Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eisen fokken am. stafford

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
**Tamara**
Zeer actief
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 mei 2005 11:36
Locatie: zaandam
Contacteer:

eisen fokken am. stafford

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Ik ben voor iemand anders op zoek wat de eisen zijn als je met american staffords wilt fokken.
Ik kan deze op de astch website niet vinden, behalve dat de magtest verplicht is.
Kan iemand mij vertellen wat die eisen zijn??

En klopt het dat je zonder de magtest geen stamboom krijgt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
monky555
Zeer actief
Berichten: 2560
Lid geworden op: 21 apr 2003 17:38
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3
Locatie: Fijnaart met Lila, Brutus & Boris

Ongelezen bericht door monky555 »

ik dacht :wink: de mag-test en 3 x ZG of 1 X een U op show :wink: er zijn geen medische testen verplicht :roll: maar die zou ik wel doen :wink: HD & ED komt "redelijk" vaak voor :wink: (heb zelf een HD D hondje uit geteste ouders :roll: en een ED hondje uit geteste ouders :roll: dus eigenlijk zegt het ook niks :wink: ) ook heb ik vaker gelezen over een hart test ? en zelf zou ik ook ogen testen en op PL :wink: maar dat is puur persoonlijk :wink: als ik zou fokken zouden mijn honden helemaal binneste buiten worden gekeert :mrgreen: wat trouwens ook gebeurt terwijl ik niet fok :wink: zeker bij de AST gaat het om verbetering van het ras daar zou ik me het meest mee bezig houden :wink: (gezondheid, karakter & uiterlijk) al val ik helemaal niet op de "show waardige" staff's dus ik moet gewoon niet gaan fokken :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Gebruikersavatar
**Tamara**
Zeer actief
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 mei 2005 11:36
Locatie: zaandam
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Maar qua gezondheid is er dus niks 'verplicht' ? oh dat had ik niet verwacht.
En is die magtest verplicht om een stamboom te krijgen? of kan je gewoon uit 2 stamboomhondjes die geen test niks hebben ook stambomen voor de pups krijgen.

(voor de duidelijkheid, iemand wil 2 honden op elkaar gooien en ik ben dus even wat info aan het verzamelen, omdat ik vind dat je zoiets niet 'even' doet )
Afbeelding
Gebruikersavatar
little-wolf
Zeer actief
Berichten: 5824
Lid geworden op: 31 dec 2003 14:03
Aantal honden: 1
Locatie: Ergens bij tholen

Ongelezen bericht door little-wolf »

**Tamara** schreef:Maar qua gezondheid is er dus niks 'verplicht' ? oh dat had ik niet verwacht.

er is qua gezondheid helemaal niks verplicht.

En is die magtest verplicht om een stamboom te krijgen? of kan je gewoon uit 2 stamboomhondjes die geen test niks hebben ook stambomen voor de pups krijgen.

de magtest is verplicht bij de ast om een stamboom te krijgen. geen magtest, geen boom dus radhondjes.

(voor de duidelijkheid, iemand wil 2 honden op elkaar gooien en ik ben dus even wat info aan het verzamelen, omdat ik vind dat je zoiets niet 'even' doet )
wat een debiel. sorry. ik hoop dat je ze er van af kan laten zien. misschien kun je ze hiermee afschrikken http://www.dogs-with-spirit.com/
Gebruikersavatar
monky555
Zeer actief
Berichten: 2560
Lid geworden op: 21 apr 2003 17:38
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3
Locatie: Fijnaart met Lila, Brutus & Boris

Ongelezen bericht door monky555 »

**Tamara** schreef:Maar qua gezondheid is er dus niks 'verplicht' ? oh dat had ik niet verwacht.
En is die magtest verplicht om een stamboom te krijgen? of kan je gewoon uit 2 stamboomhondjes die geen test niks hebben ook stambomen voor de pups krijgen.

(voor de duidelijkheid, iemand wil 2 honden op elkaar gooien en ik ben dus even wat info aan het verzamelen, omdat ik vind dat je zoiets niet 'even' doet )
dat mag dus niet!!! en wil hij het toch doen zou ik dreigen met de politie :roll: want dit kan gewoon niet meer :neenee: staff's zonder mag-test en show resultaten krijgen geen stamboom :neenee: wat er ook gezegd wordt :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Ongelezen bericht door starfleet »

monky555 schreef:
dat mag dus niet!!! en wil hij het toch doen zou ik dreigen met de politie :roll: want dit kan gewoon niet meer :neenee: staff's zonder mag-test en show resultaten krijgen geen stamboom :neenee: wat er ook gezegd wordt :wink:
Even voor de weet. Betekent dat dat als je met een Stafford wil fokken dat voor het nest alleen een FCI stamboom wordt afgegeven als beide ouders een Magtest hebben ondergaan. En hoe zit dat showresultaten, moeten ze dan 2x zg hebben gehaald of moeten ze een kwalificatie "rastypisch" krijgen o.i.d.

