twee op logement geweest. Da's te kort om te weten hoe het op lange termijn zou gaan.

Ik zou zeggen: teef/teef kan best, als je je hond goed kent en weet welk ras en karakter er bij past.
Gebruikersavatar
anit
Actief
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mei 2005 22:59

Ongelezen bericht door anit »

heb 2 reuen [border collie,s] nooit geen problemen gehad een is 2 ander 6 en een teef van 5 gaat ook super samen :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
alm@
moderator
Berichten: 32068
Lid geworden op: 23 nov 2006 21:04
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Heb een (gecastreerde) reu van 5 en een half en een (gecastreerd) teefje van anderhalf, allebei herders en het gaat (tot nu toe) uitstekend :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
yuki
Zeer actief
Berichten: 3909
Lid geworden op: 04 nov 2006 22:59

Ongelezen bericht door yuki »

ik heb een supertolerante reu in huis. Daar kan ik bijna alles bijzetten. Teef al dan niet dominant, of reu. Maar ongecastreerde reu zou hij niet echt blij mee zijn, zou ik dus niet doen.

2 teven zou ik zelf niet doen, maar vooral omdat ik een liefhebber van reutjes ben.............
Ik zou altijd zeggen, kijk naar wat je in huis hebt, beslis aan de hand daarvan!

Nou neem ik eigenlijk altijd herplaatsers dus kan ik sowieso al merken wat ik voor vlees in de kuip heb en of dat verstandig is bij mijn reu.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Yndra
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 dec 2003 16:18

Ongelezen bericht door Yndra »

3 teven, nog nooit ruzie. Ook andere teven zijn welkom, reuen ook. Maar die spitten dan wel het onderdelft. Mijn honden zijn geen vechters en de rangorde is duidelijk, dus nooit geen ruzie.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”