Anne
Gebruikersavatar
little-wolf
Zeer actief
Berichten: 5824
Lid geworden op: 31 dec 2003 14:03
Aantal honden: 1
Locatie: Ergens bij tholen

Ongelezen bericht door little-wolf »

starfleet schreef:
monky555 schreef:
dat mag dus niet!!! en wil hij het toch doen zou ik dreigen met de politie :roll: want dit kan gewoon niet meer :neenee: staff's zonder mag-test en show resultaten krijgen geen stamboom :neenee: wat er ook gezegd wordt :wink:
Even voor de weet. Betekent dat dat als je met een Stafford wil fokken dat voor het nest alleen een FCI stamboom wordt afgegeven als beide ouders een Magtest hebben ondergaan. En hoe zit dat showresultaten, moeten ze dan 2x zg hebben gehaald of moeten ze een kwalificatie "rastypisch" krijgen o.i.d.

Anne
de pups krijgen enkel een stamboom van de rvb (fci) als beide ouders voor de magtest geslaagt zijn. heeft er 1 geen magtest gehaald, dan krijg je geen stamboom.

ik dacht dat je 1 of 2x zg gehaald moet hebben als show resultaat. verder niks als rastypisch.


*edit

ff nagevraagd, je hoeft maar 1 zg te halen om te mogen fokken, mits je de magtest heb gehaald.
Laatst gewijzigd door little-wolf op 08 jan 2007 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
BT Golden
Actief
Berichten: 184
Lid geworden op: 26 nov 2006 01:18
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

Wel opletten, als je pups van het ras American Stafford zonder stamboom fokt, dat deze zo geeuthanaseerd mogen worden, als de politie de toekomstige eigenaar aanhoudt. Er komt dan iemand van de overheid kijken en als hij zegt het is een echte amerikaanse stafford is, dan heb je geen poot om op te staan.

Ik zou dus nooit zonder stamboom fokken, zeker niet met dit ras. Als je wordt aangehouden, dan is het jammer, maar de hond gaat dood.

Dit heb ik gehoord, van iemand die voor de dierenbescherming werkt.

Maar ik denk wel dat jullie dat weten, maar ik dacht ik schrijf dit toch maar voor de zekerheid op dit forum, mocht iemand het niet weten.
Laatst gewijzigd door BT Golden op 08 jan 2007 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
little-wolf
Zeer actief
Berichten: 5824
Lid geworden op: 31 dec 2003 14:03
Aantal honden: 1
Locatie: Ergens bij tholen

Ongelezen bericht door little-wolf »

Julia en Bentie schreef:Wel opletten, als je pups zonder stamboom fokt, dat deze zo geeuthanaseerd mogen worden, als de politie de toekomstige eigenaar aanhoudt. Er komt dan iemand van de overheid kijken en als hij zegt het is een echte amerikaanse stafford is, dan heb je geen poot om op te staan.

Ik zou dus nooit zonder stamboom fokker, zeker niet met dit ras. Als je wordt aangehouden, dan is het jammer, maar de hond gaat dood.

Dit heb ik gehoord, van iemand die voor de dierenbescherming werkt.
als iemand je verlinkt bij de politie, komen ze je hond halen. als je geen boom kan overhandigen, nemen ze hem idd mee. dan gaat de hond naar een laserasiel en verblijft daar tot er een schouwer komt. vind hij dat de hond voor 80% lijkt op het pitbull type, dan wordt hij afgemaakt. je mag er niet eens bij zijn. soms mag je van te voren afscheid nemen.
je krijgt je hond dood terug.
BT Golden
Actief
Berichten: 184
Lid geworden op: 26 nov 2006 01:18
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door BT Golden »

De politie heeft zelf het recht om controle in een wijk uit te voeren, ze kijken op chip en tatoe. En is deze er niet. Dan wordt hij opgeladen en geschouwt. En idem als het dan 80% een pittbull achtige is, dan is hij of zij ten dode opgeschreven, hoe lief hij/zij ook is.
Gebruikersavatar
**Tamara**
Zeer actief
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 mei 2005 11:36
Locatie: zaandam
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Valt me wel tegen dat er geen lichamelijke eisen zijn zoals bijvoorbeeld een HD test.
Nou ja ik heb het stukje over de magtest uitgeprint, en het mooie stuk van fokken- waarom wel, waarom niet en dan hoop ik dat ik er in ieder geval voor kan zorgen dat zij zorgen dat ze die mag test doen, en slagen zodat de pups een stamboom krijgen.
Mooiste zou zijn als ze het idee laten varen maar dat zal wel teveel gevraagd zijn. Onverantwoord fokken is erg, maar ook nog eens met honden waarvan puppen komen die dan onder de RAD vallen is helemaal schandalig.

Heel erg bedankt :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Ongelezen bericht door starfleet »

**Tamara** schreef:Valt me wel tegen dat er geen lichamelijke eisen zijn zoals bijvoorbeeld een HD test.
Dat is toch voor geen enkel ras verplicht? Waarom zou dat voor de Stafford dan wel gelden. HD heeft niks met RAD te maken.

Anne
Gebruikersavatar
**Tamara**
Zeer actief
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 mei 2005 11:36
Locatie: zaandam
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

starfleet schreef:
**Tamara** schreef:Valt me wel tegen dat er geen lichamelijke eisen zijn zoals bijvoorbeeld een HD test.
Dat is toch voor geen enkel ras verplicht? Waarom zou dat voor de Stafford dan wel gelden. HD heeft niks met RAD te maken.

Anne
??? ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Er zijn voor een heel aantal rassen bepaalde testen verplicht als je fokt via de rasvereniging. Heeft niks met stambomen te maken maar omdat je zoveel mogelijk erfelijke gebreken wilt uitsluiten.
Als er bij de stafford wel erfelijke gebreken voorkomen vind ik dat tegen vallen dat de rasvereniging dat niet op heeft genomen in het fokbeleid.
Afbeelding
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Ongelezen bericht door starfleet »

**Tamara** schreef:
??? ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Er zijn voor een heel aantal rassen bepaalde testen verplicht als je fokt via de rasvereniging. Heeft niks met stambomen te maken maar omdat je zoveel mogelijk erfelijke gebreken wilt uitsluiten.
Als er bij de stafford wel erfelijke gebreken voorkomen vind ik dat tegen vallen dat de rasvereniging dat niet op heeft genomen in het fokbeleid.
Fokken zij dan via de rasvereniging? Als ze keurig aan die eisen voldoen dan is het toch niet zomaar een nestje, maar netjes gefokt volgens de regels van die vereniging? Dan snap ik jouw bezwaren weer niet.

Er zijn in ieder geval geen erfelijke ziektes waarop getest moet worden, alleen kunnen honden uitgesloten worden van de fok als ze bepaalde ziektes hebben, dat is het beleid van die vereniging, maar dat kun je mensen die fokken toch niet verwijten?

Anne
Gebruikersavatar
**Tamara**
Zeer actief
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 mei 2005 11:36
Locatie: zaandam
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

starfleet schreef:
**Tamara** schreef:
??? ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Er zijn voor een heel aantal rassen bepaalde testen verplicht als je fokt via de rasvereniging. Heeft niks met stambomen te maken maar omdat je zoveel mogelijk erfelijke gebreken wilt uitsluiten.
Als er bij de stafford wel erfelijke gebreken voorkomen vind ik dat tegen vallen dat de rasvereniging dat niet op heeft genomen in het fokbeleid.
Fokken zij dan via de rasvereniging? Als ze keurig aan die eisen voldoen dan is het toch niet zomaar een nestje, maar netjes gefokt volgens de regels van die vereniging? Dan snap ik jouw bezwaren weer niet.

Anne
Het is een knul die een teefje heeft en die de leuke hond uit het park eroverheen wil laten gaan.
Omdat ik vind dat als je gaat fokken je het serieus moet doen ben ik op zoek gegaan naar info, en kwam dus iets tegen over de MAG-test.
En die test is al iets waarvan die gozer niks wist.
Dus heb nu wat info verzameld voor hem zodat als hij het door wilt zetten hij weet wat er verplicht is om stambomen te krijgen (omdat dat dus zeeeer belangrijk is met staffords).
Als er andere testen verplicht waren (door de rasvereniging) dan had ik dat er ook bij gezet. In de hoop dat hij die dan ook zou laten doen.
Het zou zowiezo beter zijn als hij dat laat doen, en dat ga ik ook zeker zeggen. Maar als het in het fokbeleid van een rasvereniging staat kom je bij zo'n iemand toch net even wat beter over als dat je zegt het is niet verplicht maar het is wel beter....
Afbeelding
Gebruikersavatar
starfleet
Erelid
Berichten: 8441
Lid geworden op: 16 jan 2005 23:56

Ongelezen bericht door starfleet »

**Tamara** schreef: Als er andere testen verplicht waren (door de rasvereniging) dan had ik dat er ook bij gezet. In de hoop dat hij die dan ook zou laten doen.
Het zou zowiezo beter zijn als hij dat laat doen, en dat ga ik ook zeker zeggen. Maar als het in het fokbeleid van een rasvereniging staat kom je bij zo'n iemand toch net even wat beter over als dat je zegt het is niet verplicht maar het is wel beter....
Ik begrijp het nu. Ik denk dat hij al afhaakt door die MAG test voor reu en teef als hij niet serieus is. Mijn ervaring is dat mensen die graag een nestje voor de leut willen zich echt niet bekommeren om een HD test al is dat via de rasvereniging verplicht. Hun hond loopt immers goed en is gezond. Die MAG test omdat er anders geen stamboom komt en de pups dus onder de RAD gaan vallen maakt wel indruk op veel onwetende mensen.

Anne
Gebruikersavatar
**Tamara**
Zeer actief
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 mei 2005 11:36
Locatie: zaandam
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Ik hoop het maar.....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”